TURİZMDE YENİLEŞİM (İNOVASYON) ESASLI İŞ GELİŞTİRME PROJESİ

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
Stratejik planlama sürecinde dikkat edilecek hususlar
Advertisements

EV TURİZMİ KOMİTESİ.
BİLİM, SANAYİ VE TEKNOLOJİ BAKANLIĞI «TEKNOGİRİŞİM SERMAYESİ DESTEĞİ»
PAZARLAMAYA GİRİŞ PAZARLAMANIN TANIMI
KAHRAMANMARAŞ METAL MUTFAK EŞYASI SEKTÖR STRATEJİSİ 27 Eylül 2012 KMTSO.
Üniversitelerarası Girişimcilik ve Yenilikçilik Endeksi
PAZARLAMA STRATEJİLERİ
PAZARLAMA YÖNETİMİ.
T.C. EKONOMİ BAKANLIĞI İhracat Genel Müdürlüğü KOBİ ve Kümelenme Destekleri Daire Başkanlığı M. Emrah SOĞANCI Dış Ticaret Uzmanı Haziran 2014.
PAZARLAMA KARMA ELEMANLARI:
ELEKTRONİK ORTAMLARDA PAZARLAMA
STRATEJİK PAZARLAMA 1.Hafta Pazarlama Nedir
Pazarlama Karma Elemanları: DAĞITIM
İhracat Genel Müdürlüğü KOBİ ve Kümelenme Destekleri Daire Başkanlığı
Stratejik Yönetime Yönelik
Bölüm 2 Stratejik Yönetim Süreci ve Unsurları
ORTA ANADOLU KALKINMA AJANSI (ORAN) ABUDYK TOPLANTISI SUNUMU
Girişimcilik.
ANKARA İLİ SEKTÖREL REKABET ANALİZİ FİZİBİLİTE PROJESİ
1512 Girişimcilik Aşamalı Destek Programı.
EV TURİZMİ KOMİTESİ.
SİVİL TOPLUM KURULUŞLARINDA ETKİLİ YÖNETİM
T. C. EKONOMİ BAKANLIĞI İhracat Genel Müdürlüğü KOBİ ve Kümelenme Destekleri Daire Başkanlığı Meral ŞENGÜL İhracatı Geliştirme Uzman Yardımcısı Kasım.
T.C. ANKARA KALKINMA AJANSI DOĞRUDAN FAALİYET DESTEK PROGRAMI-2010 ANKARA İLİ SEKTÖREL REKABET ANALİZİ FİZİBİLİTE PROJESİ ANKARA TİCARET ODASI 15 NİSAN.
“PAZARLAMA PLANI” ESASLARI Prof. Dr. İsmail Üstel.
“Kümelenme ve Uluslararasılaşma”
GİRİŞİMCİ SUNUMU.
Mardin’de Sürdürülebilir Turizmin Geliştirilmesi için Teknik Yardım Otel Temsilcileri Odak Grup Toplantısı No: Bu proje Avrupa Birliği ve Türkiye.
ULUSLAR ARASI REKABETÇİLİĞİN GELİŞTİRİLMESİ (UR-GE) PROGRAMI
Çevre ve Temiz Üretim Enstitüsü
THE LINKING EASTERN ANATOLIA TO PROGRESS PROGRAMME(TUR/98/002) (DOĞU ANADOLU KALKINMA PROGRAMI) Erol Çakmak Programme Manager Ankara/ Eylül 2006 BİRLEŞMİŞ.
2010/8 SAYILI ULUSLARARASI REKABETÇİLİĞİN GELİŞTİRİLMESİ DESTEĞİNE YÖNELİK URGE PROJE YÖNETİMİ EĞİTİM PROĞRAMI T.C. EKONOMİ BAKANLIĞI İhracat Genel Müdürlüğü.
T.C. EKONOMİ BAKANLIĞI.
T.C. EKONOMİ BAKANLIĞI.
İhracatta Devlet Yardımları -Uluslar arası Rekabetçiliğin Geliştirilmesinin Desteklenmesi (2010/8 sayılı Tebliğ) -Pazar Araştırması ve Pazara Giriş Desteği.
