EKİM AYI BÜLTENİMİZ.

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
ARALIK AYINDA DOĞAN ÖĞRENCİLERİMİZ
Advertisements

TED KAYSERİ KOLEJİ OKUL ÖNCESİ BÖLÜMÜ “ŞUBAT AYI BÜLTEN”
TED KAYSERİ KOLEJİ OKUL ÖNCESİ BÖLÜMÜ “OCAK AYI BÜLTEN”
NİSAN AYI BÜLTENİMİZ.
Balık Pasaportu Hatice Kütük 2008
EKİM AYI BÜLTENİMİZ.
A1PEMBE SINIF SAĞLIKLI BESLENME VE YAŞAM PROJE SUNUMU
ARALIK AYI BÜLTENİ.
YILLIK PLAN; Sütunlar; Satırlar;
EKİM AYI BÜLTENİMİZ.
5-6 YAŞ ÇOCUĞUNUN GELİŞİM ÖZELLİKLERİ
OCAK AYI BÜLTENİMİZ.
KASIM AYI BÜLTENİMİZDE NELER VAR?
TED KAYSERİ KOLEJİ OKUL ÖNCESİ BÖLÜMÜ “NİSAN AYI BÜLTEN”
EYLÜL-EKİM AYINDA DOĞAN ÖĞRENCİLERİMİZ
EYLÜL-EKİM AYINDA DOĞAN ÖĞRENCİLERİMİZ
EYLÜL VE EKİM AYINDA DOĞAN ÖĞRENCİLERİMİZ
PSİKOMOTOR-BİLİŞSEL AMAÇLAR VE KAZANIMLAR
TED KAYSERİ KOLEJİ OKUL ÖNCESİ BÖLÜMÜ “EYLÜL AYI BÜLTEN”
OCAK AYI BÜLTENİ.
KASIM AYINDA NELER YAPTIK? ETKİNLİKLERİMİZ KASIM AYI KAVRAMLARIMIZ KASIM AYI MEYVEMİZ KASIM AYI GEZİMİZ KASIM AYINDA DOĞAN ÖĞRENCİLERİMİZ ARALIK AYINDA.
Çocuğumuzu tanımanın önemi:
OKUL ÖNCESİ DÖNEM GELİŞİM ÖZELLİKLERİ
OCAK AYI BÜLTENİ.
Aylık Çocukların Gelişim Özellikleri
EKİM AYI BÜLTENİ.
OCAK AYI BÜLTENİMİZDE NELER VAR? OCAK AYINDA NELER YAPTIK?
TED KAYSERİ KOLEJİ OKUL ÖNCESİ BÖLÜMÜ “MART AYI BÜLTEN”
MART AYI BÜLTENİMİZDE NELER VAR? MART AYINDA NELER YAPTIK?
OCAK AYI BÜLTENİMİZ.
Aylık Çocukların Gelişim Özellikleri
EKİM AYI BÜLTENİ.
TANIŞMA GÜNÜMÜZ OKULUMUZUN BÖLÜMLERİNİ GEZEREK TANIDIK.
EYLÜL AYI BÜLTENİMİZ.
EYLÜL-EKİM AYINDA NELER YAPTIK? ETKİNLİKLERİMİZ EYLÜL-EKİM AYI KAVRAMLARIMIZ EYLÜL AYI MEYVESİ EKİM AYI SEBZESİ GEZİLERİMİZ 29 EKİM CUMHURİYET BAYRAMI.
ARALIK-OCAK AYI PARTİMİZ
KASIM AYINDA DOĞAN ÖĞRENCİLERİMİZ
ARALIK AYI BÜLTENİ.
OCAK AYI BÜLTENİ.
EYLÜL-EKİM AYINDA DOĞAN ÖĞRENCİLERİMİZ
KASIM AYI BÜLTENİMİZ.
ARALIK AYI BÜLTENİ Subheading.
ARALIK AYI BÜLTENİ.
MAYIS AYI “GEMS” KONULARIMIZDAN UĞURBÖCEKLERİ İLE İLGİLİ OLAN ETKİNLİKLERİMİZ.
ŞUBAT AYI BÜLTENİMİZDE
KASIM AYI BÜLTENİMİZ.
KASIM AYI BÜLTENİMİZ.
OCAK-ŞUBAT AYI BÜLTENİMİZ.
KASIM AYI BÜLTENİMİZ.
EKİM AYI BÜLTENİMİZ.
KASIM AYI BÜLTENİ.
ARALIK -OCAK AYI BÜLTENİMİZDE
ŞUBAT AYI BÜLTENİMİZDE NELER VAR?
OCAK AYI BÜLTENİ.
KASIM AYI BÜLTENİMİZ.
EKİM AYI BÜLTENİ.
KASIM AYI BÜLTENİMİZ.
OCAK AYI BÜLTENİ.
ARALIK AYI BÜLTENİ.
OYUN ÖRNEKLERİ NAZAN ÜNAL.
OCAK AYI BÜLTENİ.
MAYIS - HAZİRAN BÜLTENİMİZ.
ARALIK-OCAK AYI PARTİMİZ
OCAK AYI BÜLTENİ.
PENGUENLER SINIFI KASIM AYI AİLE KATILIMI
Ders 13 Okuma-yazmaya hazırlık becerileri
ÇOCUKLARIN DİL GELİŞİMİNE YÖNELİK ETKİNLİKLER PLANLAMA
ADANA İL MİLLİ EĞİTİM MÜDÜRLÜĞÜ
EKİM AYI BÜLTENİ.
FEN VE DOĞA ETKİNLİKLERİ HAZIRLAMA. Etkinlik 1: Rüzgâr Gücünü Gözleme.
Sunum transkripti:

