TÜKETİCİ DAVRANIŞI MODELLERİ

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
pazarlar, tüketici davranışları ve tüketici pazarı
Advertisements

TÜKETİCİ DAVRANIŞI NEDİR?
TÜKETİCİ DAVRANIŞI.
Bölümlendirme Hedef Pazar Konumlandırma
REKLAMCILIK Hafta 5.
REKLAM KAMPANYALARI VE UYGULAMALARI
HALKLA İLİŞKİLER VE REKLAMCILIKTA ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME
PAZARLAMA YÖNETİMİ: ÜNİTE 3
TÜKETİCİ DAVRANIŞI KAVRAMI VE ÖZELLİKLERİ
PAZARIN BÖLÜMLERE AYRILMASI
XIV.BÖLÜM ÖRGÜTSEL SATINALMA DAVRANIŞI
(Nihai) Tüketici kimdir ?
TÜKETİCİ DAVRANIŞLARI
Güdülenme Dr. Şirin KARADENİZ.
I.BÖLÜM TÜKETİCİ DAVRANIŞLARI KAVRAMI VE PAZARLAMA
TÜKETİCİ PAZARI ve TÜKETİCİ SATIN ALMA DAVRANIŞI
II.BÖLÜM TÜKETİCİ DAVRANIŞ MODELLERİ
IX.BÖLÜM YAŞAM TARZI.
Pazarlama Araştırması
İNTERNET VE İNTERNET ÜZERİNDEN PAZARLAMA FAALİYETLERİNİN BAŞLAMASININ TÜKETİCİ DAVRANIŞLARINA ETKİSİ BTEP 301 – KONU 6.
6.Bölüm Endüstriyel Pazarlar ve Uluslararası Pazarlar
ENDÜSTRİYEL PAZARLAR ve ENDÜSTRİYEL SATIN ALMA DAVRANIŞI
XII.BÖLÜM DURUMSAL FAKTÖRLER
Yrd. Doç. Dr. Doğan AYDOĞAN
Bolum 4- 2.
Yrd. Doç. Dr. Murat ÖZ Öğr. Gör. Seval MUCUK
ALGI YÖNETİMİ Thank you Richard and thank you Kevin for your valuable insight into what makes great brands and the pitfalls that lie in store for all of.
Pazarlama Çevresi Prof. Dr. Remzi ALTUNIŞIK.
TÜKETİCİ KİMLİĞİNİN KÜRESEL TÜKETİME ETKİSİ
2.BÖLÜM NİHAİ Tüketici, Örgütsel Tüketici, Tüketici Satınalma Karar Süreci ve Tüketici Davranışlarını Etkileyen Faktörler Nihai pazarlar ve Nihai tüketici.
Prof. Dr. Remzi ALTUNIŞIK
Pazarlama İletişimi Altunışık-Özdemir-Torlak.
Pazarlama Bilgi Sistemi (PBS)
Pazarlama İlkeleri.
Pazar Fırsatları ve Pazar Çevresi
Yrd. Doç. Dr. Şule AYDIN TURAN
Tüketici davranışlarını etkileyen faktörler:
Reklam ve Halkla İlişkiler
ÖĞRENME AMAÇLARI Tahmin kavramını anlamak Pazarlama araştırmacılarının regresyon analizinden nasıl faydalandığını öğrenmek Pazarlama araştırmacılarının.
Pazarlama İletişimi.
PAZARLAMA TEMEL BİLGİLER 1
TÜKETİM PSİKOLOJİSİ VE SATIN ALMA MOTİFLERİ
Prof Dr Remzi ALTUNIŞIK
ISL 202 Pazarlama Yönetimi Doç. Dr. Hayrettin ZENGİN.
8 Pazar Bölümleri ve Hedeflerin Belirlenmesi
6 Tüketici Pazarlarının Analizi 1. Copyright © 2011 Pearson Education, Inc. Publishing as Prentice Hall 6-2 Bölüm Soruları  Tüketici özellikleri satın.
PAZARLAMA ARAŞTIRMALARI
VII.BÖLÜM TUTUMLAR TÜKETİCİ DAVRANIŞLARI
Tüketici Davranışları
Tüketici Karar verme Süreci
Pazar Çevresi ve Pazar Fırsatlarının İzlenmesi
BÖLÜM: 1 PAZARLAMA VE SATIŞ.
VII.BÖLÜM TUTUMLAR TÜKETİCİ DAVRANIŞLARI
Tüketici Kararları.
IX.BÖLÜM YAŞAM TARZI.
TÜKETİCİ DAVRANIŞLARI
BİLİMSEL ARAŞTIRMA YÖNTEMLERİ ÜNİTE 11
Eğitimde ve Psikolojide ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME
PAZARLAMA FİNANS İŞLETME FONKSİYONLARI ve PAZARLAMA PAZARLAMA ÜRETİM
TÜKETİCİ DAVRANIŞ MODELLERİ
ONLİNE TÜKETİCİ DAVRANIŞLARI
KURUM KÜLTÜRÜ.
Süreç Hiyerarşisi.
Tüketici Davranışı Modelleri-4 Howard-Sheth Modeli
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
GÖRÜŞME İLKE VE TEKNİKLERİ Sağlık Bilimleri Fakültesi
ENDÜSTRİYEL PAZARLAR ve ENDÜSTRİYEL SATIN ALMA DAVRANIŞI
ISL 561 PAZARLAMA YÖNETİMİ
MAN 353 Tüketici Davranışının Temelleri
Sunum transkripti:

TÜKETİCİ DAVRANIŞI MODELLERİ

Tüketici davranışı için temel model kültür Sosyal Güdüler tutumlar Tüketicinin Satın alma davranışı İhtiyaçlar Öğrenme Aile Algılama İş Kişilik Ekonomik

EKB Tüketici davranışı modeli Girdiler Bilgi işleme Karar prosesi Kar. Pr. değişkenleri Dış faktörler Prob. tanımlama İnançlar Kültürel Normlar Maruz kalma tutumlar araştırma Dikkat Grup etkisi niyetler Alt. Deg. Pazarlamacıların uyarıları ve diğerleri Kabul HAFIZA Değerlendirme kriteri Aile etkisi seçim. Hatırda tutma Hayat tarzı çıktılar Beklenmeyen durumlar Anlama Normatif İtaat,uyum Memnuniyet/memnuniyetsizlik

Engle-Kollatt-Blackwell Tüketici davranışı modeli Odak karar verme prosesi üzerinedir Karar prosesi şunlardan etkilenir Girdiler Bilginin nasıl işlendiği Özel karar prosesi değişkenleri Dış etkiler

Howard-Sheth’in Tüketici davranışı modeli Girdiler Algılama Yapıları Öğrenme yapıları Çıktılar güdüler Açık araştırma Dikkat güven Marka bağlılığı Uyaranların belirsizliği Marka bağlılığı Seçim kriteri Sosyal, sembolik ve direkt uyarıcı tutum dikkat tutum Dikkat Niyet Algısal eğilim memnuniyet Satınalma

Marketing Strategy andConsumer Behavior Howard-Sheth Tüketici davranışı modeli Marketing Strategy andConsumer Behavior Üç satınalma tipi ile ilgilidir:Otomatik satınalma, Sınırlı sorun çözme sınırsız sorun çözme Dört genel faktör Girdiler Algısal yapılar Öğrenme yapıları Çıktılar (iç veya dış)

Bettman’ın Bilgi İşleme modeli Motivasyon Algılama Encoding Amaç hiyerarşisi Hafıza araştırması Dikkat İşleme kapasitesi Dış araştırma Bilgi toplama ve değerlendirme Tarama ve engelleme mekanizması Karar prosesleri Engelleme yorumlama & Tepki Tüketim ve öğrenme

Bettman’ın Tüketici davranışı modeli Bilgi işlemeye önem verme Tüketicilerin aktif çevre izleyicileri olduğunu önermesine dayanan iki eşsiz yapı tarayıcı/yarıda kesme-engelleme mekanizmaları

HCB Tüketici davranışı modeli DIŞ ETKİLER Kültür Alt kültür Demografik özellikler Sosyal statü Referans gruplar Aile Pazarlama faaliyetleri Deneyimler ve kazanımlar DURUMLAR Problemin tanımlanması Bilgi araştırması Alternatif değerlendirme ve seçimi Satış yeri seçimi Ve satınalma Hemen sonra satınalma prosesleri KİŞİLİK KAVRAMI ve HAYAT TARZI İstekler İÇ ETKİLER Algılama Öğrenme Hafıza Güdüler Kişilik Duygular tutumlar İhtiyaçlar Deneyimler ve kazanımlar

Tüketicilerin marka tercihleri

Tüketiciler bir malın değişik markalarını değerlendirirken, bazı mal niteliklerini esas alırlar Tüketici bir markayı o markanın yaptığı çağrışıma göre değerlendirir.

Bir tüketici her markayı seçim kriterine göre öncelik sırasına koyar. Önce seçim kriterleri önem sırasına konur Her marka her marka mal özellikler bakımından karşılaştırılır, marka tüm nitelikler bakımından puanlandırılır. Ağırlıklarla puanlar çarpılarak her markanın toplam değeri hesaplanır