Telefon giderlerini düşürmenin akıllı yolu

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
Toplu SMS Toplu MMS Hedefli Mesaj Sesli Mesaj / IVR Akıllı Yetenekler
Advertisements

TEKNİKOM Ses Kayıt Çözümleri Genel Tanıtım (r2)
el ma 1Erdoğan ÖZTÜRK ma ma 2 Em re 3 E ren 4.
VoIP Nedir ? Kısa bir tanım yapmak gerekirse VoIP, internet veya data hatları üzerinden ses aktarımı olarak açıklanabilir. Bu gibi bir durumda insanların.
Yakınsama Çözümü Ürün Sunumu.
Ses Kayıt Sistemi.
IP PBX.
Oktay ERBEY CRM & B2B Ürün Satış Hizmet Yöneticisi
Çağrı Kayıt ve Analiz Programı
CallMax Telemarketing Yönetim Sistemi
GSM Uygulamaları Ergin Boyacı Eylül 2013.
TEKNİKOM Ses Kayıt Çözümleri Genel Tanıtım ŞUBAT-2010’DA HAZIRLANDI
DAMACANA - TÜPGAZ.
MultiCELL SMS Client 3.2.
AKÇAM BİLGİSAYAR VE OTOMASYON SİSTEMLERİ LİMİTED ŞİRKETİ
KAMU ÇAĞRI MERKEZLERİNDE PROAKTİF YAKLAŞIM 24 Eylül 2012.
GELİŞEN HABERLEŞME TEKNOLOJİLERİ DERSİ
KABLOSUZ ATM AĞLARDA VERİ TRAFİĞİNİN VİDEO TRAFİĞİ ÜZERİNE ETKİSİNİN İNCELENMESİ TÜNSER TAYFUNER.
IP PBX FORTEL F1xxx Serisi IP PBX Ailesinin Tanıtım ve Eğitimi.
Yeni Nesil İletişimde Çıkış Noktanız: CWIZ
Çözümlerimizle İşinizde Değer Yaratalım
T.C. İNÖNÜ ÜNİVERSİTESİ Arapgir Meslek YÜKSEKOKULU
Eğitim Programı Kurulum Aşamaları E. Savaş Başcı ASO 1. ORGANİZE SANAYİ BÖLGESİ AVRUPA BİLGİSAYAR YERKİNLİĞİ SERTİFİKASI EĞİTİM PROJESİ (OBİYEP)
Votel İletişim Hizmetleri A.Ş.
Mobil Pazarlama Promosyon Kart Sunumu
İNTERNET.
Cep Telefonlarının Yaydığı Radyasyon ve Sağlık Riskleri
CWIZ ASİSTAN Santralinizin Sağ Kolu. CWIZ ASİSTAN Santralinizin Sağ Kolu.
Atlayarak Sayalım Birer sayalım
Diferansiyel Denklemler
CWIZ Dialer Operasyon Verimliliğinde Akıllı Seçim.
Birtel İletişim Teknolojileri
İZMİR EKONOMİ ÜNİVERSİTESİ TEKNİK ve İDARİ İŞLER MÜDÜRLÜĞÜ (T.İ.İ.M) “HİZMET MEMNUNİYETİ ÇALIŞMASI” Temmuz, 2010.
Yönetim Bilgi Sistemleri Şubat TAPU VE KADASTRO GENEL MÜDÜRLÜĞÜ.
KIR ÇİÇEKLERİM’ E RakamlarImIz Akhisar Koleji 1/A.
Telefon giderlerini düşürmenin akıllı yolu BlueGate FXO/FXS FCT’nin fiziksel özellikleri Montaj Tipi: Duvar veya masa üstü Ebatlar (mm): 130 x 100 x.
HİSTOGRAM OLUŞTURMA VE YORUMLAMA
ETİK ve İTİBAR YÖNETİMİ
Prof. Dr. Leyla Küçükahmet
PNÖMATİK TEMEL SEVİYE TP101 UYGULAMALAR.
CAN Özel Güvenlik Eğt. Hizmetleri canozelguvenlik.com.tr.
FORTEL F1xxx Serisi IP PBX Ailesinin Tanıtım ve Eğitimi
Telefon giderlerini düşürmenin akıllı yolu Tarife Denetçisi ile paket (kota) aşımı sona erer. GSM-1 GSM-2 ASIL SİMYEDEK SİMASIL SİMYEDEK SİM Kota Dolunca.
“Dünyada ve Türkiye’de Pamuk Piyasaları ile İlgili Gelişmeler”
Meslektaşlarımızın Ücret Almadan Hizmete Devam Etmesi. Haksız Rekabette Sorunlar.
HAZIRLAYAN:SAVAŞ TURAN AKKOYUNLU İLKÖĞRETİM OKULU 2/D SINIFI
ORHAN EREN İLKOKULU 1-A.
Gün Kitabın Adı ve Yazarı Okuduğu sayfa sayısı
TÜRKİYE KAMU HASTANELERİ KURUMU
1 YASED BAROMETRE 18 MART 2008 İSTANBUL.
İL KOORDİNASYON KURULU I.NCİ DÖNEM TOPLANTISI
Telefon giderlerini düşürmenin akıllı yolu BlueGate Analog FCT’nin fiziksel özellikleri Montaj Tipi: Masa üstüne veya duvara Ebatlar (mm): 90 x 60 x.
2 AY DENEMESİ BEDAVA 10 AY İNDİRİM KAMPANYASI.
Devam eden proje sayısı
İLETİŞİM ÇÖZÜMLERİNDE ENTEGRASYON
TESK ESNAF TARİFESİ. Tesk Esnaf Tarifesi Amaç 24 Kasım 2010’dan itibaren abone alımına açılan TESK Esnaf Tarifesi ile; Türkiye Esnaf ve Sanatkarları Konfederasyonu.
Telefon giderlerini düşürmenin akıllı yolu BlueGate BRI FCT BRAVE’in fiziksel özellikleri Montaj Tipi: Duvar veya masa üstü Ebatlar (mm): 95 x 130 x.
1-1-2 Türkiye genelinde Acil Sağlık Hizmetlerine erişim numaraları ile yapılmaktadır. Ambulans içinde Doktor,Hemşire,Sağlık Memuru,AABT,ATT, Şoför.
Proje Konuları.
1.HAFTA 26 Ağustos 2009 ÇARŞAMBA 2.HAFTA 01 EYLÜL 2009 SALI 3.HAFTA 09 EYLÜL 2009 ÇARŞAMBA 4.HAFTA 15 EYLÜL 2009 SALI 5.HAFTA 23 EYLÜL 2009 ÇARŞAMBA 6.HAFTA.
1.HAFTA 26 Ağustos 2009 ÇARŞAMBA 2.HAFTA 01 EYLÜL 2009 SALI 3.HAFTA 09 EYLÜL 2009 ÇARŞAMBA 4.HAFTA 15 EYLÜL 2009 SALI 5.HAFTA 23 EYLÜL 2009 ÇARŞAMBA 6.HAFTA.
8383 MEB MOBİL BİLGİ SERVİSİ
ÖĞR. GRV. Ş.ENGIN ŞAHİN BİLGİ VE İLETİŞİM TEKNOLOJİSİ.
Diferansiyel Denklemler
Mobil İletişimin Gelişimi
(Ergin BOYACI – Müşteri Deneyimi ve Ürün Geliştirme)
Öğr.Gör.Volkan ALTINTAŞ
BİLGİ İŞLEM ORGANİZASYONU -Voice/VoIP
2N NetStar Akıllı GSM Çözümleri.
GSM. GSM Nedir?  Global System for Mobile Communication’ın kısaltmasıdır. Türkçesi, “Mobil İletişim İçin Küresel Sistem" anlamına gelen cep telefonu.
Sunum transkripti:

Telefon giderlerini düşürmenin akıllı yolu BlueGate ISDN-PRI FCT Telefon giderlerini düşürmenin akıllı yolu

BlueGate ISDN-PRI FCT’nin fiziksel özellikleri Montaj Tipi : 19” endüstriyel kabin içerisine Ebatlar (mm) : 482 x 133 x 360 (3U, 19” rack-mount) Ağırlık (kg) : 10 Anten Sayısı : 32 Anten Tipi : SMA, indoor, mıknatıs tabanlı, kazançsız Sıcaklık Toleransı : 5ºC-40ºC Bağıl Toleransı : %10-%80 (30ºC) Güç Kaynağı : 230V (±%10) GSM Ağları : 900-1800 Mhz. GSM Modülleri : 32 adet Cinterion MC55i GSM Servisleri : CLIP, CLIR ISDN-PRI Bağlantı : Euro ISDN, ETSI, DSS1, 2Mbps, E1 Portlar : 1xUSB, 1xLAN, 4xE1

BlueGate ISDN-PRI FCT’nin özelliklerine genel bakış Standart Özellikler: Turkcell Mobil Santral Entegrasyonu * Şebeke Değiştirmişi Sinyalden Algılama * XML Desteği * 1GSM:2SİM Tarife Denetçisi (3 yön derinlikli) * Ücretsiz Global Dahili Abone * Güvenli Hücre Seçimi Akıllı Geri Arama Her Çağrıda Anons Dinletme * Akılı SİM Seçimi CLIP/CLIR Cevapsız Çağrıda Kişiye Özel Kısa Mesaj * Gelen Kısa Mesajları E-postaya Gönderme Hizmet Kalitesi Kontrolü * Akıllı Çağrı Başlatma Akıllı Çağrı Sonlandırma Santrale Dışarıdan Erişim 4 adet E1 ile Çoklu Şebeke Bağlantısı * Ücretlendirme Bilgisi Üretimi * B-Kanalına SİM Atama Out-band DTMF Gönderimi * Çağrı ve Sistem Log’larını Gönderme ve Depolama * Çalışırken Kart Söküp Takabilme Yönetim ve İzleme Çağrı Detay Kayıtları Seçimlik Eklentiler: VOIP (SIP veya H323) Kısa Mesaj Sunucusu CDR Raporlama Programı Anten Birleştirici Dış Ortam Antenleri GSM Tekrarlayıcı * işaretli özelikler sadece BlueGate tarafından desteklenir.

