İNSAN VE İNSAN İLİŞKİLERİ.

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
Çocuk bugünün yarını, yarının umududur.
Advertisements

NESLİHAN AKÇER PSİKOLOG STRESS & BAŞETME YÖNTEMLERİ
HOŞGELDİNİZ.
SINAV KAYGISI VE BAŞA ÇIKMA YOLLARI.
STRES YÖNETİMİ.
Şİddet Muhammet GÜLER.
ÖZVERİ DERSHANESİ REHBERLİK.
ÖĞRENMENIN DOĞASI Gülay ÇENGEL
SINAV KAYGISI VE BAŞETME YOLLARI
EDİRNE SAĞLIK MÜDÜRLÜĞÜ Psikolog Mehmet PİROĞLU Ebe Nevin ÖZDEMİR.
OLUMSUZ AİLE TUTUMLARI
Ergenlik Nedir? Bireyde biyolojik, psikolojik, zihinsel ve sosyal açıdan gelişme ve olgunlaşmanın (değişmenin) olduğu; çocukluktan yetişkinliğe (erişkinliğe)
KAYGI-KAYGI İLE BAŞ ETME YOLLARI
İSTEK ÖZEL ACIBADEM OKULLARI
SINAV KAYGISI VE BAŞETME YOLLARI
1. Alkol, madde kullanan 2.OKULDAN KAÇAN 3.Suç işleyen ya da işleme eğilimi olan.
STRES VE STRES YÖNETİMİ
STRES.
STRES YÖNETİMİ Stres Nedir ? Stresin Belirtileri Stres Kaynakları
ÖRGÜTSEL STRES VE STRESLE BAŞETME YOLLARI
SEMİNERİN TEMEL FELSEFESİ
ÖZGÜVEN GELİŞTİRME EĞİTİMİ
Çocuk Psikolojisi Hazırlayanlar TATKAVAKLI İLKÖĞRETİM
EĞİTİMDE OKUL VELİ İŞBİRLİĞİ
STRES & STRESLE BAŞA ÇIKMA
GELİŞİM ÖZELLİKLERİ. OLUMLU- OLUMSUZ AİLE TUTUMLARI. DİSİPLİN
Hazırlayan Psk.Dan. Nazan MUTLU Uzm.Psk.Dan.Sinem TARHAN
STRES VE BAŞA ÇIKMA YOLLARI 1.
SINAV KAYGISI VE BAŞETME YOLLARI
Çocuğunuz Sınava Hazırlanıyor… ÇOCUĞUNUZ SINAVA HAZIRLANIYOR!..
SINAV KAYGISI VE BAŞA ÇIKMA YOLLARI.
SINAV KAYGISI KAYGI KAYGI; üzüntü, sıkıntı, korku, başarısızlık duygusu, sonucu bilememe ve yargılanma gibi heyecanların birini veya çoğunu içerebilir.
ÇOCUK NE YAŞIYORSA ONU ÖĞRENİR!.
İNSANI İNSAN YAPAN DEĞERLER…
Psikolog Şenel KARAMAN Bedeninizin yaşam tarzına cevap veriş şeklidir. Büyük ölçüde fiziksel kaynaklıdır. Hepimiz stresle birlikte.
Eğer bir çocuk kınanarak yaşarsa suçlamayı öğrenir.
