Modül 2 1. Sınıf - Sınıf Öğretmenleri Eğitim Semineri.

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
UNIT 3 PEOPLE & PLACES İnsanlar & Yerler
Advertisements

Do you know who I am? Kim olduğumu biliyor musun?.
NASIL ÖĞRENİYORUM?.
LET’S STUDY TOGETHER “ Hadi birlikte çalışalım.”.
SİMPLE PRESENT TENSE (GENİŞ ZAMAN)
SİMPLE PRESENT TENSE (GENİŞ ZAMAN)
SELAMLAŞMA Amaç : Görgü kurallarını geliştirme.
Esranur ÇİNKO 6-B 314 PaskalyaYeni YılRamazan BayramıCadılar Bayramı.
Hazırlayan Ümit BİÇER Sivas
ENGLISH TENSES PAST CONTINUOUS TENSE SÜREKLİ GEÇMİŞ ZAMAN.
If you delete this after reading... you'll spend a year of ill luck! But... if you send it to (at least) 2 friends... you'll have 3 years of good luck!!!
THE PRESENT PERFECT TENSE
SIMPLE PRESENT TENSE.
READING AND WRITING IN FOREIGN LANGUAGE
If you delete this after reading... you'll spend a year of ill luck! But... if you send it to (at least) 2 friends... you'll have 3 years of good luck!!!
KİM KİMİ YENECEK? Kazanım: *Öfke ile baş etmede yapıcı yollar kullanır. 9. Sınıf 33 nolu kazanım etkinliği *Bu etkinlik özel bilgi ve deneyim gerektirdiği.
IMPERATIVES (EMİR CÜMLELERİ)
ÇOCUKLAR İÇİN BEŞ SEVGİ DİLİ
When / While.
ÖZGÜVEN GELİŞTİRME EĞİTİMİ
YARDIM ETME Amaç : Öğrencilerin yardım etme duygularının geliştirilmesi Düzey : 1. sınıf ve üstü Materyal: Yazı tahtası,kalem,fon kağıdı Süre.
UNIT FIFTEEN Health and Sports
EKİM AYI BRANŞ BÜLTENİ.
SÜMEYYE KARABOYUN İÖP-1
Zamirler Esranur ÇİNKO 6-B 314.
Dinleyenlerde derin izler bırakan İnsanın içini titreten Aynı zamanda Gençlere aktardığı yaşam felsefesi ile Düşündüren Orson Welles’in I know what.
MÜZİK Ebru Fidan DRAMA Osman Dursun MODERN DANS Dinçkal Tunca BİLGİSAYAR Sibel Kara BALE Seçil Akbaş BEDEN EĞİTİMİ Selim Kuruoğlu YÜZME Selim Kuruoğlu,
SORU CÜMLESİ (?) (QUESTIONS)
UNIT FIVE Daily routines.
UNIT 1 IN THE CLASSROOM.
Do you know who I am? Kim olduğumu biliyor musun?.
REQUESTING OTHERS TO DO SOMETHING
HOW OFTEN (NE KADAR SIKLIKLA)
MÜZİK Ebru Fidan DRAMA Osman Dursun MODERN DANS Dinçkal Tunca BİLGİSAYAR Sibel Kara BALE Seçil Akbaş BEDEN EĞİTİMİ Selim Kuruoğlu FEN LABORATUVARI George.
COSTUMES KILIKLAR (KOSTÜMLER)
ALAY ETME İLE BAŞEDEBİLME
21/02/2016 A Place In My Heart Nana Mouskouri « Istanbul « (A Different Adaptation)
Expressing Daily Routines
©2016 be ©2016 ingilizcebankasi.com.
Can / could ©2016 ingilizcebankasi.com.
MUSIC FOR COMENIUS BROTHER HOOD NEVER ENDS BROTHERHOOD NEVER ENDS…. *We are not going to give up yet *It's time for us to make our move *We fed up with.
İngilizcede iki türlü ‘ saat kaç ? ‘ diye sorabiliriz;
HAPPY EASTER! MUTLU PASKALYALAR ! Hepinizin Paskalya Bayramını kutluyoruz. Paskalya bizim kültürümüzde kutlanan bir bayram değil ama aynı dönemde bizim.
Must ©2016 ingilizcebankasi.com.
:Hazırlayan: BARIŞ AKYÜZ
Superstitions Grade 7 Unit Bilginbakterim.com
Simple Present Tense Simple Present Tense (Basit Geniş Zaman)
YDI101 YABANCI DIL 1 HAFTA 1. We use subject pronouns when the pronoun is the subject of the sentence. When the subject appears the second time, we don’t.
8th grade english lesson friendship topic presentation. -8
1- I _____ A STUDENT. A. AM B. IS C. ARE D. A
When / While.
German shepherd dog. These dogs are said to be intelligent before they say.
W O R D A M G E U FOR N I T 1.
Would you like a different color?
I understand. Anlıyorum. 121.
UNIT 1 IN THE CLASSROOM.
Welcome to our competition.
Excuse me. Afedersiniz. 1.
PUANLAMA ÖNERİSİ *Öğrenciler iki gruba ayrılır. Her iki gruba da baştan 1000’er puan verilir. *Birinci grup yarışırken “GAME 1“ açılır. Öğrenciler her.
If you delete this after reading... you'll spend a year of ill luck!
tomorrow soon next week / year in five minutes/ in two hours later today I'll go to the market tomorrow. Don’t worry. He will be here soon. There.
CONDITIONALS TYPE
CONDITIONALS TYPE
“8. SINIFLAR” MASTERMIND UNIT 4 On the phone Wopenglish GURURLA SUNAR…
CLASSROOM RULES 4-1 START
What is this ? This is a book..
12:10 06:20 NURİ ERBAK SECONDARY SCHOOL
Sunum transkripti:

Modül 2 1. Sınıf - Sınıf Öğretmenleri Eğitim Semineri

 Sınıf içinde kullanılacak dilin belli kalıplar içermesi ve her derste bunların tekrarlanması çocukların öğretmenlerinin verdiği komut ve yönergeleri özümsemeleri ve kolaylıkla anlayabilmeleri açısından çok önemlidir.  Çocuklar belki ilk başlarda bu yönergeleri ve komutları anlaymayacaklar ve zorlanacaklardır. Ancak, zamanla bu komut ve yönergeler zihinlerine yerleşeceğinden, sizlerin işi daha da kolaylaşacaktır.  Bu komut ve yönergeleri verirken vücut dilimizi kullanmamız ve verdiğimiz komutu işaret ve mimiklerle anlatmamız çocuğun daha çabuk kavraması açısından çok önemlidir.

 Selamlaşmak için: Karşılaştığımızda Hello! Good morning! Good afternoon! Ayrılırken Good bye! Bye! Bye bye.

 Sınıfta En Çok KullanacağımızYönergeler Open your book, please! (Lütfen kitaplarınızı açın!) Listen and point. (Dinle ve parmağınla göster) Look and listen. (Bak ve dinle) Listen and repeat. (Dinle ve tekrar et) Touch.....! ( ya dokun) Stand up! (Ayağa kalk) Sit down! (Otur) Point to (red) ( (kırmızı)yı parmağınla göster) Point to a / the ( / yı parmağınla göster) Follow me! (Beni izle / takip et) Watch me! (Beni izle) Look at..... ( ya bak) Look at me. (Bana bak) Give me a/the (bana /......yı ver)

Turn with me. (Benimle birlikte dön) Jump with me. (Benimle birlikte zıpla) Sing with me. (Benimle birlikte şarkıyı söyle) Play with me. (Benimle oyna) Turn around. (Kendi etrafında dön) Let’s sing (chant)! (Hadi şarkı söyleyelim) Let’s make a ring. (Hadi halka oluşturalım) Let’ listen to the song. (Hadi şarkıyı dinleyelim) Let’s sit down. (Hadi oturalım) Show me ! (Bana göster) Show me a / the..... (Bana bir.... /....yı göster)

 Let’s be a (Hadi.... olalım) fish monkey dog, etc.  Put the on the (...yı.....nın üstüne in the içine koy)

Oyunlarda  Let’s find a (Hadi Bulalım)  Let’s find something (red). (Hadi (kırmızı) birşey bulalım)  Let’s play bingo. (Hadi bingo oynayalım)  Put your cards on the table, please. (Lütfen kartlarını masanın üstüne koy)  Shuffle the cards, please. (Lütfen kartları karıştır.)  Count, please. (one, two, three,...) (Lütfen say. Bir, iki, üç,...)

