DOÇ. DR. HAMİT ACEMOĞLU Tıp Eğitimi AD.. Sunum planı 1. Giriş 2. Problemler 3. Geçen yıl yapılan değişiklikler 4. Ulusal örnekler 5. Öneriler 204.03.2013.

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
NOKTA, DOĞRU, DOĞRU PARÇASI, IŞIN, DÜZLEMDEKİ DOĞRULAR
Advertisements

T.C. İNÖNÜ ÜNİVERSİTESİ Arapgir Meslek YÜKSEKOKULU
BOLOGNA SÜRECİ BİRİNCİ PAYLAŞIM TOPLANTISI
HAZIRLAYAN TK. UZM. YRD. MEHMET ALİ MATRAK DANIŞMAN
SAKARYA ÜNİVERSİTESİ’NDE
TIP EĞİTİMİNDE DEĞİŞİM
Atatürk Üniversitesi Tıp Fakültesi Eğitim – Öğretim Dönemi Müfredat Yenileme Çalışması Özet Sunum 29 Ağustos 2012 / 201.
KOCAELİ ÜNİVERSİTESİ TIP FAKÜLTESİ 1.TIP EĞİTİMİ ÇALIŞTAYI ÖĞRENCİ ANKETİ.
SİSTEMATİĞİN ESASLARI ATATÜRK İLKELERİ VE İNK. TARİHİ II
SAATİPAZARTESİSALIÇARŞAMBAPERŞEMBECUMA 08:00-09:00 Biyoistatistik Genel Biyoloji-I Genel Jeoloji 09:00-10:00 BiyoistatistikGenel Biyoloji-I Biyoistatistik.
Doktor Olayım mı? Prof. Dr. Mustafa ŞENOL
Prof. Dr. Öner Süzer Cerrahpaşa Tıp Fakültesi
HÜTF TIP-BİLİM DOKTORU (MD-PhD) BÜTÜNLEŞİK PROGRAMI YÖK’nin tarihli sayılı yönetmeliği ile açıldı ve eğitim yılında faaliyete.
HÜTF TIP-BİLİM DOKTORU (MD-PhD) BÜTÜNLEŞİK PROGRAMI
KIR ÇİÇEKLERİM’ E RakamlarImIz Akhisar Koleji 1/A.
ADÜ TIP FAKÜLTESİ TEB MÜFREDAT VE ENTEGRASYON ALT BİRİMİ Başkan Doç.Dr. Mustafa ALTINIŞIK.
4 ARALIK 2009 İZMİR TTB-UDEK TSG Çalışma Grubu Raporu KISA DEĞERLENDİRME RAPORU Grup Adına Sunum: Türk Toraks Derneği.
HAZIRLAYAN:SAVAŞ TURAN AKKOYUNLU İLKÖĞRETİM OKULU 2/D SINIFI
Türkiye'de Büyük Kentler Dışında Kurulan Bilgi ve Belge Yönetimi Bölümlerinin Özellikleri ve Kurulmakta Olan Bölümlere Öneriler 50.Kütüphane Haftası Doç.
MERSİN ÜNİVERSİTESİ DENİZCİLİK MESLEK YÜKSEKOKULU AKADEMİK DEĞERLENDİRME ve KALİTE GELİŞTİRME TOPLANTISI NİSAN 2010.
ASİSTAN ANKETİ Dr. Ahmet Fazıl NOHUTÇU Oftalmolojide Eğitim Buluşması
Sağlık Tesisleri Ek Ödeme Gelirleri 2014/Aylık-Üç Aylık ve Altı Aylık
11 Üniversite hastanelerinin organizasyonu
HACETTEPE ÜNİVERSİTESİ AFET TIBBI UYGULAMA VE ARAŞTIRMA MERKEZİ
ERCİYES ÜNİ. TIP FAKÜLTESİ TIP EĞİTİMİ ANABİLİM DALI
İstanbul Tıp Fakültesi Tıp Eğitimi Araştırma ve Uygulama Merkezi Etkinlikleri   Darendeliler.
H.Ü. ONKOLOJİ ENSTİTÜSÜ 1.Ocak – 15.Şubat 2012
Çukurova Üniversitesi Tıp Fakültesinde Staj Eğitimi
HÜTF TIP-BİLİM DOKTORU (MD-PhD) BÜTÜNLEŞİK PROGRAMI
EĞİTİM VE MÜFREDAT KOMİSYONLARI ÇALIŞMALARI-İŞLEVLERİ
Dönem VI
GATA HEMŞİRELİK YÜKSEKOKULU KLASİK EĞİTİM MEZUNU HEMŞİRELER İLE ENTEGRE EĞİTİM PROGRAMI MEZUNU HEMŞİRELERİN BAŞARI KARŞILAŞTIRMASI Evren ÖRNEK ÖZTÜRK*,
HÜTKOM Hacettepe Üniversitesi Tütün Kontrol, Eğitim, Vergilendirme Uygulama ve Araştırma Merkezi, 20 Haziran 2012 tarih ve sayılı Resmi Gazete'de.