TANITMA NEDİR Turizmde tanıtma; yurt içinde veya yurt dışında insanların ilgilerini bir ülkenin bölgenin ya da turistik bir yerin turistik ürünleri üzerine.
YENİ İHRACAT DESTEKLERİ - Uluslararası Rekabetçiliğin Geliştirilmesinin Desteklenmesi (UR-GE) -Pazar Araştırması ve Pazara Giriş Desteği İhracat Genel.
HAVZA ÖLÇEĞİNDE STRATEJİK PLANLAMA VE KALKINMA ‘Kelkit Havzası Örneği’
Öğrenci Adı Soyadı/Numarası
21. Yüz Yıl Eğitimi Eski Yaklaşım:  Öğretmen ve müfredat odaklılık  Pasif alıcı konunda öğrenme  Bireysel işler ve çalışmalar  Bilgi kazandırmak 
Doç. Dr. Mehmet Cihan YAVUZ
Değer ve Tedarik Zinciri Analizleri
EMLAK PAZARLAMA STRATEJİLERİ VE UYGULAMALARI
Bölüm 2 Stratejik Yönetim Süreci ve Unsurları
Pazarlama Yönetimi Süreci
Yrd. Doç Dr. Ozan BÜYÜKYILMAZ
Firma Adı: Kişi Adı: İSTANBUL SANAYİ ODASI.
TERCİH ZİRVESİ’15 Üniversitede Başlayan, Hayat Boyu Gelişen Kariyer Prof. Dr. S. Semahat Demir Rektör.
İstanbul Su ürünleri ve Hayvansal Mamuller İhracatçıları Birliği 2015
Pazarlama nedir? iki veya daha fazla taraf arasında gerçekleşen bir değişim/mübadele sürecidir. Marketing mübadele sürecinde insan istek ve ihtiyaçlarını.
Hizmet İşlemleri Yönetimi Dersi Dönem Projesi Güz Dönemi.
Öğr.Gör.SEDA AKIN GÜRDAL
Pazarlama nedir? iki veya daha fazla taraf arasında gerçekleşen bir değişim/mübadele sürecidir. Marketing mübadele sürecinde insan istek ve ihtiyaçlarını.
Turizm Pazarlaması Çevresi
Türkiye Odalar ve Borsalar Birliği 81 İLE 81 AKADEMİK DANIŞMAN PROJESİ 6 EKİM 2015, İZMİR İZMİR YEREL KALKINMA SİNERJİ TOPLANTISI.
Girişimcilik.
V- Örgüt Yönünün Belirlenmesi VİZYON, MİSYON, AMAÇLAR-HEDEFLER Örgütler kendilerini tanımlarlar. Bireylerin kişisel özellikleri ve hevesleri gibi örgütler.
Topluluk İnovasyon Girişimi Süreç Açıklaması ve Yol Haritası Dokümanı 26 Mayıs
GİRİŞİMCİNİN ÖZELLİKLERİ NELERDİR?
PORTFÖY ANALİZLERİ ve Diğer Stratejik Araçlar
2016 Kayseri Ticaret Odası.
KOBİ VE KÜMELENME DESTEKLERİ DAİRESİ
KOBİ VE KÜMELENME DESTEKLERİ DAİRESİ
MAN 533T ULUSLARARASI PAZARLAMA ULUSLARARASI PAZARLAMA’YA GİRİŞ
ARAŞTIRMA GELİŞTİRME VE YAZILIM TİCARET LİMİTED ŞİRKETİ
ULUSLARARASI TURİZM PAZARLAMASI
SWOT ANALİZİ TÜRKER DURAN YATIRIM TEŞVİK DANIŞMANI.
Pazarlama İletişimi
TÜRKİYE’DE GİRİŞİMCİLİĞİN ÖZENDİRİLMESİ
1960lardan 1980lere kadar işletme stratejileri genel olarak ürün-pazar seçimi konuları ile ilişkili idi. Ama bu durum pazarlama akademisyenlerinden kaynaklanmıyordu.
Sunum transkripti:

TURİZMDE YENİLEŞİM (İNOVASYON) ESASLI İŞ GELİŞTİRME PROJESİ Fethiye Ticaret ve Sanayi Odası

“Farklı”laşmak -“Sıradan”laşmak 21. yüzyılda ya “farklı”laşırsınız ya da “sıradan”laşırsınız. Farklılığın yolu: inovasyon İnovasyon yeni olmak değer katmak (fayda) Turizmde İnovasyon Esaslı İş Geliştirme Projesi

Turizmde İnovasyon Esaslı İş Geliştirme Projesi Durum Tespiti Deniz Kum Güneş Dinlence Paket tur Kitle turizmi Rekabet gücü:Fiyat 1980-1990’lı yıllar Turizmde İnovasyon Esaslı İş Geliştirme Projesi

Turizmde İnovasyon Esaslı İş Geliştirme Projesi Durum Tespiti 2000 ve sonrası: DEĞİŞİM ! Doğa Turizmi Romantik Turizm Gastronomi Turizmi Aidiyet Turizmi İkinci Bahar Turizmi Eko Turizm Sağlık Turizmi İlgi ve hobi Can sıkıntısı sosyolojisi Kişiye özel Turizmde İnovasyon Esaslı İş Geliştirme Projesi

Fethiye’deki Turizm İşletmelerinin Niteliği Durum Tespiti Fethiye’deki Turizm İşletmelerinin Niteliği Küçük ve orta boy işletmeler Kuruluş aşamasında finansman sorunu Zayıf sermaye yapısı Nitelikli insan kaynağı sorunu Sistem eksikliği Uzmanlaşmış bilgiye ulaşma zorlukları Sıradan ve kalıplaşmış ürün ve hizmet sunumu Turizmde İnovasyon Esaslı İş Geliştirme Projesi

Turizmde İnovasyon Esaslı İş Geliştirme Projesi Turizmde Yenileşim (İnovasyon) Esaslı İş Geliştirme (INOTurizm) Projesi Amaç: Fethiye’deki turizm işletmelerinin “farklılaşma esaslı rekabet gücü”nün desteklenmesi Fethiye’nin “özgün destinasyon” konsepti çerçevesinde relansmanının yapılması Turizmde İnovasyon Esaslı İş Geliştirme Projesi

INOTurizm Projesi Hedefler Kalıp ötesi düşünce yetkinlik karmasının geliştirilmesi Pazar ve ürün kavramlarına yeni bakış açısı kazandırılması Pazar ve ürün geliştirmede yenileşim (inovasyon) takım çantası kullanma bilgi ve becerisi kazandırılması Pazar çeşitlendirmesi, yenilikçi ürün geliştirilmesi ve konumlandırılmasına yönelik strateji oluşturması Hedef pazarlar tüketici beklentileri ve eğilimlerinin tespiti için pazar araştırması yapılması İnovasyon temelli ürün ve hizmet sunumu tasarlanması ve geliştirilmesi Fethiye’nin “özgün destinasyon” konsepti çerçevesinde relansmanının yapılması Turizmde İnovasyon Esaslı İş Geliştirme Projesi

Faaliyet Yelpazesi Kalıp Ötesi Düşünce Yetkinlik Karmasının Geliştirilmesi İnovasyon kavramı ile buluşma Yaratıcı düşünce eksenli atölye çalışmaları Odak Grup çalışması SCAMPER Beyin Fırtınası Nominal Grup çalışması Turizmde İnovasyon Esaslı İş Geliştirme Projesi

Pazar ve Ürüne Yeni Bakış Açısı Faaliyet Yelpazesi Pazar ve Ürüne Yeni Bakış Açısı Stratejik Pazarlama Eğitimi Pazar Çekiciliği Rekabet Gücü Stratejik Pazarlama Planı Pazar Segmentasyonu Çeşitlendirme Atölyesi Ürün Konumlandırma Atölyesi Taşıyıcı Konsept: ‘İlginç’ Ağırlıklı Sloganlar: “Canınız Hiç Sıkılmayacak” “Yine Değil, Yeni; Yepyeni” Alışılmış Ötesi’ne Hoşgeldiniz!” Turizmde İnovasyon Esaslı İş Geliştirme Projesi

Turizmde İnovasyon Esaslı İş Geliştirme Projesi Faaliyet Yelpazesi Pazar ve Ürün Geliştirmede Yenileşim (İnovasyon) Takım Çantası Kullanma İnovasyonu yönetme becerisi Stratejik planlama araçlarını kullanma Ansoff Matrisi McKinsey Matrisi Risk ve fırsatları kestirme Turizmde İnovasyon Esaslı İş Geliştirme Projesi

Pazar ve Ürün Geliştirme Strateji Oluşturma Faaliyet Yelpazesi Pazar ve Ürün Geliştirme Strateji Oluşturma Fırsatlar ve Tehditler Güçlü ve Zayıf Yanlar Stratejik Amaçlar Yelpazesi Turizmde İnovasyon Esaslı İş Geliştirme Projesi

Turizmde İnovasyon Esaslı İş Geliştirme Projesi Faaliyet Yelpazesi Pazar Araştırması Tüketici eğilimleri Tüketici beklentileri Kuluçka talep Rakiplerin pazar payı Rakip ürünler Verilerin ölçülüp tanımlanması Turizmde İnovasyon Esaslı İş Geliştirme Projesi

Ürün ve Hizmet Geliştirme Faaliyet Yelpazesi Ürün ve Hizmet Geliştirme “Fayda” tasarımı: 4K Konsept Testleri Kano Analizi Konjoint Analizi Kalite Fonksiyon Yayılımı Turizmde İnovasyon Esaslı İş Geliştirme Projesi

Turizmde İnovasyon Esaslı İş Geliştirme Projesi Faaliyet Yelpazesi Özgün Destinasyon Relansmanı www.fethiye.com Fethi’YES HOLIDAY “Bir Tatil Düşünüyorum” e-dosya Turizmde İnovasyon Esaslı İş Geliştirme Projesi

