ÖZDEĞERLENDİRME ve ABET ÇALIŞMASI (Bilgi ve Öneriler)

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
ENDÜSTRİ MÜHENDİSLİĞİ
Advertisements

BOLOGNA SÜRECİ KALİTE GÜVENCESİ & AKREDİTASYON
KARTLI OTEL YÖNETİM SİSTEMİ
Anonim Şirketlerde Genel Kurul
BİLİMSEL ARAŞTIRMA PROJELERİ BİRİMİNİN YIL SONU FAALİYET RAPORU
Prof.Dr.Erdal BEŞER ADÜ Tıp Fakültesi ADÜ SEM Müdürü
Ülkemizdeki Mühendislik Eğitiminde Akreditasyon
Gazete İlanları ve Okul Kütüphaneciliği
SİLİFKE MESLEK YÜKSEKOKULU
Bilişim Sistemleri Mühendisliği Bölümü
MALİ BORÇLAR Dr. Ergün Kaya
HAVA HARP OKULU DEKANLIĞI Elektronik Mühendisliği Bölümü
İŞ KANUNUNDA ÜÇLÜ DANIŞMA KURULU VE EKONOMİK SOSYAL KONSEY AYŞE KÜÇÜK ZİYA AK MEHMET ÜSTBAŞ

ENGLISH CONVERSATION CIRCLES
Fakültelerimiz nasıl birer doktor mezun etmeyi uygun görmektedir? The medical school faculty must define the objectives of its educational program. (LCME.
SON 3 YILDA BÖLÜMDE ÖZDEGERLENDİRME KONUSUNDA NELER YAPILDI? 7 Mart 2002.
BAŞKENT ÜNİVERSİTESİ İKTİSADİ VE İDARİ BİLİMLER FAKÜLTESİ
Sonuçlarına Kulak Verin
Makina Mühendisliği Bölümü Lisans Eğitimi Ölçme Değerlendirme Komitesi
Geleceğe ilişkin amaçlarını açıklar.
REHBERLİK HİZMETLERİNİN ÖRGÜTLENMESİ VE DEĞERLENDİRİLMESİ
Sürücü Adayları Sınavı İstatistiki Bilgileri Genel Müdür Yardımcısı
YÜZEY NİVELMANI (IŞINSAL METOD)
242/102/49 0/51/59 181/172/166 Primary colors 248/152/29 PMS 172 PMS 137 PMS 546 PMS /206/ /227/ /129/123 Secondary colors 114/181/204.
GÜVENLİK RAPORLAMA SİSTEMİ
İLİMİZDEKİ LİSELER VE SBS PUANLARI Hazırlayan Fidan YILDIZ Rehber ve Psikolojik Danışman.
İÇİNDEKİLER DOĞAL SAYININ TANIMI ARDIŞIK TEK ÇİFT DOĞAL SAYILAR
REHBERLİK HİZMETLERİNİN ÖRGÜTLENMESİ VE DEĞERLENDİRİLMESİ
242/102/49 0/51/59 181/172/166 Primary colors 248/152/29 PMS 172 PMS 137 PMS 546 PMS /206/ /227/ /129/123 Secondary colors 114/181/204.
Para Politikası Uğur Gürses Ocak Faizler Açık Piyasa İşlemleri ( )
Ders KoduDers AdıTUK Hazırlık Dersleri HZS001YBC. DİL HAZIRLIK DERSLERİ-1000 HZS002YBC. DİL HAZIRLIK DERSLERİ Dönem Dersleri TDE101TÜRK.
Bölüm 4 Alkanlar: Adlandırma,Konformasyon Analizi ve Sentezlere Giriş
242/102/49 0/51/59 181/172/166 Primary colors 248/152/29 PMS 172 PMS 137 PMS 546 PMS /206/ /227/ /129/123 Secondary colors 114/181/204.
VETERİNER HEKİMLİK EĞİTİMİNDE AKREDİTASYON
ORHAN TALHA ÖZGÜN 491,697.
ERCİYES ÜNİ. TIP FAKÜLTESİ TIP EĞİTİMİ ANABİLİM DALI
FİBER OPTİK KABLO TESİS MAKİNASI (fok) YEDEK PARÇALARI
Diploma Eki (DE) Diploma Supplement (DS)
8. Tıp hizmetleri organizasyonu