Turkcell Mobil Santral BlueGate ISDN-PRI FCT Turkcell Mobil Santral Entegrasyonu GSM 0532111xxxx Turkcell Mobil Santral İyi günler, dahili numarayı tuşlayın... 1 2 3 4 5 6 7 8 9 * #  M GSM DHL: 2001 GSM Dahili Telefonlara 1 2 3 4 5 6 7 8 9 * #  M GSM DHL: 2002 Sabit Dahili Telefonlara SİM-1 SİM-2 SİM-3 SİM-4 Mobil Santral 1 2 3 4 5 6 7 8 9 * # 1 2 3 4 5 6 7 8 9 * #  Line-1 Line-2 Line-3 Line-4 ISDN-PRI Turkcell’in Mobil Santral hizmetinden yararlanırken, otomatik çağrı yanıtlama anonsundan şirket merkezindeki sabit dahili telefonların (S.DHL) tuşlanması halinde bile çağrı ilgili sabit dahili telefona gönderilir. GSM dahili aboneler kendilerine gelen çağrıları birbirleri arasında veya şirketteki sabit dahili abonelere aktarabilirler. Dahili Hat PBX S.DHL: 8001 OPERATÖR

  BlueGate ISDN-PRI FCT şebeke değişimini algılama özelliği ABONE TAŞINDI  ABONE BURADA GSM-1 GSM-2 1 2 3 4 5 6 7 8 9 * #  M 053x’li GSM-2’ye taşınmış abone 053x 05x SİM-1 SİM-2 SİM-3 SİM-4 053x 1 2 3 4 5 6 7 8 9 * # ISDN-PRI Dahili Hat PBX

BlueGate ISDN-PRI FCT’de XML desteği BlueGate CRM’e sorar: 2012 053x’i arıyor. Kaç dakika görüşebilir? 053x’i hangi SİM’den arasın?

BlueGate ISDN-PRI FCT’de 1GSM:2SİM özelliği ASIL SİM’in KOTA’sı dolunca otomatik olarak YEDEK SİM devreye girer. YEDEK SİM’in KOTA’sı dolunca otomatik olarak ASIL SİM devreye girer. ASIL SİM-1 ASIL SİM-2 ASIL SİM-3 ASIL SİM-32 …… YEDEK SİM-1 YEDEK SİM-2 YEDEK SİM-3 YEDEK SİM-32 Eşzamanlı GSM çağrı sayısı 30’dur. Cihaza azami 64 adet SİM kartı takılabilir. 053x 1 2 3 4 5 6 7 8 9 * # ISDN-PRI Dahili Hat PBX

BlueGate ISDN-PRI FCT’de Tarife Denetçisi özelliği Hattın fatura kesim tarihi, asgari kullanımda düşecek kontör miktarı arama yönüne göre kontör atış periyodu, arama yönüne göre aylık azami kullanım süresi, aylık azami kullanım süresi dolarsa ne olacağı (yedek hattı devreye al veya bir sonraki fatura döneminin başlangıç tarihine kadar giden yönde kullanılmasın) gibi ayarların yapılmasına imkan verir. BlueGate PRI FCT cihazı, giden çağrıları çevirilen numaraya göre analiz eder. Bu analiz neticesine göre hangi SİM kartını kullanması gerektiğini belirler. Bunu yaparken hangi SİM kartının hangi tarifeye ait olduğunu, bir ay içerisinde ne kadar süre görüşme yapıldığını ve yapılması gerektiğini sorgular. Bu kriterlere göre kullanacağı SİM kartını otomatik olarak seçer. Böylece tüm paket ziyanı veya aşımı olmaz, ay sonunda faturalar dengeli gelir. Her hattın her istikamette ayda en fazla kaç dakika görüşülebileceği, bu süre dolduğunda yedek hatta geçilip geçilmeyeceği veya hattı kotası dolan istikamette aramalara kapatılıp kapatılmayacağı tanımlanır. Her hattın ayrı fatura tahakkuk tarihi, her istikamet için kontör düşürme periyodu tanımlanabilmektedir.

BlueGate ISDN-PRI FCT’de Global Dahili Abone özelliği ile masanızdaki dahili telefonunuzu cebinizde taşıyın. GSM Masa telefonunuzu (0216x’i) çeviriyor. PSTN 053x 1 2 3 4 5 6 7 8 9 * #  M 0216x 1 2 3 4 5 6 7 8 9 * # 1 2 3 4 5 6 7 8 9 * # 0212x ISDN-PRI Dahili Hat 0216x PBX 0212x İngilizce “Mobility Extension” veya “Global Mobile Extension” olarak anılan bu özellik rakip ürünlerde olduğu gibi seçimlik değildir. Global Dahili Abone özelliği BlueGate PRI FCT’de standarttır, ücretsizdir. Bu özellikten istediğiniz çalışanlar veya tüm santral kullanıcıları yararlanabilir. Bu özellik sayesinde işletmedeki masa üstü telefonlara gelen çağrıların paralel olarak mobil telefonlarda da çalması sağlanır. Kullanıcı ofis dışında olduğu zamanlarda bile masa telefonuna gelen çağrıları mobil telefonundan yanıtlayabilir, çağrıyı bekletebilir veya başka bir mobil yada sabit telefona aktarabilir. Çalışanlarının çoğu gezgin olduğu için kendi kampus alanında kapsama alanı oluşturmak mecburiyetindeki işletmeler (üniversite, fabrika, hastane vs.) pahalı DECT yatırımı yapmak yerine, BlueGate PRI FCT ile GSM kapsamından yararlanabilir. Böylece işletmenin DECT sistemi için yatırımı geri kazanma süresini beklemesine gerek kalmaz ve kullanıcılar hem mobil dahili (DECT) hem de kişisel cep telefonlarını taşımak zorunda kalmaz. Çalışanlar kendi kişisel mobil telefonlarını bildirmeden ofislerine gelen çağrıları telefonlarından yanıtlarlar. Genellikle FCT ile personelin arasındaki GSM aramaları için MVPN hatları kullanılır. “Global Dahili Abone” ile telefon giderleri düşer. Erişilebilirlik kolaylaşır, verim artar. Masa telefonunuz ve cep telefonunuz aynı anda çalıyor.