Programs of the Intel Education Initiative are funded by the Intel Foundation and Intel Corporation. Copyright © 2007 Intel Corporation. All rights reserved.
AKADEMİK YILI HACETTEPE ÜNİVERSİTESİ’NDE AVRUPA BİRLİĞİ HAYATBOYU ÖĞRENME VE GENÇLİK PROGRAMLARI FAALİYETLERİ.
TTB-UDEK DÖNEMİ ÇALIŞMALARI ÖZET SUNUM TTB-UDEK Olağan (Seçimsiz) Genel Kurul Toplantısı 8 Aralık 2012, Ankara Saat: TTB Merkez Konsey.
Cerrahpaşa’da kayboldum İntörn Dr.Aslı Tıp Eğitiminde Etik Paneli
HANGİ ÖĞRENİM SİSTEMİ DAHA MEMNUN EDİCİ?
Türkiye’den Program Örnekleri. Tıp Bilişimi Eğiticisi Kim Olacak?
2. GRUP Prof. Dr. Selma ÇİVİ Prof. Dr. Dilek GÜLDAL Doç. Dr. Yeşim UNCU Yrd. Doç. Dr. Nazlı ŞENSOY Yrd. Doç. Dr. Muharrem.
Toplama Yapalım Hikmet Sırma 1-A sınıfı.
MESLEK ANALİZİ ÇALIŞTAYI III 21 – 25 Ocak 2013 Ankara
ARAŞTIRMA GÖREVLİLERİ AKADEMİK KURULU
SAATİPAZARTESİSALIÇARŞAMBAPERŞEMBECUMA 08:00-09:00 G. BİYOLOJİ-ll D1 09:00-10:00 ÇEVRE BİYOLOJİSİ D1 G. BİYOLOJİ-ll D1 10:00-11:00 ÇEVRE BİYOLOJİSİ D1.
Diferansiyel Denklemler
KOCAELİ ÜNİVERSİTESİ TIP FAKÜLTESİ EĞİTİM-ÖĞRETİM YILI DÖNEM I.
KOCAELİ ÜNİVERSİTESİ TIP FAKÜLTESİ’NDE ÖLÇME DEĞERLENDİRME ÇALIŞMALARI
Hacettepe Üniversitesi Tıp Fakültesi
TOBB ETÜ HASTANESİ.
KOCAELİ ÜNİVERSİTESİ TIP FAKÜLTESİ ASİSTAN AKADEMİK KURULU
Çalıştay, Mayıs, 2016 VI. DÖNEM Doç. Dr. Cem Cerit Doç. Dr. Yiğit Çakıroğlu Yrd. Doç. Dr. T. Utku Yılmaz İnt. Dr. Emre Eserli.
TIP EĞİTİMİNDE YENİLİKLER Tıp Eğitimi Anabilim Dalı Seminerleri / 231.
Standardize / Simüle Hasta Temelli Tıp Eğitimi Doç. Dr. Muharrem Ak Zirve Üniversitesi Emine-Bahaeddin Nakıbo ğ lu Tıp Fakültesi 1.
DİYARBAKIR EĞİTİM VE ARAŞTIRMA HASTANESİ GENEL BİLGİLER
9. MEZUNİYET ÖNCESİ TIP EĞİTİMİ ÇALIŞTAYI TIP EĞİTİMİ ÖĞRENCİ KOMİSYONU DÖNEM 5 Sıla Birce Bilgiç & Melike Pelin Özdoğru.
DÖNEM 6 ÇALIŞTAY SUNUMU MAYIS, 2017 Doç. Dr. Nurettin Özgür DOĞAN Yrd
Kocaeli Üniversitesi Tıp Fakültesi Araştırma Görevlileri Akademik Kurulu 30 Kasım 2016 Ayşegül AYTEKİN.
Olgu Temelli Değerlendirme (OTD)
Hastalıklar ve Hastaneler
KOÜ Tıp Fakültesi Program Değerlendirme Kurulu sunumu, Kapanış ve Temenniler Dr. Kenan BEK
Dönem 6 Koordinatörlüğü Sunumu
DÖNEM IV Dr. Özgür Mehtap.
KOCAELİ ÜNİVERSİTESİ TIP FAKÜLTESİ ASİSTAN AKADEMİK KURULU
EĞİTİM YILI 1. SINIF 4. KURUL SINAV DEĞERLENDİRİLMESİ
Dönem 5 Tıp Eğitimi Çalıştayı 8 Mayıs 2017 Dr. Cem Cerit Dr. Ilgın Sade Dr. Dilara Pirhan.
Olgu Temelli Değerlendirme (OTD)
Tıp Eğitimi İstanbul Tıp Fakültesi’ndeki 7 yıllık gözlem
EĞİTİM ÖĞRETİM YILI 1. SINIF DERS PROGRAMI.
Dönem III Tıp Eğitiminde Mevcut Durum ve Öneriler
Dönem 5 Tıp Eğitimi Çalıştayı 3 Mayıs 2018 Dr. Cem Cerit Dr. Ilgın Sade Dr. Neslihan Alagöz.
Sunum transkripti:

DOÇ. DR. HAMİT ACEMOĞLU Tıp Eğitimi AD.

Sunum planı 1. Giriş 2. Problemler 3. Geçen yıl yapılan değişiklikler 4. Ulusal örnekler 5. Öneriler

Müfredat ve ilişkili kavramlar Akademik takvim (Syllabus) Zaman çizelgesi (Timetable) Müfredat (curriculum) Öğrenme çıktıları Öğretme ve öğrenme yöntemleri Eğitim stratejileri Öğrenme kapsamı Öğrenme ortamı Değerlendirme süreçleri AMEE Medical Education Guide 21. Curriculum Mapping: a tool for transparent and authentic teaching and learning

Planlanan Müfredat Öğrenilen Müfredat Gerçekleşen müfredat Gizli Müfredat

Planlanan Müfredat Gerçekleşen müfredat Öğrenilen Müfredat

«A curriculum that does not change, a curriculum that is unchanging in response to developing needs, is a curriculum in trouble» (Harnack, cited in Abrahamson, 1978)

MÜFREDATIN DOKUZ HASTALIĞI: 1. Curriculosclerosis 2. Carcinoma of the curriculum 3. Curriculoarthritis 4. Curriculum disesthesia 5. İatrogenic curriculitis 6. Curriculum hypertrophy 7. İdiopathic curriculitis 8. İntercurrent curriculitis 9. Curriculum ossification. By Problem-Based Learning Committee. Faculty of Medicine National University of Singapore