MAKİNA MÜHENDİSLİĞİ BÖLÜMÜ ABET HAZIRLIKLARI Makina Mühendisliği Bölümü Lisans Eğitimi Ölçme Değerlendirme Komitesi (LEÖDK) Mühendislik Fakültesi Sunumu.
YEREL YÖNETİMLERİM ÖZ GELİR YARATMA KAPASİTESİNİN GÜÇLENDİRİLMESİ III.YEREL YÖNETİMLERİN MALİ YÖNETİMİ FORUMU 15 EYLÜL 2010 ANKARA Prof. Dr. Ayşe Güner.
2014 Tıp Eğitimi Çalıştayı Program Değerlendirme ve Geliştirme Kurulu sunumu.
242/102/49 0/51/59 181/172/166 Primary colors 248/152/29 PMS 172 PMS 137 PMS 546 PMS /206/ /227/ /129/123 Secondary colors 114/181/204.
DOĞAL SAYILARDA SIRALAMA
Restricted Elective Course: Energy Conversion Systems ME-405
Doğal Sayılarla Çıkarma İşlemi.
Bologna Eşgüdüm Komisyonu Başkanları Toplantısı Turgut Özal Üniversitesi 20 Mayıs Mayıs 2011 A. Bülent Özgüler Bilkent Üniversitesi Mezunları ile.
1:000:590:580:570:560:550:540:530:520:510:500:490:480:470:460:450:440:430:420:410:400:390:380:370:360:350:340:330:320:310:300:290:280:270:260:250:240:230:220:210:200:190:180:170:160:150:140:130:12.
HARİTA OKUMA VE YORUMLAMA
Tesviye Hesapları Yrd.Doç.Dr. H. Eylem POLAT.
AKTS ve DE Etiketleri Müracaatları için Program Bazında Yapılacak Çalışmalar Hazırlayanlar:Dr. Ali Osman KURT Dr. Nesrin KENAR Uluslararası İlişkiler Koordinatörlüğü.
Uzmanlık Eğitiminin Akreditasyonu süreci neden gerekli ?
MÜHENDİSLİK FAKÜLTELERİ İÇİN BİR A KADEMİK PE RSONEL V ERİ TABANI APEV Rıdvan Berber, Emine Yağmur Ankara Üniversitesi Mühendislik Fakültesi.
İKS AR-GE İLİŞKİSİ. İKS Uygulamaları Kapsamında İl/İlçe AR-GE’lerin görevleri.
ArgentinaArmeniaAustraliaAustria Belgium (Flemish) Belgium (French) Bosnia and HerzegovinaBotswanaBrazilBulgariaCanadaChileChina Chinese Taipei CroatiaCyprus.
ÜYELİK GELİŞTİRME KOMİTESİ
YÖNETİM SÜRECİ VE ÖZELLİKLERİ
Bologna Sürecinde Marmara Üniversitesi
1 Middle East Technical University Department of Electrical & Electronics Engineering EE Senior Design Course Sequence Introducing.
ADDIE. ADDIE MODEL İ (JENER İ K MODELLEME) 2 Analiz (Analysis) Tasarım (Design) Geliştirme (Development) Uygulama (Implementation) De ğ erlendirme (Evaluation)
Kalite Güvencesi ve ECTS G.Ü.ADEK Eğitim Komisyonu.
İSTANBUL ÜNİVERSİTESİ LİSANSÜSTÜ EĞİTİM VE ÖĞRETİM YÖNETMELİĞİ
IOSCO (International Organization of Securities Commissions)
SAĞLIK ENFORMASYON YÖNETİMİ 1 DERSİ 6. DERS : HASTA DOSYALARI ARŞİVİ
ODTÜ MÜHENDİSLİK FAKÜLTESİ ABET DENEYİMİ
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
Oryantasyon Eğitimi Prof. Dr. Mete TAYANÇ
VİZYON MİSYON AMAÇ-4 AMAÇ-3 AMAÇ-2 AMAÇ-1 AMAÇ-5 HEDEF-1 HEDEF-2 HEDEF-3.
MÜHENDİSLİK FAKÜLTELERİ İÇİN BİR AKADEMİK PERSONEL VERİ TABANI APEV
Sunum transkripti:

ÖZDEĞERLENDİRME ve ABET ÇALIŞMASI (Bilgi ve Öneriler)

Çalışma Yapısı için Öneri YÜRÜTME KOMİTESİ CURRICULUM - ASSESSMENT COMMITTEES (CURAS) Geçici Komite: Daimi Komiteler: ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME KOMİTESİ

Yapılması Gereken İşler (YGİ) YGİ1Eğitim Ölçütlerinin yazılması YGİ2Misyon, Vizyon, Değerler, Amaç, Hedef, Strateji ve Ölçütlerin tercümesi (1999 ve 2002 süreçlerinde elde ettiğimiz sonuçlar) YGİ3Mevcut Bölüm Eğitim Amaçlarının (Educational- Program Objectives) ABET Criteria 3 (a-k) ile karşılaştırılması (matris kurarak)

Yapılması Gereken İşler (YGİ) YGİ4Mevcut Bölüm Eğitim Hedeflerinin (Program Outcomes) ABET Criteria 3 (a-k) ile karşılaştırılması (matris kurarak) YGİ5Ögretim Üyelerinin ilgili hissettikleri Bölüm derslerini (şu anda verildiği şekliyle) Bölüm Eğitim Hedeflerini karşılama düzeyini belirlemesi (bu işlem bir alıştırma olarak hemen başlayabilir) YGİ6Uygulamakta olduğumuz programdaki her dersin ABET ‘Faculty Workbook’ ta istenilen şekilde değerlendirilmesi. ‘Course worksheet’ lerin doldurulması

Yapılması Gereken İşler (YGİ) Course Objective: Strategies and Actions Outcomes ABET Crt. 3 Program Objectives Assessment methods Course Worksheet

Yapılması Gereken İşler (YGİ) YGİ7Bütün Makina Mühendisliği derslerinin ABET Crt.3 ve ‘Program Objective’ leriyle karşılaştırılmasının değerlendirilmesi ve öneriler. [Buraya kadar yapılan işlerle ABET Crt.2(Objectives), Crt.3 (Outcomes) ve Crt.8 (Program Criteria) Kriterleri gerçekleştirilecektir] YGİ8ABET Crt.1(Students), Crt.4(Professional Component), Crt.5(Faculty), Crt.6(Facilities) ve Crt.7 (Institutional Support) kriterleri için veri oluşturmak.

Yapılması Gereken İşler (YGİ) YGİ9Self Study Report (SSR) yazılması. Rapor YGİ5, YGİ6, YGİ7 de toplanan bilgilerin birleştirilmesinden meydana gelecektir. Aşağıdaki bilgiler SSR ‘Appendix’ inde verilecektir: 1. Basic level curriculum 2. Course and section size summary 3. Faculty workload summary 4. Faculty analysis 5. Support expenditure 6. Course syllabi 7. Faculty resumes

Yapılması Gereken İşler (YGİ) YGİ10‘Course worksheet’ in 2., 3. ve 6. sütunlarındaki bilgiyi kullanarak ders değerlendirme işlemini gerçekleştirmek ve öneriler yapmak. Course Objective: Strategies and Actions Outcomes ABET Crt. 3 Program Objectives Assessment methods Course Worksheet

Çalışma Yapısı için Öneri YÜRÜTME KOMİTESİ CURRICULUM - ASSESSMENT COMMITTEES (CURAS) Geçici Komite: Daimi Komiteler: ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME KOMİTESİ

Komiteler için Öneriler Yürütme Komitesi: Erdal, Kükrer, Özyurt, Paykoç, Platin, Radmard, Ulaş, Üçer; Bölüm Başkanlığı : Söylemez, Parnas, Kadıoğlu, Tarı ve CURAS koordinatörleri Yürütme Komitesi: Erdal, Kükrer, Özyurt, Paykoç, Platin, Radmard, Ulaş, Üçer; Bölüm Başkanlığı : Söylemez, Parnas, Kadıoğlu, Tarı ve CURAS koordinatörleri CURAS Komiteleri CURAS Komiteleri CURAS1 - Theory of Machinery: Çalışkan, İder, Özgören, Tümer, Soylu, Söylemez, Tönük, Özgüven, Ünlüsoy, Balkan, Platin, Dölen CURAS2 - Design and Production: Kılıç, Akkök, Arıkan, Yıldırım, Kadıoğlu, Gökler, Erden, Kaftanoğlu, Esin, Civci, Konukseven, Kırımlıoğlu

