Suriye Halkının Talep Ettiği Reformlar 8 Mart 1963 tarihinden beri ülkede uygulanan olağanüstü halin kaldırılması İçişleri Bakanlığının sivilleştirilmesi.

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
Avrupa Birliği ve Türkiye İlişkilerinde İzlenen Politikalar
Advertisements

◦ Siyasi ◦ Ekonomik ◦ Askeri ◦ Sosyokültürel ◦ Çevre.
PYD’nin Suriye’nin Kuzeyindeki Faaliyetleri ve Türkiye
BÜTÜN BOYUTLARI İLE SURİYE KRİZİ ve TÜRKİYE
KÜRESEL VE BÖLGESEL ÖRGÜTLER

Avrasya’da Ekonomik İşbirliği İmkanları: Riskler ve Fırsatların Konsolidasyonu Mustafa Aydın Ankara, 30 Mayıs 2006 TOBB – Ekonomi ve Teknoloji Üniversitesi.
KARADENİZ’dekİ gelİşmeler VE TÜRKİYE
Ülke Sohbet Toplantıları 5 Haziran 2009 İZMİR. GÜNEY VE KUZEY KORE ARASINDA VAKİ SAVAŞ NİHAYETLENMEMİŞ OLUP, HALEN BİR ATEŞKES ANLAŞMASI MEVCUTTUR. BU.
- ABD K.Irak konusunda neden bu kadar hassas? - Neden Türkiye’nin K.Irak’a bir harekat yapması konusunda aşırı duyarlı? - ABD, Afganistan, Somali, Bosna,
AVRASYA POLİTİĞİNDE ÇİN
ÇOK ÇOK ÇOK ÖNEMLİ ……………………………… !
2. Körfez Savaşı’nın 10. Yılında Irak.
AVRUPA BİRLİĞİ’NİN ORTADOĞU POLİTİKASI
MUDANYA ATEŞKES ANTLAŞMASI (3-11 EKİM 1922)
ULUSLARARASI HUKUKTA İNSANİ MÜDAHALE
ABD İŞGALİ SONRASI IRAK’TA MİLLİ GÜVENLİĞİN KURUMSALLAŞMA SORUNU
KÖRFEZ’DE SAVAŞ.
IRAK VE SURİYE’DEKİ GELİŞMELER VE TÜRKİYE’YE OLASI ETKİLERİ
SOĞUK SAVAŞ Devam.
ÇAĞDAŞ TÜRK VE DÜNYA TARİHİ
AVRUPA BİRLİĞİ’NİN BALKANLAR POLİTİKASI
Doç. Dr. Atilla SANDIKLI & Bilgehan EMEKLİER
Haliç Üniversitesi Öğretim Üyesi ve BİLGESAM Bşk.
Atatürk İlkeleri ve İnkılâp Tarihi-I
SOĞUK SAVAŞ DÖNEMİ SONRASINDA TÜRK DIŞ POLİTİKASI
FAALİYETLER 24 MAYIS 2013 – 15 KASIM 2013
ÜLkeLer Arası KöprüLer
SAVAŞTA VE BARIŞTA TÜRK ORDUSU
İSRAİL MASONU BU SLAYT GÖSTERİSİNDE İSRAİL MASONU İLE İLGİLİ BİLGİLER YER ALMAKTADIR. BU BİLGİLER GERCEK BİR NİTELİK TAŞIMAMAKLA BİRLİKTE BİR İNTİKAM SAVAŞIDIR.
DEMOKRASİ YOLUNDA TÜRKİYE
Türkiye'nin Jeopolitik Konumu
T.C. İnkılap Tarihi ve Atatürkçülük II. DÜNYA SAVAŞI SONRASI DÜNYA
KAZANIMLAR 3. Türkiye’nin dünya üzerindeki konumunun öneminden yola çıkarak İkinci Dünya Savaşı sonrası değişen ülkeler arası ilişkileri değerlendirir.
ERZURUM KONGRESİ 23 Temmuz 1919
AMBARGO Gerekçeleri ve Neticeleri.
