İnsan Kaynakları Uzmanı

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
ANNE-BABA ÇOCUK İLİŞKİLERİ.
Advertisements

ZOR HASTA İLE İLETİŞİM ARİFE ÖZEN.
SAĞLIK DENETÇİLERİ EĞİTİM PROGRAMI BEDEN DİLİ KULLANIMI VE EMPATİ
MESAJIN ULAŞMASI SÖZ SES BEDEN DİLİ %7 %93.
İLETİŞİM HALK SAĞLIĞI MÜDÜRLÜĞÜ ÇALIŞAN SAĞLIĞI ŞUBE MÜDÜRLÜĞÜ.
ERGANİ DEVLET HASTANESİ EĞİTİM BİRİMİ
KONUŞMA KURALLARI Pot kırmamak için düşünerek konuşunuz.
(İletişimin Diğer Yüzü)
Yrd.Doç.Dr. Pınar Seden Meral
HASTA VE YAKINLARI İLE İLETİŞİM
İLETİŞİM E T K İ L İ İ L E T İ Ş İ M İletişim aslında bir ETKİLEŞİMDİR. Dr. Ahmet FİDAN BA. Ü. ÖĞR. GÖR.
Karabük Üniversitesi Sa ğ lık Yüksekokulu
BEDEN DİLİ BAŞ HAREKETLERİ.
Hafta 7 –SÖZSÜZ İLETİŞİM VE BEDEN DİLİ
İLETİŞİM Mİ ? KOLAY !!! SOSYAL HİZMET UZMANI F. BURÇİN KARPUZ
İLETİŞİM.
ÇOCUK EĞİTİMİNİN ANAHTARI: ÖZGÜVEN
KİŞİLER ARASI İLETİŞİM -1-
ANNE-BABA ÇOCUK İLETİŞİMİ
Hasta Memnuniyeti-İletişim
ANNE-BABA ÇOCUK İLİŞKİSİ
İLETİŞİM   İletişim, dil kullanarak ya da kullanmaksızın insanlar arasındaki duygu, düşünce ve yaşantıların ifade edilme yöntemidir.
Hazırlayan Psk.Dan.Nazan MUTLU
AİLENİN OKUL BAŞARISINA KATKISI
İLETİŞİM BECERİLERİ Dr. Fatma Nur Eneç Can.
KİŞİLERARASI İLETİŞİM BECERİLERİ
-İLETİŞİM- SUNUSU.
Mustafa bilge 2/d sınıf öğrt.
T.C. İnkılap Tarihi ve Atatürkçülük İLETİŞİM VE İNSANİ İLİŞKİLER
ŞSG Y.B.O Rehberlik Servisi
İLETİŞİM BECERİLERİ KARATAY REHBERLİK VE ARAŞTIRMA MERKEZİ.
ANNE-BABA ÇOCUK İLİŞKİLERİ.
İLETİŞİM BECERİLERİ.
BEDEN DİLİ.
İLETİŞİM VE BEDEN DİLİ.
BEDEN DİLİ.
İLETİŞİM VE EMPATİ.
Didim Akbük Sağlık Eğitim Merkezi
İLETİŞİM.
Pozitif psikoloji İletişim becerileri.
HASTA-SAĞLIK ÇALIŞANI İLETİŞİMİ
KENDİNİ TANIMA Ses tonumuzun ve davranışlarımızın, yani iletişimde mesajlarımızın % 90'ının kontrolünü elimizde tutabilmemiz ancak kendimizi tanımamızla.
KİŞİLERARASI İLETİŞİM
Hoş Geldiniz Hoş Geldiniz Sunum: Abdurrahman ÇIĞRIK İZMİR.
YETİŞKİN EĞİTİMİ VE İLETİŞİM BECERİLERİ
İletişim Katılanların bilgi/semboller üreterek birbirlerine ilettikleri ve bu iletileri anlayıp yorumladıkları süreçtir. Bilgi üretme, aktarma ve anlamlandırma.
Ailenin Çocuğun Başarısındaki Rolü ,Sağlıklı İletişim ve Aile Sağlığı
ETKİLİ İLETİŞİM SEMİNERİ
BBY 489 TİYATRO Beden Dili.
ZOR HASTAYLA İLETİŞİM Prof Dr Süheyla Ünal.
İletişim İletişimin tanımları İngilizce ve Fransızca da karşılığı olan “communication”, Lâtincede “Communnicare” fiilinden gelmektedir. Anlamı “ortak kılmadır.”
'Dikkat vücudunuz konuşuyor'
Diksiyon ve Güzel Konuşma 1. Hafta
Hazırlayan Psk.Dan.Nazan MUTLU
Gökçe Erinç Büyükşengür
Sağlık İletişimi – 2 Nida KAHRAMAN/Okan Üniversitesi/2010.
İLETİŞİM TEKNİKLERİ.
İletişim: Duygu, düşünce veya bilgilerin akla gelebilecek her yolla başkalarına aktarılmasıdır. Bu sürecin amacı ; “anlaşılmak”tır.
Yetişkin Eğitimi Ortamında Etkili İletişim
Kişilerarası İletişimin Öğeleri
Leman KILINÇKAYA (İletişimin Diğer Yüzü). "Ne söylediğiniz değil, onu nasıl söylediğiniz önemlidir.“ "Beden dili, bilinçdışı motivasyonlarımızı açığa.
ÖZGEÇMİŞ İŞ ARAMA MÜLAKAT İŞ HAYATI VİDEO KARİYER KAMPÜSTE ARA Ana SayfaAna Sayfa İş hayatı Etkili konuşmanın 7 yoluİş hayatı Etkili konuşmanın 7 yolu.
Safa ZORLU Halkla İlişkiler ve İletişim Uzmanı
YETİŞKİN EĞİTİMİ ORTAMLARINDA YETİŞKİNLERLE ETKİLİ İLETİŞİM YETİŞKİNLERLE ETKİLİ İLETİŞİM Dr. Serap KARABACAK Hayat Boyu Öğrenme Genel Müdürlüğü İzleme.
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
İLETİŞİMDE BEDEN DİLİ. Çocuğunuzla konuşur musunuz? TV. İzlerken, Yemek yaparken, Yemek yerken DEĞİL; GÖZ GÖZE İLETİŞİM KARŞILIKLI KONUŞARAK DİNLEYEREK.
Sunum transkripti:

İnsan Kaynakları Uzmanı İLETİŞİM & BEDEN DİLİ DİLEK SELÇUK İnsan Kaynakları Uzmanı OPTİMAL YÖNETİM DANIŞMANLIĞI İZMİR www.optimaldanismanlik.com

İki birim arasında birbiriyle ilişkili mesaj alışverişidir. İLETİŞİM İki birim arasında birbiriyle ilişkili mesaj alışverişidir. Birim: birbiriyle karşılıklı mesaj alışverişi yapan insan, hayvan ya da makinenin her birine iletişim birimi denir. Mesaj: İnsanların konuşurken birbirlerine söyledikleri sözler Ya da beden dili hareketleridir. Alışveriş: iletişimin iki yönlü sürecidir. (konuşan-dinleyen ilişkisi)

İLETİŞİM TÜRLERİ Kişi-içi iletişim Kişilerarası iletişim Örgüt-içi iletişim Kitle iletişimi

SÖZ : % 7 SES TONU : % 38 BEDEN DİLİ : % 55

BEDEN DİLİNİ ÖĞRENDİĞİNİZDE İLETİŞİM KURDUĞUNUZ KİŞİLERİN; Dürüst, Sinirli, Çıkarcı, Şüpheci, Kızgın, Endişeli, Güvensiz v.s. olup olmadıklarına karar verebilirsiniz.

