Üst Düzey Düşünme Becerilerine Bir Bakış

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
ÜST DÜZEY DÜŞÜNME BECERİLERİNE GÖRE TÜRKÇE DERSİ
Advertisements

EĞİTİMDE YAPILANDIRICI YAKLAŞIM
Öğretim Etkinlikleri Modeli
ÖĞRETİM ANALİZİ Amaçların Sınıflandırılması Bilişsel Öğrenmeler
MERHABA.
ÖĞRETİMİ TASARLAMA: STRATEJİLER
Eğitimde Program Geliştirme Hedef
Eğitim sisteminin olmazsa olmazlarından, temel öğelerinden biri, belki en önemlisi olan matematik ve öğretimi her geçen gün daha önemli hale gelmektedir.
AÇIK UÇLU ÖĞRENME ORTAMLARI
MERHABA.
Problem Çözme Süreci.
Öğretim Hedeflerinin Sınıflandırılması
Üst Düzey Düşünme Becerilerine Odaklanma
Bilişşsel Hedeflerin Ölçülmesi
Basamaklı Öğretim Modeli (Layered Curriculum Model)
AFYON KOCATEPE ÜNİVERSİTESİ
Matematik Öğrenme ve Öğretme Süreci
Fen ve Teknoloji Dersi Öğretim Programının Vizyonu İlk öğretim mezunu her öğrencinin fen ve teknoloji okur- yazarı olmasıdır
Düşünme Becerileri ve Eleştirel Düşünme
Gagné’in Öğrenme Koşulları Modeli
PARAGRAF Hüdayi Can Çankırı, 2015.
BLOOM VE BİLİŞSEL TAKSONOMİ
MERHABA.
ÖĞRETİM ETKİNLİKLERİ MODELİ
BİLGİ OKURYAZARLIĞI EĞİTİM PROGRAMI TASARIMI ÇALIŞTAYI
Yrd. Doç. Dr. Özcan PALAVAN
ÜNİTE 7: PROGRAM TASARISI HAZIRLAMA
Bloom’un (bilişsel) Taksonomisi
ELEŞTİREL DÜŞÜNME BECERİLERİ VE DAVRANIŞLARI
Yrd. Doç. Dr. Özcan PALAVAN
BİLGİSAYAR DESTEKLİ EĞİTİM UYGULAMALARI
PSİKO-MOTOR (DEVİNİŞSEL) ALAN
UZAKTAN ve AÇIK EĞİTİMDE ÜSTBİLİŞSEL ETKİNLİKLER
Akademik Becerilerin İzlenmesi ve DEğerlendirilmesi
Mühendislikte Bilgisayar Uygulamaları
KISIM II Matematiksel Kavram ve Prosedürlerin Gelişimi
HAYAT BİLGİSİ VE SOSYAL BİLGİLERDE BECERİ EĞİTİMİ
Eğİtİcİ Oyuncaklar Öğr. Gör. Özlem BAĞCI.
Eğitim Sisteminde Öğretmenin Rolü
OKUMA ÖĞRENME ALANI KAZANIMLARI VE BİLİŞSEL SINIFLANDIRMA
Mehmet ŞAHİN Toprak Sanayi İ.Ö.O./ÇORUM
KISIM I Matematik Öğretme: Temeller ve Perspektifler
PSİKO-MOTOR (DEVİNİŞSEL) ALAN
Probleme Dayalı Öğrenme
KISIM 4 Sınıfta Biliş BÖLÜM 13 Yazma Bir Bilişsel Yazma Modeli Faaliyet Ortamı.
KISIM 3 Bilişsel Gelişimi Arttırma BÖLÜM 9 Yapılandırmacılık: Öğrenenin Bilginin Yapılandırılmasında.
Kişisel Rehberlik.
Öğrenme Stratejileri. Öğrenme stratejileri Öğrenme stratejleri: bireyin öğrenmesini etkileyen süreçler, öğrenmeyi etkili kılmak için yapılanlar, bilginin.
Özel Gereksinimli Öğrenciler ve Fen Öğretimi
ELEŞTİREL DÜŞÜNME BECERİLERİNİN ÖĞRETİLMESİ
MİLLÎ EĞİTİM BAKANLIĞI Talim veTerbiye Kurulu Başkanlığı
EĞİTİMDE YARATICI DRAMA
Üst Düzey Düşünme Becerilerine Odaklanma
SOSYAL BİLGİLERDE BECERİ EĞİTİMİ
Ders 13 Okuma-yazmaya hazırlık becerileri
VE İŞTE DİĞER 6 BECERİ.
BİLİMSEL SÜREÇ BECERİLERİ
İNSAN KAYNAKLARI YÖNETİMİ
Erken çocukluk dönemi fen ve matematik eğitimi için ortam hazırlama
Yapılandırmacılık (Oluşturmacılık / Constructivism)
Eğitimde Teknoloji Kullanımı
Fen Öğretiminin Genel Amaçları Prof. Dr. Fitnat KAPTAN Arş. Gör. Dr
Bloom ve Bilişsel Taksonomi
PROBLEM ÇÖZME YÖNTEMİ Problem çözme yöntemiyle öğrenme yaklaşımı, bilimsel araştırma yöntemini temel almaktadır. Bu yaklaşımın özü John dewey’ in genel.
ARGÜMANTASYON.
Eşleştirme ve Doğru/Yanlış Maddeleri
21. YY BECERİLERİ.
Çağdaş Gelişmeler Işığında Ana Dili Öğretimi
1 EĞİTİMDE YARATICI DRAMA EĞİTİMDE YARATICI DRAMA.
Çalışma Dilim Tasarım Başarı İçin Çalışmak.
Sunum transkripti:

Üst Düzey Düşünme Becerilerine Bir Bakış Bloom’un Taksonomisi Üst Düzey Düşünme Becerilerine Bir Bakış

Geçmiş Chicago Üniversitesi Profesörü Benjamin Bloom ünlü “Eğitsel Hedeflerin Taksonomisi” çalışmasını 1956 yılında açıklamıştır. Bloom’un saptadığı bilişsel alanın geçtiğimiz kırk yıl boyunca öğretimde öğrencilerin üst düzey düşünme becerilerini geliştirmek ve teşvik etmek için kullanılmaktadır.

Üst Düzey Düşünme Becerileri Değerlendirme Sentez Analiz Uygulama Kavrama Bilgi

Bilgi listeleme sınıflandırma isimlendirme açıklama saptama Bilginin hatırlanması yada anlaşılması. listeleme isimlendirme saptama gösterme tanımlama anlama hatırlama eşleştirme sınıflandırma açıklama yerleştirme taslak haline getirme örnekler verme düşünceyi gerçekten ayırt etme

Kavrama özetleme başka kelimelerle ifade etme anlatma farklılaştırma Anlama, çevirme, başka sözcüklerle anlatma yorumlama yada diğer biçimdeki materyallere dönüştürme yeteneği(Sonucu ve etkilerini tahmin etme) başka kelimelerle ifade etme farklılaştırma kanıtlama görselleştirme yeniden belirtme  yeniden yazma örnekler verme özetleme anlatma yorumlama açıklama karşılaştırma dönüştürme ayırt etme tahmin etme

Uygulama uygulama çözme sınıflandırma resimleme değiştirme hesaplama Bilgiyi kullanma ve bilgiyi bir ortamdan diğerine transfer etme yeteneği (Öğrenilmiş materyali yeni durumlarda kullanma) uygulama sınıflandırma değiştirme eyleme geçirme sunma hesap etme yürütme çözme resimleme hesaplama yorumlama maniple etme kestirme gösterme

Analiz Ayrıntıları saptama ve bir durumun yada bilginin ayrıştırma ve bulma yeteneği. zıtlıkları belirleme karşılaştırma ayırt etmek  Kategorize etme taslak halinde anlatma bağlantı kurma analiz etme düzenleme sonuç çıkarma seçme şemalaştırma farkı ayırmak

Sentez tartışma planlama karşılaştırma yaratma yapılandırma Büyük resmi oluşturmak için parçaları birleştirme yeteneği. tartışma planlama karşılaştırma yaratma yapılandırma yeniden düzenleme hazırlama organize etme tasarım yapma hipotez geliştirme destekleme yazma rapor çıkarma toplama uyarlama geliştirme

Değerlendirme değerlendirme eleştirme seçme kanıtlama tahmin etme Bir değeri yada bilgiyi uygun kriteri bularak yargılama yeteneği (yargılamayı delillerle destekleme) eleştirme kanıtlama  tartışma sebepleri destekleme sonuçlandırma ölçme oranlama değerlendirme seçme tahmin etme yargılama savunma değer biçme