Akıllı Geri Arama ile en son arayana geri dönersiniz, operatöre değil. Santralden aranan GSM numarası ile görüşülüp görüşülmediği cihaz belleğinde tutulur. Görüşme olmamış ve GSM numarası geri aramışsa, geri gelen çağrı aramayı başlatan dahilide sonlanır. Cevapsız çağrıyı geri arıyor. Gelen çağrıyı cevaplamıyor. Cevapsız çağrıya geri dönen, operatöre değil, doğru kişiye gider. 1 2 3 4 5 6 7 8 9 * #  M GSM-1 053x BlueGate PRI FCT 053x 1 2 3 4 5 6 7 8 9 * # 1 2 3 4 5 6 7 8 9 * #  Line-1 Line-2 Line-3 Line-4 ISDN-PRI Cevapsız çağrıya geri dönen, operatöre değil, doğru kişiye… GSM’e doğru çağrı yapıldığında, aranılan kişi cep telefonunu yanıtlayamadıysa, cep telefonunun cevapsız çağrılar bölümünde görünen, işletmeye ait GSM numarasını geri aradığında geri arama, ilk çağrıyı başlatan dahili aboneye geri döner. Santral operatörüne düşmez. Cevapsız çağrılara geri dönen GSM aboneleri, çağrıyı başlatan dahili aboneye geri döner. Dahili Hat PBX X:2011 OPERATÖR

Akıllı SİM Seçimi ile çağrıyı en ucuz yoldan yapın. Aranan numaraya, hatların kullanım sürelerine, çağrıyı başlatan dahili aboneye göre en ucuz arama için kullanabileceği SİM kartını otomatik olarak seçer. Her dış aramada hangi SİM kartı daha ucuza görüştürüyorsa onu otomatik seçer. İşletmedeki dahili telefondan başlatılan bir dış aramada, çevrilen numaraya göre, çağrıyı en ekonomik yoldan yapabilmek için, en uygun tarifeli GSM hattının otomatik olarak seçilmesi özelliğidir. Bunu yaparken çevirilen numara, görüşmenin yapıldığı tarih, GSM hatlarının kullanım süreleri ve çağrıyı başlatan dahili abonenin kim olduğu gibi bilgileri LCR (Least Cost Routing) algoritmalarından geçirir.

BlueGate ISDN-PRI FCT CLIP ile arayının numarısını görün. CLIP sayesinde gelen çağrıda; arayanın numarası, dahili telefonda görünür. CLIP Birçok işletmede (örneğin bankaların çağrı merkezlerinde) arayanın işletmeden hizmet alabilmesi için, kimlik bilgilerinin doğrulanması amacıyla, cep telefonu numarasının telefonu yanıtlayan operatörün ekranın görünmesi veya bilgi sistemlerindeki çağrı kayıtlarına girmesi gerekmektedir. BlueGate FCT‘i, arayanın numarasını santrale iletebilir yani CLIP özelliklidir. CLIP sayesinde gelen çağrıda; arayanın numarası, dahili telefonda görünür. CLIR Kullanıcı isterse, özel bir kod tuşlayarak, BlueGate FCT’den çıkan aramalarda numarasını gizler. Özel kod tuşlandığında, BlueGate FCT, SİM kartının numarasının karşı tarafta görünmesini engeller. Giden çağrıda; kullanıcı isterse, karşı tarafta görünen numarayı gizleyebilir.

BlueGate ISDN-PRI FCT CLIR ile numaranızı gizleyin. Kullanıcı isterse, özel bir kod tuşlayarak, BlueGate FCT’den çıkan aramalarda numarasını gizler. Özel kod tuşlandığında, BlueGate FCT, SİM kartının numarasının karşı tarafta görünmesini engeller. Giden çağrıda; kullanıcı isterse, karşı tarafta görünen numarayı gizleyebilir. Giden çağrıda; kullanıcı isterse, karşı tarafta görünen numarayı gizleyebilir.

BlueGate ISDN-PRI FCT Cevapsız çağrıda SMS gönderir. SMS MESAJI Merhaba, sizi Telista’dan aradık. Lütfen bizi geri arayın. Tel. 02122673738 www.telista.com.tr CEVAPSIZ ARAMADA SMS GÖNDERİYOR Giden çağrılarda mobil abone, cep telefonunu yanıtlamazsa, BlueGate FCT otomatik olarak jenerik bir kısa metnini SMS olarak gönderiyor. Böylece, aradığınız kişiler sizi yanıtlayamasa da size geri dönebilecekleri irtibat bilgilerinizi kaybetmeyecekler. Giden çağrılarda mobil abone, cep telefonunu yanıtlamazsa, BlueGate FCT otomatik olarak jenerik bir kısa metnini SMS olarak gönderiyor.

