ANAOKULUNDA BİR GÜN.

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
BİLGİSAYAR VE İNTERNETİN ÇOCUKLAR ÜZERİNDEKİ ETKİSİ
Advertisements

FİZİKSEL AKTİVİTENİN ENGELLİ BİREYLER ÜZERİNDEKİ KATKILARI
ALİ YALKIN İLKÖĞRETİM OKULU 2/A SINIFI ÇALIŞMA SAYFASI
Birlikler ve onluklar Aşağıdaki tabloyu inceleyerek, sonuçları üzerinde konuşalım.
TED ANTALYA KOLEJİ PDR SERVİSİ
KİŞİSEL KAMP MALZEMEN Kamp malzemelerini şu ana başlıklar altında düşünebilirsin. Uyku malzemesi Yemek malzemesi Temizlik malzemesi Zorluklara karşı hazır.
ÇALIŞMA VE DİNLENME SÜRELERİ
BASİT MAKİNELER.
NİZİP HÜSEYİN YALÇIN ÇAPAN ANADOLU LİSESİ
ZÜBEYDE HANIM ANAOKULU
Zamanı Ölçme Yıl Ay Hafta Gün
Verimli Ders Çalışma F.N.Ç.A.L. REHBERLİK SERVİSİ
Merkezi Randevu Sistemi
SINIFTA KAYNAŞTIRMA UYGULAMALARI
SLAYTI MUTLAKA SESLİ İZLEYİNİZ… İYİ SEYİRLER…
Okul öncesİ Eğİtİmde Günlük Program AkIşI
OKUL ÖNCESİ EĞİTİMİN ÖNEMİ
MESLEK TANITIMLARI.
ARALARINDA ASAL SAYILAR
Hazırlayan:Süleyman ÖTGEN
Atatürk Üniversitesi KKEF BÖTE-2
Lojistikte & Tedarik Zinciri Yönetiminde Üst Düzey Yönetim Programı (TMPLSM)
GÖRSEL MATERYAL TASARIMI
Temel Bilişim Eğitiminde Enformatik Bölümlerinin Rolü
Hazırlayanlar: Metin ÇİÇEK İsmail KOÇ
Matematik 2 Örüntü Alıştırmaları.
İŞİTME NEDİR? Elif ÖZKAN İşitme Engelliler Öğretmeni.
Tam sayılarda bölme ve çarpma işlemi
EĞİTİM 6 KİŞİSEL HİJYEN NİSAN
Saldırgan/Psikiyatrik Hastada Triyaj
SAĞLIKLI BESLENME.
Farklı Yaşlarda İletişim Özellikleri ve Çocukla İletişim Doç. Dr. Alev Önder.
Mitat Zorlu 1 ALİ YALKIN İLKÖĞRETİM OKULU 2/A SINIFI ÇALIŞMA SAYFASI Adı ve Soyadı: ……….…………………………………..…… 17 Aralık 2009 Perşembe Arıları dörderli gruplara.
HABTEKUS' HABTEKUS'08 3.
Etkin Çalışma Yöntemleri.
HİKMET SIRMA.
Hazırlayan: Çağlar KÜPELİ
KAYNAŞTIRMA öğrencileri Ölçme ve Değerlendirme Esasları
3-6 Yaş Çocuğunun Gelişim Özellikleri ve Çocukla Etkili İletişim
Mitat Zorlu 1 Adı ve Soyadı : …………………………………………. 13 Şubat 2009 Cuma Bana, 8 eklendiğinde 15 olurum. Beni bulmanı istiyorum. 7’ye 5 eklersen benim yaşımı.
9.Sınıf Sağlık Hizmetlerinde İletişim
AÇIK EĞİTİM YAKLAŞIMI.
EĞİTİM ORTAMLARININ DÜZENLENMESİ
ÖZEL TERCÜMAN LİSESİ ANAOKULUNDAN İLKÖĞRETİME SEMİNER PROGRAMI
Sağlıklı Büyüyelim Büyüme Vücudumuzu tanıyalım
Sınıf etkinliklerine katılım ve görev paylaşımı
Çocuklar,sayılar arasındaki İlişkiyi fark ettiniz mi?
İSMİN HALLERİ.
MERHABA.
Çocuklarla ailelerin hem paylaşarak hem de çoğalarak kaliteli vakit geçirmelerini sağlayan bir ortam yaratarak çocukların sosyalleşmesi, ailelerin ortak.
ÇOCUK OYUN HAKKI Birleşmiş Milletler Genel Kurulu tarafından 20 Kasım 1989’da kabul edilen Birleşmiş Milletler Çocuk Haklarına Dair Sözleşme’de güvence.
C1 Grubu “Çocukça Yaklaşım”
MERHABA ARKADAŞLAR .
__________Mehlika –Emir Altay Anaokulu Okul Kuralları
VERİMLİ DERS ÇALIŞMA YÖNTEMLERİ
OYUN ve OYUNCAK SEÇİMİ.
ÇOCUĞUMLA EVDE NELER YAPABİLİRİM?
2014 – 2015 Eğitim Öğretim Yılı AKYURT İLKOKULU TANITIM SUNUSU.
DURMUŞ ÇAVDAR (Rehber Öğretmen)
VERİMLİ DERS ÇALIŞMA ve ZAMANI ETKİLİ KULLANMA
VERİMLİ DERS ÇALIŞMA ve ZAMANI ETKİLİ KULLANMA Çiftlik sahibi olmayı hayal eden genç bir adam bir çiftlik satın alır. Çiftliği satın aldıktan sonra yeterli.
Adım Adım Başarıya.... Çalıştığınız masada başka bir işle uğraşmayın Evde kendinize bir köşe, mümkünse bir oda hazırlayın. Ders çalışırken kesinlikle.
DOWN SENDROMLU ÇOCUKLAR NASIL GELİŞİR ?
ÇOCUĞUMUN OKUL BAŞARISININ ARTMASI İÇİN NELER YAPMALIYIM?
Birinci Sınıf Çocuklarının Gelişim Özellikleri Fiziksel Özellikleri En az iki kaynaktan edindiği bilgileri kullanarak yeniden anlam kurmaktır. Fiziksel.
Alan-Ders Seçimi Seminerine HOŞGELDİNİZ
BURSA SAĞLIK MÜDÜRLÜĞÜ
Matematikte Kullanılan Materyaller ve Kaynaklar
OKUL ÖNCESİ EĞİTİM ROGRAMLARI-I
Okul Psikolojik Danışmanı ve Rehber Öğretmen
Sunum transkripti:

ANAOKULUNDA BİR GÜN

Çalıştığım Anaokulları

Daybridge Child Development Center at Penn State

Çocuklara Büyük İnsan Gibi Muamele Etmek

Geleceğin Başbakanı sizin öğrenciniz olabilir. Çocukları muhattap kabul etmek, Onların fikirlerini sormak, Yaptığımız aktivitelerde en az iki seçim şansı vermek; ”oyun hamurumu mu boya kalemleri mi?” Çocukların seviyesine inerek konuşmak, konuşurken gözlerine bakmak,

Çocuğun göz seviyesinde konuşup ona önem verdiğimizi göstermek

İdeallerimiz.... İdeal bir anaokulu nasıl olmalıdır? Güvenli, çocuğun iyi bir birey olarak yetişdiği, kendini bulduğu evinin uzantısı bir yer.... İdeal bir ögretmen nasıl olmalıdır?Sabırlı, bilgili, öğretim yaparken çocuğun beceri ve kabiliyetlerini ortaya çıkarabilecek, Günlük aktivitelerimizde neleri göze almalıyız? Çevremizi nasıl şekillendirmeliyiz? Oyun merkezleri, sanatsal yapıtları cocukların gözü seviyesinde teşhir etmek

Aktivitelerimizi neye göre ayarlamalıyız?

Bennett Anaokulunda İan’ ın günü You tube: Ian’s day at Bennett Family Center

Sosyal Gelişim Oyunda sıra bekleme, rol alma, hava ve çevre hakkında bilgi

Dil Gelişimi Kitap okuma ve hakkında konuşma, rol alma, değişik yazma ve boyama materyalleri bulundurmak

Küçük motor geliştirici; boyama, fasulye, basit dikiş, ip bağlama, oyun hamuru, kagıt kesme, Büyük motor geliştirici; koşma, zıplama, ip atlama, tırmanma Fiziksel Gelişim

Fen bilgisi deneyleri, matematiksel alıştırmalar, yapbozlar... Zihinsel Gelişim

Günlük programımız nasıl olmalı? 7:00-8:00 Okul açılır, bireylerin karşılanması, 8:00-8:30 Kahvaltı 8:30-9:00 Serbest oyun 9:00-9:45 Faaliyet-halıda 9:45-10:30 Oyun merkezleri, Aktiviteler 10:30-11:15 Bahçe 11:15-12:00 El yıkama, öğle yemeği 12:00-12:30 Sesli kitap okuma 12:30-2:30 Dinlenme Zamanı, 2:30-3:00 Sessiz masa aktiviteleri (erken uyananlar için) 3:00-3:20 İkindi Atıştırma 3:20-4:00 Oyun Merkezleri, Aktiviteler 4:00-4:45 Bahçe 4:45-5:45 Serbest oyuni 5:45-6:00 Hoşcakal...