EKİM AYI BÜLTENİMİZ

BÜLTENİMİZDE NELER VAR? EKİM AYI AMAÇ VE KAZANIMLARIMIZ EKİM AYI KAVRAMLARIMIZ EKİM AYI ETKİNLİK ÖRNEKLERİMİZ EKİM AYI GEZİMİZ EKİM AYI TİYATRO VE SİNEMAMIZ EKİM AYI SEBZESİ EKİM AYI PARTİSİ EKİM AYI DOĞUM GÜNÜMÜZ KASIM AYI MİNİ PROGRAMI KASIM AYI AİLE KATILIMI

EKİM AYI AMAÇ VE KAZANIMLARIMIZ PSİKOMOTOR ALAN Amaç 1. Bedensel koordinasyon gerektiren belirli hareketleri yapabilme Kazanımlar 3.Değişik yönlere doğru uzanır 4.Sözel yönergelere uygun olarak yürür 5.Sözel yönergelere uygun olarak koşar 6.Belirli bir mesafeyi sürünerek gider Amaç 2. El ve göz koordinasyonu gerektiren belirli hareketleri yapabilme 3.Nesneleri üst üste/yan yana/iç içe dizer 4.Nesneleri takar 5.Nesneleri çıkarır 6.Nesneleri ipe vb. dizer 7.El becerilerini gerektiren bazı araçları kullanır 10. Yönergeye uygun çizgiler çizer. 12. Çeşitli malzemeleri değişik şekillerde katlar 13. Malzemeleri istenilen nitelikte keser. Amaç 3. Büyük kaslarını kullanarak belirli bir güç gerektiren hareketleri yapabilme 1.Farklı ağırlıktaki nesneleri iter 2.Farklı ağırlıktaki nesneleri çeker 3.Farklı ağırlıktaki nesneleri kaldırır