BlueGate ISDN-PRI FCT Gelen SMS’i e-postaya gönderir. KISA MESAJ GÖNDER Merhaba, kampanyanıza katılmak istiyorum.” FCT’ye gelen kısa mesajlar e-posta ile kullanıcılara gönderilir. BlueGate FCT’deki hatlara gelen kısa mesajlar kullanıcıların bilgisayarlarına e-posta ile gönderilir. Böylece aradığınız kişilerden gelen kısa mesajlar kayıp olmaz. İlgili kişiye e-posta olarak iletilir. BlueGate FCT’deki hatlara gelen kısa mesajlar kullanıcıların bilgisayarlarına e-posta ile gönderilir.

x BlueGate ISDN-PRI FCT otomatik hizmet kalitesi kontrolü Sinyal seviyesi düşerse, Admin’e kısa mesaj gönderiyor. x sysLOG’taki Alarmlar, e-posta olarak Admin’e gönderilir. BlueGate FCT’nin bulunduğu yerde GSM sinyal seviyesi, kaliteli görüşme yapmaya elverişsiz hale gelirse, cihaz otomatik olarak ALARM mesajı (SMS ve E-POSTA olarak) gönderir. BlueGate FCT’nin bulunduğu yerde GSM sinyal seviyesi, kaliteli görüşme yapmaya elverişsiz hale gelirse, cihaz otomatik olarak ALARM mesajı (SMS ve E-POSTA olarak) gönderir. Böylece, işletmenin görüşme kalitesinin düşmesi nedeniyle doğabilecek şikayetlerin önüne geçilir. Zamanında tedbir alınır.

BlueGate ISDN-PRI FCT Akıllı Çağrı Başlatma İşletmedeki departmanlara veya kişilere, çıkış yapılacak SİM kartları tahsis edilir. Çağrının başlatıldığı dahili telefonun hangi departmana ait olduğunun kontrolü yapılır ve departmana atanmış SİM kartından çıkış yapılır. Böylece aynı işletmede farklı departmanların bütçeleri ayrı tutulabilir. Bu özellik GSM Çağrı Merkezi hizmeti ile birlikte kullanıldığında aynı işletmede farklı departmanlara veya kişilere ait farklı GSM numarası görünmesi sağlanır. İşletmedeki farklı kişi/departmanlar kendi bütçelerini ayrı tutabilirler. Dış aramalarda farklı GSM numaralarının görünmesi sağlanır.

BlueGate ISDN-PRI FCT Akıllı Çağrı Sonlandırma İşletmedeki departmanlara veya kişilere, çıkış yapılacak SİM kartları tahsis edilir. Çağrının başlatıldığı dahili telefonun hangi departmana ait olduğunun kontrolü yapılır ve departmana atanmış SİM kartından çıkış yapılır. Böylece aynı işletmede farklı departmanların bütçeleri ayrı tutulabilir. Bu özellik GSM Çağrı Merkezi hizmeti ile birlikte kullanıldığında aynı işletmede farklı departmanlara veya kişilere ait farklı GSM numarası görünmesi sağlanır. Gelen çağrılar ilgili departmanda/kişide sonlanır. İşletmeye arayanın doğru kişiye daha hızlı ulaşması sağlanır.

BlueGate ISDN-PRI FCT Santrale dışarıdan DISA ile erişim İşletmedeki mobil çalışanların, MVPN hatlı cep telefonlarından işletmenin santraline erişip, işletmedeki santral üzerinden dahili yada dış arama yapabilmelerine imkanı tanır. Bu hizmetten yararlanabilenlerinin MVPN hat numaraları BlueGate FCT’nin belleğine kayıt edilir. Yetkili çalışanlar, BlueGate FCT’deki MVPN hattını aradıklarında santralden dahili çevir tonu duyarlar ve diledikleri bir dahili/harici numarayı arayabilirler. Mobilken de şirket üzerinden arama yapmaya imkan verir. Görüşme santral kayıtlarında yer alır. FCT’nin paketlerinden yararlanılır.

BlueGate ISDN-PRI FCT Santrale CALLBACK ile erişim İşletmedeki mobil çalışanların, kendilerine ait kişisel hatlı cep telefonlarından işletmenin santraline erişip, işletmedeki santral üzerinden dahili yada dış arama yapabilmelerine imkanı tanır. Bu hizmetten yararlanabilenlerinin kişisel hat numaraları BlueGate FCT’nin belleğine kayıt edilir. Yetkili çalışanlar, BlueGate FCT’deki hatlardan birini aradıklarında, BlueGate FCT çağrıyı sonlandırır ve derhal kişiyi otomatik geri arar. Cep telefonuna BlueGate FCT’den gelen çağrı cevaplandığında santralden dahili çevir tonu duyarlar ve diledikleri bir dahili/harici numarayı arayabilirler. Mobilken de şirket üzerinden arama yapmaya imkan verir. Görüşme santral kayıtlarında yer alır. FCT’nin paketlerinden yararlanılır.

BlueGate ISDN-PRI FCT her çağrıda anons dinletme GİDEN ÇAĞRIDA OTOMATİK ANONS Merhaba sizi XYZ’den arıyoruz. Bu görüşme güvenliğiniz için kayıt edilmektedir. GİDEN ÇAĞRIDA OTOMATİK ANONS Merhaba, XYZ’i aradığınız için teşekkür ederiz. Kampanyamızı kaçırmayın. Gelen ve/veya giden her çağrıda, önceden kayıt edilmiş anonslar dinletebiliyor. Örneğin bir çağrı merkezinden başlatılan dış aramalarda, çağrı kurulduğu anda “Merhaba sizi XYZ’den arıyoruz. Bu görüşme güvenliğiniz için kayıt edilmektedir” gibi bir anons dinletilebilir. Böylece bankada görevli operatörün zamanı ve enerjisi boşa sarf edilmez. Üstelik bu uyarıyı yasal olarak yapmak zorunda olduklarından, görüşmeleri kayıt eden işletmelerin böyle bir uyarı anonsu otomasyonu için santrallerine ilave yatırım yapmasına gerek kalmaz. WAV formatındaki anonslar cihaza yüklenir. Gelen çağrılarda anonsla karşılanan kişi doğru yeri aradığından emin olur. Giden çağrılarda reklam, duyuru vb. otomatik olarak dinletilir.