T.C. İnkılap Tarihi ve Atatürkçülük KÖRFEZ SAVAŞLARI ve DOĞAL KAYNAKLARIMIZ
ETKİNLİKLER Orta Doğu ve Türkiye Paneli: BİLGESAM ve Haliç Üniversitesi işbirliği ile hazırlanan panel, 25 Aralık 2014 tarihinde Haliç Üniversitesi Kâğıthane.
T.C. İnkılap Tarihi ve Atatürkçülük TÜRK SİLAHLI KUVVETLERİ
Uluslararası İnsan Hakları Çalıştayı Suriye’nin Yeniden Yapılandırılması: Devlet İnşası Çalıştayı ETKİNLİKLER.
İleri Teknolojiler ÇalıştayıUluslararası Enerji ve Güvenlik Kongresi ETKİNLİKLER.
SİYASİ PARTİ NE DEMEKTİR?
DÖRDÜNCÜ BÖLÜM UZAK DOĞU ÇATIŞMALARI ( ) Avrupa’da NATO’nun ve dolayısı ile Doğu ve Batı blokları arasında dengenin kurulması üzerine, bu iki blok.
Uluslararası Ukrayna ÇalıştayıSuriye’nin Yeniden Yapılandırılması: Devlet İnşası Çalıştayı II ETKİNLİKLER.
KURTULUŞ SAVAŞI CEPHELERİ
MUDANYA ATEŞKES ANTLAŞMASI (11 Ekim 1922)
TÜRK DIŞ POLİTİKASI GÜNCEL SORUNLARI DERSİ
İNÖNÜ MUHAREBELERİ VE SONUÇLARI
TÜRKİYE ORTADOĞU İLİŞKİLERİ VE SURİYE KRİZİ
SOĞUK SAVAŞ DÖNEMİ.
KUZEYDOĞU ASYA’DA GÜVENLİK
MUDANYA ATEŞKES ANTLAŞMASI (3-11 EKİM 1922)
ULS2008 ULUSLARARASI GÜVENLİK KURAMLARI ve ANALİZİ
ÇAĞDAŞ TÜRKİYE YOLUNDA ADIMLAR.
TÜRKİYE KÜRESEL PROJELERİN HEDEFİDİR.  BÜYÜK ORTA DOĞU PROJESİ (ABD)  BİZANS PROJESİ (AB ÜLKELERİ)  SİYONİST PROJE (İSRAİL) TERÖRÜN ALTINDAKİ GERÇEK.
Coğrafya Performans Ödevi
DÜNYA PETROL REZERVLERİ
Kadir Has Üniversitesi
20-22 Ekim 1919 Engin DEMİRCİ MALATYA 2016.
Türkiye ve Birleşik Devletler arasında şekillenen yeni siyasal dönem
Engin DEMİRCİ MALATYA 2016.
I. Dünya Savaşına İtilaf devletleri yanında giren Çarlık Rusya’sı savaş sırasında ekonomik bunalıma girince 1917 de Bolşevik İhtilali çıkmış Çarlık.
ETNİK KİMLİKLER VE MEDYADA SUNUMU: SURİYELİ SIĞINMACILAR ÖRNEĞİ
 23 Temmuz-7 Ağustos 1919 ERZURUM KONGRESİ Engin DEMİRCİ MALATYA 2016.
TÜRKİYE VE ULUSLAR ARASI ÖRGÜTLER II
GÜVENLİK KONSEYİ (BM Antlaşması, m. 23 vd.)
1/36 HİZMETE ÖZEL Suriye Krizi, Küresel Aktörler ve Türkiye’nin Suriye Politikası.
II. Dünya Savaşı büyük bir yıkıma sebep oldu. 80 milyondan fazla insanın hayatını kaybettiği bu savaş dünya genelinde ekonomik krizlere, ülke sınırlarının.
1 ŞANGHAY İŞBİRLİĞİ TEŞKİLATI ( SHANGHAI COOPERATION ORGANISATION )
İKİ SAVAŞ ARASI DÜNYA VE MİLLETLER CEMİYETİ
Sunum transkripti:

Suriye Halkının Talep Ettiği Reformlar 8 Mart 1963 tarihinden beri ülkede uygulanan olağanüstü halin kaldırılması İçişleri Bakanlığının sivilleştirilmesi Yargının bağımsızlaştırılması Bireysel hakların tanınması Gelir dağılımında adaletin tesis edilmesi İktidardaki Baas Partisi’nin gücünün sınırlandırılması

Krizin Etkileri Orta Doğu’da Şii-Sünni gerilimine zemin hazırlamıştır. Suriyeli mülteciler sorununu doğurmuştur. PKK terör örgütüne farklı bir hareket alanı sağlamıştır.

Baas rejimi ile halk arasında iç savaşa dönüşen bir çatışma vardır. Ulusal düzeyde Ayaklanan halk lehinde tutum geliştiren ülkelerle Esed rejimini destekleyen İran arasında bir nüfuz mücadelesi söz konusudur. Bölgesel düzeyde Demokratikleşme hareketlerini destekleyen aktörlerle otoriter yönetimleri destekleyen aktörler arasında bir mücadelede vardır. Küresel düzeyde Üç Düzeyde Suriye Krizi

Nusayri nüfusun iktidardaki etkinliği Esed rejiminin aldığı dış destek Muhalefetin birlik sorunu ve zayıf kalması Batılı ülkelerin çekimser tutumu Suriye Krizinin Seyrini Belirleyen Şartlar

 2 Ekim 2011’de Burhan Galyon başkanlığında Suriye muhalefetini tek çatı altından toplamak hedefiyle teşkil edilmiştir.  Esed rejimini devirerek Suriye halkını temsil eden bir yönetim kurmayı amaçlamaktadır. SURİYE ULUSAL KONSEYİ

Dünya kamuoyunu yönlendirmede zayıf kalmıştır. Esed rejiminin propagandasına karşılık yeterli bilgilendirme kampanyası gerçekleştirememiştir. Muhalefet içindeki anlaşmazlıkları giderememiştir. SURİYE ULUSAL KONSEYİ

 Grubun amacı Esed’in iktidarı terk etmesi için uluslararası kamuoyunu harekete geçirmektir.  Yaklaşık 80 ülkeden oluşan grup bugüne kadar dört kez toplanmıştır.  İstanbul’daki 2. toplantıda grup, Suriye Ulusal Konseyi’ni Suriye’nin meşru temsilcisi olarak tanımıştır. SURİYE HALKININ DOSTLARI TOPLANTILARI

 Dr. Abdulhekim Beşar başkanlığında 26 Ekim 2011 tarihinde Erbil'de Mesud Barzani'nin desteği ile kurulmuştur.  Kürtler, Esed sonrası Suriye’nin kuzeyinde özerklik ve Kürt milli kimliğinin anayasal olarak tanınması taleplerini ileri sürerek Suriye Ulusal Konseyi çatısına dâhil olmamaktadır. SURİYE KÜRT ULUSAL KONSEYİ

Yaklaşık 30 farklı grup Dini, Etnik ve İdeolojik Bölünme Bölgesel Ayrışma SURİYE MUHALEFETİNİN ASKERİ GÜCÜ

 Özgür Suriye Ordusu, Suriye Hava Kuvvetleri’nden albay rütbesinde istifa eden Riyad El-Esad ve ordudan ayrılan bir grup asker tarafından 29 Temmuz 2011 tarihinde kurulmuştur. ÖZGÜR SURİYE ORDUSU

 Şam Kurtuluş Tugayları (Ahrar El-Şam Tugayları)  Şam Kartalları Tugayı (Sukurul Şam Tugayı)  Diğer gruplar Suudi Arabistan desteği iddiası Selefi çizgi DİNİ EĞİLİMLİ SURİYELİ MUHALİFLER

KRİZİN BÖLGESEL ETKİLERİ Esed rejimine sağladığı destek Şii hilali projesi Hizbullah ve Filistinli gruplarla irtibatı Kendi rejiminin beka kaygısı İRAN

ÇÖZÜME DESTEK İÇİN REFORM ÇAĞRISI İlk Aşamada ESED REJİMİNE KARŞI ORTAK TAVIR KÖRFEZ ÜLKELERİNİN TUTUMU İkinci Aşamada

Arap Gücü'nün Suriye'ye gönderilmesi Suriye’de yardımların gerekli yerlere ulaştırılması Güvenli bölge oluşturulması Taraflar arasında ateşkesin takip edilmesi KÖRFEZ ÜLKELERİNİN ÖNERİLERİ

 Taraflar arasında derhal ateşkes ilan edilmeli, Suriye ordusu kentlerden çekilmelidir.  Tutuklular serbest bırakılmalıdır.  Anayasa düzenlemelerini kapsayan siyasi reformlar yapılmalıdır.  Arap Birliği, çözüm planı sürecini incelemek üzere Şam’da temsilci bulundurmalıdır.  Esed rejimi ile muhalifler arasında ulusal diyalog görüşmeleri başlatılmalıdır. ARAP BİRLİĞİNİN ÇÖZÜM PLANI

ARAP BİRLİĞİ GİRİŞİMLERİNİN SONUÇLARI Çözüm getirme arayışları krizin bölgesel düzeyden küresel düzeye taşınmasına zemin hazırlamış, kriz BM’ye intikal etmiştir. Esed iktidarı, Arap Birliği’nin çözüm girişimleri sırasında önerilere müspet cevap vererek zaman kazanmıştır.

