TELEVİZYON ve ZARARLARI Psikolojik Danışman Ali ULUÇAY.

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
Bilgisayar ve Internet Bağımlılığı
Advertisements

TÜRK TÜRKMEDYASININPROFİLİ MEDYASININPROFİLİ ÇOK ÖNEMLİ BİR ARAŞTIRMA...
HOŞGELDİNİZ.
KİTAP VE OKUMA SEVGİSİ ÜZERİNE…
Televizyon ve okul başarısı
KÜTÜPHANE HAFTASINA HOŞGELDİNİZ
NE KADAR OKUYORUZ?.
Eğitim Programı Kurulum Aşamaları E. Savaş Başcı ASO 1. ORGANİZE SANAYİ BÖLGESİ AVRUPA BİLGİSAYAR YERKİNLİĞİ SERTİFİKASI EĞİTİM PROJESİ (OBİYEP)
Kobi Tanımı 150 kişiden daha az çalışanı olan kurumlar
KADIN ve SOSYAL YAŞAM Prof.Dr. Gönül BUDAK Dokuz Eylül Üniversitesi
OKUMAKLA İLGİLİ BAZI İSTATİSTİKLER
TV BAĞIMLISI ÇOCUKLAR.
TV’NİN KİŞİLER ÜZERİNDEKİ OLUMSUZ ETKİLERİ
BEIER CÜMLE TAMAMLAMA TESTİ
BEIER CÜMLE TAMAMLAMA TESTİ
İNFERTİLİTE TEDAVİSİ İÇİN BAŞVURAN ERKEK HASTALARDA TAMAMLAYICI VE ALTERNATİF TIP YÖNTEMLERİ KULLANIMI H.Volkan ACAR, Aydın KENDİRCİ, Kubilay VİCDAN,
KIR ÇİÇEKLERİM’ E RakamlarImIz Akhisar Koleji 1/A.
ETİK ve İTİBAR YÖNETİMİ
1/20 PROBLEMLER A B C D Bir fabrikada kadın ve çocuk toplam 122 işçi çalışmaktadır. Bu fabrikada kadın işçilerin sayısı, çocuk işçilerin sayısının 4 katından.
HAZIRLAYAN:SAVAŞ TURAN AKKOYUNLU İLKÖĞRETİM OKULU 2/D SINIFI
1/25 Dört İşlem Problemleri A B C D Sınıfımızda toplam 49 öğrenci okuyor. Erkek öğrencilerin sayısı, kız öğrencilerin sayısından 3 kişi azdır.
1 YASED BAROMETRE 18 MART 2008 İSTANBUL.
 Demet Cengiz, “Bilişim Teknolojilerinin Öğrenciler Tarafından Kullanılmasını Sağlayacak Unsurların Belirlenmesi,” TBD Bilişim Kurultayı, Ankara, Eylül.
Ş İ D D E T ŞEHİTKAMİL ANADOLU İMAM HATİP LİSESİ
TÜRKİYE HALK SAĞLIĞI KURUMU BAŞKANLIĞI 0-6 Yaş Çocuğun Psikososyal Gelişimini Destekleme Programı (ÇPGD)
Dünyada iki milyardan fazla kişi internet kullanıcısı
DIŞ EKONOMİK İLİŞKİLER
KADIN ve SOSYAL YAŞAM Prof. Dr. Gönül BUDAK Dokuz Eylül Üniversitesi
1 Van Kadın Derneği 2008 Yılı Verileri. sınıflandırma Yüzyüze ve/veya telefonla 805 başvuru 1262 neden 350 Türkiyeli Kadın 525 nedenle 455 Sığınmacı ve.
ÇOCUK VE MEDYA.
COMENIUS REGIO PROJESİ “Güvenli İnternet Ortamları için iyi Uygulamaların Oluşturulması ve Yaygınlaştırılması”
ANA BABA TUTUMU ENVANTERİ
Hepimiz biliriz ki,bizi biz yapan kurallar vardır.Bu kuralların temelini oluşturan ögelerden bir kaçını sizlerle geçen ay ki;bültenimizde paylaşmıştım…
12 Yaş üzeri: 2010’da 23.8 milyon 2011’de 24.8 milyon.
ÖZEL TERCÜMAN LİSESİ ANAOKULUNDAN İLKÖĞRETİME SEMİNER PROGRAMI
OLUMLU OLUMSUZ TUTUMLAR
ÇOCUGUNUZU YAŞ GRUPLARINA GÖRE TANIYOR MUSUNUZ?
VERİ İŞLEME VERİ İŞLEME-4.
DEZAVANTAJLI VE RİSK ALTINDAKİ ÇOCUKLAR KİMLERDİR?NASIL TESPİT EDİLİR?
YAĞMUR AYDEMİR VE ECEM İŞGÜZERERİN ÇALIŞAMSI
TELEVİZYON ve ZARARLARI. Akşamları evde ne yapıyorsunuz?
GÜVENLİ İNTERNET KULLANIMI