BlueGate ISDN-PRI FCT çoklu şebeke bağlantısı Sabit telekom operatörüyle işletme arasındaki bağlantı türü ISDN-PRI ise BlueGate PRI FCT için santralde ilave bir ISDN-PRI portu bulunmasına gerek yoktur. Cihaz, PSTN ile PBX arasında yerleştirilir. Cihaz PSTN’den gelen ve PSTN’e giden çağrılara müdahalede bulunmaz. Sadece GSM yönündeki çağrıları FCT’den çıkması sağlanır. PBX’te herhangi bir yatırım gerekmez. Cihaz üzerinde 4 adet E1 portu bulunur. Bu portlar birden fazla şebekeye eşzamanlı bağlantı imkanı sunar. Örneğin; Cihazdaki E1 portlarından biri işletmedeki santrale diğeri PSTN'e (Türk Telekom) bağlanır; santralde sadece dijital FCT için yatırım yapmak gerekmez. Diğer portlarından birine de örneğin yine E1 arabağlaşımlı bir VOIP cihazı bağlanabilir. Türk Telekom ile ISDN-PRI bağlantısı olan işletmeler, BlueGate PRI FCT için ilave yatırım yapmadan, hemen kullanmaya başlarlar.

BlueGate ISDN-PRI FCT Ücretlendirme Bilgisi Üretimi 1 2 3 4 5 6 7 8 9 * #  M GSM-1 053x SİM-1 SİM-2 SİM-3 SİM-4 Çağrı kurulduğundan İtibaren 6 sn.de bir AOC mesajları gönderiyor. 053x 1 2 3 4 5 6 7 8 9 * # ISDN-PRI Dahili Hat CDR PBX X:2011 FATURALAMA PROGRAMI Görüşmeleri ücretlendiren işletmelerde (otel, yurt, misafirhane, kamu kurumu vb.), dahili abonenin başlattığı aramanın %100 doğru ücretlenebilmesi için, çağrı kurulduğu andan itibaren santrale AOC (Advice Of Charge) bilgilerini gönderir. Aranan taraf henüz çalıyorken, çağrı kurulmamışken, ücretlendirme başlamaz. Görüşme, aranan taraf çalmaya başladıktan sonra değil, çağrının kurulup görüşmenin başlamasından itibaren faturalanır. Müşterilerinin (veya çalışanlarının) telefon görüşmelerini ücretlendiren işletmelerde doğru faturalandırma için kaçınılmazdır. Tüm ücretlendirme yazılımlarıyla (Fidelio, Sispar, Odeon vs. gibi) %100 uyumlu ücretlendirme imkanı sunar. Arama yönüne göre darbe periyodu ayarlanabilir. Tüm ücretlendirme yazılımlarıyla (Fidelio, Sispar, Odeon vs. gibi) %100 uyumlu ücretlendirme imkanı sunar. Arama yönüne göre darbe periyodu ayarlanabilir.

BlueGate ISDN-PRI FCT B-Kanalına Statik SIM Atama Cihazdaki SİM kartına karşılık, santral bağlantısındaki E1’de bir B-kanalını statik olarak birebir eşleştirme imkanıdır. Böylece giden çağrıların hangi SİM kartından çıkacağına veya gelen çağrıların santralde hangi DID'de sonlanacağına santral karar verebilir. Cihazdaki SİM kartına karşılık, santral bağlantısındaki E1’de bir B-kanalını statik olarak birebir eşleştirme imkanıdır. Böylece giden çağrıların hangi SİM kartından çıkacağına veya gelen çağrıların santralde hangi DID'de sonlanacağına santral karar verebilir. Cihazdaki her bir GSM hattı santralde bir harici porta karşılık gelir.

GSM’e Gönderilen Komut: BlueGate ISDN-PRI FCT Out-band DTMF Gönderimi GSM’e Gönderilen Komut: AT + DT = “3712” GSM-1  SİM-1 SİM-2 SİM-3 SİM-n Lütfen, aradığınız kişinin dahili numarasını tuşlayınız. PBX Dahili Hat ISDN-PRI 444xxx 3712     1 2 3 4 5 6 7 8 9 * # DTMF Tuşlamaları Komutla Gönderme FCT'ler üzerinden sabit yönde de aramalar yapılıyor olmasıyla birlikte eski nesil analog FCT'lerle ilgili yeni bir şikayet daha ortaya çıkmıştır. Birçok işletmeyi aradığımızda otomatik sesli yanıtlama sistemi tarafından yanıtlanıyoruz. Dahili numara veya bankayı aramışsak hesap numaramızı tuşlamamız gerekiyor. Eğer eski nesil bir analog FCT kullanarak sabit yönde böyle bir arama yapmışsak, masamızdaki telefondan tuşlara basmamıza rağmen, karşı taraftaki sesli yanıtlama sisteminin bizim yaptığımız tuşlamaları algılanmadığına tanık oluruz. Telefon makinemizden ürettiğimiz tuşlama sesleri (DTMF tonları); karşı tarafa, GSM şebekesi üzerinden, konuşma sesimiz ile birlikte (in-band) gönderilmesi, karşı tarafa ulaşana kadar deforme oluşu, gecikmesi ve kısa sürmesi gibi nedenlerle sesli yanıtlama sistemlerince doğru algılanamaz. Oysa cep telefonumuzdan aynı numarayı arayıp tuşlama yaptığımızda sesli yanıtlama sisteminin DTMF tuşlamalarımızı algılayabildiğine tanık oluruz. Görüşme başladıktan cep telefonumuzdan yaptığımız tuşlamalarda işittiğiniz DTMF seslerini üreten ve karşı tarafa gönderen telefonumuz değil çağrıyı kuran GSM şebekesidir. Cep telefonumuz bizim tuşladığımız rakamları bir komutla, çağrıyı kuran GSM şebekesine bildirir. GSM şebekesi de bu komutu alıp her iki tarafında yüksek sesle işitebileceği kalitede DTMF sesi üretir. Böylelikle karşı taraftaki sesli yanıtlama sistemi daha kaliteli bir DTMF sesi algılamış olur. BlueGate marka FCT cihazları, dahili telefondan yaptığımız DTMF tuşlamalarını bastırıp yok eder ve üretilmesini istediğiniz DTMF seslerini GSM şebekesine, tıpkı cep telefonlarında olduğu gibi, komutla (out-band) gönderir. Masa telefonundan yapılan DTMF tuşlamaları FCT tarafından algılanır. FCT, bu tuşlamaları GSM’e komutla (out-band) gönderir. GSM şebekesi DTMF sesini üretir.