Amaç 4. Küçük kaslarını kullanarak belirli bir güç gerektiren hareketleri yapabilme Kazanımlar 1.Nesneleri kopartır/yırtar 3.Nesneleri çeker/gerer 5.Malzemelere araç kullanarak şekil verir Amaç 5. Denge gerektiren belirli hareketleri yapabilme 1.Farklı zeminler üzerinde yürür 2.Zemin üzerine çizilen şekiller üzerinde yürür SOSYAL-DUYGUSAL ALAN Amaç 1. Kendini tanıyabilme 1.Fiziksel özelliklerini söyler 2.Belli başlı duyuşsal özelliklerini söyler Amaç 2. Duygularını fark edebilme 1.Duygularını söyler 2.Duygularının nedenlerini açıklar 3.Duygularının sonuçlarını açıklar Amaç 3. Duygularını kontrol edebilme 1.Olumlu/olumsuz duygu ve düşüncelerini uygun şekilde ortaya koyar 3.Yeni ve alışılmamış durumlara uyum sağlar Amaç 4. Kendi kendini güdüleyebilme 1.Kendiliğinden bir işe başlar 2.Başladığı işi bitirme çabası gösterir

Amaç 6. Başkalarıyla ilişkilerini yönetebilme Kazanımlar 2.Grup etkinliklerine kendiliğinden katılır 3.Grupta sorumluluk almaya istekli olur 4.Aldığı sorumluğu yerine getirir Amaç  9. Yaşamın iyileştirilmesinde ve korunmasında sorumluluk alabilme 3.Canlıların yaşama hakkına özen gösterir 5.Yaşamda diğer canlılarla paylaştıklarını açıklar Amaç 10. Toplumsal yaşamın nasıl sürdüğünü kavrayabilme 1.Toplumda farklı rollere sahip kişiler olduğunu söyler. 3.Kendi kültürünün belli başlı özelliklerini açıklar Amaç 11. Estetik özellikler taşıyan ürünler oluşturabilme 3.Görsel sanat etkinliklerinde ürün yapar 4.Görsel sanat etkinliklerinde özgün ürün yapar Amaç 13. Çevreyi estetik bakımdan düzenleyebilme 1. Çevresinde gördüğü güzel/ rahatsız edici durumları söyler 2. Çevre sorunları ile ilgili kendi yapabileceklerine örnek verir Amaç 15. Atatürk ile ilgili etkinliklere ilgi gösterebilme 1. Atatürk ile ilgili etkinliklere katılır 2. Atatürk ile ilgili etkinliklerde aldığı sorumlulukları yerine getirir

DİL ALANI Amaç 1. Sesleri ayırt edebilme 1.Sesin kaynağını söyler 4.Verilen sese benzer sesler çıkarır Amaç 2. Konuşurken sesini doğru kullanabilme Kazanımlar 2.Kelimeleri doğru telaffuz eder 3.Konuşurken sesinin tonunu işitilebilir biçimde ayarlar Amaç 4. Kendini sözel olarak ifade edebilme 2.Sohbete katılır 3.Belli bir konuda konuşmayı başlatır 4.Belli bir konuda konuşmayı sürdürür 5.Söz almak için sıra bekler Amaç 8. Görsel materyalleri okuyabilme 1.Görsel materyalleri inceler 2.Görsel materyallerle ilgili soru sorar 3.Görsel materyallerle ilgili sorulara cevap verir 4. Görsel materyalleri açıklar BİLİŞSEL ALAN Amaç 1. Kendisi ve ailesi ile ilgili bilgileri kavrayabilme 1.Kendisi ile ilgili bilgileri açıklar 2.Aile bireyleri ile ilgili bilgileri açıklar Amaç 2. Olay ya da varlıkların çeşitli özelliklerini gözlemleyebilme 1.Olay ya da varlıkların özelliklerini söyler 2.Olay ya da varlıkların özelliklerini karşılaştırır