SPICESFlexner Öğrenen MerkezliS tudent centeredEğitici Merkezli Probleme dayalıP roblem BasedBilgi edinme (Ezber) Entegre/MultidisiplinerI ntegratedDisiplin temelli Topluma dayalıC ommunity-BasedKliniğe /Hastaneye SeçmeliE lective drivenStandart/Tekdüze SistematikS ystematicUsta-çırak Harden 1984

Problemlerimiz Eğitim süresi uzun Konu tekrarları var Güncel olmayan/gereksiz konular Eksik konular Staj dağılımında adaletsizlik Entegrasyon Seçmeli derslerin azlığı Eğitim ortamı yetersizliği Sınav yöntemlerinde çeşitliliğin az olması

GEÇEN YIL YAPILANLAR Prof Dr. Bünyami ÜNAL Prof Dr. Zekeriya AKTÜRK

Yönetmelik Değiştirildi Eski yönetmelikteki fazlalıklar çıkarıldı Daha esnek bir yönetmelik oluşturuldu Sınav yönergesi hazırlandı

Hedef Eğitim Şablonu Çıkarıldı

Komite Yapısı Değiştirildi

Komitelerin Ders Şablonu Oluşturuldu 1. Sınıf D1D2D3D4D5D6D7D8 D1D2D3D4D5D6D7D8 D1D2D3D4D5D6D7D8 D1D2D3D4D5D6D7D8 D1D2D3D4D5D6D7D8Teorik630 PtTTTTTTTT TTTTPPPP TTTTPPPP TTTTPPPP TTTTPPPPPratik448 SaTTTTTTTT TTTTPPPP TTTTPPPP TTTTPPPP TTTTPPPPKlinik14 ÇarTTTTPPPP TTTTPPPP TTTTPPPP TTTTPPPP Diğer112 PerTTTTPPPP TTTTPPPP TTTTPPPP TTTTPPPP PS Seçme28 CuTTKKDDDD TTTTDDDD TTTTDDDD SSSSDDDD TS Topla m Sınıf D1D2D3D4D5D6D7D8 D1D2D3D4D5D6D7D8 D1D2D3D4D5D6D7D8 D1D2D3D4D5D6D7D8 D1D2D3D4D5D6D7D8Teorik672 PtTTTTTTTT TTTTTTTT TTTTTTTT TTTTTTTT TTTTTTTTPratik420 SaTTTTPPPP TTTTPPPP TTTTPPPP TTTTPPPP TTTTPPPPKlinik28 ÇarTTTTPPPP TTTTDDDD TTTTDDDD TTTTDDDD Diğer84 PerTTTTTTTT TTTTPPPP TTTTKKKK TTTTSSSS PS Seçme28 CuPPPPPPPP PPPPPPPP PPPPPPPP PPPPPPPP TS Topla m Sınıf D1D2D3D4D5D6D7D8 D1D2D3D4D5D6D7D8 D1D2D3D4D5D6D7D8 D1D2D3D4D5D6D7D8 D1D2D3D4D5D6D7D8Teorik658 PtTTTTTTTT TTTTPPPP TTTTPPPP TTTTPPPP TTTTPPPPPratik434 SaTTTTTTTT TTTTPPPP TTTTPPPP TTTTPPPP TTTTPPPPKlinik42 ÇarTTTTTTPP TTTTPPPP TTTTPPPP TTTTPPPP Diğer70 PerTTTTPPPP TTTTPPPP TTTTPPPP TTTTPPPP PS Seçme28 CuTTTTDDDD TTTTKKKK TTTTKKDD SSSSDDDD TS Topla m

Entegrasyon Çalışması Yapıldı Geçmiş yıllar içerisinde temel tıp dersleri arasındaki entegrasyon büyük oranda kaybolmuştu. 1. sınıf derslerinde entegrasyonun sağlanması için ders sıraları yeniden düzenlendi. 2. ve 3. sınıflarda aynı çalışmanın daha sonra yapılması gerekir

