İZLEMEİZLEME Defterdarlıklar İç Kontrol Eğitimi 10 Mart-27 Nisan 2013 Strateji Geliştirme Başkanlığı 1.

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
8. SINIF 3. ÜNİTE BİLGİ YARIŞMASI
Advertisements

T.C. Maliye Bakanlığı Strateji Geliştirme Başkanlığı 14 Aralık 2010
İÇ KONTROL STANDARTLARI
KİLİS 7 ARALIK ÜNİVERSİTESİ
T.C. İÇİŞLERİ BAKANLIĞI Strateji Geliştirme Başkanlığı İÇ KONTROL SİSTEMİ VE İÇ KONTROL EYLEM PLANI.
YENİ MALİ YÖNETİM VE KONTROL SİSTEMİNDE İÇ KONTROL
NOKTA, DOĞRU, DOĞRU PARÇASI, IŞIN, DÜZLEMDEKİ DOĞRULAR
DEVLET PLANLAMA TEŞKİLATI MÜSTEŞARLIĞI
KAMU İÇ KONTROL SİSTEMİ STRATEJİ GELİŞTİRME DAİRE BAŞKANLIĞI
Defterdarlıklar İç Kontrol Eğitimi 10 Mart-27 Nisan 2013
Defterdarlıklar İç Kontrol Eğitimi 10 Mart-27 Nisan 2013
İÇ KONTROL SİSTEMİ VE İÇ KONTROL STANDARTLARI
Strateji Geliştirme Başkanlığı
STRATEJİ GELİŞTİRME DAİRE BAŞKANLIĞI Abdullah ATEŞ Sibel ÖZSOYSAL
Defterdarlıklar İç Kontrol Eğitimi 10 Mart-27 Nisan 2013
İç Kontrol Sistemi ve İç Kontrol Standartları
T.C. İÇİŞLERİ BAKANLIĞI STRATEJİ GELİŞTİRME BAŞKANLIĞI İÇ KONTROL SİSTEMİ VE KAMU İÇ KONTROL STANDARTLARI.
AMASYA ÜNİVERSİTESİ REKTÖRLÜĞÜ
SUNUM PLANI İç Kontrol Nedir? İç Kontrolün Amaçları ve Temel İlkeleri
İÇ DENETİM BİRİMİ BAŞKANLIĞI
KONTROL ORTAMI Defterdarlıklar İç Kontrol Eğitimi 10 Mart-27 Nisan 2013 Strateji Geliştirme Başkanlığı 1.
T.C. KOCAELİ ÜNİVERSİTESİ İç Denetim Birimi Başkanlığı
KAMUDA İÇ KONTROL SİSTEMLERİ VE DEĞERLENDİRİLMESİ
ABANT İZZET BAYSAL ÜNİVERSİTESİ İÇ KONTROL SİSTEMİ
1) İÇ DENETİM KAVRAMI İç denetim, kamu idaresinin çalışmalarına değer katmak ve geliştirmek için kaynakların ekonomiklik, etkililik ve verimlilik esaslarına.
5018 Sayılı Kamu Mali Yönetimi ve Kontrol Kanunu ile Kamu Mali Sisteminde Gerçekleştirilen Yapısal Değişiklikler ve Üniversitemiz Açısından Yeni Mali Sistemin.
İÇ KONTROL SİSTEMİ ve KAMU İÇ KONTROL STANDARTLARI
BİR YÖNETİM MODELİ İÇ KONTROL SİSTEMİ
T.C. ORDU ÜNİVERSİTESİ Strateji Geliştirme Daire Başkanlığı
Kamu İç Kontrol Standartları «İzleme»
İç kontrol Bilgilendirme Toplantısı 10 Nisan 2014 Strateji Geliştirme Dairesi Başkanlığı.
“İYİ YÖNETİŞİM SİSTEMİ” GIDA TARIM VE HAYVANCILIK BAKANLIĞI ÖRNEĞİ
PERFORMANS BÜTÇE HAZIRLIK SÜRECİ
5018 Kapsamında Stratejik Planlama
T.C. CELAL BAYAR ÜNİVERSİTESİ
İÇ KONTROL STANDARTLARI. İÇ KONTROL 5018 sayılı Kamu Kamu Mali Yönetimi ve Kontrol Kanunun 55. maddesinde İç Kontrol idarenin amaçlarına, belirlenmiş.
YENİ MALİ YÖNETİM VE KONTROL SİSTEMİNDE İÇ KONTROL 08-09/09/2006-Kızılcahamam M. Sait ARCAGÖK MALİYE BAKANLIĞI BÜTÇE VE MALİ KONTROL GENEL MÜDÜRLÜĞÜ.
T.C. MALİYE BAKANLIĞI STRATEJİ GELİŞTİRME BAŞKANLIĞI