FTSO & İNOturizm Projesi Yenilikçi düşünce yetkinliğini geliştirmek Yeni iş fikirleri FTSO Misyon: Yaratıcılık ve girişimcilik ortamını olgunlaştırarak Fethiye’nin “sürdürülebilir rekabet gücünü” desteklemek Farklılaşma esaslı rekabet gücü kazandırmak Turizmde İnovasyon Esaslı İş Geliştirme Projesi

FTSO & İNOturizm Projesi Yeni iş fikirleri Sıradışı ürün ve hizmet FTSO Vizyon: “İş yaşamını çeşitlendirerek ve geliştirerek” “seçilmiş sektörlerde” Fethiye’nin “küresel ölçekte markalaşma”sını sağlamak Farklılaşma esaslı rekabet gücü Turizm Turizmde İnovasyon Esaslı İş Geliştirme Projesi

Turizmde İnovasyon Esaslı İş Geliştirme Projesi Proje Paydaşları FTSO’nun turizmle ilgili meslek komiteleri Otel Motel Konaklama Meslek Komitesi Yeme İçme ve Eğlence Meslek Komitesi Ulaştırma Meslek Komitesi Seyahat Acenteleri Meslek Komitesi Hediyelik Eşya ve Kuyumculuk Meslek Komitesi Fethiye - ‘Turizm Sektörü Oyuncuları’ Yelpazesi Ölüdeniz Turizmi Geliştirme Kooperatifi Çalış Turizmi Geliştirme Derneği Fethiye Otelciler Birliği Fethiye Turizm Altyapı Hizmet Birliği TÜRSAB FETAV Turizm Eğitim Kurumları Muğla Üniversitesi Marmara Üniversitesi Fethiye Turizm ve Otelcilik Lisesi Turizmde İnovasyon Esaslı İş Geliştirme Projesi

Turizmde İnovasyon Esaslı İş Geliştirme Projesi Proje Bütçesi Danışmanlık giderleri 35.000 Eğitmen giderleri 10.000 Araştırma giderleri 20.000 Ulaşım, lojistik, kırtasiye, ikram Personel İnternet sayfası tasarım ve tercüme Toplam Proje Bütçesi 95.000 TL. Turizmde İnovasyon Esaslı İş Geliştirme Projesi

Turizmde İnovasyon Esaslı İş Geliştirme Projesi Proje Süresi Projenin paydaşlara tanıtımı ve Yönlendirme Komitesi seçimi Şubat 2011 İnovasyon Eğitimi/Yenilikçi Düşünce Atölye Dizisi Şubat-Mart 2011 Stratejik Pazarlama Eğitimi/ Pazar geliştirme için strateji oluşturulması Mart-Nisan 2011 Pazar araştırması yapılması Mayıs-Ağustos 2011 Ürün ve Hizmet Geliştirme Eylül-Ekim 2011 Relansman Çalışması Ekim-Kasım 2011 Turizmde İnovasyon Esaslı İş Geliştirme Projesi

Projenin Beklenen Etkileri Turizm faaliyetlerinin çeşitlenmesi ve farklılaşması Farklılaşma esaslı olarak işletmelerin rekabet gücünün artması Turizmden elde edilen gelirde artış Turizm sektöründe yeni pazarlar yaratılması ve tek pazara bağımlılığın yarattığı risklerin azaltılması Turizm sektörünün mevsimsellikten tüm yıla yayılmasının sağlanması suretiyle istihdamda artış Turizmde İnovasyon Esaslı İş Geliştirme Projesi

Turizmde İnovasyon Esaslı İş Geliştirme Projesi Proje Yönetimi Yönlendirme Komitesi Profesyonel sekretarya hizmetleri Gözden geçirme toplantıları Kök sorun analizi Kılçık Diyagramı Öğrenen proje yaklaşımı Alınan dersler yaklaşımı Kıyaslama çalışması Turizmde İnovasyon Esaslı İş Geliştirme Projesi

Projenin Sürdürülebilirliği Proje süresi sonrasında e-danışmanlık uygulaması FTSO profesyonellerine inovasyon yönetimi ve eğiticilerin eğitimi programı FTSO internet sayfasında eğitim sunuları ve notların yayınlanması e-INOturizm Bülteni FTSO dergisinde “Yaratıcı düşünce köşesi” Turizmde İnovasyon Esaslı İş Geliştirme Projesi

Turizmde İnovasyon Esaslı İş Geliştirme Projesi TEŞEKKÜRLER Turizmde İnovasyon Esaslı İş Geliştirme Projesi