SURRAM.
MAHİDE KOŞUKÇU İLKOKULU
TV – BİLGİSAYAR – CEP TELEFONU – İNTERNET VE ÇOCUK EĞİTİMİ
İLÇEMİZ S.B.S BAŞARISI. TÜRKİYE ORTALAMASI İLÇEMİZ ORTALAMASI TÜRKÇEMATEMATİK FEN BİLİMLERİ SOSYAL BİLİMLERİNGİLİZCE
ÇOCUK VE AİLE İÇİ ŞİDDET
İÇERİK BOŞANMA BOŞANMIŞ ANNE OLMAK BOŞANMIŞ BABA OLMAK BOŞANMANIN ÇOCUK ÜZERİNDEKİ ETKİLERİ.
OKUMAKLA İLGİLİ BAZI İSTATİSTİKLER
ÇOCUK VE GENÇLERDE İNTERNET BAĞIMLILIĞI
EKRAN BAĞIMLILIĞI SEMİNERİ
ŞİDDET NEDİR???.
TV – BİLGİSAYAR – CEP TELEFONU – İNTERNET VE ÇOCUK EĞİTİMİ
Çocukların Güvenli İnternet Kullanımı ile ilgili Ebeveynlere öneriler
DAVRANIŞ BOZUKLUKLARI
OKUL KORKUSU VE BAŞ ETME YOLLARI
BAĞIMLILIK TÜRLERİ 1-TEKNOLOJİ 2-TÜTÜN 3-MADDE 4-ALKOL 5-KUMAR
TELEVİZYONUN ÇOCUK ÜZERİNDEKİ ETKİLERİ
TELEVİZYONUN İNSAN HAYATINDAKİ YERİ, ÖNEMİ VE ETKİLERİ
Çocuklar niçin spor yapmalı? Spor büyüyen çocuğun fiziksel gelişiminin yanında psikolojik, sosyal yönden gelişimine katkıda bulunur.
TELEVİZYON VE İNTERNET KULLANIMININ ZARARLARI
OKULÖNCESİ DÖNEMDE TV VE BİLGİSAYAR KULLANIMI
ANA BABA OKULU SEMİNERİ.
ZARARLI ALIŞKANLIKLAR TEKNOLOJİ BAĞIMLILIĞI
ÇOCUK ve TEKNOLOJİ BAĞIMLILIĞI
İNTERNET ORTAMINDA ÇOCUĞUN CİNSEL İSTİSMARA UĞRAMASININ ÖNLENMESİ
MEDYA VE ÇOCUK
Teknoloji ve internet bağımlılığı nedir? Teknoloji bağımlığının belirtileri nelerdir? Nedenler ve Özellikler Bireysel yaklaşım Aileye yaklaşım.
Sunum transkripti:

TELEVİZYON ve ZARARLARI Psikolojik Danışman Ali ULUÇAY

Akşamları evde ne yapıyorsunuz?

BUNLARA UYUYORMUSUNUZ?

« Haber » için 5 yaş grubu çocuklar; İnsanların öldürülmesi, Kazaların aktarılması, TV’de seyredilir, Spikerin okuduğu

Savaş haberlerinin toplumun % 31'ini tedirgin ve huzursuz etmektedir.

'En önemli haber nedir?' % 54 savaş-ölüm, % 14 kaza-ölüm % 32 diğer

Yetişkinlerin dünyasına ait olan "ölüm" kavramının artık çocuğun dünyasında yer almaya başladığıdır.

'Haberleri hangi medyadan takip ediyorsunuz?' % 90 tv, % 5 radyo, % 5 gazete

'Haber nasıl bir iletidir?' % 49 gerçektir, % 32 korkutucudur ,

'Kimin haberine inanılır?' % 59 tv, % 3 radyo, % 10 gazete, % 13 anne, % 12 baba, % 3 komşu

Annenin ve babanın devreden çıktığı, çekirdek aileyi parçalayan kitle iletişim ortamının merkezinde tv bulunuyor.