Komiteler için Öneriler CURAS3 - Solid Mechanics: Oral, Doyum, Parnas, Tekkaya, Bilir, Darendeliler, Dağ CURAS4 – Fluid Mechanics: Aksel, Albayrak, Çetinkaya, Dursunkaya, Erdal, Eralp, Üçer CURAS5 – Thermodynamics and Energy: Arınç, Oskay, Paykoç, Tarı, O. Yeşin, Bayka, Vural, Yamalı, T. Yeşin, Yüncü, Ulaş, Baker CURAS6 – Service Courses: Servis dersi veren bölümlerden birer üye ile Bölümümüzden ilgili öğretim üyeleri (Dekanlık organize edebilir) Ölçme ve Değerlendirme Komitesi: Doktora, Yüksek Lisans ve Lisans Komisyonu Koordinatörleri, Bölüm Başkanlığı ve her CURAS tan bir üye. Ölçme ve Değerlendirme Komitesi: Doktora, Yüksek Lisans ve Lisans Komisyonu Koordinatörleri, Bölüm Başkanlığı ve her CURAS tan bir üye.

İş Bölümü ve Süreç YGİ1Eğitim Ölçütlerinin yazılması (mevcut Eğitim Çalışma Grubu) YGİ2Misyon, Vizyon, Değerler, Amaç, Hedef, Strateji ve Ölçütlerin tercümesi (Yürütme Komitesi) YGİ3Mevcut Bölüm Eğitim Amaçlarının (Educational-Program Objectives) ABET Criteria 3 (a-k) ile karşılaştırılması (Yürütme Komitesi) YGİ4Mevcut Bölüm Eğitim Hedeflerinin (Program Outcomes) ABET Criteria 3 (a-k) ile karşılaştırılması (Yürütme Komitesi)

İş Bölümü ve Süreç YGİ5Öğretim Üyelerinin ilgili hissettikleri Bölüm derslerini (şu anda verildiği şekliyle) Bölüm Eğitim Hedeflerini karşılama düzeyini belirlemesi (Bütün Öğretim Üyeleri) YGİ6Uygulamakta olduğumuz programdaki her dersin ABET ‘Faculty Workbook’ ta istenilen şekilde değerlendirilmesi. ‘Course worksheet’ lerin doldurulması (CURAS lar) YGİ7Bütün Makina Mühendisliği derslerinin ABET Crt.3 ve ‘Program Objective’ leriyle karşılaştırılmasının değerlendirilmesi ve öneriler. (Yürütme Komitesi ile Ölçme ve Değerlendirme Komitesi)

İş Bölümü ve Süreç YGİ8ABET in Crt.1(Students), Crt.4(Professional Component), Crt.5(Faculty), Crt.6(Facilities) ve Crt.7(Institutional Support) kriterleri için veri oluşturmak. (Bölüm Başkanlığı) YGİ9Self Study Report (SSR)un Yazılması. (Yürütme Komitesi) YGİ10‘Course worksheet’ in 2., 3. ve 6. sütunlarındaki bilgiyi kullanarak ders değerlendirme işlemini gerçekleştirmek ve öneriler yapmak. (CURAS ile Ölçme ve Değerlendirme Komitesi)

CURAS Komitelerinin Dersleri CURAS1-Theory of Machinery: 220, 301, 302, 418, 432, 431, 429, 425, 436, 481, 304, 414, 442 CURAS2 - Design and Production: 101, 113, 114, 202, 212, 303, 307, 308, 440, 443, 445, 407, 444, 471, 416, 433 CURAS3 - Solid Mechanics: 205, 206, 208, 413, 434, 450, 451, 453 CURAS4 – Fluid Mechanics: 210, 310, 305, 306, 402, 410, 411, 413, 423, 437, 483 CURAS5 – Thermodynamics and Energy: 203, 204, 311, 312, 351, 403, 422, 421, 415, 428, 427, 401, 426, 438, 476, 478, 405, 420, 424 CURAS6 – Service Courses: Math 253, 157, 158; Phys 105, 106; Chem 107; Ceng 230; Eng 101, 102, 211, 311; Mete 227, 228; EE 209