ÖZGÜVEN GELİŞTİRME EĞİTİMİ
ERGENLİK DÖNEMİ ÖZELLİKLERİ VE SORUNLARI
© Hayat Rehberiniz ÇOCUKLARIMIZ… Bizim en değerli varlıklarımız… Tüm çabalarımız onların iyiliği için…
ÇOCUK NE YAŞIYORSA ONU ÖĞRENİR!
AİLE İÇİ ŞİDDET.
ÇOCUK İ HMAL İ VE İ ST İ SMARI H. HÜSNÜ TEKIŞIK REHBERLİK ve ARAŞTIRMA MERKEZİ.
HOŞGELDİNİZ.
ANA BABA OKULU SEMİNERİNE
Prof. Dr. Rana ÖZEN KUTANİS
ETKİLİ ANA BABA OLMAK… Psikolojik Danışman: Yavuz ERTEKİN.
Kişisel Rehberlik.
Çocuk Yaşadığını Öğrenir
Konu; Psikososyal Risk Etmenleri 1.SORU 44 2.SORU 45 1.SORU 44 2.SORU 45.
ÇALIŞMA YAŞAMINDA SAĞLIĞIN GELİŞTİRİLMESİ Dr.Nazım İ.AĞAOĞLU.
İŞ SAĞLIĞI VE GÜVENLİĞİ
SINAV KAYGISI VE BAŞETME YOLLARI
PSİKOSOSYAL RİSK ETMENLERİ. Amaç; İşyerindeki sağlığa zararlı psikososyal risk etmenleri hakkında bilgi sahibi olmak.
ATA İLKOKULU 1/A SINIFI BİRİNCİ DÖNEM 1. VELİ TOPLANTISI
ANA BABA OKULU SEMİNERİ.
YAŞLILIKTA DEPRESYON ANTALYA HALK SAĞLIĞI MÜDÜRLÜĞÜ
İLKÖĞRETİM KURUMLARI YÖNETMELİĞİ
SINAV KAYGISI VE BAŞETME YOLLARI
EMEK ORTAOKULU REHBERLİK SERVİSİ Tülay DÖLEKBAŞ Filiz FİLİZKIRAN
Çocuğunuz Sınava Hazırlanıyor… ÇOCUĞUNUZ SINAVA HAZIRLANIYOR!..
SINAV KAYGISI VE BAŞETME YOLLARI
Sınav Kaygısı.
STRES YÖNETİMİ
ÇOCUK NE YAŞARSA ONU ÖĞRENİR Eğer bir çocuk sürekli eleştirilmişse, Kınama ve ayıplamayı öğrenir. Eğer bir çocuk alay edilip aşağılanmışsa, Sıkılıp, utanmayı.
 Stresi yönetebilmek için önce yöneteceğimiz şeyin ne olduğunu bilmemiz gerekiyor.
SAĞLIKLI BİR YAŞAM İÇİN ZİHİNSEL,DUYGUSAL VE SOSYAL SAĞLIĞIN ERGEN BİREYLER AÇISINDAN ÖNEMİ.
SAVUR ANADOLU İMAM HATİP LİSESİ
STRES. İçerik I. Stres Kavramı II. Yöneticilerde Stres III. Çalışma Yaşamında Stres Kaynakları V. Stresin Belirtileri ve Etkileri VI. Stresle Başa Çıkma.
İŞ SAĞLIĞI ve GÜVENLİĞİ EĞİTİMİ
Sunum transkripti:

İNSAN VE İNSAN İLİŞKİLERİ

iNSAN DİK YÜRÜYEN, AKILLI KONUŞAN-KONUŞTURAN İŞİTEN-İŞİTTİĞİNİ ANLAMLANDIRAN DAVRANIŞLARINI DENETLEYEN GÜLEN-GÜLDÜREN, ÖZGÜR ÜRETEN-TÜKETEN, YÖNETEN-YÖNETİLEN GELEN UYARILARA KARŞILIK VEREN OYUNCU, TÖRENCİ, MERAKLI İSYANCI, SUÇ İŞLEYEN SİLAH YAPAN-KİTLE ÖLÜMÜNE YOL AÇAN ALET YAPAN-YAPTIĞI ALETİ KULLANAN SİMGECİ, TARİH YAZAN, TOPLUMSAL UMUT EDEN-UMUTSUZLUĞA DÜŞEN ÖLÜMLÜ-ÖLECEĞİNİ BİLEN CİNSELLİĞİ KISITLI KARMAŞIK BİR CANLIDIR.

İNSAN “İNSANLAR BİRBİRİNDEN FARKLIDIR.” FARKLI YÖNLERİ 1- Gaye 2- İlgi 3- Zihni yeteneği 4- Hareket Yeteneği 5- Dış görünüş 6- Karakter BENZER YÖNLERİ 1- Fizyolojik Hava Dinlenme Yiyecek İçecek Barınak 2- Psikolojik ve Sosyal Sevgi Ait olma Başarı Haberleşme “İNSANLAR BİRBİRİNDEN FARKLIDIR.”

İNSAN DAVRANIŞLARININ KAYNAĞI KİŞİLİK YAPISI VE İHTİYAÇLARDAN DOĞAR

(Gerçekleştirme) İhtiyacı Kendini Kanıtlama (Gerçekleştirme) İhtiyacı Saygı İhtiyacı Sevgi İhtiyacı (Sosyal İhtiyaç) Güvenlik İhtiyacı Temel Fizyolojik İhtiyaçlar Maslow’un ihtiyaçlar Hiyerarşisi

DAVRANIŞLAR DAVRANIŞLARI DOĞURUR

KARŞIMIZDAKİLERİN BİZE KARŞI OLAN DAVRANIŞLARINI YÖNLENDİREN BİZİM ONA KARŞI DÜŞMANCA DAVRANIŞLARIMIZDIR

DÜŞMANCA DAVRANMASINI DÜŞMANCA DAVRANMAK KARŞINDAKİLERİN DÜŞMANCA DAVRANMASINI UYANDIRIR

DAVRANIŞLAR DOĞUŞTAN GELEN BİR ÖZELLİK DEĞİL ONU SİZ SEÇERSİNİZ

GÖRÜNMEYEN SİLAHLARDIR DAVRANIŞLAR GÖRÜNMEYEN SİLAHLARDIR

1- DOĞAL KARAKTERİSTİKLER A- FİZİKSEL KARAKTERİSTİKLER Cinsiyet Beden Yapısı Renk Biyolojik Oluşum (Alerji vb.) B- AKIL VE MİZAÇ Bellek (Hayalgücü-Zeka düzeyi) Sinirlilik-Feveran Heyecan Algılama Yeteneği (İntikal)

2- ÇEVRE ETKİSİ Irk Dil Din Öğrenim Meslek İklim vb. Doğa Koşulları Ailevi Durum-0-6 Çalışma Koşulları Sosyal Yaşantı-

ÇOCUK NE YAŞIYORSA ONU ÖĞRENİR Eğer bir çocuk sürekli eleştirilmişse. kınama ve ayıplamayı öğrenir. Kin ortamında büyümüşse kavga etmeyi öğrenir Alay edilip aşağılanmışsa sıkılıp utanmayı Utanç duygusuyla eğitilmişse kendini suçlamayı Hoşgörüyle yetiştirilmişse sabırlı olmayı Desteklenip yüreklenmişse kendine güven duymayı Övülmüş ve beğenilmişse takdir etmeyi. Hakkında saygı gösterilerek büyütülmüşse adil olmayı Güven ortamı içerisinde yetişmişse inançlı olmayı öğrenir Kabul ve onay görmüş ise kendini sevmeyi öğrenir. Aile içinde dostluk ve arkadaşlık görmüşse mutlu olmayı öğrenir.

İNSAN İLİŞKİLERİNDE İŞBİRLİĞİ YOKSA KORKU VARDIR KISKANÇLIK VARDIR YIKICI ELEŞTİRİ VARDIR DÜŞMANLIK, KİN VARDIR PEŞİN HÜKÜM VARDIR AŞAĞILIK DUYGUSU VARDIR BENCİLLİK VARDIR GÜVENSİZLİK VARDIR DAR GÖRÜŞ VARDIR BASKI VARDIR DÜŞÜK RANDIMAN VARDIR

STRES Kişinin çevresindeki olay ve faaliyetlere karşı gösterdiği fiziksel ve psikolojik tepkiler olarak tanımlanabilir.

