We bring clarity,speedimpact andto help our clients win İstanbul 28 Nisan 2011 Rekabette ayakta kalmak ve kazanmak için: Marka’nın Nimeti Tülin Şahin -

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
8. SINIF 3. ÜNİTE BİLGİ YARIŞMASI
Advertisements

el ma 1Erdoğan ÖZTÜRK ma ma 2 Em re 3 E ren 4.
Oktay ERBEY CRM & B2B Ürün Satış Hizmet Yöneticisi
Bankacılık Etik İlkeleri
ALİ YALKIN İLKÖĞRETİM OKULU 2/A SINIFI ÇALIŞMA SAYFASI
NOKTA, DOĞRU, DOĞRU PARÇASI, IŞIN, DÜZLEMDEKİ DOĞRULAR
Birlikler ve onluklar Aşağıdaki tabloyu inceleyerek, sonuçları üzerinde konuşalım.
T.C. İNÖNÜ ÜNİVERSİTESİ Arapgir Meslek YÜKSEKOKULU
ASELSAN- TOKİ YAPRACIK KONUTLARI KOORDİNASYON KURULU
1 2 HE in General …………… EM…………… EM Projects …………….. VenueVenue MEU KYK Info on EM in General Yüksek Lisans ve Doktora Programları İçin Hareketlilik.
BASİT MAKİNELER.
Erzurum Masa Tenisi İl Temsilciliği Faaliyet Sunumu
ÜNİTE DEĞERLENDİRMESİ 1.Sınıf Türkçe
Zamanı Ölçme Yıl Ay Hafta Gün
AB MÜZAKERE SÜRECİNDE SON GELİŞMELER
TÜRKİYE EKONOMİSİNE GENEL BAKIŞ VE SON GELİŞMELER KEMAL UNAKITAN MALİYE BAKANI 05 Eylül 2008 T.C. MALİYE BAKANLIĞI.
ALIŞVERİŞ ALIŞKANLIKLARI ARAŞTIRMASI ÖZET SONUÇLARI Haziran 2001.
4 Kare Problemi 4 Kare Problemi Hazır mısın? B A Bu şekle iyi bak
KIR ÇİÇEKLERİM’ E RakamlarImIz Akhisar Koleji 1/A.
Verimli Ders Çalışma Teknikleri.
ETİK ve İTİBAR YÖNETİMİ
Prof. Dr. Leyla Küçükahmet
Yarbaşı İlköğretim Yarbaşı İlköğretim.
SLAYTI MUTLAKA SESLİ İZLEYİNİZ… İYİ SEYİRLER…
AB SIĞIR VE DANA ETİ PAZAR DURUMU 13 Aralık 2012.
HAZIRLAYAN:SAVAŞ TURAN AKKOYUNLU İLKÖĞRETİM OKULU 2/D SINIFI
ORHAN EREN İLKOKULU 1-A.
ARALARINDA ASAL SAYILAR
ZAMBAK 1 SORU BANKASI UĞUR CESUR 1 ZAMBAK 1 SORU BANKASI ÖZEL SORULARI Hazırlayan: UĞUR CESUR.
AB SIĞIR VE DANA ETİ PAZAR DURUMU 18 Temmuz 2013.
Gün Kitabın Adı ve Yazarı Okuduğu sayfa sayısı
1 YASED BAROMETRE 18 MART 2008 İSTANBUL.
FİİLİMSİLER (EYLEMSİLER)
Süt Pazar Durumu Brüksel, 19 Ocak Pazar Durumu– 19 Ocak AB Üretimleri AB-27 Tedarik/Üretim Gelişmeleri Ocak-Ekim 2011 ile Ocak-Ekim 2010 kıyaslaması.
Problem Çözme Ve Problem Çözme Stratejileri Ödevi Cihan GÖÇ
Matematik 2 Örüntü Alıştırmaları.
TÜRKİYE İSTATİSTİK KURUMU İzmir Bölge Müdürlüğü 1/25.
TÜRKİYE EKONOMİSİNE GENEL BAKIŞ VE SON GELİŞMELER KEMAL UNAKITAN MALİYE BAKANI 5 Eylül 2008 T.C. MALİYE BAKANLIĞI.
Tam sayılarda bölme ve çarpma işlemi
