ÖZDEĞERLENDİRME ve ABET ÇALIŞMASI (Bilgi ve Öneriler)
Çalışma Yapısı için Öneri YÜRÜTME KOMİTESİ CURRICULUM - ASSESSMENT COMMITTEES (CURAS) Geçici Komite: Daimi Komiteler: ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME KOMİTESİ
Yapılması Gereken İşler (YGİ) YGİ1Eğitim Ölçütlerinin yazılması YGİ2Misyon, Vizyon, Değerler, Amaç, Hedef, Strateji ve Ölçütlerin tercümesi (1999 ve 2002 süreçlerinde elde ettiğimiz sonuçlar) YGİ3Mevcut Bölüm Eğitim Amaçlarının (Educational- Program Objectives) ABET Criteria 3 (a-k) ile karşılaştırılması (matris kurarak)
Yapılması Gereken İşler (YGİ) YGİ4Mevcut Bölüm Eğitim Hedeflerinin (Program Outcomes) ABET Criteria 3 (a-k) ile karşılaştırılması (matris kurarak) YGİ5Ögretim Üyelerinin ilgili hissettikleri Bölüm derslerini (şu anda verildiği şekliyle) Bölüm Eğitim Hedeflerini karşılama düzeyini belirlemesi (bu işlem bir alıştırma olarak hemen başlayabilir) YGİ6Uygulamakta olduğumuz programdaki her dersin ABET ‘Faculty Workbook’ ta istenilen şekilde değerlendirilmesi. ‘Course worksheet’ lerin doldurulması
Yapılması Gereken İşler (YGİ) Course Objective: Strategies and Actions Outcomes ABET Crt. 3 Program Objectives Assessment methods Course Worksheet
Yapılması Gereken İşler (YGİ) YGİ7Bütün Makina Mühendisliği derslerinin ABET Crt.3 ve ‘Program Objective’ leriyle karşılaştırılmasının değerlendirilmesi ve öneriler. [Buraya kadar yapılan işlerle ABET Crt.2(Objectives), Crt.3 (Outcomes) ve Crt.8 (Program Criteria) Kriterleri gerçekleştirilecektir] YGİ8ABET Crt.1(Students), Crt.4(Professional Component), Crt.5(Faculty), Crt.6(Facilities) ve Crt.7 (Institutional Support) kriterleri için veri oluşturmak.
Yapılması Gereken İşler (YGİ) YGİ9Self Study Report (SSR) yazılması. Rapor YGİ5, YGİ6, YGİ7 de toplanan bilgilerin birleştirilmesinden meydana gelecektir. Aşağıdaki bilgiler SSR ‘Appendix’ inde verilecektir: 1. Basic level curriculum 2. Course and section size summary 3. Faculty workload summary 4. Faculty analysis 5. Support expenditure 6. Course syllabi 7. Faculty resumes
Yapılması Gereken İşler (YGİ) YGİ10‘Course worksheet’ in 2., 3. ve 6. sütunlarındaki bilgiyi kullanarak ders değerlendirme işlemini gerçekleştirmek ve öneriler yapmak. Course Objective: Strategies and Actions Outcomes ABET Crt. 3 Program Objectives Assessment methods Course Worksheet
Çalışma Yapısı için Öneri YÜRÜTME KOMİTESİ CURRICULUM - ASSESSMENT COMMITTEES (CURAS) Geçici Komite: Daimi Komiteler: ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME KOMİTESİ
Komiteler için Öneriler Yürütme Komitesi: Erdal, Kükrer, Özyurt, Paykoç, Platin, Radmard, Ulaş, Üçer; Bölüm Başkanlığı : Söylemez, Parnas, Kadıoğlu, Tarı ve CURAS koordinatörleri Yürütme Komitesi: Erdal, Kükrer, Özyurt, Paykoç, Platin, Radmard, Ulaş, Üçer; Bölüm Başkanlığı : Söylemez, Parnas, Kadıoğlu, Tarı ve CURAS koordinatörleri CURAS Komiteleri CURAS Komiteleri CURAS1 - Theory of Machinery: Çalışkan, İder, Özgören, Tümer, Soylu, Söylemez, Tönük, Özgüven, Ünlüsoy, Balkan, Platin, Dölen CURAS2 - Design and Production: Kılıç, Akkök, Arıkan, Yıldırım, Kadıoğlu, Gökler, Erden, Kaftanoğlu, Esin, Civci, Konukseven, Kırımlıoğlu
Komiteler için Öneriler CURAS3 - Solid Mechanics: Oral, Doyum, Parnas, Tekkaya, Bilir, Darendeliler, Dağ CURAS4 – Fluid Mechanics: Aksel, Albayrak, Çetinkaya, Dursunkaya, Erdal, Eralp, Üçer CURAS5 – Thermodynamics and Energy: Arınç, Oskay, Paykoç, Tarı, O. Yeşin, Bayka, Vural, Yamalı, T. Yeşin, Yüncü, Ulaş, Baker CURAS6 – Service Courses: Servis dersi veren bölümlerden birer üye ile Bölümümüzden ilgili öğretim üyeleri (Dekanlık organize edebilir) Ölçme ve Değerlendirme Komitesi: Doktora, Yüksek Lisans ve Lisans Komisyonu Koordinatörleri, Bölüm Başkanlığı ve her CURAS tan bir üye. Ölçme ve Değerlendirme Komitesi: Doktora, Yüksek Lisans ve Lisans Komisyonu Koordinatörleri, Bölüm Başkanlığı ve her CURAS tan bir üye.