Teorik Ders Yükü Azaltıldı 1. Sınıf 2. Sınıf 3. Sınıf TeorikPratikTeorikPratikTeorikPratik Acil Tıp20 Aile Hekimliği Anatomi Beden Eğitimi46 Bilgisayar Bilimleri2720 Biyofizik45 25 Biyoistatistik Çocuk Sağlığı ve Hastalıkları 57 Davranış Bilimleri63 Dekanlık4 Fiziksel Tıp ve Rehabilitasyon 8 Fizyoloji Genel Cerrahi 24 Göğüs Hastalıkları 10 Göz Hastalıkları 8 Halk Sağlığı5 90 Histoloji İç Hastalıkları 88 Kadın Hastalıkları ve Doğum 23 Kardiyoloji 15 Klinik Bakteriyoloji ve Enf. Hast :

1. Sınıf 2. Sınıf 3. Sınıf TeorikPratikTeorikPratikTeorikPratik Klinik İmmünoloji 8 Kulak Burun Boğaz Hastalıkları 8 Medikal Onkoloji 10 Nöroloji 17 Nükleer Tıp 10 Ortopedi ve Travmatoloji 10 Radyasyon Onkolojisi 7 Radyoloji Ruh Sağlığı ve Hastalıkları Tıbbi Biyokimya Tıbbi Biyoloji3010 Tıbbi Farmakoloji Tıbbi Genetik Tıbbi Mikrobiyoloji Tıbbi Patoloji Tıp Eğitimi Tıp Etiği 12 Tıp Tarihi ve Deontoloji30 Üroloji 9 Toplam :

1. Sınıf 2. Sınıf 3. Sınıf TeorikPratikTeorikPratikTeorikPratik Atatürk İlk. ve İnk. Tarihi48 Türk Dili52 Yabancı Dil (İngilizce) :

1. Sınıf PT Anatomi2866 Davranış bilimleri61 Biyofizik119 Biyoistatistik31 Acil20 Aile Hekimliği315 Histoloji ve Embriyoloji1636 Tıbbi Biyokimya2687 Tıbbi Biyoloji1019 Tıp Eğitimi916 Tıbbi Genetik630 Tıp Tarihi ve Deontoloji28 Tıbbi Mikrobiyoloji1028 Tıbbi Patoloji2 Fizyoloji2028 Halk Sağlığı Seçmeli :

PT Seçmeli Proje Dersi28 Seçmeli Bilgisayar2017 Seçmeli Genetik Uygulamalar2017 Seçmeli Tıbbi İngilizce2017 Seçmeli Araştırma Projesi2017 Klinik vaka sunumu 12 Dekanlık27 Beden Eğitimi 36 Türk Dili ve Edebiyatı58 Yabancı dil 54 Atatürk İlkeleri ve İnkılap T : Paralel (eşzamanlı)

2. Sınıf PT Anatomi60120 Biyofizik 15 Biyoistatistik144 Aile Hekimliği 16 Histoloji ve Embriyoloji3469 Tıbbi Biyokimya2696 Tıp Eğitimi5 Tıp Etiği 12 Tıbbi Mikrobiyoloji3286 Tıbbi Patoloji1542 Tıbbi Farmakoloii 22 Fizyoloji4118 Psikiyatri 12 Radyoloji :

3. Sınıf PT Cardiology 15 Chest Diseases 10 Clinical Immunology 8 Ear Nose and Throat Diseases 8 Eye Diseases 8 Family Medicine215 General Surgery 24 Gynecology and Obstetrics 22 Infectious Diseases 20 Internal Medicine 88 Medical Biochemistry 41 Medical Education9 Medical Genetics 8 Medical Microbiology2055 Medical Oncology 10 Medical Pathology50127 Medical Pharmacology 74 Neurology 16 Neurosurgery 8 Nuclear Medicine 10 Orthopedics and Traumatology 10 Pediatrics 51 Physical Medicine and Rehabilitation 8 Psychiatry 13 Public Health3454 Radiation Oncology 7 Radiology 14 Urology :

