Liderlik Davranış ve Standartlarını İncelemek 3. MODÜL DEĞERLENDİRME RAPORU
“Bilgiye sahip olarak doğmuş biri değilim. Öğretmeyi seviyorum ve öğrenmeye çalışıyorum.” Konfüçyüs
YAZIM DİLİ BAKIMINDAN : Dil bakımından anlaşılır bir şekilde yazılmıştır.Ancak Türkçemize sonradan girmiş bazı kelimeleri (görsel araçlar,vizyon,paydaş,süreç,istendik vb.) kullanılmıştır.Zaman zaman bu kelimeler (dilimizi anlamamızda zorlanmamıza neden olabilmektir.
ANLATIM BAKIMINDAN: Anlatım bakımından bazı cümlelerin birbirinden kopuk olması dil bakımından yabancı sözcüklerin sık sık kullanılması, anlatılanların kolayca anlaşılmasını ve hafızada daha uzun süreli kalmasını zorlaştırmaktadır. Anlatım bu kriterler esas alınarak düzenlenmesi halinde modül,daha sade ve anlaşılır hale gelecektir.
Cümlelerdeki ifadeler ancak bir kaç kez okunması halinde anlaşılmaktadır. Dolayısıyla konuyu okuyanların düşünce ve yorumlarını geliştirmelerini zorlaştırmaktadır.
Eğitim liderlerinin amacı paydaşlarının teknolojiyi etkin bir şekilde kullanmasını sağlamaktır.Yaptığımız seminerde pekiştireç olarak yapılan etkinlik, görsel sırlama aracı güzel bir çalışma fakat yeterli değildir.
Bunun yanı sıra örnek bir öğretmenler kurulu toplantısı gündem maddelerinin slayt ve animasyonlarla hazırlanması ve kurulu bu şekilde yapması ve aynı çalışmanın veli toplantısı gündemi olarak yapılıp hazırlanması,Şube Öğretmenleri Kurulunun doküman paylaşımıyla örnek olarak yapılması teknoloji kullanımını daha fazla teşvik edeceği düşüncesindeyiz.
“Dünya artık emek-yoğun, malzeme yoğun, enerji yoğun değildir; bilgi yoğun olmaktadır.” Peter DRUCKER
SPOT CÜMLELER 1-Liderler teknoloji kullanımında etkili bir modeldir. 2-Liderler öğretmenlerin öğretim, öğrencilerin öğrenim sürecinin daha çabuk ve kalıcı olması için teknoloji kullanımını destekler. 3-Liderler çalışmaları takip ederek, örnek uygulamaların paylaşılmasını sağlar.
4-Lider gerektiğinde gücü kontrol edendir. 5- Lider: Bilgidir, güçtür. “Kontrolsüz Güç Güç Değildir.”
“İnsanın aklı kendisine sınırlamalar getirilmesinden nefret eder.” Joseph ADDİSON
Grup Sorumlusu: Ahmet TUTAR Raporlama Redaksiyon: Erdal DENGE-Kenan ÖZDEMİR Önder UÇAK Raportör: Şerafettin ÇİFTÇİ-Metin CANBEK Rapor Özeti –Sunum: Zeki HALİSOĞLU-Tülay ATEŞ Fatma Nevin TEKSOY