DEĞİŞİM YÖNETİMİ Pervin GÖZENOĞLU.
TEST – 1.
HABTEKUS' HABTEKUS'08 3.
Bilişim Enstitüsü ++ Bilişim Enstitüsü ++ Bilişim Enstitüsü ++ Bilişim Enstitüsü ++ Bilişim Enstitüsü ++ Bilişim Enstitüsü ++ Bilişim Enstitüsü C ++ Nesne.
Şekil Güç kaynağı blok diyagramı
Ek-2 Örnekler.
Strateji Geliştirme Başkanlığı 1 DÜNYA EKONOMİSİ REEL SEKTÖR.
Diferansiyel Denklemler
1 DEĞİŞMEYİN !!!
STRATEJİK PLANLAMA SÜRECİ 2.1. Durum Analizi -Bahçe Ziraatı Programında halen 1. Sınıfta 43 öğrenci; 2. Sınıfta 60 öğrenci olmak.
Üçüncü Grup Birinci Harf U sesi sunumu MÜRŞİT BEKTAŞ.
1. 2 İşletmelerin genel amaçları 3 Değer Arttırma: İş letme piyasa de ğ erini hissedarları açısından maksimum yapmalıdır 4.
DENEY TASARIMI VE ANALİZİ (DESIGN AND ANALYSIS OF EXPERIMENTS)
SIĞIR VE DANA ETİ PAZAR DURUMU 16 MAYIS AB TOPLAM SIĞIR HAYVANCILIK ARALIK ANKETİ HAYVANCILIK ARALIK ANKETİ ARALIK-TOPLAM ÇİFTLİK HAYVANLARI SIĞIR.
Bankacılık sektörü 2010 yılının ilk yarısındaki gelişmeler “Temmuz 2010”
AB SIĞIR VE DANA ETİ PAZAR DURUMU 22 Ekim AB TOPLAM BÜYÜKBAŞ HAYVAN VARLIĞI CANLI HAYVAN May / June SURVEY CANLI HAYVAN May / June SURVEY.
SON DÖNEM ENFLASYON GELİŞMELERİ
1-1-2 Türkiye genelinde Acil Sağlık Hizmetlerine erişim numaraları ile yapılmaktadır. Ambulans içinde Doktor,Hemşire,Sağlık Memuru,AABT,ATT, Şoför.
1 (2009 OCAK-ARALIK) TAHAKKUK ARTIŞ ORANLARI. 2 VERGİ GELİRLERİ TOPLAMIDA TAHAKKUK ARTIŞ ORANLARI ( OCAK-ARLIK/2009 )
Çocuklar,sayılar arasındaki İlişkiyi fark ettiniz mi?
İSMİN HALLERİ.
Toplama Yapalım Hikmet Sırma 1-A sınıfı.
1 ŞEKERBANK BİREYSEL BANKACILIK Kasım/ TÜRKİYE’DE BİREYSEL BANKACILIK-İLKLER.
SAYILAR NUMBERS. SAYILAR 77 55 66 99 11 33 88.
Türkiye Bankalar Birliği 49. Genel Kurulu 1 Türkiye Ekonomisi ve Bankacılık Sistemindeki Gelişmeler Ersin Özince Türkiye Bankalar Birliği Yönetim Kurulu.
TÜRKİYE EKONOMİSİNE GENEL BAKIŞ VE SON GELİŞMELER KEMAL UNAKITAN MALİYE BAKANI 15 Ekim 2008 T.C. MALİYE BAKANLIĞI.
1.HAFTA 26 Ağustos 2009 ÇARŞAMBA 2.HAFTA 01 EYLÜL 2009 SALI 3.HAFTA 09 EYLÜL 2009 ÇARŞAMBA 4.HAFTA 15 EYLÜL 2009 SALI 5.HAFTA 23 EYLÜL 2009 ÇARŞAMBA 6.HAFTA.
1.HAFTA 26 Ağustos 2009 ÇARŞAMBA 2.HAFTA 01 EYLÜL 2009 SALI 3.HAFTA 09 EYLÜL 2009 ÇARŞAMBA 4.HAFTA 15 EYLÜL 2009 SALI 5.HAFTA 23 EYLÜL 2009 ÇARŞAMBA 6.HAFTA.
CEBİRSEL İFADELERİ ÇARPANLARINA AYIRMA
ÖĞR. GRV. Ş.ENGIN ŞAHİN BİLGİ VE İLETİŞİM TEKNOLOJİSİ.
Sunum transkripti:

we bring clarity,speedimpact andto help our clients win İstanbul 28 Nisan 2011 Rekabette ayakta kalmak ve kazanmak için: Marka’nın Nimeti Tülin Şahin - CEO Tülin Şahin A.Ş. Azmi Gümüşlüoğlu - Gen.Md. Zyman Core Strategy

2 Patlayan Seçenek Sürekli Değişim Anında Haber Bilgi Sayısız,

3 Marka Nedir?

4 Marka mevcut veya muhtemel müşterinin, ürün veya hizmetten elde edeceği Fayda ile ilgili aklında tuttuğu ALGI’dır

5 “Gerçek aslında bir İlüzyondur—ama oldukça tutarlıdır!” -- Albert Einstein

Çalışma fırsatı bulduğumuz tüm bu Markalardan Öğrendik ki………. 6

7 Marka siz odada yokken insanların sizin hakkınızda Söylediğidir

Ürün seçenekleri çoğaltırken, 8 EmtiaÜrünHizmetDeneyim

Marka seçimi Kolaylaştırır … 9 EmtiaÜrünHizmetDeneyim $4.25$0.99$0.01$0.24

Marka Dönüştürür 10

Marka Dönüştürür 11

12 Anlamlı ve Heyecan Verici Söylem Değişim- Rakiplerinden Keskin Farklılık Net hedef kitle OBAMA markası pek çok uzmana göre en başarılı Kişisel Markalardan biri

Türkiye’nin En Başarılı Kişisel Markalarından biri de Tülin Şahin 13 Süper Model mi? Süper Market mi?

Marka’nın Esansı – markayı özünde anlatır Fiziksel ürün faydasını aşan, markanın zaman içinde nereye gidip, nereye gidemeyeceğine yön veren kaynak Marka Avukatı Güvenlik Daha azıyla daha fazla

KİM için Anlamlı olarak Farklısınız? KİMDEN, anlamlı olarak Farklısınız? NASIL? Anlamlı olarak Farklısınız? İnsanlar Neden İnansın? Marka Stratejisinin temelini “Anlamlı Farklılık” oluşturur Rekabet Referansı Marka Farklılığı - Ana Fayda (Farklılık Noktası) - Dayanak Hedef

HEDEF KİM? Kimin için Anlamlı Farklılık 16

17 “ Hepimiz insanı çok iyi tanıdığımızı zannederiz. En büyük yanlışlardan birini de burada yaparız.” -- Bülent Eczacıbaşı, Yön.Kr. Başkanı Eczacıbaşı

Mağaza markalarını sever Fırsat (deal) odaklıdır Yeni ürün denemeye istekli değildir Wal*Mart tüketicilerini 6 segmentte inceliyor Kuruş-sayan (pinti) alışveriş severler Kalite arayışı aşkında olanlar Segment Anti-alışveriş değer arayanlar Spontan alışverişçi Serbest alışverişçi Tanım 18% 12% 20% Fiyatı umursamadan kalite arayanlar 14% 17% % Mağaza markalarını sever Fırsat aramaz Yeni ürün denemeye istekli değildir Mağaza markalarını sevmez Markalı mallarda fırsat arar Yeni ürün denemeye isteklidir Markalı malları tercih eder Ortalama fırsat arar Yeni ürün denemeye isteklidir Sadece markalı malları alır Fiyat/fırsat etken değildir Yeni ürün denemeye istekli değildir Private Label Satın Alma Eğilimi Source: IRI Shopper Segmentation Study; based on sample of 16 markets. Mağaza markalarına ilgi duymaz Fırsat aramaz Yeni ürün denemeye istekli değildir Ana Private Label Tüketicileri Wal-Mart çok seçici, Sizin Hedef Kitleniz kim?

Kimdir Tulin Şahin Hedef Kitlesi? 19

Herkesi Mutlu Etmeye Çalışan Kimseyi Mutlu Edemez……. 20

21 Kimden anlamlı olarak Farklısınız Bana Rakibini Söyle Sana Kim Olduğunu Söyleyim

22 “Bence diğerleri berbat.” -- Steven Jobs, Kurucu Ortak ve CEO, Apple, Inc.

Rakibe Göre Konumlandırma p 17p39p £1.37 £ p

Tülin Şahin Rekabet setinde kimler var? 24

25 Nasıl anlamlı farklısınız?

26 “Farklı ol veya yok ol” -- Roberto Goizueta, Efsanevi CEO, The Coca-Cola Company

Tülin Şahin nasıl FARKLI? 27

Yerel’den Global mi? Global’den yerel mi? 28 Sivaslı Cindy mi, Turkish Top Model mi?

Ayrımı kolay Hedef Kitle Belirlenmiş RAKİP SETİ Cazibenizi Faydaya Dönüştürün MARKAnın ABCsi 29

we bring speed, clarity and impact to help our clients win