Amaç 4. Algıladıklarını hatırlayabilme Kazanımlar 1.Olay ya da varlıkları söyler 2.Varlıkların rengini söyler Amaç 5. Varlıkları çeşitli özelliklerine göre eşleştirebilme 1Varlıkları birebir eşleştirir 2.Varlıkları renklerine göre eşleştirir 3.Varlıkları şekillerine göre eşleştirir 8. Nesneleri sayılarına göre eşleştirir Amaç 6. Varlıkları çeşitli özelliklerine göre gruplayabilme 4. Varlıkları büyüklüklerine göre gruplar Amaç 8. Nesneleri ölçebilme Kazamınlar 1. Ölçme sonucunu tahmin eder Amaç 9. Nesneleri sayabilme 1.20 sayısı içinde ileriye doğru birer birer ritmik sayar 3.Söylenilen sayı kadar nesneyi gösterir Amaç 10. Geometrik şekilleri tanıyabilme 1.Her nesnenin bir şekli olduğunu söyler 2.Daire, üçgen, kare ve dikdörtgene benzeyen nesneleri gösterir Amaç 12. Mekanda konum ile ilgili yönergeleri uygulayabilme 1.Nesnenin mekândaki konumunu söyler 2.Yönergeye uygun olarak mekânda konum alır 3.Yönergeye uygun olarak nesneyi doğru yere yerleştirir

Amaç 16. Belli durum ve olaylarla ilgili neden-sonuç ilişkisi kurabilme Kazanımlar 1.Bir olayın olası nedenlerini söyler 2.Bir olayın olası sonuçlarını söyler 3.Yarım bırakılan olayı, durumu, şiiri, öyküyü, şarkıyı vb. özgün bir şekilde tamamlar Amaç 17. Zamanla ilgili kavramlar arasında ilişki kurabilme 1.Olayları oluş sırasına göre söyler Amaç 21. Atatürk’ün Türk Toplumu için önemini açıklayabilme 1.Atatürk’ün getirdiği yenilikleri söyler 2.Atatürk’ün getirdiği yeniliklerin önemini açıklar ÖZBAKIM BECERİLERİ Amaç  1. Temizlik kurallarını uygulayabilme 1.Temizlikle ilgili malzemeleri doğru kullanır 3.Tuvalet gereksinimine yönelik işleri yardımsız yapar Amaç 3. Doğru beslenmenin önemini fark edebilme 1.Yiyecekleri ayrım yapmadan yer/içer 2.Yiyecekleri ve içecekleri yeterli miktarda yer/içer 3.Yiyecekleri yerken sağlık ve görgü kurallarına özen gösterir Amaç 5. Kendini kazalardan ve tehlikelerden koruyabilme 1.Tehlikeli olan durumları söyler 2.Tehlikeli olan durumlardan uzak durur

EKİM AYI KAVRAMLARIMIZ GENÇ-YAŞLI AYNI- FARKLI AĞIR- HAFİF DUYGULAR UZUN-KISA PÜRÜZLÜ-PÜRÜZSÜZ PÜTÜRLÜ-KAYGAN BÜYÜK-KÜÇÜK-ORTA AZ-ÇOK BOŞ-DOLU SERT-YUMUŞAK SESLİ-SESSİZ ISLAK-KURU PARÇA-BÜTÜN KOLAY-ZOR HIZLI-YAVAŞ KATI-SIVI 1-12 RİTMİK SAYMA NESNE-NOKTA EŞLEŞTİRME 1-3 ARASI SAYILARI TANIMA, YAZMA RENKLER (KAHVERENGİ-GRİ) KENAR- KÖŞE ÜÇGEN-KARE-DAİRE-DİKDÖRTGEN ŞEKİLLERİNİ NESNELERLE TANIMA, EŞLEŞTİRME, GRUPLAMA ÜÇGEN ŞEKLİNİ ÇİZME NEDEN- SONUÇ İLİŞKİSİ

EKİM AYI ETKİNLİK ÖRNEKLERİMİZ

SINIFA SAKLANAN FİL YAPBOZUNUN PARÇALARINI BULDUK VE FİL RESMİNİ TAMAMLADIK

ÇEŞİTLİ FİL RESİMLERİNİ İNCELEDİK

KARTONDAN FİL KULAKLARI YAPTIK

ÇEŞİTLİ MALZEMELERİ FİL HORTUMU OLARAK KULLANIP “FİL DRAMASI” YAPTIK

HAYVANLARLA VE KULAKLARINI EŞLEŞTİRİYORUZ

EVDEN GETİRİDĞİMİZ FİL OYUNCAKLARINI İNCELİYORUZ

FİLLERİN HORTUMLARINI “SUYU EMENLER” DENEYİ İLE FİLLERİN HORTUMLARINI NASIL KULLANDIKLARINI ÖĞRENİYORUZ

YETİŞKİN VE YAVRU FİLİN GERÇEK BOYUTLARINI ÖĞRENİYORUZ YETİŞKİN VE YAVRU FİLİN GERÇEK BOYUTLARINI ÖĞRENİYORUZ. YAVRU FİL İLE KENDİ BOYUMUZU ÖLÇÜYORUZ