İLK İZLENİM Araştırmalara göre, diğer insanlar hakkında karar vermeye, onlarla karşılaştığımız ilk yedi saniye içinde başlarız.

Kızgınlık, tiksinti, şaşkınlık, sevinç, üzüntü YÜZ İFADELERİ İnsanlar dünyanın her yerinde duygusal durumlarını yüz ifadeleri ile açığa vururlar. Kızgınlık, tiksinti, şaşkınlık, sevinç, üzüntü gibi hislerimizi gösteren kas hareketlerinin tümü bütün insanlarda aynıdır.

GÜLÜMSEMEK

BAŞ HAREKETİ İnsan kendisine yakın bulduğu kişi veya görüşlere doğru başıyla hafif yakınlaşır, uzak bulduğu kişi veya görüşlerden de başıyla hafifçe uzaklaşır.

Heyecanlanan birisinin gözbebekleri dört katı büyür Kızgın, olumsuz bir ruh hali gözbebeklerinin 'minik boncuk gözler' olarak bilinen şeklinde küçülmesine yol açar.

EL HAREKETLERİ İnsanlar tamamen açık, dürüst olmak istediklerinde her iki avuçlarını da karşılarındaki insana açık tutarak, "sana karşı tamamen dürüst olacağım" mesajı verir. -Karşıdakinin “doğruyu söylediği” hissini uyandıran bir harekettir.

Avuçlar açık, eller belin üstünde POZİTİFLİK, OLUMLULUK

Avuç içi, aşağı doğru çevrildiğinde otorite oluşturur.

TOKALAŞMA

İnsanların olumlu beklentilerini ilettikleri bir yöntemdir. ELLERİ OVUŞTURMAK İnsanların olumlu beklentilerini ilettikleri bir yöntemdir. ELLERİN TEHDİT KONUMU Tehdit parmağı

BAŞ PARMAĞIN YUKARIDA OLMASI EGO VE GÜVEN İFADE EDER.

GERGİNLİĞİ HAFİFLETEN DAVRANIŞLAR 1- Çeneye yaslanmak 2- Ağza temas etmek 3- Şakağa yaslanmak 4- Kollarla bedene sarılmak 5- Saçı okşamak 6- Yanağa yaslanmak 7- Elleri cebe sokmak - İnsanın kendi bedenine teması, gerginliğin yaşandığı durumlarda kişiye rahatlık verir. - İnsan bir başka kişiye temas ettiği zaman bunun farkındadır. Ancak insan kendine temas ederken büyük çoğunlukla davranışından haberdar değildir.

GÜVENSİZLİK HİSSİYLE AĞIZA / BURUNA DOKUNMA

KOL KAVUŞTURMALAR - Kollar yanda el belde Yarı kapalılık Tam kapalılık Yazarların klasik pozu - Kollar yanda el belde - Gizli kol kavuşturmalar

BACAK BACAK ÜSTÜNE ATMA Alışılmış biçim Tam kapalılık Meydan okuma Ayakların çarpı konumu (endişeli ve sıkıntılı)

BEDENİN BİR BÜTÜN OLARAK KULLANILMASI Güvenli beden duruşu Katılımı zorlaştıran beden duruşu Olumlu duygular yaşatan beden duruşu Çekingen beden duruşu Saldırgan beden duruşu

KONUŞAN KİŞİYE BAKIŞ Resmiyet bakışı İletişim bakışı Flört bakışı

İLETİŞİMDE FİZİKSEL UZAKLIK (BÖLGELER VE HAKİMİYET ALANLARI)

Dokunma

İNSAN İLİŞKİLERİNDE EN ETKİLİ 10 SÖZ 1- Size nasıl yardımcı olabilirim ? 2- Siz ne düşünüyorsunuz ? 3- Size katılıyorum (haklısınız) 4- Sizi kutlarım 5- Rica edebilir miyim – müsaadenizle – lütfen 6- Bu konuda hatalıyım 7- Özür dilerim – affedersiniz – üzgünüm 8- Teşekkür ederim 9- İyi günler – saygılar 10- BİZ temel

KARİZMA NEDİR ÖNEMLİ MİDİR? VE ÖNEMLİ MİDİR?