Günlük İletişim Who is this? (Kim bu? Bu kimdir? Bu kim?) What is this? (Bu nedir?) Like me! (Benim gibi) This is my (family). (Bu benim ) My..... (Benim ) Your.... (Senin ) Ali’s (......’s) (Ali’nin......sı) This is a (Bu bir dır.) This (it) is red / green / yellow/ white, etc. (Bu kırmızı / ye ş il / sarı / beyaz dır.) Look, a..... for you (me, him, her, us). (Bak, sana bir / senin için bir )

Bir Ders Planının Olmazsa Olmazları  Amaçlar  Kaynaklar  Derse Giriş  Kullanılacak yöntem(ler) / İzlenecek yol  Değerlendirme  Kapanış

 Amaçlar: Amaçlarımızı belirlerken her zaman o ders süresinin sonunda öğrencilerimizin ne gibi bilgi, beceri ve yeterlilikleri kazanmış olmalarını beklediğimizi düşünmeli ve amaçlarımızın her zaman gözlemlenebilir ve ölçülebilir davranışları belirtmesine dikkat etmeliyiz. Ör. Yirmi dakikalık bu dersin sonunda, öğrencilerim “show me....” diye verdiğim komutla bana göstermesini istediğim nesneyi (rengi) gösterebilecek.

Kaynaklar: Kaynaklar bize o derste kullanacağımız görsel, işitsel ve teknik materyali söylemektedir. Ör. : Tape recorder Wall Charts Posters Pictures CDs P uppets

Derse Giriş (Dersin Başlangıcı) Öğrencileri motive etmek ve onların o derse istekli bir şekilde başlamalarını sağlamak için önemlidir. Ör.: Çocukların ilgisini çekmek ve onları derste öğrenecekleri şeyler konusunda meraklandırmak için öncelikle hikaye kitabının içindeki resimleri göstrip onlara “Who is this?” “What is this?” sorularını soracağım. Onlara renkleri soracağım. Böylece hikayeyi merak etmeye başlayacaklar. Ör.: Sınıfa girdiğim zaman “Head, shoulders, knees and toes” şarkısını dinlemeden önce hareketlerini yapmağa başlayacağım. Bu onları hem güldürecek hem de ondan sonra şarkıyı dinlerken sözcükleri yaptığım harektlerle bağdaştırabilecekler.

Kullanılacak Yöntemler / İzlenecek Yol Ders planının bu bölümü öğreteceğiniz dersi en iyi hangi yollarla ve hangi sınıf içi etkinliklere öğretebileceğinizi düşünüp bu etkinlileri sırası ile yazdığınız bölümdür. Ör.: 1. Students will watch me touching my head, shoulders, knees and toes before they listen to the song 2. I will play the song twice and again do the actions with the song. 3. I will tell the students to stand up and do the action together with me. 4. Before I play the song I will say “sing with me” and “do as I do”. 5. I will play the song again and watch the students perform the actions. 6. I will repeat step five three times. 7. I will ask the students to sing with me and do the activities in groups of 3.

Değerlendirme: Ders planının bu bölümü dersin amaçlarıyla doğrudan ilişkilidir. Dersin başında belirttiğimiz bilgi, beceri ve yetenekleri öğrencilerimizin kazanıp kazanmadıklarını ve bizim de ne ölçüde etkin bir öğretmen olduğumuzu sınamamızla ilgilidir. Öğrencilerimiz eğer kendilerine verilen komut ve yönergeleri anlıyor ve kendilerinden beklenen davranışarı yerine getrirebiliyorlarsa amaçlarımıza ulaştık demektir. Ör.: Öğrencilerin yöntemler bölümümde belirtilen 5, 6, ve 7. basamaklardaki davranışları yerine getirip getiremedikleri gözlemlenecek. Öğrencilerden alınan dönüt doğrultusunda gerekli olursa bir sonraki derste aynı hareketler ve şarkı tekrarlanacak.

 Kapanış Dersin son bulduğunu gösteren bölümdür. Ör.: - Bugün ne öğrendik çocuklar? - Bir şarkı - Bu şarkıda hangi sözcükler geçiyordu? - Head, shoulders, knees and toes. - Evet! Hadi şarkıyı son bir kez hep beraber söyleyelim mi? - Evet! - Let’s sing the song!

