Eğitim Bilimlerine Giriş.

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
Tam Öğrenme Modeli (Mastery Learning)
Advertisements

Temel Kavramlar ve İlkeler
EĞİTİM İLE İLGİLİ TEMEL KAVRAMLAR
ÖĞRETİM İLKE VE YÖNTEMLERİ EGIT215
MERHABA.
MERHABA.
Özel Öğretim Yöntemleri
EĞİTİM TEKNOLOJİLERİNDE TEMEL KAVRAMLAR
Eğitimin Temel Kavramları Yrd. Doç. Dr. Hüseyin SERÇE
İTHİLAF HALİNDE ANKARA MAHKEMELERİ YETKİLİDİR.
Eğitimde Program Geliştirme Temel Kavramlar
Temel Kavramlar.
EĞİTİM İLE İLGİLİ TEMEL KAVRAMLARI
BİREYSELLEŞTİRİLMİŞ EĞİTİM PROGRAMI
EĞİTİMLE İLGİLİ TEMEL KAVRAMLAR
EĞİTİMLE İLGİLİ TEMEL KAVRAMLAR
EĞİTİMDE PROGRAM GELİŞTİRME
Pedagojik Formasyon/ RİZE-2011
Temel Kavramlar ve İlkeler
Misyon :Akkuş İlçesinde Eğitim- Öğretim hizmetinden yararlananlara nitelikli, kaliteli eğitim hizmeti sunmak. -Akkuş İlçesindeki tüm okulları tam donanımlı.
EĞİTİM BİLİMİNE GİRİŞ Dr. Kerim Karabacak
EĞİTİM , program gelİŞtİrme Ve ÖĞretim İLE İLGİLİ TEMEL KAVRAMLARI
Temel Kavramlar ve İlkeler
Program Geliştirme ve Öğretim
YAKIN DOĞU ÜNİVERSİTESİ ATATÜRK EĞİTİM FAKÜLTESİ
EĞİTİM BİREYİN DAVRANIŞLARINDA KENDİ YAŞANTISI YOLUYLA KASITLI OLARAK
EĞİTİM BİLİMİNE GİRİŞ Uz. Emete Gerçel YAKIN DOĞU ÜNİVERSİTESİ Eğitim Fakültesi Dr. Emete GERÇEL
ZAMANIN ETKİLİ KULLANIMI
Eğitim Psikolojisi -Eğitim Psikolojisinin Kapsamı-
Türk Eğitim Sisteminin Yapısı ve Yönetimi
EMİRDAĞ ANADOLU LİSESİ EĞİTİM ÖĞRETİM YILI VELİ TOPLANTISI
DERS:ÖĞRETİM İLKE VE YÖNTEMLERİ
Öğretmenlik Mesleği.
EĞİTİM BİLİMİNE GİRİŞ Dr. Dursun AKSU.
ÖĞRETİM İLKE VE YÖNTEMLERİ
BİREYİN GELİŞMESİ Yrd. Doç. Dr. İhsan SARI
EĞİTİM TEKNOLOJİSİ.
EDS -101 Eğitim Bilimine Giriş Türkçe Öğretmenliği Bölümü Tülay KAYA
EĞİTİM BİLİMİNE GİRİŞ Tuncay Sevindik
EĞİTİM BİLİMİNE GİRİŞ TEMEL KAVRAMLAR.
NEDEN EĞİTİM ?.
Öğr.Gör.Abdullah ALTUNSARAY
BBY469 Öğretim Yönetim Sistemleri Eğitim Bilimine Giriş Turgay Baş 1.
Pedagojik Formasyon Eğitimi
Eğitim Kademelerine Göre Rehberlik Hizmetleri
Öğretimle İlgili Temel Kavramlar
Program Geliştirmede Temel Kavramlar
ÖĞRETİM TEKNOLOJİLERİ
EĞİTİM program gelİŞtİrme Ve ÖĞretim İLE İLGİLİ TEMEL KAVRAMLARI
HAYAT BOYU ÖĞRENME GENEL MÜDÜRLÜĞÜ
ÖĞRETİM İLKE VE YÖNTEMLERİ TEMEL KAVRAMLARI
EĞİTİM BİLİŞİM AĞI (EBA)
BİLGİSAYAR DESTEKLİ ÖĞRETİM
HAYAT BOYU ÖĞRENME GENEL MÜDÜRLÜĞÜ
BİREYİN DAVRANIŞLARINDA
BİREYİN DAVRANIŞLARINDA KENDİ YAŞANTISI YOLUYLA KASITLI OLARAK
Karşılaştırmalı Eğitim
Karşılaştırmalı Eğitim
Kültür Toplumu oluşturan insanın öğrendiği, bilgi, sanat, gelenek, görenek ve benzeri yetenek, beceri ve alışkanlıkları içine alan karmaşık bir bütündür.
YAYGIN EĞİTİM Yaygın Eğitim: Örgün eğitim sistemine hiç girmemiş
Yaygın eğitim 1.
program gelİŞtİrme TEMEL KAVRAMLARI
ÖĞRETİM İLKE ve YÖNTEMLERİ
Eğitim; bireyin içinde yaşadığı toplumda yeteneğini, tutumlarını ve olumlu değerdeki diğer davranış biçimlerini geliştirdiği süreçler toplamıdır. Bireyin.
ÖĞRETİM İLKE VE YÖNTEMLERİ TEMEL KAVRAMLAR
PROGRAM ve PROGRAM ÇEŞİTLERİ
ÖZEL ÖĞRETİM YÖNTEMLERİ
Çağdaş Gelişmeler Işığında Ana Dili Öğretimi
Eğitim ve Öğretim Teknolojisi İletişim Süreci
PROGRAM GELİŞTİRME İLE İLGİLİ TEMEL KAVRAMLAR.
Sunum transkripti:

Eğitim Bilimlerine Giriş

KÜLTÜR KÜLTÜR Kültürleme Kültürlenme Doğada var olanlar dışında, insanoğlunun ortaya koyduğu, maddi ve manevi her şey. KÜLTÜR Kültürleme Kültürlenme Gelişigüzel kültürleme Zoraki kültürleme Kasıtlı kültürleme

EĞİTİM Hizmetöncesi Eğitim Öğretim Hizmetiçi Eğitim Öğretme Öğrenme Yaygın Eğitim İnformal Eğitim Örgün Eğitim Formal Eğitim Özel Öğretim Özel Eğitim Yaşam Boyu Öğrenme

E Ğ İ T İ M ÖĞRETİM ÖĞRENME

 Devinişsel Öğrenme: Yaşantı ürünü, nispeten kalıcı izli davranış değişikliğidir. 1. Öğrenme sonucundan mutlaka bir davranış değişikliği meydana gelir. 2. Öğrenme yaşantı ürünü ve bireyseldir. 3. Öğrenme kalıcı izlidir. ÖĞRENME YOLUYLA;  Bilişsel,  Duyuşsal  Devinişsel davranışlar geliştirilir.

Davranış Türleri Öğrenme Ürünü Davranış Öğrenilmemiş Davranış  İstendik davranışlar (Planlı, programlı sürecin ürünü)  İstenmedik davranışlar (rasgele kazanılan ya da eğitimin hatalı ürünü) BİREYİN SAHİP OLDUĞU  Akıl ve düşünceden bağımsız, doğuştan gelen davranışları, (istem dışı davranışlar, refleks)  Geçici davranışları (alkol, uyuşturucu kullanımı sonunda ortaya çıkan maddenin etkisi sonucu kaybolan)  Büyüme ve olgunlaşma (oturma, yürüme, ses çıkarma) ÖĞRENME DEĞİLDİR!

Öğretim Etkinlikleri Öğeleri Öğretim: Bireylerin, okul ortamında, amaçlı, planlı ve kontrollü olarak aldıkları eğitimdir. Öğretim Etkinlikleri Öğeleri Hedefler İçerik Eğitim durumu Sınama durumu Öğretim süreci; * Okulöncesi eğitim, * ilkokul, * ortaokul, * lise * yükseköğretim

Öğretme: Öğrenmeyi gerçekleştirmek üzere düzenlenen amaçlı ve bilinçli etkinlikler; öğrenmeyi kılavuzlama, bireyin öğrenmesi için rehberlik etmedir. ÖĞRETME; Okulda  öğretmen, Aile ortamında  anne – baba Yakın çevrede  arkadaşlar, iletişim araçları Uzak çevrede  toplum, iletişim araçları vb...... TARAFINDAN YAPILIR.