AYAK İZLERİMİZİ ÇİZİYORUZ. FİLLERİN AYAKLARIYLA KARŞILAŞTIRIYORUZ AYAK İZLERİMİZİ ÇİZİYORUZ.FİLLERİN AYAKLARIYLA KARŞILAŞTIRIYORUZ. İÇİNE KAÇ TANE PUL YAPIŞTIRDIĞIMIZI SAYIYORUZ

GEOMETRİK ŞEKİLLERDEN FİL OLUŞTURUYORUZ GEOMETRİK ŞEKİLLERDEN FİL OLUŞTURUYORUZ. BÖYLECE TAM YARIM KAVRAMINI ÖĞRENİYORUZ

SINIFIMIZDAKİ OYUNCAK YİYECEKLERİ KULLANARAK FİLLERİN NE YİYİP NE YİYEMEYECEKLERİNİ GRUPLUYORUZ. MEYVE VE SEBZELERİ ÖĞRENİYORUZ.

ÇEŞİTLİ KUMAŞ PARÇALRIYLA FİL FİGÜRÜNÜ TAMALIYORUZ ÇEŞİTLİ KUMAŞ PARÇALRIYLA FİL FİGÜRÜNÜ TAMALIYORUZ. FİLİN DERİSİNE EN UYGUN KUMAŞI ARIYORUZ.

HEM FİLLERİN HEM DE BİZİM YİYEBİLECEĞİMİZ BİR YİYECEK YAPIYORUZ. ADINI “Karışık Afrika Salatası” VERDİĞİMİZ YİYECEĞİMİZİ YİYORUZ

OYUNCAK FİLLERİMİZE ÇAMUR BANYOSU YAPTIRARAK FİLLERİN NEDEN ÇAMUR BANYOSU YAPTIĞINI ÖĞRENİYORUZ

KONU BAŞINDA YAPTIĞIMIZ “İlk Fil Resimimizin” YANINA “Son Fil Resmi” YAPIYORUZ

“FİL VE ARI” VE “SEVİMLİ HAYVANLAR” İSİMLİ ŞARKILARI ÖĞRENDİK, RİTM ALETLERİ İLE EŞLİK ETTİK.

FİL VE ARI ŞARKISI Ben bir bebek filim büyüyecek miyim? Burnum minik bir hortum su bulur muyum? Bir gün arı konsa küçük kuyruğuma Kaçmak kolay değil bu kısa boyumla Arı benim adım bütün gün uçarım Minik fili bulup üstüne konarım Fil benden korkmasa benimle oynasa Koşar eğlenirdik bu güzel ormanda. SEVİMLİ HAYVANLAR Damda leylek tak tak tak Suda ördek vak vak vak Kurbağalar da derede vrak vrak vrak Evde kedi mır mırnav Yolda köpek hav hav hav Sevimlidir hayvanlar Sevimli onlar…

YAŞAYAN DEĞERLER KONUMUZ “ARKADAŞLIK NEDİR?, NEDEN ARKADAŞ OLURUZ?” Arkadaşlarımızı üzmemektir. Hiç arkadaşımız olmazsa üzülürüz. EZGİ KILIÇKESMEZ Birisiyle tanışılır. Adını öğrenirsin arkadaş olursun. Üzülmemek için sıkılmamak için biriyle arkadaş olurum. AZRA KARATAN Bizim okulumuzdaki gibi Barış’tır Oynamak için, hamur paylaşmak için, beraber taş makas oynamak için. EMİRHAN GÖDEKOĞLU İyi davranmak, vurmamak ve kavga etmemektir. Eğlenmek ve oynamak için. KAAN EMİR TEĞMEN Düzgünce, kavga etmeden, tartışmadan, arkadaşları sevmektir. Çünkü birbirimizi çok seviyoruz. Arkadaş olmak çok güzel bir şey. ZEYNEP ELA KOÇ Arkadaşlık kavga etmeden dost olmak demektir Birini beğendiğimde adını sorarım. Arkadaş olmak isterim. TUNA KUTSİ GÜLER Arkadaşımızla güzel oyun oynamak. Onlarla güzel güzel oynamak için. YAĞMUR BEYAZ