Dersin Süresi: 20 dk. Amaçlar: 20 dakikalık bu dersin sonunda öğrenciler:  kendilerine “hello” diye hitap edildiğinde “hello”diye karşılık verebilecekler. “Bye bye” dendiği zaman da “bye bye “ diye karşılık verebilecekler.  “poi n t to.....” komutuna tepki verebilecekler. Ör.: “Point to the baby.” “Point to mum.” “Point to dad”.  Anne gösterildiğinde “mum”; baba gösterildiğinde “dad” ve yavru bambi gösterildiğinde de “baby” diyebilecekler (isterlerse)  “who is this?”sorusuna (isterlerse) yanıt verebilecekler

Kaynaklar:  Öğrenci kitabı  CD ve CD çalar  Kukla (Mickey)  Yumuşak bir top  İngilizce dersi yer halısı  Flash Cards (mum, dad, baby)

Derse Giriş ve Sonrasında Kullaılacak Yöntemler: Giriş: 1. Derse Mickey ve “welcome” şarkısıyla başla ve çocukların da el sallayarak ve isterlerse şarkıyı söyleyerek katılımını sağla. 2. Mickey’nin de sınıfın bir üyesi olduğunu göstermek için onu kutunun üstüne veya masanın kenarına oturt.

Yöntemler: 1. Çocuları sınıfın ön veya arka tarafında önceden hazırlamış olduğun oyun bölümüne götür.  stand up  Follow me  Let’s make a ring (circle)  Let’s sit down 2. Elindeki topu çocuklardan birinin önüne atıp “hello, Ahmet” de ve ona Türkçe olarak topu alması ve sana “hello, miss” veya “hello, sir” diye karşılık vermesi ondan sonra da topu bir başkasına atıp “hello, Melisa” demesi gerektiğini söyle. Bu etkinliği herkes bir kere “hello” deyinceye kadar tekrarla. 3. Mickey halısını etkinlik alanın ortasına koy we “Who is this?” diye sor. 4. Renkleri tek tek gösterip “What colour is this?” diye sor. (Bu soru ve bu reklerin geçtiğimiz yıl öğrenildiğini varsayıyoruz.) 5. Yanıt gelmesi veya gel memesi durumunda “It’s (red, green, yellow, blue)” diye tekrarla. 6. Çocuklara renklere dokunmaları komutunu ver “Ahmet and Ayşe touch red”, “Melis and Berk touch green”. Bunu herkes bir renge dokununcaya kadar tekrarla

7. Çocukları yerlerine gönder “Let’s sit down” elin burnunda “quitely please”, “Shhhh”. 8. Şimdi de derse başlamadan “open your books, please!” ve “close your books, please” komutlarını tekrarla. 9. Çocuklar yerlerine oturduktan sonra onlara birer birer flash card’ları göstererek “baby”, “mum” ve “dad” sözcüklerini birkaç kez tekrarla. 10. Sonra flash card’ları tahtaya yapıştır ve “Look, mum, dad and baby” “They are a family” de. 11. Flash card’ları bir bir göstererek “repeat after me” komutuyla çocukların da bu sözcükleri tekrarlamalarını iste.

12. Bir işaret parmağınla CD çaları diğeri ile de kulağını göstererek çocuklara “Let’s listen” de ve CD’deki şarkıyı dinlet. Çocukların dinlerken el sallamalarını iste. 13. Çocuklara kitaplarını açmalarını söyle “open your books, please! Page 4”. Bu esnada sen de kitabın 4. sayfasını açıp onlara göster. 14. Çocuklara hikayeyi anlatmaya başla: “Bambi is in the forest with his mom and dad.” Söylerken her karakteri tek tek göstererek “mum”, “day”, and “ baby” de. Birkaç kez tekrarla ve çocukların da tekrarlamalarını iste “repeat after me”.

15. Çocuklara “Let’s listen and point” de ve şarkıyı bir-iki kere daha dinleyip karakterleri parmakları ile göstermelerini sağla. Çocuklar bu esnada doğal olarak şarkıyı tekrarlayacaklardır. Hiçbir sankıncası yoktur hatta faydalıdır. 16. İstiyorsan her kıtadan sonra durup şarkıyı çocuklara tekrarlat. Değerlendirme: Çocuklar aktiviteler esnasında olumlu tepkiler veriyor ve kendilerinden istenenleri %80-85 yerine getiriyorlarsa herşey yolunda demektir.