'Haberden alınan güzel ileti nedir?' Erkek çocukların % 17'si, kız çocukların % 5'i savaş ve ölüm görüntüleriyle yüklü olan "Bosna-Hersek ve Çeçenistan" haberlerini, güzel haber olarak değerlendirmişlerdir.

'Tv'yi kiminle izliyorsunuz?' % 7 anne ile, % 9 baba ile, % 62 ailece, % 11 yalnız, % 11 cevapsız

Anne - babaların çocuklarla birlikte oturup sürekli TV seyretmesi, farkında olmadan TV’nin çocuğa istenilen ve istenilmeyen bir çok davranışı kazandırmasına neden olmaktadır.

Sorumluluk sahibi anneler ve babalar! Hiç farkına varmadan çocuklarınızı geleceğe korkuyla bakan, şiddeti ve saldırganlığı benimseyen, tv'yi anne ve babalarından daha güvenilir bulan insanlar hâline getiriyorsunuz. Çocuklarımızı menfî etkileyen tv silâhının tetiğini kendimiz çekiyoruz.

2004 yılında İzmir’de yedi yaşındaki bir çocuğun oynarken anlaşamadığı dokuz yaşındaki arkadaşını bıçaklayarak öldürmesi, 2002 yılında ise Gaziantep’te bir çocuğun pokemonlara özenerek kendisini evlerinin penceresinden atması, 2004 yılında “Kurtlar Vadisi” dizisinde başrol oyuncusunun öldürülmesi üzerine bütün ülkede yas ilan edilmesi,

Televizyonlardaki karakterlerin çocuklar ve gençler tarafından taklit edildiği, model alındığı bilinmektedir. Türk televizyon dünyasında en fazla vurgulanan olgu %62 ile şiddet, %48 ile suçtur.

TV izleyen çocuklarda; Konuşma bozukluğu görülmektedir. Hareketsizlikten dolayı kaslar yeterli gelişememektedir. İletişim kuramama, içe kapanıklılık, arkadaş edinememe sorunları ortaya çıkmaktadır. Ders çalışmak istememekte ve Okula gitmek istememektedir. Hayal dünyası gelişmemektedir.

Dış çevreyi anlamakta zorlanmaktadır. Ders notları düşmekte, aile içi huzursuzluk meydana gelmektedir. Kitap okuma alışkanlığı gelişmemektedir. Okul dönüşü 1 saat TV seyreden öğrencinin o gün 4 saat gördüğü dersi unuttuğu tespit edilmiştir.

Peki bu cihazın hiç mi faydası yok?

Amerika'da büyük bir araştırma yapılmıştır: 13 yaşına kadar tv çocuğun zekâsının gelişimine katkı sağlıyor, Ancak 13 yaş sonrasında tv kendini tekrara düştüğünden dolayı zekâyı olumsuz etkiliyor.

Araştırmacılar anlaşmazlık, tv seyretme saldırganlık arasında üçlü bir bağ olduğu sonucuna vardılar.

Anne ve babalar tv'yi kendileri için bir hak, çocukları için, onları ders çalışmaktan alıkoyan bir engel olarak görüyorlar.

Neler Yapılabilir? Ya büsbütün tv seyretmeyi yasaklarsınız, Ya da bilinçli bir programla çocuğun tv bağımlılığını azaltırsınız.

Çocuk bilimsel sonuçları kavrayabilecek yaştaysa, onunla tv'nin menfî tesirleriyle ilgili tespitler tartışılmalıdır. Önce, çocuğun seyrettiği programlar ve yayın saatleri belirlenir. Kitap okuma, resim, müzik, spor, gezi gibi bir çok alternatif düşünülebilir.

Çocuğun, bir günde bir saat kadar tv seyretmesi kabul edilebilir. Alternatif faaliyetler ihmal edilmemeli ve arzu edilen sınırlamalara uyulduğu ölçüde mükâfatlandırma yoluna gidilmelidir.

İNTERNET BAĞIMLILIĞI Psikolojik Danışman Ali ULUÇAY

Bilgisayar ve internetin çok sık kullanılmasından, Kolay erişilebilir olmasından, dolayı oluşan bağımlılık türüdür.

Bağımlılık Türleri

Sanal +18 Meraklıları, Arkadaş Arayanlar, Oyun Meraklıları, Online Kumarbazlar, Bilgi Bağımlıları,

Sanal +18 Meraklıları Çıkış noktası ABD’dir. ABD yılda bu sektöre 54 Milyon $ harcıyor, İnternet kullanımında başı bu kesim çekiyor, Bu kısma bağımlı olanların %85’ini ERKEKLER oluşturuyor.