İş Bölümü ve Süreç YGİ1Eğitim Ölçütlerinin yazılması (mevcut Eğitim Çalışma Grubu) YGİ2Misyon, Vizyon, Değerler, Amaç, Hedef, Strateji ve Ölçütlerin tercümesi (Yürütme Komitesi) YGİ3Mevcut Bölüm Eğitim Amaçlarının (Educational-Program Objectives) ABET Criteria 3 (a-k) ile karşılaştırılması (Yürütme Komitesi) YGİ4Mevcut Bölüm Eğitim Hedeflerinin (Program Outcomes) ABET Criteria 3 (a-k) ile karşılaştırılması (Yürütme Komitesi)
İş Bölümü ve Süreç YGİ5Öğretim Üyelerinin ilgili hissettikleri Bölüm derslerini (şu anda verildiği şekliyle) Bölüm Eğitim Hedeflerini karşılama düzeyini belirlemesi (Bütün Öğretim Üyeleri) YGİ6Uygulamakta olduğumuz programdaki her dersin ABET ‘Faculty Workbook’ ta istenilen şekilde değerlendirilmesi. ‘Course worksheet’ lerin doldurulması (CURAS lar) YGİ7Bütün Makina Mühendisliği derslerinin ABET Crt.3 ve ‘Program Objective’ leriyle karşılaştırılmasının değerlendirilmesi ve öneriler. (Yürütme Komitesi ile Ölçme ve Değerlendirme Komitesi)
İş Bölümü ve Süreç YGİ8ABET in Crt.1(Students), Crt.4(Professional Component), Crt.5(Faculty), Crt.6(Facilities) ve Crt.7(Institutional Support) kriterleri için veri oluşturmak. (Bölüm Başkanlığı) YGİ9Self Study Report (SSR)un Yazılması. (Yürütme Komitesi) YGİ10‘Course worksheet’ in 2., 3. ve 6. sütunlarındaki bilgiyi kullanarak ders değerlendirme işlemini gerçekleştirmek ve öneriler yapmak. (CURAS ile Ölçme ve Değerlendirme Komitesi)
CURAS Komitelerinin Dersleri CURAS1-Theory of Machinery: 220, 301, 302, 418, 432, 431, 429, 425, 436, 481, 304, 414, 442 CURAS2 - Design and Production: 101, 113, 114, 202, 212, 303, 307, 308, 440, 443, 445, 407, 444, 471, 416, 433 CURAS3 - Solid Mechanics: 205, 206, 208, 413, 434, 450, 451, 453 CURAS4 – Fluid Mechanics: 210, 310, 305, 306, 402, 410, 411, 413, 423, 437, 483 CURAS5 – Thermodynamics and Energy: 203, 204, 311, 312, 351, 403, 422, 421, 415, 428, 427, 401, 426, 438, 476, 478, 405, 420, 424 CURAS6 – Service Courses: Math 253, 157, 158; Phys 105, 106; Chem 107; Ceng 230; Eng 101, 102, 211, 311; Mete 227, 228; EE 209