KONTROL FAALİYETLERİ Defterdarlık İç Kontrol Eğitimi 10 Mart-27 Nisan 2013 Strateji Geliştirme Başkanlığı.
KAMUDA İÇ DENETİM (5018 sayılı Kamu Mali Yönetimi ve Kontrol Kanunu)
T.C. İÇİŞLERİ BAKANLIĞI Strateji Geliştirme Başkanlığı İÇ KONTROL SİSTEMİ VE KAMU İÇ KONTROL STANDARTLARI.
STRATEJİ GELİŞTİRME DAİRE BAŞKANLIĞI
İç Kontrol Nedir? İdarenin amaçlarına, belirlenmiş politikalara ve mevzuata uygun olarak faaliyetlerin; - etkili, ekonomik ve verimli bir şekilde yürütülmesini,
PERFORMANS PROGRAMI HAZIRLAMA SÜRECİ
T.C. İÇİŞLERİ BAKANLIĞI Strateji Geliştirme Başkanlığı İÇ KONTROL SİSTEMİ Nurtaç ARSLAN İç Kontrol Dairesi Başkan V.
İÇ KONTROL SİSTEMİ VE KAMU İÇ KONTROL STANDARTLARI 27 Ekim 2009 Mehmet BÜLBÜL Bütçe ve Mali Kontrol Genel Müdürlüğü Daire Başkanı.
İç Kontrol Nedir? İdarenin amaçlarına, belirlenmiş politikalara ve mevzuata uygun olarak faaliyetlerin; - etkili, ekonomik ve verimli bir şekilde yürütülmesini,
T.C. Maliye Bakanlığı Strateji Geliştirme Başkanlığı 14 Aralık Aralık 2010.
RİSKLERİN TESPİT EDİLMESİ VE DEĞERLENDİRİLMESİ
Öznur OKAY Mali Hizmetler Uzmanı
Yeni Mali Yönetim ve Kontrol Sisteminde İç Kontrol ve Ön Mali Kontrol
Yeni Mali Yönetim ve Kontrol Sisteminde İç Kontrol ve Ön Mali Kontrol
KİLİS 7 ARALIK ÜNİVERSİTESİ
5018 Kapsamında Stratejik Planlama Tuğba DİNÇER 25 Nisan 2011
BÜTÇE KESİN HESAP FAALİYET RAPORLARI.
PERFORMANS PROGRAMI HAZIRLIK SÜRECİ Nisan, Yeni Kamu Yönetimi Anlayışı Üzerine Genel Bir Değerlendirme Ana Hatlarıyla Performans Programı Performans.
İÇ KONTROL UYUM EYLEM PLANI VE YOL HARİTASI. İÇ KONTROL İç kontrol genel olarak idarenin amaçlarına, belirlenmiş politikalara ve mevzuata uygun olarak;
Toplama Yapalım Hikmet Sırma 1-A sınıfı.
İç Kontrol: İç kontrol, idarenin amaçlarına, belirlenmiş politikalara ve mevzuata uygun olarak faaliyetlerin etkili, ekonomik ve verimli bir şekilde yürütülmesini,
Strateji Geliştirme Başkanlığı PERFORMANS PROGRAMI HAZIRLIKLARI VE İZLEME SÜRECİ 25 Kasım 2014 Antalya Coşkun KARAKOÇ İl Planlama Uzmanı.
BALIKESİR ÜNİVERSİTESİ BİRİMLERİ KAMU İÇ KONTROL STANDARTLARINA UYUM EYLEM PLANININ HAZIRLANMASI BALIKESİR ÜNİVERSİTESİ BİRİMLERİ KAMU İÇ KONTROL STANDARTLARINA.
Kamu mali yönetim ve kontrol sistemini yeniden düzenleyen 5018 sayılı Kamu Mali Yönetimi ve Kontrol Kanunu kamu idarelerinde iç kontrol sistemlerinin.
Türkiye Kamu Hastaneleri Kurumu Strateji Geliştirme Daire Başkanlığı
FAALİYET RAPORLARI ve HAZIRLAMA ESASLARI
GÜMÜŞHANE ÜNİVERSİTESİ STRATEJİ GELİŞTİRME DAİRE BAŞKANLIĞI BİRİM / İDARE FAALİYET RAPORLARI.
SUNUM PLANI Bazı tanımlar ve kavramlar İç Kontrol,
PERFORMANS ESASLI BÜTÇELEME VE FAALİYET RAPORU
MERSİN ÜNİVERSİTESİ STRATEJİ GELİŞTİRME BAŞKANLIĞI
Sunum transkripti:

İZLEMEİZLEME Defterdarlıklar İç Kontrol Eğitimi 10 Mart-27 Nisan 2013 Strateji Geliştirme Başkanlığı 1

İÇERİK İzleme Nedir? İzlemenin Faydaları İzleme Türleri İzlemede Sorumluluklar Kilit Unsurlar 2 Strateji Geliştirme Başkanlığı

Türleri İzleme Nedir ? Faydaları Sorumluluklar Kilit Unsurlar Nedir 3 Izleme Tanım COSO’da Izleme

İzleme Nedir? 4 İdarenin amaç ve hedeflerine ulaşma konusunda; İç kontrol sisteminin beklenen katkıyı sağlayıp sağlamadığının iç kontrol standartlarına uyum çerçevesinde değerlendirilmesi Sistemin iyileştirmeye açık alanlarına yönelik eylemlerin belirlenmesidir. Strateji Geliştirme Başkanlığı

COSO’da İzleme 5 Strateji Geliştirme Başkanlığı

İzlemenin Faydaları Nedir? Türleri Sorumluluklar Kilit Unsurlar Faydaları 6 Hedeflere Ula ş ma Iç Kontrol Güvencesi Açık Alanlar Kanıt Olu ş turma Zamanında Müdahale

İzlemenin Faydaları Hedeflere ulaşılmasına yönelik güvence sağlamak İç kontrol sistemine ilişkin güvence sağlamak İyi uygulama örneklerini belirlemek Strateji Geliştirme Başkanlığı

İzlemenin Faydaları Gelişmeye/değişime açık alanları belirlemek Personeli değerlendirmek (sayı/nitelik) İç kontrol güvence beyanına kanıt oluşturmak Strateji Geliştirme Başkanlığı

Strateji Geliştirme Başkanlığı İzlemenin Faydaları - 3 İzleme, kontrollerin tasarlandığı gibi uygulandığından kontrol hedeflerini gerçekten karşıladığından emin olmayı sağlar. 9

İzlemenin Türleri Nedir? Faydaları Türleri Sorumluluklar Kilit Unsurlar Sürekli Izleme Özel De ğ erlendirmeler 10

Strateji Geliştirme Başkanlığı Sürekli İzleme Gerçek zamanlı Sistemin içine yerleştirilmiş Günlük faaliyetler/ işlemler 11

Sürekli İzlemenin Kilit Unsurları 12 Raporlama ağı Müşteri, paydaşlar ve hizmet sunulan diğer personel ile iletişim Örgüt yapısı Yönetim bilgi sistemleri Seminer, toplantı ve çalıştaylar Personel görüşmeleri Strateji Geliştirme Başkanlığı

Özel Değerlendirmeler 13 Belirli bir zaman dilimde uygulanır. Sıklık Kontrol Öz Değerlendirme İç Denetim Strateji Geliştirme Başkanlığı

Kontrol Öz Değerlendirme 14 Kontrol öz-değerlendirme, yöneticiler ve iç denetçilerin bir organizasyonun risk yönetimi ve kontrol süreçlerinin yeterliliğini değerlendirmek için kullanabilecekleri bir metodolojidir. Strateji Geliştirme Başkanlığı

İç Denetim 15 Uygunluk denetimi Performans denetimi Mali denetim Bilgi teknolojisi denetimi Sistem denetimi Strateji Geliştirme Başkanlığı

İzlemede Sorumluluklar Nedir? Faydaları Türleri Sorumluluklar Kilit Unsurlar Üst Yönetici Harcama Yetkilileri İ ç Denetçi İ ç Kontrol Izleme ve Yönlendirme Kurulu SGB Di ğ er Çalı ş anlar 16

Üst Yönetici Strateji Geliştirme Başkanlığı 17 İç kontrol sisteminin oluşturulması ve izlenmesi Üst yönetici izleme sorumluluğunu; Harcama Yetkilileri SGB İç denetçiler aracılığıyla yerine getirir.