Seçmeli Dersler Eklendi 1. Sınıf PT Toplam Seçmeli4829 Genel Toplam Seçmeli % 26% 5,

Dekanlığın Oriyentasyon Dersleri Eklendi PT Seçmeli Proje Dersi28 Seçmeli Bilgisayar2017 Seçmeli Genetik Uygulamalar2017 Seçmeli Tıbbi İngilizce2017 Klinik vaka sunumu 12 Deanery27 Beden Eğitimi 36 Yabancı Dil 54 Atatürk İlkeleri ve İnkılap T

1. Sınıftan İtibaren Klinik Yönelim Öğrencilerin 1. sınıftan itibaren hastayla ve klinisyenle karşılaşması önerilmektedir. 1. Sınıfa Seçmeli Proje Dersi ve Klinik Vaka Sunumu dersleri kondu. Öğrencinin klinik pratiği gözlemlemesi için 1. sınıfta ek dersler gerekir. PT Seçmeli Proje Dersi28 Seçmeli Bilgisayar2017 Seçmeli Genetik Uygulamalar2017 Seçmeli Tıbbi İngilizce2017 Klinik vaka sunumu

Tekrarlar Çıkarılmaya Çalışıldı 1. Sınıf derslerinde farklı anabilim dallarının sundukları çok sayıda benzer konular var. Bu tekrarlar anabilim dallarıyla görüşülerek çıkarılmaya çalışıldı. Halen çok sayıda tekrar dersi var. Gereksiz tekrarların çıkarılması için tüm derslerin öğrenim hedeflerinin belirlenmiş olması gerekir

Ders Programı Excel’de Dizildi Geçmiş dönemlerde ders programı Word ortamında hazırlanmaktaydı. Tekrarları kontrol etmek, ayrıntılı sayma, süzme ve seçme işlemleri yapmak mümkün değildi. Excel ortamında programla ilgili her türlü ayrıntıyı hemen görmek mümkün. Ayrıca devam eden Müfredat Yazılı Projesi ile ders programı hazırlama ve iyileştirme süreci daha da geliştirilecektir

Bu yıl 1. sınıfta uygulanmak üzere: Ders programı entegrasyon açısından gözden geçirildi Yönetmelik değiştirildi Eğitim şablonu güncellendi Tekrar dersler azaltıldı Teorik ders yükü azaltıldı Seçmeli dersler eklendi Öğrencinin erken dönemde klinik buluşması planlandı Program iyileştirme için teknolojiden yararlanıldı

Ulusal örnekler: süre karşılaştırması

Türkiye’de tıp eğitimi:1. Sınıf Tıp Fakültesi Süre (Hft) Teorik (Saat) Pratik (Saat) ToplamYarıyıl tatili (hft) Kurul Sayısı Atatürk TF Başkent Akdeniz Çukurova Çapa3656 Cerrahpaşa Marmara Hacettepe3224 Gazi3425 Ege

Türkiye’de tıp eğitimi:2. Sınıf Tıp FakültesiSüre (Hft) Teorik (Saat) Pratik (Saat) Topla m Yarıyıl tatili (hft) Kurul Sayısı Atatürk Ü. TF Başkent Akdeniz Adnan Menderes Çukurova Cerrahpaşa Çapa3355 Marmara Hacettepe3827 Gazi3725 Ege

Türkiye’de tıp eğitimi:3. Sınıf Tıp Fakültesi Süre (hft) Teorik (Saat) Pratik (Saat) ToplamYarıyıl tatili (hft) Kurul Sayısı Atatürk Ü. TF Başkent Akdeniz Çukurova Cerrahpaşa Çapa3356 Marmara Hacettepe3929 Gazi36210 Ege

