Kitle İletişim Araçları

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
İSTANBUL MEDENİYET ÜNİVERSİTESİ Sağlık Kültür ve Spor Daire Başkanlığı
Advertisements

KİTLE İLETİŞİM ARAÇLARI
Algılama Tanım Filtre, göndericinin ve alıcının kendilerine ulaşan mesajları değerlendirmeleriyle ilgilidir ve burada devreye algılama girer. ‘kişinin.
ÜNİTE: İLETİŞİM VE İNSAN İLİŞKİLERİ KONU: KİTLE İLETİŞİM ARAÇLARI
İletişim ve Kitle İletişim Araçları
Uzaktan Eğitimde Yayın Yolu ile Öğrenme Ortamları
Medya  Medya, her türden sözlü, yazılı, basılı, görsel metin ve imgeleri içeren çok geniş iletişim araçlarını kapsayan bir kavramdır. Bu kavramın içine.
GENEL ve TEKNİK İLETİŞİM
BİLGİ KAYNAKLARIM VE EMEĞE SAYGI
İLETİŞİMDE KİTLE İLETİŞİM ARAÇLARININ ROLÜ
MEDYA Medyayı Tanımak - Medya Okuryazarlığı -.
İletişimin Zamanda yolculuğu
İletişimde Süreç Yaklaşımı
İletişim Araçları.
İletişim ve Kitle İletişim Araçları
KİTLE İLETİŞİMİ VE KİTLE İLETİŞİM ARAÇLARI
MEDYA Medyayı Tanımak - Kitle İletişimi ve Medya -
İLETİŞİM VE İNSAN İLİŞKİLERİ
HALKLA İLİŞKİLER Yrd. Doç. Dr. Hakan KİRACI.
İLETİŞİM ve İNSAN İLİŞKİLERİ ÖZGÜR GÜVERCİN 7.Sınıf SOSYAL BİLGİLER.
İLETİŞİMDE KİTLE İLETİŞİM ARAÇLARININ ROLÜ
HAZIRLAYAN KEZBAN BİÇER
BİLGİ TOPLUMU.
Günümüzden 50 yıl önce kullanılan haberleşme araçlarını görüyorsunuz.
Arş. Gör. Tolga Çakmak Hacettepe Üniversitesi – Bilgi ve Belge Yönetimi Bölümü Sosyal Medya ile Değişen Pazarlama Anlayışları.
HAZIRLAYANLAR SELİN BAKIREL DERYA TURHAN
Sözlükte "iletişim" ne demek?
Yrd. Doç. Dr. Doğan AYDOĞAN
Aileler için bir kültür kaynağıdır Çocukların düşünce alanını genişletir Çocukları düşünmeye teşvik eder Çocukların estetik zevklerini geliştirir Çocukların.
Medya Araçlarının Yararları Ve Zararları
ÇAĞDAŞ EĞİTİMDE YENİ TEKNOLOJİLER
MEDYA Medyayı Tanımak Medyanın Türleri Medya ve İletişim.
MESLEKLER AMAÇ &Haberleşme araçlarını tanıma &Yararlarını bilme &Haberleşme ile ilgili meslekleri tanıma
BİLGİSAYAR DESTEKLİ TASARIM VE ANİMASYON GİZEM TANIŞ
UZAKTAN EĞİTİM.
KİTLE İLETİŞİM ARAÇLARI VE MESLEKİ AMAÇLAR
ZEHRAŞAHİN AKDENİZ ÜNİVERSİTESİ EĞİTİM FAKÜLTESİ TÜRKÇE ÖĞRETMENLİĞİ
BİLGİ VE İLETİŞİM TEKNOLOJİSİ
İMRAN YÜCEL TÜRKÇE ÖĞRETMENLİĞİ
HABERLEŞME ARAÇLARI MESLEKLER.
İletişim Süreci ve Türleri
Yeni Medya ve Sosyal Medya
İLETİŞİM VE İLETİŞİMİN ÖĞELELERİ Yrd. Doç. Dr. Bahadır KÖKSALAN
SPORDA KULLANILAN İLETİŞİM ARAÇLARI
Sağlık Hizmetlerinde İletişim ve Halkla İlişkiler
Sağlık Hizmetlerinde İletişim ve Halkla İlişkiler
Sosyal Medyada Tanıtım ve Pazarlama
DÜNDEN BUGÜNE HABERLEŞME ARAÇLARI
SOSYAL BİLGİLER Kitle iletişim’ in anlamı nedir?
SOSYAL MEDYANIN ETKİSİ - KOZMETİK ÜRÜNLERİN SATIN ALINMASINDA BİR UYGULAMA Danışman Unvan İsim Öğrenci İsim, Numara.
İLETİŞİM VE İNSAN İLİŞKİLERİ / Kitle İletişimin Hızı Baş Döndürüyor
Kitle İletişim Araçları
İletişim Araçları.
KİTLE İLETİŞİM ARAÇLARI
İLETİŞİM Duygu, düşünce yada bilgilerin akla gelebilecek her türlü yolla başkalarına aktarılmasıdır / 50.
AYDIN ARIDURU TÜRKÇE ÖĞRETMENLİĞİ
İletişimin Zamanda yolculuğu
TURİZM PAZARLAMASI Emir Hilmi Üner.
İletişimin Zamanda yolculuğu. İletişim ne demektir?: Duygu, düşünce, haber veya bilgilerin başka kişilere aktarılmasına haberleşme denir. Resimdeki çocuk.
METİN TÜRLERİ KATHARINA REISS.
BİLİŞİM TEKNOLOJİLERİ VE YAZILIM
DAĞITIM KAVRAMI ve DAĞITIM KANALLARI
1 İLETİŞİM Duygu, düşünce ya da bilgiler in akla gelebilecek her türlü yolla başkalarına aktarılmasına iletişim denir.
İKNA EDİCİ İLETİŞİM Dr.Saba Yalçın İkna Edici İletişim.
SOSYAL MEDYA VE ETKİLERİ. Sosyal Medya Nedir? En basit tabiriyle sosyal medya; Haber, içerik ve bilgi paylaşma, okuma ve keşfetme alışkanlıklarının değişmesidir.
TEŞKİLAT VE PROPAGANDA
HALKLA İLİŞKİLERE GİRİŞ
MEDYA OKUR YAZARLIĞI ve Temel İlkeler
T.C. İnkılap Tarihi ve Atatürkçülük KİTLE İLETİŞİM ARAÇLARI – ATATÜRK ve İLETİŞİM 1.
Sunum transkripti:

Kitle İletişim Araçları www.bilgilerburda.com

Kitle İletişim Araçları : Kitle iletişim araçları, genel bir tanımla "kitlesel bir boyutta ileti dağıtabilen araçlar" olarak tanımlanabilir. Kitle iletişim araçları; haber ve bilgi verme amacı başta olmak üzere, eğitmek ve eğlendirmek gibi amaçlar taşıyan, belirli bir okuyucu kitlesine, belirli aralıklarla ya da sürekli olarak ulaşan araçlardır.

Başlıca Kitle İletişim Araçları Şunlardır : - Posta   - Telgraf - Telefon - Faks - Gazete - Radyo - Televizyon - Uydular - Bilgisayarlar (İnternet ve e-posta) www.bilgilerburda.com

Gazete, dergi, radyo, televizyon, sinema gibi kitlelere ulaşan ve iletişimi sağlayan araçlara kitle iletişim araçları denilmektedir. Kitle iletişim araçlarının amacı amacı düşünce, fikir, haberleri çok kısa zamanda geniş kitlelere ulaştırabilmektir. Kitle iletişim araçları; "Daha geniş kitlelere, çevrelere seslenebilmek, onlarla iletişim kurmak için gerçekleştirilen elektromanyetik dalgaların ve bunların alıcılarının kullanımı ile tüm kitleye seslenebilme olanağı veren bir araçtır." www.bilgilerburda.com

www.bilgilerburda.com

Kitle İletişim Araçları’nın Özellikleri : Kitle iletişim araçları, sosyal statüsüne göre herhangi bir farklı yaklaşım oluşturmadan çok sayıda insana aynı iletiyi, aynı anda ulaştırabilmektedir.   Kitle iletişim araçları, yayınları ile belirli bir süreklilik ve düzenlilik (yayın periyodu) gösterir. Kitle iletişim araçları, sürekli ve düzenli yayınları ile toplumda kendilerine karşı bir talebin oluşmasına neden olurlar; bu talep, zamanla alışkanlığa, hatta ihtiyaca dönüşür. Kitle iletişim araçları ile aktarilan iletiler, belge niteliği ve değeri taşıdığı için inandırıcılık ve alıcıyi ikna etme özelliğini de kazanmaktadır. www.bilgilerburda.com

www.bilgilerburda.com

Kitle İletişim Araçları’nın Omurgası : Özellikle radyo ve televizyon, iletiyi olay anında aktarabilme özelliğine sahiptir. Kitle iletişim araçları ile gerçekleşen iletişim sürecinde, geri besleme imkâni yoktur; bu nedenle, alıcının tepkisi anında ölçülememektedir. Kitle İletişim Araçları’nın Omurgası :

Kitle İletişim Araçları’nın İşlevleri : 1. Haber verme, eğitme, eğlendirme, 2. Dış dünyayı görmemizi sağlama, 3. Kültürün toplumumuzdan, bizden sonraki toplumlara ve nesilden nesile geçisini sağlama, 4. Eşya ve hizmetlerin tanıtılmasına, satılmasına yardım etme, 5. Dışımızda oluşan fırsat ve çağrılara karşılık verme ile sosyal hareketlerde genel rizaya ulasma arasinda bağ kurmamıza yardım etme" olarak sınıflandırmıştır. www.bilgilerburda.com

Hazırlayanlar: www.bilgilerburda.com