BlueGate ISDN-PRI FCT SMS ve E-POSTA ile Alarm Uyarısı FCT Alarm Sinyal seviyesi düştü. E-POSTA SİSTEM YÖNETİCİSİ SYSLOG Cihazdaki GSM hatlarında veya santral bağlantısında herhangi bir problem olduğunda (örn. sinyal seviyesi düşünce) alarmı sistem yöneticisine SMS ile gönderiyor. Aynı alarmı, ağ üzerindeki bir SYSLOG sunucusuna IP üzerinden gönderiyor. SYSLOG sunusu seçilen alarm seviyesine göre ilgili kişilere e-posta gönderiyor. İşletmenin telefon trafiğinin aksamadan yürütüldüğünden emin olunması sağlanıyor. GSM veya santralden gelen alarmları sistem yöneticisine gönderebiliyor.

BlueGate ISDN-PRI FCT çalışırken kart takıp sökebilme Sadece profesyonel telekom ekipmanlarının desteklediği bu özellik sayesinde cihazı durdurmadan dilediğiniz SIM kart slotunu sökebilir ve dilediğiniz SIM kart değişimini yaparak yerine takabilirsiniz. Bu özellik, sistem yöneticileri için hayati önem taşımakta ve mesai saatleri içerisinde de yapısal değişimler yapabilme avantajı sunmaktadır. Cihaz çalışırken kart sökülüp takılabiliyor. Çağrı trafiği aksamıyor.

BlueGate ISDN-PRI FCT Uzaktan erişimle cihaz yönetimi Cihazdan beklenen randımanın alınmasını sağlar. Grafik tabanlı programı ile sistem yöneticilerinin işini kolaylaştırır. GSM, INTERNET, LAN ve USB üzerinden erişilebilir. Windows tabanlı bir program ile cihazın santral bağlantısı, GSM hatlarının durumu, eşzamanlı kaç çağrı yapıldığı gibi bilgiler gerçek zamanlı izlenebiliyor. Ayrıca cihazın tüm konfigürasyonu ve yönlendirme ayarları da aynı programdan cihaz başında (USB'den) veya uzaktan (ethernet ile IP üzerinden veya CSD ile GSM üzerinden) yapılabiliyor. Cihazdan beklenen randımanın alınmasını sağlar. Sistem yöneticilerinin işini kolaylaştırır.

BlueGate ISDN-PRI FCT Çağrı detay kayıtları (CDR) Date Time Call Type Caller Id Called Number Call Length Input Port Output Port Cause 31.03.2009 16:21:46 Answered Call 1001 5335789200 00:01:32 GSM/3 GSM/1 16 31.03.2009 16:43:38 Answered Call 1001 5335789200 00:00:05 GSM/3 GSM/1 16 01.04.2009 08:31:47 Answered Call 3910 791003 00:00:04 PBX/1 PSTN/19 16 01.04.2009 08:32:31 Answered Call 3910 791003 00:01:03 PBX/20 PSTN/15 16 01.04.2009 08:44:06 Unanswered Call 3600 1001 00:00:00 PBX/1 GSM/2 16 01.04.2009 09:29:13 Unanswered Call 3910 5322041099 00:00:00 PBX/22 GSM/1 19 01.04.2009 10:08:16 Answered Call 3910 791003 00:00:14 PBX/1 PSTN/14 16 01.04.2009 10:09:00 Answered Call 3910 791002 00:00:10 PBX/24 PSTN/13 16 01.04.2009 10:15:33 Answered Call 3910 5325505153 00:01:04 PBX/1 GSM/1 16 01.04.2009 11:14:30 Answered Call 02164456334 1003 00:00:39 PBX/26 GSM/3 16 01.04.2009 11:41:22 Unanswered Call 3710 5336227061 00:00:00 PBX/1 GSM/1 17 01.04.2009 11:41:43 Answered Call 3710 1004 00:00:23 PBX/28 GSM/2 16 01.04.2009 12:28:15 Answered Call 3910 791004 00:00:04 PBX/1 PSTN/8 16 01.04.2009 12:28:26 Answered Call 3910 791004 00:00:04 PBX/4 PSTN/7 16 01.04.2009 12:28:38 Answered Call 3920 902122274532 00:03:02 PBX/1 PSTN/6 16 01.04.2009 12:38:37 Answered SmartCallback 5323421234 3641 00:01:41 GSM/2 PBX/1 16 01.04.2009 12:41:16 Answered Call 3600 1001 00:00:24 PBX/6 GSM/3 16 01.04.2009 12:50:33 Answered Call 1001 3600 00:00:57 GSM/3 PBX/1 16 01.04.2009 13:07:54 Answered Call 3600 1001 00:00:51 PBX/1 GSM/2 16 01.04.2009 13:13:53 Unanswered Call 3710 5355030000 00:00:00 PBX/1 GSM/1 17 01.04.2009 13:16:47 Answered Call 3710 1001 00:00:50 PBX/9 GSM/3 16 01.04.2009 13:34:37 Answered Call 3710 1001 00:00:26 PBX/1 GSM/2 31 Görüşmelere ilişkin tutulan kayıtlardan yola çıkarak kurum içinde bütçeleme, faturalama, ücretlendirme yapılabilir. Cihaz üzerinden gerçekleşen tüm çağrılara ait bilgiler (tarih, saat, süre, numara vs.) saklanır. Cihaz belleğinde biriken (128.000 satır) bu kayıtlar, cihaz üzerinden bilgisayara alınarak CSV veya TXT formatında dosya olarak saklanabilir. Cihaz, CDR kayıtlarının IP üzerinden SYSLOG sunucusuna gönderilmesine imkan da vermektedir. Görüşmelere ilişkin tutulan kayıtlardan yola çıkarak kurum içinde bütçeleme, faturalama, ücretlendirme yapılabilir.

