Aylık Çocukların Gelişim Özellikleri

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
TED KAYSERİ KOLEJİ OKUL ÖNCESİ BÖLÜMÜ “ŞUBAT AYI BÜLTEN”
Advertisements

TED KAYSERİ KOLEJİ OKUL ÖNCESİ BÖLÜMÜ “OCAK AYI BÜLTEN”
YILLIK PLAN; Sütunlar; Satırlar;
Anasınıfı Veli Sunumu Anasınıfı Dönemi Gelişim Özellikleri Halil KARAKUŞ.
5-6 YAŞ ÇOCUĞUNUN GELİŞİM ÖZELLİKLERİ
BİLGİSAYAR İŞLETMENLİĞİ
ATATÜRK ANAOKULU REHBERLİK SERVİSİ.
A-BİLİŞSEL GELİŞİM İlk İki Yılda Görülen Bilişsel Gelişim : Bebek doğumunun ilk gününden itibaren çevresini keşfetme çabasına başlar. Keşif çabasında.
TED KAYSERİ KOLEJİ OKUL ÖNCESİ BÖLÜMÜ “NİSAN AYI BÜLTEN”
Hazırlayan: Zeynep Adsoy Türkçe Öğretmenliği/2 No:
ÖZEL AKDENİZ YÜKSELİŞ KOLEJİ ÖĞRENCİLERİNİN UYMASI GEREKEN KURALLAR.
PSİKOMOTOR-BİLİŞSEL AMAÇLAR VE KAZANIMLAR
OKUL ÖNCESİ EĞİTİMİN ÖNEMİ
Çocuğumuzu tanımanın önemi:
4-6 YAŞ ÇOCUĞUNUN GELİŞİM ÖZELLİKLERİ
OKUL ÖNCESİ DÖNEM GELİŞİM ÖZELLİKLERİ
Sözcük Türleri Setenay KAYA Hazırlık-D/153
İ L E T İ Ş İ M Dr. Necla Tugay Aytekin.
TED KAYSERİ KOLEJİ OKUL ÖNCESİ BÖLÜMÜ “MART AYI BÜLTEN”
Aylık Çocukların Gelişim Özellikleri
OKUL ÖNCESİ DÖNEMDE ÖZ BAKIM BECERİLERİ
Okula ve Çevreye Uyum: Çocuğun aileden sonra sosyalleşme sürecine devam ettiği yerlerden biri de okul öncesi eğitim kurumlarıdır. Çocuğun okul öncesi.
ÇOCUĞUM OKULDA 1.Sınıf Veli Semineri
Matematik Öğrenme ve Öğretme Süreci
RESİMLERİYLE ÇOCUKLARI TANIMA.
KASIM AYI BÜLTENİMİZ.
3-4 Yaş Gelişim Özellikleri
5-6 YAŞ DÖNEMİ ÇOCUKLARDA GELİŞİM ÖZELLİKLERİ
3-4 YAŞ ÇOCUĞUNUN GELİŞİM ÖZELLİĞİ
7 YAŞ DÖNEMİ ÇOCUKLARI.  Harflerin her birini, tüm sesleri doğru olarak çıkarabilir.  Kendine sorulan sorulara cevaplar verebilir.  Kendisiyle göz.
0-6 YAŞ GELİŞİM DÖNEMİ ÖZELLİKLERİ
4 YAS GELISIM ÖZELLIKLERI
Anasınıfı Veli Sunumu Anasınıfı Dönemi Gelişim Özellikleri
4-5 YAŞ ÇOCUĞUNUN GELİŞİM ÖZELLİKLERİ
4-6 YAŞ ÇOCUKLARIN GELİŞİM ÖZELLİKLERİ
BÜYÜME Vücutta bulunan organların zamana bağlı hacminin artmasıdır.
5 YAŞ GELİŞİM ÖZELLİKLERİ
PSİKOMOTOR AKTİVİTELER
GELİŞİM DÖNEMLERİ KOZA ANAOKULU REHBERLİK SERVİSİ.
Meltem GÜNGÖR YÜKSEL Okul Rehber Öğretmeni
BÖLÜM 3 MOTOR GELİŞİM VE DESTEKLEYİCİ ÖNERİLER
OKUL ÖNCESİ GELİŞİMİN ÖNEMİ
Strateji Oyunları.
KURALLI OYUNLAR Bünyamin ÖZDEŞ.
OKUL ÖNCESİ DÖNEMDE ÇOCUK GELİŞİMİ VE AİLENİN ROLÜ
Birinci Sınıf Çocuklarının Gelişim Özellikleri Fiziksel Özellikleri En az iki kaynaktan edindiği bilgileri kullanarak yeniden anlam kurmaktır. Fiziksel.
TEMEL HAREKETLER DÖNEMİ
ÖZEL EĞİTİM VE REHBERLİK HİZMETLERİ GENEL MÜDÜRLÜĞÜ ÖZEL EĞİTİM VE REHBERLİK HİZMETLERİ GENEL MÜDÜRLÜĞÜ Özel Yeteneklerin Geliştirilmesi Daire Başkanlığı.
OKUL ÖNCESİ DÖNEMDE GELİŞİM
İŞLEM KAVRAMI.
RAKAM NEDİR? Rakamlar sayı sembolleridir. Her rakam bir miktarı, yani verilmek istenilen nesnenin ne kadar olduğunu belirtir.
GÖRME ENGELLİLER.
Ders 13 Okuma-yazmaya hazırlık becerileri
ÇOCUKLARIN DİL GELİŞİMİNE YÖNELİK ETKİNLİKLER PLANLAMA
12. Ders Bilişsel becerilere hazırlık öğretimi
Eşleştirme Bir kümedeki her nesneyi diğer kümedeki bir nesne ile eşleme işlemine ‘birebir eşleme’ denir. Piaget’e göre eşleştirme becerisinin temeli sayı.
OKUL ÖNCESİ DÖNEMDE (3-6 YAŞ) BÜYÜME GELİŞME
GRAFİKLERİN KULLANIMI
ADANA İL MİLLİ EĞİTİM MÜDÜRLÜĞÜ
OKUL ÖNCESİ DÖNEMİ ÇOCUKLARIN GELİŞİM ÖZELLİKLERİ
OKUL ÖNCESİ GELİŞİMİN ÖNEMİ
Ders 5 Kavram öğretiminde öğretim yöntemleri
OKUL ÖNCESİ GELİŞİMİN ÖNEMİ
0 – 6 YAŞ GRUBUNDAKİ ÇOCUKLARIN GELİŞİM ÖZELLİKLERİ.
Erken Çocukluk Döneminde Sağlık Bilimleri Fakültesi
OKUL ÖNCESİ DÖNEM GELİŞİM ÖZELLİKLERİ
İŞLEM KAVRAMI.
TEMEL HAREKETLER DÖNEMİ
Eşleştirme Bir kümedeki her nesneyi diğer kümedeki bir nesne ile eşleme işlemine ‘birebir eşleme’ denir. Piaget’e göre eşleştirme becerisinin temeli sayı.
GRAFİKLERİN KULLANIMI
Sunum transkripti:

60 - 72 Aylık Çocukların Gelişim Özellikleri PSİKOMOTOR GELİŞİM: * Denge tahtasında ileriye-geriye doğru yürür. * Başlama ve durma komutlarına uyarak tempolu yürür. * Kendi başına ip atlar. * Kendi bedeni etrafında döner. * Ayak değiştirerek merdiven iner ve çıkar. * Atma ve tutma davranışlarını gerektiren etkinliklere katılır. * Yardımla sekerek yürür. * Ritmik hareketleri yapar. * Topu yakalayabilmek için ellerinden çok kollarını kullanır. * Orta boy topu yerde birden fazla sıçratır. * Parmak ucunda koşar. * Topukları üzerinde koşar. * Yaklaşık 30 cm. yükseklikten atlar. * Ritmik olarak seker.

Tek ayak üzerinde 8-10 saniye durur * Tek ayak üzerinde 8-10 saniye durur. * Düşmeden 10 kez öne doğru çift ayak sıçrar. * Kâğıt üzerine çizilmiş basit şekilleri keser. * Hamur gibi yumuşak materyalleri kullanarak 2-3 parçadan oluşan şekiller yapar ve bunlardan bir kompozisyon oluşturur. * Modele bakarak daire, kare, dikdörtgen ve üçgen çizer. * Yatay, dikey, eğri ve eğik çizgileri ve bunların kombinasyonlarını Çizer. * İşaret parmağı ile diğer elinin parmaklarını sayar. * Üç metre uzaktaki hedefe top atar. * Baskı ve yapıştırma işlemlerini düzgün olarak yapar. * Yetişkin gibi kalem tutar. * 1-5 arası rakamları kopya eder. * İsmini kopya eder. * Eksiklerle çizilmiş insan resmini tamamlar. * Ev, araba, insan, ağaç gibi tanıdık resimleri çizer ve bunlardan bir kompozisyon oluşturur.