Sınıf içi oyun alanları Bloklar; değişik çeşitlerde yaratıcılığı geliştirici blokların olması, Yiyecekle oyun? Düşünceler? Kitapların çocukların kolaylıkla alabileceği yerde ve her cocuğa en az 3 kitap olabilecek şekilde olması. Zaman zaman bu kitapların değistirilmesi

Sınıfı Alanlara Bölmek

Çocuklara “ben buraya aitim” duygusunu verebilmek Yaptığımız sanatsal faaliyetleri çocuğun gözü seviyesinde asmak onları mutlu eder Çocuğun kendini sınıfa ait hissetmesi için aile köşesi hazırlamak

Özel çocuklar Ekstra yardıma ihtiyacı olan cocukları belirleme, aileleri ile iletişim ve onlara göre değisik aktiviteler hazırlama veya başka okullara yönlendirme Otistik, down sendromlu, ADD, ADHD, işitme, duyma, görme bozuklukları…

Dünya Vatandaşı Yetiştirmek... Uluslararası Eğitim, Çocukları değişik kültürlere ve değişime açık yetiştirmek Örnek aktiviteler; Değişik dillerde basit kelimeler öğrenmek (mesela “merhaba” demeyi) Okula farkli yiyecekleri getirecegimiz bir gün belirleme “Taklit kıyafetler” köşesi Yabancı Dil eğitimi; basit çocuk şarkılarıyla başlanabilir....

Yemek Saatleri Kreş evin bir uzantısıdır Okullarımız ev gibi olmalı, çocuk kendini yabanci bir yerde hissetmemelidir Yemeklerden önce ve sonra eller mutlaka yıkanmalıdır Aile tipi yemek yemek tavsiye edilmeli, çocuklar kendi içecek ve yemeklerini kendileri servis yapmalı, artan yemek masada kalmalı, isterlerse daha fazlasını alabilmeliler, Pişen yemeklerin hepsinden 1 tek kaşik da olsa almalı, en azından tadına bakmalari tavsiye edilmeli Öğretmen çocuklarla beraber masaya oturmalı, masa görgü kuralları hakkında örnek teşkil etmelidir.

Uyku Saati Evden battaniye, ayıcık vs. getirmesine izin verilmeli Her Cuma evden gelen materyaller yıkanmasi için eve gönderilmeli Uyku saatinden once mutlaka kitap okunmalı, varsa kasetli kitaplar tercih edilmeli Uyumayan cocuklar zorlanmamalı, sessizce yatakları üzerinde kitap okumalarına izin verilmeli Uyanmaya baslayan çocuklar diğerlerini uyandırmamaları ve fazla sıkılmamaları için sessiz bir aktivite yapabilecekleri yere/masaya gecebilmeliler

Dışardaki Aktiviteler Çocukların güvenli bir biçimde en az günde iki kez yarımşar saat dışarı çıkması sağlanmalidir Dişarda değişik aktiviteler hazırlanmalı, özellikle uzun yaz günleri iyi degğerlendirilmelidir Dışari çıkarken güneş kremi sürülmesine önem verilmeli, ailelerden kendi seçimlerine uygun kremler istenmeli, çocuğun ismi yazılıp gün içinde çocuklarin ulaşamayacağı bir yerde saklanmalıdır. Dışarı çıkarken Acil İhtiyaç çantası yanımıza alınmalıdır. İçinde;Çocukların ailelerinin iletişim bilgileri(her iki ayda bir yenilenmeli) Yarabandı, agrı kesici, makas, vs. olmalı Okulun iznine gore yakın parklara veya güvenli yerlere çıkıp yürüyüş yapmalıdır. En az iki öğretmen olmalı, cocukların az oldugu saatler tercih edilebilir.

Okul Dışı Yürüyüş...

Disiplini Sağlamak Kuralları sebepleriyle açıklamak, Bütün kuralların herkese eşit olması, “Hayır” dedigimiz bir isteğe ağıt veya ısrardan dolayı “evet” dememek, Sınıf kurallarını duvara yazmak ve arada bir okumak,

Sakinleşmesi için çocuğu gruptan uzaklaştırmak; time-out Çocuğun yaşına göre time-out süresini belirlemek; 2 yaşındaki çocuk iki dakika, 5 yaşındaki beş dakika Time out süresi bitince olay hakkında konuşmak yenilenmemesi için süper olur...

Güvenlik Çocuklar HİÇ BİR ZAMAN yanlız kalmamalı... Kimyasal malzemeler;temizlik, güneş yağı, ilaçlar, öğretmenlerin çantaları... herzaman erişemeyecekleri yerde olmalı Küçük materyallere dikkat Okul dışına en az iki öğretmenle çıkılmalı, Yer değiştirirken (bahçe, yemekhane,vs.) çocuklar sayılmalı, her yarım saatte bir kaç cocuk olduğu yazılmalı Elektrik çıkışları kapatılmalı, Her 60 günde yangın veya terörizm tatbikatı yapılmalı

Extra Aktiviteler Piknik ve yakın yerlere geziler, Yerli malı gibi günlerde kültür tanıtıcı yemek programları düzenlemek,

Extra Aktiviteler Büyükanne,büyükbaba gibi yakın akraba veya etrafdan ilgilenecek diger büyükleri aktivitelerimize dahil etmek; onlara belirli saatler vererek kitap okuma gibi fazla fiziksel yorulma gerektirmeyen oyunlara dahil etmek

Ailelere daha önceden sorarak belirlenmis konulu seminerler, Extra Aktiviteler

Soru ve Düşünceler....