STATÜ GÖSTERGELERİ AYAKKABI TELEFON ÇANTA KOLTUKLAR ARABA ZAMAN DARLIĞI EV YEMEK YEME DAVRANIŞI YARATICILAR

İLETİŞİMDE ÇEVRESEL FAKTÖRLERİN ROLÜ: Bir ortam içinde mobilyaların düzenlenişi, oturma düzeni gibi fiziksel çevre unsurları da iletişimi etkiler. Örneğin; yumuşak koltukların, güzel halıflekslerin olduğu odalar insanları rahatlatır.

R E N K L

BEDEN DİLİNİZİ OLUMLU YÖNDE GELİŞTİREBİLMENİZ İÇİN…

Günde 15 Dakikanızı Ayırın Başkalarının hareketlerini incelemek ve okumak için olduğu kadar kendi hareketlerinizin de bilinçli bir şekilde farkına varmak için günde en az on beş dakika ayırın.

Kalabalıklarda Gözlem Yapın İnsanların bir araya gelip etkileşime girdikleri yerlerde : * Havaalanları * Sosyal etkinlikler, * İş toplantıları Metro ….

Televizyonu Eğitim Aracı Olarak Kullanın Sesini kısın ve önce sadece görüntülere bakarak neler olduğunu anlamaya çalışın.

ÇEVRENİZDE OLUMLU İZLENİM OLUŞTURMAK İÇİN NASIL DAVRANMALISINIZ?

GÜLÜMSEYİN

TAKDİR VE İLTİFAT EDİN

TENKİT ETMEYİN

HATALARINIZI KABUL EDİN VE DÜZELTİN

DAVRANIŞLARINIZDA DAİMA İYİ NİYETLİ, SAMİMİ VE NAZİK OLUN

İFADE ETMEK İSTEDİĞİNİZ DUYGULARINIZI ORTAYA KOYACAK DURUŞ SERGİLEYİN

İnsanları oldukları gibi kabul edin, değiştirmeye çalışmayın

Kendinize ve başkalarına Baskı ve zorlamalardan kaçının. seçim hakkı tanıyın. Baskı ve zorlamalardan kaçının.

Yardıma açık olun

Kendinize özen gösterin

İçten ve açık olun

Daima konuştuğunuz veya sizinle konuşan insana dönük durun. Yöneliş Daima konuştuğunuz veya sizinle konuşan insana dönük durun.

Dinlediğinizi Gösterin Karşınızdaki konuşurken sık sık başınızı hafifçe aşağı-yukarı hareket ettirerek onu dinlediğinizi ve anladığınızı hissettirin.

Dokunmaktan Kaçınmayın

Nezaketli olmayı ihmal etmeyin

SESİNİZİ NASIL KULLANDIĞINIZIN VE SES TONUNUZUN FARKINDA OLUN Ses tonunuzu iyi ayarlayın SESİNİZİ NASIL KULLANDIĞINIZIN VE SES TONUNUZUN FARKINDA OLUN

Jestleri Unutmayın Ellerinizi cebinizde tutmaktan ve kollarınızı kavuşturmaktan, ellerinizle ağzınızı örtmekten kaçının.

Konuşurken Gözlere Bakın GÖZ TEMASINI İHMAL ETMEYİN

İnsan ilişkilerinin temelinde karşılıklı sevgi ve saygının yattığını unutmayın

İnsan Kaynakları Uzmanı TEŞEKKÜRLER DİLEK SELÇUK İnsan Kaynakları Uzmanı OPTİMAL DANIŞMANLIK 489 98 65 - 489 65 16 www.optimaldanismanlik.com