Birbirleriyle oynamak demek. Çünkü arkadaş olmayı çok severim. MERT GÜR Birbirimizle oynamak. O insanı sevdiğim için. EGE BÜYÜKACAROĞLU Birbirimizi itip, vurmamak. Oynamak için arkadaş olurum.tek başına oynayamam. Büyük bir şey yapmak istediğimde yapamam. YİĞİT ÖZPOLAT Arkadaşlık sevmektir. Oyun oynamak, hamur oynamak sohbet etmek ve parka gitmek için. ZINAR TAHİROĞLU Mutluluk içinde yaşamaktır Çünkü arkadaş olmak güzeldir. HAKAN DENİZ KALE Dövmemektir. Tek başıma canım sıkılır diye. İLAYDA TOPER Üzmemek arkadaşlarımızı Birlikte bisiklet sürmek için. Onlar olmazsa bisiklet süremem. DORUK PENBEKLİOĞLU Arkadaşımıza küsmemektir Arkadaşımız olmazsa tek başımıza oyun oynarız. Çok sıkıcı olur. DEREN BORALI Vurmamak, itmemek, üzmemek Oyunlar oynamak için. EGE EVREN Arkadaşlarımızla izinsiz oynamamak Çünkü onlarla evcilik oynuyorum. NEHİR ÜNAL Birlikte vakit geçirmek Oynamak için, faaliyetler yapmak için. ZEYNEP ŞENER Arkadaş olmadan önce utanabiliriz Onlarla oynamak, boya yapmak için arkadaş oluruz. ZEHRA İNANLOU

EKİM AYI GEZİMİZ "AVCILAR ATATÜRK EVİ"

EKİM AYI TİYATROMUZ "BİR MASAL MÜZİKALİ"

EKİM AYI SİNEMAMIZ "MAVİ FİL"

EKİM AYI SEBZEMİZ "HAVUÇ" HAVUÇ SEBZESİNİ İNCELEYEREK, ÖZELLİKLERİNİ, YARARLARINI VE NELER YAPILDIĞINI ÖĞRENDİK.

HAVUÇLU TOPLAR YAPARAK İKİNDİ KAHVALTISINDA YEDİK.