Kapanış. Çocuklara kendi dillerinde “Bugün neler öğrendik çocuklar ?”diye sor. Şarkıyı hep beraber bir kez daha söylemelerini iste. Kontenjan planı: Vaktiniz oluduğu veya süreniz arttığı taktirde çocularla flash card’ları kullanarak bir kart oyunu oynayabilirsiniz. Karların yüzü sıraya dönükken yanınıza bir öğrenci çağırıp “find baby” “find mum” veya “find dad” diyerek ondan bu karakterleri bulmasını isteyebilirsiniz. Sınıf da yuhlayarak veya alkışlayarak oyuna katılır. Oynayabileceğiniz diğer bir oyun: öğrencilerden birine bir kart seçmesini ama bunu kimseye göstermemesini söyle. İsim vererek arkadaşlarına tek tek “Who is this?” diye sorsun. Yanıt doğruysa “yes”, yanlışsa “no” diye cevap versin.

Dersin Süresi: 20 dk. Amaçlar: 20 dakikalık bu dersin sonunda öğrenciler:  kendilerine “hello” diye hitap edildiğinde “hello”diye karşılık verebilecekler. “Bye bye” dendiği zaman da “bye bye “ diye karşılık verebilecekler.  Çocuklar tahtaya yapıştırılan “baby”, “mum” ve “dad” karaterlerine tahtaya gelerek “hello, baby”, “hello, mum” ve “hello, dad” diyebilecekler.  Çocuklar kendilerine verilen“touch.....” komununa karşılık verebilecekler.  Aile tanıtılırken “this is a family” cümlesini tekrarlayabilecekler.  Karakterleri istenen renklere boyayabilecekler.

Kaynaklar / Materyaller:  Öğrenci kitabı  CD ve CD çalar  Kukla (Mickey)  Yumuşak bir top  İngilizce dersi yer halısı  Flash Cards (mum, dad, baby)

Derse Giriş ve Sonrasında Kullaılacak Yöntemler: Giriş: 1. Derse Mickey ve “welcome” şarkısıyla başla ve çocukların da el sallayarak ve isterlerse şarkıyı söyleyerek katılımını sağla. 2. Mickey’nin de sınıfın bir üyesi olduğunu göstermek için onu kutunun üstüne veya masanın kenarına oturt.

Yöntemler: (Derse başlamadan geçen derste kontenjan planında verilen oyunlar oynanabilir) 1. Derse başlarken “mum”, “dad”, ve “baby” flash card’larını tek tek tahtaya yapıştır. Yapıştırırken de çocuklardan bu karakterlere “hello” demelerini iste: “Say hello to baby”, “say hello to mum”, “say hello to dad”. 2. Çocukları birer birer tahtaya çağırıp onlara “touch the baby”, “touch mum”, “touch dad” komutlarını ver. 3. Flash card’ları tahtadan alıp yerine bambi ailesinin flash card’ını koy ve “mum, dad, baby! This is a family” deyip bunu birkaç kere tekrarla.

4. Daha sonra çocuklara “repeat after me” deyip onların da “This is a family” demelerini iste. 5. Çocuklara “Open your books. Page 5, please” de ve yine “Let’s listen and point” komutu ile çocuklardan kasetteki (CD’deki) şarkıyı dinlerken kitaplarındaki karakterleri parmakları ile işaret etmelerini iste. 6. Kitaptaki karakterleri göstererek parmağınla etrafında daire çizerken “Look, mum, yellow; dad, red; baby, blue” de ve renkleri çocukların da tekrarlamaları için “repeat after me” diyerek onların da söylemelerini iste.

7. Sırasıyla “What colour is mum?” “What colour is dad?” “What colour is the baby?” diye sor 8. Çocuklara her karaterin etrafındaki çemberi boyamaları için “Now, colour mum yellow, dad red and the baby blue” deyip boyaları dağıt. 9. Boyaları dağıttıktan sonra veya çocuklar boyalarını çıkarttıktan sonra komutu tekrarla. 10. Çocuklara bu etkinlik için 2-3 dk. süre tanı. 11. Son olarak da çocuklara “now point to mum, point to dad, point to the baby” deyip söylediklerini göstermelerini iste.

Değerlendirme: Çocuklar aktiviteler esnasında olumlu tepkiler veriyor ve kendilerinden istenenleri %80-85 yerine getiriyorlarsa herşey yolunda demektir. Kapanış: “Goodbye” şarkısını çalarak ve çocukların da şarkıyı söylemesini sağlayarak dersi bitir.