STRESİN EN ÇOK RASTLANAN SEBEPLERİ 1- Kişilik tipi 2- İşyerinin havası 3- Yönetimin etkinliği 4- İş tatmini

1- KİŞİLİK TİPİ B tipi kişilik A tipi kişilik A tipi kişiliğin hareket tarzları: Süratlı konuşmak, Hareket ederken, yürürken ve yemek yerken acele etmek, Aynı anda birden çok şeyle ilgilenmek, Başkalarını dinlemiş gibi görünüp, başka işle meşgul olduğundan dolayı dinleyememek, Rahatlayıp gevşediğinde suçluluk duymak, Hiç boş zamanı olmamak, Asabi olmak, Kendisinin diğer A tipi kişlerle mücadele etmesi gerektiğine inanmak, Herşeyi rakamlarla ölçmek, Başarının işlerin çabuk halledilmesi sonucunda doğduğuna inanmak.

B tipi kişiliğin hareket tarzları: Açık, anlaşılır ve net konuşur, Sakin ve duyarlıdır, Kriz durumunda soğukkanlı davranır, Zamanını iyi kullanır, Ağırbaşlı ve vakurdur, Herşeyi rakamlarla ölçmez, Aktif dinleme becerilerini kullanır, İyi bir iletişimcidir,

STRES BELİRTİLERİ 1- FİZİKSEL BELİRTİLER 2- PSİKOLOJİK BELİRTİLER 3- DAVRANIŞSAL BELİRTİLER

1- FİZİKSEL BELİRTİLER TANSİYON YÜKSELMESİ SİNDİRİM BOZUKLUĞU TERLEME NEFES DARLIĞI BAŞ AĞRISI YORGUNLUK ALERJİ MİDE BULANTISI

2- PSİKOLOJİK BELİRTİLER GERGİNLİK GEÇİMSİZLİK İŞBİRLİĞİNDEN KAÇINMA SÜREKLİ ENDİŞE YETERSİZLİK DUYGUSU YERSİZ TELAŞ

3- DAVRANIŞSAL BELİRTİLER UYKUSUZLUK UYUMA İSTEĞİ İŞTAHSIZLIK YEME ALIŞKANLIĞINDA ARTIŞ SİGARA KULLANMA ALKOL KULLANMA

STRESLE BAŞA ÇIKMADA BİREYSEL STRATEJİLER BEDENSEL HAREKET (EGZERSİZ) YAPMAK SOLUNUM EGZERSİZİ MEDİTASYON BİYOLOJİK DÖNÜT GEVŞEME BESLENME TOPLUMSAL DESTEK SOSYAL, KÜLTÜREL, SPORTİF AKTİVİTELERE KATILMA MASAJ ZAMAN YÖNETİMİ

ÖRGÜTSEL STRES KAYNAKLARI İşle İlgili nedenler; * Çok fazla veya çok az iş * Kötü çalışma koşulları * Zaman baskısı Örgütün dış çevre ile ilişkileri; * Örgütün istekleri ile ailenin beklentilerinin çatışması * Örgütün bireylerden beklentilerinin, bireyindekilerle ters düşmesi. Birey; * Kişilik: Belirsizliklere katlanma derecesi Değişimlere olan düzeyi * Güdüleme Örgüt İçindeki Rolü; * Rol çatışması ve rol belirsizliği * Yanında çalışanlara olan sorumluluğu * Karar verme süreçlerine katılamayışı. Kariyer Gelişimi; * Aşırı yükselme * Yükselememe * İş güvensizliği * Engellenmi,ş istekler Örgütün iç çevresi; * Davranışların kısıtlanması * Bölüm içi politikalar * Yeterli danışman eksikliği Örgüt içi ilişkiler; * Yöneticilerle olumsuz ilişki * Meslektaş ve yanında çalışanlarla olumsuz ilişkiler * Yetki ve sorumluluk dağılımındaki ilişkiler