29 EKİM CUMHURİYET BAYRAMI BALOSU

EKİM AYI DOĞUM GÜNÜMÜZ ZEYNEP ELA KOÇ MERT GÜR

KASIM AYI MİNİ PROGRAMI 1 GEMS Konumuz “AĞAÇEVLER” Florya Atatürk ormanına giderek ağaçları inceliyoruz. Topladığımız malzemelerle (dallar, yapraklar vb. gibi) sınıflama, gruplama ve ağaç modeli yapıyoruz. 2 Büyük-Orta-Küçük kavramını öğrenerek farklı boyda kolilerle ağacımızın gövdesini oluşturuyoruz. Renkleri birbirine karıştırarak elde ettiğimiz kahverengi boya ile ağacımızın gövdesini boyuyoruz. 3 Boyadığımız ağacımıza dal ve yapraklar ekleyerek tamamlıyoruz. Ağaçların yararlarını öğreniyoruz. ‘’Ağaca Övgü‘’ isimli şarkıyı öğreniyoruz. 4 ‘’Avrupa Yakası Posta İşleme Merkezi’ ne‘’ geziye gidiyoruz. Gezi sonrası değerlendirme resimleri yapıyoruz. Yarın evden gelirken 1 adet elma getirmeyi unutma! 5 AYIN MEYVESİ ‘’ELMA” Tam–Yarım Çeyrek-Dilim kavramlarını öğreniyoruz. “Minik Tırtıl” isimli hikayeyi dinliyoruz. NOT: Yarın yapılacak olan randevulu veli toplantısına randevu saatinizde katılmayı unutmayınız. 8 Evden gelirken hayvan oyuncaklarını getirmeyi unutma! Hayvanları ağaçta yaşayan –yaşamayan olarak grupluyoruz. “Gezmeyi Seven Ağaç” isimli hikayeyi dinleyerek dramatize ediyoruz. 9 Bugün “DOLMABAHÇE SARAYI’NA” gidiyoruz. Baykuş posterlerini inceleyerek “Baykuş Ailesi” dramasını yapıyoruz. 10 Saat 09:05’te “ATAMIZI” anıyoruz ve Atatürk Büstü’ne çiçekler bırakıyoruz. NOT: Bugün okula gelirken 1 adet karanfil getirmeyi unutma. YAŞAYAN DEĞERLER ‘’SAYGI‘’ ile ilgili sohbet ediyoruz. 11 Okulumuzun konferans salonunda “Orman Çetesi” adlı çizgi sinemayı izliyoruz. Sinema filminde izlediğimiz kahramanlardan “Sınıfımızın En Sevdiği Kahraman” grafiğini oluşturarak sanat etkinliği yapıyoruz. 12 “Ağaçları Koruyalım” kampanyası için okulumuzun bahçesinde yürüyüş yapıyoruz. Evden gelen ve sınıfımızda biriktirdiğimiz kağıtları ÇEVKO konteynırına bırakıyoruz. 1. DÖNEM ARA KARNELERİMİZİ ALIYORUZ.

Kasım ayında doğan öğrencilerimizin doğum gününü kutluyoruz. 22 GEMS ‘’YUMURTALAR’’ konumuza “Ayşegül Çiftlikte” isimli drama ile başlıyoruz. “Çiftlikte Bir Gün” isimli belgeseli izliyoruz. 23 Yumurta çeşitlerini inceliyoruz. Büyükten küçüğe sıralıyoruz. “Çiğ-Pişmiş” yumurta deneyi yapıyoruz. Yumurta ile yapılan yiyecekler hakkında sohbet ediyoruz. 24 Öğretmenlerimizin “ÖĞRETMENLER GÜNÜNÜ” Kutluyoruz. “ÖĞRETMENİM” isimli şarkıyı öğreniyoruz. ANNE-BABA OKULUMUZ BAŞLIYOR. Anne-Baba okuluna kayıt yaptırmak isteyen velilerimiz için ilk oturum bugün saat 15:30’da başlayacaktır. 25 Omlet yapabilmek için “TANSAŞ ‘a” alışverişe gidiyoruz. Paraları tanıyoruz. Okula gelirken 5 kuruş, 10 kuruş, 25 kuruş, 50 kuruş, 1 lira bozuk paralardan oluşan toplam 2 lira getirmeyi UNUTMA! 26 Sanat etkinliğinde yaptığımız yumurtalar ile ‘’Yumurtamı Bul‘’ oyununu oynuyoruz. “Oyunbaz Çocuklar Partisi” ile geçmişten günümüze çocuk oyunlarını eğlenerek öğreniyoruz. 29 Hayvan resimlerini kullanarak yumurtadan çıkan hayvanları grupluyoruz. Artık malzemelerle yumurtadan çıkan hayvan figürleri çalışıyoruz. Civcivin yumurta içindeki oluşum evrelerini inceliyoruz. 30 “KAHRAMAN GÜVERCİN” sinema filmini konferans salonunda izliyoruz. Kasım ayında doğan öğrencilerimizin doğum gününü kutluyoruz. 1 “Yumurtadan Çıkıyorum” isimli drama çalışması yapıyoruz. Yumurtadan çıkan hayvanları ayak sayılarına göre gruplayarak 2’şerli sayma çalışmaları yapıyoruz. 2 İnternetten hayvanların yumurtalarını nereye yumurtladıklarını ve nasıl korudukları ile ilgili araştırmalar yapıyoruz. Kil kullanarak yumurtadan çıkan hayvan figürleri çalışıyoruz. 3 Yumurtalar konulu hikaye kitabımızı oluşturuyoruz. “Yumurtalar hakkında neler öğrendik?” posterlerimizi tamamlıyoruz. Konu süresince çekilen fotoğrafları kullanarak öğrendiklerimizi tekrar ediyoruz.