18 Birimlerinde iç kontrol sisteminin işleyişini izlemek Biriminde sistemin işleyişini değerlendirmek İç-dış denetim raporlarında yer alan önerilere ilişkin önlemler almak İç kontrol güvence beyanını imzalamak Harcama Yetkilileri Strateji Geliştirme Başkanlığı

19 İç kontrol sistemini izlemek Güçlü ve zayıf yönleri belirlenmesini sağlamak Değerlendirme ve tavsiyeler sunmak suretiyle nesnel güvence sağlar. İç Denetçiler Strateji Geliştirme Başkanlığı

20 Değerlendirme yapma Değerlendirme sonuçları ve önerileri üst yöneticiye raporlama Amaçlar ile sonuçlar arasındaki farklılığı giderici ve etkililiği artırıcı tedbirler önermek SGB Strateji Geliştirme Başkanlığı

Kilit Unsurlar Nedir? Faydaları Türleri Sorumluluklar Kilit Unsurlar De ğ erlendirme Sıklı ğ ı Katılımcılık Zayıf Kontroller Eylem Planı Iç Kontrol Güvence Beyanları 21

İdareler iç kontrol sistemini yılda en az bir kez değerlendirmelidir. Sürekli izleme ve özel değerlendirme yöntemleri alternatif değildir. Kapsam ve sıklık risk yönetimine göre belirlenmelidir. Değerlendirme Sıklığı Strateji Geliştirme Başkanlığı 22

Katılımcılık İç kontrolün değerlendirilmesinde; Yöneticilerin/personelin görüşleri Kişi ve/veya idarelerin talep ve şikayetleri ile İç ve dış denetim sonucunda düzenlenen raporlar dikkate alınmalıdır. 23

Strateji Geliştirme Başkanlığı Zayıf Kontroller Bilginin istenen zamanda üst yönetime ulaştırılamaması Doğru olmayan veya muğlak bilgi Personel sirkülasyonunun yüksek olması Kötü düzenlenmiş dosyalar Personel moralinin kötü olması 24

Eylem Planı İç kontrolün eksik yönleri ile uygun olmayan kontrol yöntemlerinin Belirlenmesi Bildirilmesi Gerekli önlemlerin alınması konusunda süreç ve yöntem belirlenmeli ve önlemler bir eylem planı çerçevesinde uygulanmalıdır. 25 Strateji Geliştirme Başkanlığı

İç Kontrol Güvence Beyanları Harcama yetkilisi olarak yetkim dahilinde; Bu raporda yer alan bilgilerin güvenilir, tam ve doğru olduğunu beyan ederim. Bu raporda açıklanan faaliyetler için idare bütçesinden harcama birimimize tahsis edilmiş kaynakların etkili, ekonomik ve verimli bir şekilde kullanıldığını, görev ve yetki alanım çerçevesinde iç kontrol sisteminin idari ve mali kararlar ile bunlara ilişkin işlemlerin yasallık ve düzenliliği hususunda yeterli güvenceyi sağladığını ve harcama birimimizde süreç kontrolünün etkin olarak uygulandığını bildiririm. Bu güvence, harcama yetkilisi olarak sahip olduğum bilgi ve değerlendirmeler, benden önceki harcama yetkilisi/ yetkililerinden almış olduğum bilgiler, iç kontroller, iç denetçi raporları ile Sayıştay raporları gibi bilgim dahilindeki hususlara dayanmaktadır. Burada raporlanmayan, idarenin menfaatlerine zarar veren herhangi bir husus hakkında bilgim olmadığını beyan ederim (Birim adı -Tarih) (Harcama yetkilisinin ismi) Strateji Geliştirme Başkanlığı 26

SORULARINIZ Strateji Geliştirme Başkanlığı 27

Strateji Geliştirme Başkanlığı