Tekrarlar

Müfredatımızın Kelime Analizi sınıflarda müfredatta geçen kelimeler analiz edildi Bağlaçlar ve rakamlar çıkarıldığında toplam 9967 kelime 2134 farklı kelime var 1255 kelime birden fazla kez geçiyor 725 kelime üç veya daha fazla kez geçiyor 578 kelime dört veya daha fazla geçiyor

Beyin ve Sinir Cerrahisi Kafa içi basınç artışı, beyin ödemi ve beyin herniasyonları H.H.Kadıoğlu Biyofizik Kapiller dinamik ve ödem M.E.Sağsöz Tıbbi Patoloji Ödem hiperemi konjesyon E.Demirci Çocuk Sağlığı ve Hastalıkları Asit ve ödem nedenleri H.Alp Tıbbi Patoloji SSS travma vasküler hastalıkları ödem, hidrosefali M.Keleş Nöroloji Beyin ödemi İ.İyigün

Halk Sağlığı Toplum Ruh Sağlığı (Anksiyete, Depresyon) E.O.Çalıkoğlu Ruh Sağlığı ve Hastalıkları Anksiyete bozuklukları E.Ozan Davranış Bilimleri Anksiyete ve savunma mekanizmaları E.Ozan

Anatomi Troid ve paratiroid bezler anatomisi S.Diyarbakır Histoloji ve Embriyoloji Tiroid ve paratiroid histolojisi E.Özbek Fizyoloji Tiroid hormonları S.Yıldırım Tıbbi Biyokimya Tiroid hormonları Z.Umudum Tıbbi Biyokimya Tiroid Metabolizması bozuklukları A.Yıldırım Tıbbi Patoloji Tiroid bezinin tümör harici hastalıkları M.Çalık İç Hastalıkları Tiroid Bezinin Fonksiyonel Hastalıkları G.Akçay Tıbbi Farmakoloji Tiroid Hormonları ve Antitroid ilaçlar F.Göçer Tıbbi Patoloji Tiroid bezinin tümörleri M.Çalık İç Hastalıkları Tiroid Bezinin Neoplastik Hastalıkları G.Akçay Genel Cerrahi Tiroid için anemnez, muayene ve tanı yolları D.Ören Genel Cerrahi Tiroidin cerrahi hastalıkları D.Ören Çocuk Sağlığı ve Hastalıkları Tiroid fonksiyon testleri-hipotiroidi Z.Orbak

Tekrar Örnekleri Araştırma Tasarımı Halk Sağlığı Biyoistatistik Sigara Halk Sağlığı Göğüs Aile hekimliği

kelimen%Küm. tıbbi anatomi patoloji mikrobiyoloji histoloji embriyoloji anatomisi becerisi hastalıkları fizyoloji giriş seçmeli dili tarihi lab ilkeleri türk atatürk inkılap kan tanıtımı uygulamaları fizyolojisi beden genetik hastalıklar eğitimi alma histolojisi ilaçlar

Öneriler Paydaşların (Dekanlık, Tıp Eğitimi, Öğretim Üyeleri, Öğrenciler, Sağlık bakanlığı yerel yöneticileri, Özel Hastaneler, Halk temsilcileri) katılımının sağlandığı çalışmaların (grup çalışmaları, anket) başlatılması Derslerin amaç ve öğrenim hedeflerinin yazılması ve MüGe’ye entegrasyonu Eğitim sürelerinin yeniden ayarlanması (özellikle 1. sınıf) Tekrarların azaltılması, gereksiz konuların çıkarılması Güncel konuların eklenmesi Yatay ve dikey entegrasyonun sağlanması Kurul sınav sayılarının azaltılması, ÇSS soru hazırlama eğitimlerinin verilmesi. Diğer ölçme araçları (OSCE, CORE) ile ilgili eğitimlerin verilmesi ve kullanılması PBL oturumlarının eklenmesi Yönetmelik ve Uygulama esaslarının güncellenmesi (Baraj, geçme notu vb.)