KASIM AYI AİLE KATILIMI 01 Çocuğunuzdan bugün ormanda gördüğü ağaçlardan birinin resmini çizmesini isteyiniz. 02 Çocuğunuzdan evinizde bulunan kahverengi olan eşyaları bulmasını isteyiniz. 03 Çocuğunuzla yere büyük, orta, küçük boylarda daire şekilleri çizerek birlikte oyun oynayınız. 04 Çocuğunuzla gezi yerindeki gözlemleri hakkında sohbete ediniz. 05 Çocuğunuzla birlikte elma, muz, mandalina gibi meyveleri inceleyiniz. Daha sonra bu meyveleri bir bıçak yardımıyla tam, yarım kavramlarını konuşarak bölünüz. 08 Çocuğunuzdan ağaçta yaşayan hayvanları söylemesini ve en çok sevdiklerinin resmini yapmasını isteyiniz. 09 10 Saygılı davranışların neler olduğu ile ilgili sohbet ediniz. 11 Çocuğunuzla birlikte evinizin yakınında bulunan bir ağacı inceleyiniz. Daha sonra bu ağacın resmini yapmasını isteyiniz. 12 Çocuğunuz ile çevreyi ve ağaçları korumanın önemi ile ilgili sohbet ediniz. Bir ağaç dikerek ya da çiçek besleyerek doğaya katkıda bulununuz. 15 Çocuğunuzla birlikte bayram için hazırlık yapınız. 16 Çocuğunuzla bayram boyunca aile büyüklerinizi ziyaret ediniz ve bu ziyaretlerin önemi hakkında sohbet ediniz. 17 Çocuğunuz ile kendi çocukluğunuzdaki bir bayramda yaşadığınız anınızı paylaşınız. Onun seçtiği bir hikaye kitabını çocuğunuza anlatınız. 18 Çocuğunuz ile birlikte bir sinema ya da tiyatro etkinliği planlayınız. 19 Çocuğunuzdan tatilini anlatan bir resim yapmasını ve bu resmi size anlatmasını isteyiniz.

22 Çocuğunuz ile buzdolabınızda bulunan yumurtaları sayınız ve kaç yumurta olduğunu belirleyiniz. 23 Çocuğunuz ile birlikte yumurta haşlayınız ve boyayınız. 24 Çocuğunuzla içinde yumurta bulunan bir yiyecek hazırlayınız. 25 Evinizin ihtiyaçları için yapacağınız alışveriş listesini çocuğunuz ile birlikte hazırlayınız. 26 Çocuğunuz ile bugün partide oynadıkları oyunlar ile ilgili sohbet edin. Sizin çocukluğunuzda oynadığınız oyunları paylaşın. 29 Çocuğunuz ile birlikte, yumurtadan çıkan hayvanlar ile ilgili internetten, kitaplardan araştırma yapınız ve bulduğunuz bilgileri inceledikten sonra okula gönderiniz. 30 Çocuğunuzdan bugün izlediği çizgi filmin resmini yapmasını isteyiniz. 1 Çocuğunuz ile birlikte onun odasındaki hayvan oyuncaklarını inceleyiniz ve yumurtadan çıkan hayvanları bularak sayınız. 2 Çocuğunuz ile birlikte süt kutusunu keserek ve artık materyaller ile süsleyerek bir kuş yuvası yapınız. 3 Çocuğunuzdan yumurtadan çıkan bir hayvanların resmini yapmasını isteyiniz.