Annan Barış Planı  Herkesi kapsayacak bir siyasi süreç için özel temsilciyle çalışmayı taahhüt etmek,  Saldırıları bırakıp, BM tarafından gözetilecek ateşkesin derhal sağlanması  İnsani yardımın ulaşabilmesi için günde iki saat çatışmaların durdurulması  Keyfi olarak tutuklanan ve gözaltına alınanların serbest bırakılması  Gazetecilerin ülke içinde serbestçe dolaşmalarının sağlanması  Barışçıl toplanma ve protesto hakkına saygı duyulması KRİZİN KÜRESEL ETKİLERİ

DÜNYA KAMUOYUNDAKİ KARARSIZLIK Askeri Müdahale İnsani Yardım Koridoru & Tampon Bölge Muhalefete Silah Desteği

 ABD,18 Ağustos 2011 tarihinde Esed’in istifa etmesi gerektiğini beyan etmiştir.  ABD’nin kaygıları: -Selefilerin iktidara gelme ihtimali -İsrail’in güvenliği -Suriye’nin bölünmesi -Krize müdahalenin insani ve mali kaybı ABD VE SURİYE KRİZİ

 İkili siyasi, ekonomik ve askeri ilişkiler  Rusya’nın Suriye’deki askeri üssü RUSYA’NIN SURİYE KRİZİNDEKİ TUTUMU Rusya, Esed rejimi aleyhindeki Güvenlik Konseyi karar tasarılarını veto etmektedir.

Çin, Esed rejimi aleyhindeki karar tasarılarını veto etmektedir. ABD’nin Asya-Pasifik stratejisi ABD’nin Tayvan’a silah satması ABD’nin Tibet politikası ÇİN’İN SURİYE KRİZİNDEKİ TUTUMU

 Mülteciler sorunu  Esed rejiminin PKK’ya sağladığı himaye  Suriye’nin kuzeydoğusundaki ayrılıkçı eğilimler  İkili ekonomik ilişkilerin kesintiye uğraması KRİZİN TÜRKİYE’YE ETKİLERİ

 Türkiye, Suriye’deki krizin Tunus, Mısır, Libya ve Yemen'deki süreçlerden farklı seyredebileceğini öngörememiş,  Türkiye, krizde sorunun tarafı haline gelmeye başlamıştır.  Ankara, Suriye’deki krizin bölgesel ve küresel bir anlaşmazlığa dönüşebileceğini değerlendirememiştir. KRİZİN TÜRKİYE’YE ETKİLERİ

 Suriye’de kurulabilecek bir geçiş hükümeti ile kriz aşılabilir.  Esed rejimi ağır silah sistemleriyle takviye edilecek Özgür Suriye Ordusu veya uluslararası bir müdahale ile devrilebilir.  Kriz sürüncemede kalabilir ve Suriye parçalanma sürecine girebilir.  İç çatışmaların devam etmesine rağmen Baas rejimi mukavemetini sürdürebilir ve konumunu muhafaza edebilir. 4 MUHTEMEL SENARYO

 Türkiye/Suriye ekseni- tarihi ve akrabalık bağları, komşuluk münasebetleri, ekonomik ilişkileri ve PKK-PYD sorunu  Türkiye/Suriye/ABD-İsrail ekseni siyasi ve askeri boyutludur.  Türkiye/Suriye/NATO-ABD-Fransa ekseni siyasidir.  Türkiye/Suriye/Rusya ekseni siyasi ve güvenlik boyutları vardır.  Türkiye/Suriye/Birleşmiş Milletler (Rusya ve Çin) ekseni siyasidir.  Türkiye/Suriye/İran ekseni siyasi, güvenlik ve ekonomi boyutludur. KRİZİN 6 PARAMETRESİ

 Suriye’de sıcak çatışmaya girmemelidir.  Suriye’ye müdahale durumunda lojistik destek ve insani yardımlar noktasında devreye girmelidir.  Dikkat ve enerjisini Suriye’nin yeniden yapılanma sürecine teksif etmelidir.  Batılı müttefikleri ve NATO ile birlikte hareket etmelidir. SONUÇ: TÜRKİYE NASIL HAREKET ETMELİDİR?