İnternet üzerindeki cinsel içerikli yayınlar nedeniyle çocuklardaki ergenlik yaş sınırının 13’ten 9’a düştüğü kaydedilmiştir.

Dünya’da İnternet Bağımlılığı

ABD’de yapılan araştırmalar göre her üç boşanmadan birinin nedeni internet bağımlılığı, 277 kolej öğrencisinde yapılan incelemeye göre haftada ortalama 8,48 saat internete girdikleri ortaya çıkmıştır. Tayvan’da ise haftalık kullanım oranı 20-25 saat,

Türkiye’de İnternet Kullanımı

Türkiye’de 2001 yılında 2 milyon, 2004 yılında 9 milyon 724 bin, 2011 yılında 45 milyon aktif kullanıcı söz konusu,

Artış hızı AB ülkelerinde %833, Ülkemizde % 7778

Çocuklarımız interneti daha çok ne için kullanıyor?

Mutlu Çocuklar Derneği tarafından yaptırılan ‘Çocuklarda Teknoloji Kullanma Alışkanlığı’ anketine göre; oyun oynamak, müzik indirmek film seyretmek Ve FACEBOOK için, kullanıldığını ortaya koydu.

2 611 öğrenci ile sınıf ortamında yapılan ankete göre, liseliler interneti, müzik indirmek ve film seyretmek için, ilköğretim öğrencileri ise oyun oynamak ve film seyretmek için kullanıyor.

İnternet Bağımlılığının Belirtileri

Yanlış olduğunu bildiği halde kendini durduramamak, Giderek harcanan zamanın artması, Aile ve arkadaşların ihmal edilmesi, Boşluk hissi, depresyon,

Bilgisayar başında olmayınca huzursuzluk, sinirlilik, Yaptıkları konusunda yalan söyleme, Bilgisayar başında kendini iyi hissetme, Kontrolünü kaybetme,

ŞİKAYETLER

Evdeki interneti kapatmamız sorunu çözer mi yoksa mutlaka bir psikiyatriste mi göndermeliyiz? Ben günde 15-16 saat internet başındayım; acaba ben bir bağımlı mıyım? Ben 13 yaşındayım, Knight Online oyununu günde 6 ya da 7 saat oynuyorum. Kendimi bilgisayar başından nasıl kurtarabilirim? Ben 14 yaşında bir gencim. İnternette Omerta adlı bir oyuna esir oldum. Gece gündüz oynuyorum. Bağımlılık yarattı. Bu sene liseye geçeceğim. Bağımlı olduğumun farkındayım ama bir türlü bırakamıyorum. Ne yapmalıyım?

Bağımlılıktan nasıl kurtulur?

Sosyal Aktivite, Kitap okuma, Hayat Amacı, Kaygı ve sorunlarını aile ile konuşma,

Çocuklara daha fazla zaman ayırma, Gelişim dönemi özellikleri, Arkadaşları ve aileleri ile tanışma, Başta ortak kurallar koyma,

Profesyonel yardım alma !!!

PEKİ HAYATIMIZDA KİTABIN YERİ NEDİR?

10 binde 8. Türkiye’de okuma alışkanlığına sahip kişi sayısı 40.000 Kitap okuma oranı MAALESEF 10 binde 8.

Kitaba ne kadar harcıyoruz? Norveç ve İsviçre’de kişi başı 140 dolar İtalya da 45 dolar, Dünya ortalaması 50 dolar TÜRKİYE’DE İSE SADECE YARIM DOLAR.

Kitap Okuyanların Nüfusa Oranı Japonya %14 ABD %12 Almanya %11 İngiltere %11 Türkiye %0.01 !

İnsanlar Yılda Kaç Kitap Okuyor? Bir Japon 25, İsveçli 10, Fransız 7 Kitap okurken 6 Türk yılda 1 kitap okuyor.

UNESCO’nun araştırmasına göre: ABD’ de 16.000 İngiltere’de 3.508 kişiye, Belçika’da 4253 kişiye, bir kütüphane düşüyor. Ülkemizde 95 kişiye bir kahvehane, 65.000 kişiye bir kütüphane düşüyor.

Türkiye’de ; Kütüphane sayısı 1412, Kahvehane sayısı 570.000 dir.

Zaman ne kadar az, iş ne derece önemli olursa olsun, çocuk sevgi istediğinde ona yaklaşılmalı ve sevgi gösterilmelidir. UNUTMAYIN !!!