SOSYAL DUYGUSAL GELİŞİM: * Toplum içinde kendisinden beklenen uygun davranışları gösterir. *Kızgınlık, mutluluk, sevgi gibi duygularını belli eder. * Başkalarının duygularını anlar. * Kurallı oyunların kurallarına uyar. * Başkalarına oyunun veya etkinliğin kurallarını açıklar. * Sorumluluk alma ve kurallara uyma davranışlarını gösterir. * Kendine güven duyar. * Yeni ve alışılmamış durumlara uyum sağlar. * Yapı-İnşa oyunları plânlar ve oynar. * Grup kurallarına uyar. * Kendi arkadaşlarını kendisi seçer.

* Zaman, yer ve ayrıntılarla ilgili bilgi verildiğinde gerçeğe yakın dramatik oyunlar oynar. * Sorulduğunda ailesi ile ilgili bilgi verir. * Sorulduğunda adresini ve telefon numarasını söyler. * İş birliğine dayanan oyunlara katılır. * Kendisini ifade etmede özgün yollar kullanır. * Duygusal durumunu ifade etmede dramatik oyunu ve çeşitli araçları kullanır. * İstediklerine ulaşmada sosyal olarak kabul edilebilir davranışlar gösterir. Kendi cinsiyetinden memnuniyet duyar.

DİL GELİŞİMİ: *Günlük deneyimlerini anlatır. *Birbirini izleyen üç emir tümcesinde istenileni sırası ile yerine getirir. *Tekil ve çoğul ifadeleri birbirine dönüştürerek kullanır. *Bazı sözcüklerin eş ve karşıt anlamlarını bilir. *“Ne zaman, neden, nasıl ?” gibi soru sözcüklerini içeren soruları cevaplar. *“Çünkü daha sonra” gibi bağlaçlar kullanarak konuşur. *Olayları oluş sırasına göre anlatır. *Yer bildiren sözcükleri yerinde ve doğru olarak kullanır. *İsteklerini uygun tümcelerle ifade eder. *Birleşik tümceler kullanır. *Basit şakalar yapar. *Tümcelerinde genellikle özneye uygun fiil kullanır. *Kullandığı tümce yapıları yetişkininkine yakın olur.

BİLİŞSEL GELİŞİM: *Bedeninin parçalarını kendi üzerinde adlandırır ve resimle eşleştirir. *Artık materyalleri kullanarak özgün bir ürün oluşturur. *10-25 parçalı yap-bozu yapar. *Aynı dokuya sahip 6-10 nesneyi eşleştirir. *Aynı dokuya sahip 6-10 nesneyi gruplar. *İki üçgeni birleştirerek kare yapar. *20'ye kadar atlamadan sayar. *1-10 arasında verilen nesne grupları ile rakamları eşleştirir. *Nesneleri kullanarak toplama ve çıkarma yapar (1’den 10’a kadar) *Yaşadığı şehrin ve sokağın adını söyler. *Dün, bugün ve yarın ile ilgili konuşur. *Daha önce dinlediği öyküleri içeriğine uygun olarak anlatır. *Nesneleri bir özelliğine göre (renk, şekil, boyut gibi) gruplandırır. *Sorulan sorulara kendine özgü cevaplar verir. *Nesnelerin bir sıra içindeki konumunu (birinci, ikinci, üçüncü gibi) isimlendirir. *Haftanın günlerini sırasıyla söyler. *Kısa bir süre gösterilip gizlenen resimdeki nesneleri hatırlar.

Sağını- solunu gösterir *Sağını- solunu gösterir. *Gösterilen iki resimden birinde var olan farklılıkları gösterir. *Günlük yaşamda kullanılan sembolleri tanır. *Yarım ve bütün olan nesneleri gösterir. *Belli bir olaydan sonra ne olacağını tahmin eder. *Nesneler arasındaki benzerlik ve farklılıkları gösterir. *Eşleştirme, ilişki kurma, gruplandırma ve sıralamayı neye göre yaptığını açıklar. *Basit neden- sonuç ilişkilerini açıklar. *"En az, en çok, birkaç"ın anlamını bilir ve uygun davranışı gösterir.

ÖZBAKIM BECERİLERİ: * Elini, yüzünü yıkar, kurular. * Kendi kendine giyinir, soyunur. * Giysilerindeki düğmeleri ilikler, çözer. * Yemek yerken uygun araç gereci kullanır. * Dişlerini fırçalar. * Saçlarını tarar. * Bıçakla yumuşak nesneleri keser. * Bıçakla ekmeğine yumuşak nesneleri sürer. * Ayakkabılarını bağlar. * Tabağına servis tabağından yiyecek alır. * Duruma ve hava şartlarına uygun giyecekler seçer. * Tuvalet gereksinimi ile ilgili işleri yapar.