BlueGate ISDN-PRI FCT SMS Sunucusu (Seçimlik) Cihaz üzerindeki USB portundan yararlanarak, ağ kullanıcılarının bilgisayar üzerinden SMS alıp gönderebilmesi sağlanır. Her hangi bir elektronik mesaj programında (Outlook gibi) mesaj gönderirken TO (KİME) bölümüne e-posta adresi yazmak yerine cep telefonu numarası girildiğinde, mesajın içeriğindeki (BODY) ilk 160 karakteri cihaz üzerindeki SİM kartından kısa mesaj olarak gönderilecektir. İşletmenin toplu duyuru yapmak için pazarlama kampanyalarında kullanılabilir. Kısa mesaj gönderimi ile telefon giderleri azalacaktır. Outlook, Lotus ve benzeri POP3/SMTP programlarıdan SMS gönderip alabilirsiniz.

BlueGate ISDN-PRI FCT Dış ortam anteni (Seçimlik) Bina dışındaki etkili GSM sinyalini cihazın bulunduğu yere taşıma imkanı sağlar. Kurulacağı yerdeki GSM sinyal seviyesine göre, sinyal güçlendiriciler (amplifier) ve tekrarlayıcılar (repeater) ile birlikte kullanılmak zorunda kalınabilir. Anten birleştirici çıkışında toplanan anten girişlerinde; dış ortam koşullarına uygun, kazançlı anten kullanabilir. Ne tip anten kullanılması gerektiğinin tespit edilmesi çok önemlidir. Bu nedenle, kurulum öncesinde, keşif çalışması esnasında, GSM kapsamı ölçümleri yapılmalıdır. Kurulacağı yere göre, sinyal güçlendiriciler (amplifier) ve tekrarlayıcılar (repeater) ile birlikte kullanılmak zorunda kalınabilir.

BlueGate ISDN-PRI FCT Sıkça Sorulan Sorular (SSS) Mevcut telefon santraline ek yatırım yapmadan BlueGate ISDN-PRI FCT’ye geçiş mümkün mü? Mevcut santralde boş ISDN-PRI portu yok ama Türk Telekom’la santral arasında mevcut ISDN-PRI bağlantısı varsa, evet kullanabilir. BlueGate ISDN-PRI FCT’yi santral ile Türk Telekom arasındaki ISDN-PRI bağlantının arasına yerleştirilir. Böylece PSTN’den gelen çağrılar yine eskiden olduğu gibi santralde sonlanırken, giden çağrılardan müşterinin istediği yönlerdekiler (örneğin 053’le başlayanlar) cihazdaki GSM hatları üzerinden çıkacaktır. FCT üzerinden yapılan aramalarda numaramız karşı tarafta nasıl görünüyor? FCT’deki GSM numarasının görünmesini istemezseniz, cihazdaki CLIR’i seçeneğini etkinleştirebilirsiniz. GSM numarasının görünmesini isterseniz, aranılan kişide görünen numaranız, çağrı esnasında kullanılan FCT’deki SİM kartının numarası olacaktır. Aranılan kişilerde FCT’deki SİM kartının 05x’li numarasının yerine sabit numarasının görünmesi, ne yazık ki, regülasyon izin verdiğinden, gösterilemez. Ancak varsa GSM operatörün GSM CALL CENTER veya MOBİL SANTRAL servisinden yararlanarak varsa işletmenize ait 444’lü numaranızı veya GSM operatörünün işletmenize tahsis edeceği ortak ve tek numarayı gösterebilirsiniz. Anten birleştirici çıkışında toplanan anten girişlerinde; dış ortam koşullarına uygun, kazançlı anten kullanabilir. Ne tip anten kullanılması gerektiğinin tespit edilmesi çok önemlidir. Bu nedenle, kurulum öncesinde, keşif çalışması esnasında, GSM kapsamı ölçümleri yapılmalıdır. Kurulacağı yere göre, sinyal güçlendiriciler (amplifier) ve tekrarlayıcılar (repeater) ile birlikte kullanılmak zorunda kalınabilir.