EĞİTİM: Bireyde, kendi yaşantıları yoluyla davranış değişikliği meydana getirme sürecidir. DAVRANIŞ DEĞİŞİKLİĞİ BİREYİN KENDİ YAŞATILARIYLA OLUŞUR. EĞİTİM SONUCU DAVRANIŞ DEĞİŞİKLİĞİ MEYDANA GELİR. EĞİTİM BİR SÜREÇTİR

E Ğ İ T İ M Formal Eğitim İnformal Eğitim Örgün Eğitim Yaygın Eğitim Aile Eğitimi Çevre Eğitimi Örgün Eğitim Okulöncesi Eğitim İlköğretim Ortaöğretim Yükseköğretim Yaygın Eğitim Halk Eğitimi Hizmetiçi Eğitim Çıraklık Eğitimi İşbaşında Eğitim

! Formal Eğitim: Bireyin davranışlarında, kendi yaşantıları yoluyla, kasıtlı ve istendik değişiklikler meydana getirme sürecidir. DAVRANIŞ DEĞİŞİKLİĞİ BİREYİN KENDİ YAŞATILARIYLA OLUŞUR. EĞİTİM SONUCU DAVRANIŞ DEĞİŞİKLİĞİ MEYDANA GELİR. EĞİTİM BİR SÜREÇTİR ! İSTENEN YÖNDE DAVRANIŞ DEĞİŞİKLİĞİ

Formal Eğitim * Planlı programlıdır. * Kurumsaldır, okullarda yapılır. * Kontrollüdür. * Sadece istendik davranış değişikliği beklenir. * Öğretim yoluyla gerçekleşir. * Belli aşamaları ve sonunda sınav vardır.

İnformal Eğitim: Önceden planlanmış belli bir amaca yönelik olmadan ve özel olarak düzenlenmemiş bir ortamda gelişigüzel olarak gerçekleştirilen eğitimdir. Bireyin, okuldaki planlı etkinliklerinin dışından yer alan, iletişim içinde bulunduğu ve davranışlar geliştirdiği her ortamı informal eğitim ortamı olarak düşünebiliriz.

İnformal Eğitim * Plan-program yoktur. * Kurumsal değildir. * Kontrol sağlanamaz. * Zaman ve ortam açısından sınırsızdır. * İstenmeyen davranış değişikliği görünebilir.

Örgün Eğitim: Bireylerin, okul ortamında, amaçlı, planlı ve kontrollü olarak aldıkları eğitimdir. * Belli bir yaş grubuna yöneliktir. * Milli eğitimin genel amaçlarına ve temel ilkelerine göre, okullarda yapılır. * Aşamalı ve kademelidir.

Yaygın Eğitim: Örgün eğitim sistemine hiç girmemiş veya herhangi bir kademesinden ayrılmış veya örgün eğitime devam eden ya da mezun olmuş, bireylere yönelik olarak, örgün eğitimin yanında veya dışında düzenlenen her türlü eğitimdir. Halk Eğitimi, Hizmetiçi Eğitim, Çıraklık Eğitimi, İşbaşında Eğitim, ......... * İlgi ve gereksinimlere yöneliktir. * Aşamalı ve kademeli değildir. * Okul ya da okul özelliği taşıyan ortamlarda gerçekleştirilir.

Eğitim – Öğretim Kavramlarındaki Farklılıklar Eğitim Öğretim * Her yerde olabilir. * Süreklidir, yaşam boyu devam eder. * Öğretimi de içine alan geniş bir kavramdır. * Her türlü bilgi ve deneyimi kapsar. * Belli bir ortamla sınırlıdır. (okul) * Planlanan zaman dilimiyle sınırlıdır. * Eğitimin planlı ve programlı kısmını oluşturur. Eğitimin aracıdır. * Önceden belirlenmiş hedeflere ulaşmak için düzenlenmiş etkinlikleri kapsar.

Ç E V R E S Ü R E Ç (İŞLEME) GİRDİ ÇIKTI DÖNÜT - DÜZELTME Eğitim Durumları Yöntem teknikler Araç gereçler Etkinlikler * Öğrenci * Öğretmen * Program * Araç gereç, donanım * Okul, derslik, lab. * Yönetici, veli, hiz. Ürün * Sınavı kazanan, kazanamayan * ÖSS/SBS sınav sonuçları DÖNÜT - DÜZELTME