YEREL ZİNCİRLER BULUŞUYOR 2014

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
BAYINDIR BELEDİYESİ GERİ DÖNÜŞÜM PROJESİ
Advertisements

OKUL ÖNCESİ DÖNEMDE BESLENME EĞİTİMİ
Çocuk Sağlığı ve Hastalıkları Uzmanı
Kobi Tanımı 150 kişiden daha az çalışanı olan kurumlar
Dünya Ekonomisine İlişkin Göstergeler
ARZU YALÇIN ÖZERPLAST Plastik San. ve Tic. Ltd. Şir.
CHICAGO POS for TURKISH HOME TEXTILE TÜRK EV TEKSTİLİ SEKTÖRÜ İÇİN ŞİKAGO SATIŞ NOKTASI 444 CENTER Inc.
T.G.K. BUĞDAY UNU TEBLİĞİ VE T.G.K. EKMEK VE EKMEK ÇEŞİTLERİ TEBLİĞİ
Gelirlerim ve Ödemelerim: Ödeme Planım
Gıdalarımızı saklama kuralları
FUTBOL VE BESLENME BESLENME
SAĞLIKLI BESLENMEDE POSALI YİYECEKLERİN ÖNEMİ
DENGELİ YAŞAM PROGRAMI
Bazı Ekonomilere İlişkin Büyüme Tahminleri
BIMEKS Teknolojinin kalbi burda atiyor
ALIŞVERİŞ ALIŞKANLIKLARI ARAŞTIRMASI ÖZET SONUÇLARI Haziran 2001.
OBEZİTE VE SAĞLIKLI BESLENME
Pınarım Gıda Ltd. Şti.
SÜT ÜRÜNLERİNİN DIŞ TİCARETİNDE FIRSATLAR VE MÜCADELE ALANLARI SÜT ÜRETİM VE TÜKETİMİNDE DEĞER ZİNCİRİ 20 MAYIS 2014.
T.C. İSTANBUL BÜYÜKŞEHİR BELEDİYESİ
Metron eğitim araştırma prom gıda tur ltd şti
OKUL ÇAĞINDA ÇOCUK BESLENMESİ
GENETİĞİ DEĞİŞTİRİLMİŞ ORGANİZMALAR (GDO)
TÜRK HAVA KURUMU ÜNİVERVERSİTESİ SOSYAL BİLİMLER FAKÜLTESİ
SAĞLIKLI BESLENME.
EGE BÖLGESİ SANAYİ ODASI
TEST – 1.
AMBALAJ ATIKLARI GERİ KAZANIMI Ve ÇEVRE EĞİTİMİ PROJESİ
DAĞCILIKTA BESLENME VE SIVI ALIMI
SPOR.
AÇLIK SORUNU Elif AVCI.
2014 Yılı Devam Eden Projeler Eğitim Yükseköğretim Sektörü.
İNSANLIĞIN İKİ ÖNEMLİ İHTİYACI. Yönetilmezse; Sel Erozyon Heyelan Kontrollü akış Toprağın su ile buluşması Enerji Yönetilirse; Baraj, Gölet ve Setlerle.
ADEM EROL BAFRA 30 AĞUSTOS İLKÖĞRETİM OKULU
YAŞ GRUPLARINA GÖRE BESLENME
GAZİPAŞA İLKOKULU GERİ DÖNÜŞÜM PROJESİ.

BAYRAMPAŞA BELEDİYESİ KATI ATIK YÖNETİMİ -ÇEVRE ve GERİ KAZANIM
KÜTAHYA HALK SAĞLIĞI MÜDÜRLÜĞÜ HAYATIMIZ VE TUZ.
Hızlı Tüketim Ürünleri
ka 2 ya le re kaya kale kare ke 3 di se pek kedi kese kepek.

Buğday Unu, Yumurta, Şeker, Hidrojene Bitkisel Yağ, Şerbet
CELAL AVŞAR ORTAOKULU EKMEK İSRAFINI ÖNLEME PROJESİ
BİLİNÇLİ TÜKETİM ARİTMETİĞİ
TÜRKİYEDE ÇİFTÇİNİN ÖRGÜTLENME DESENİ VE KOOPERATİF DIŞI ÖRGÜTLENME MODELLERİ Prof.Dr.Murat YERCAN.
BÖLÜM 3 TARIMIN TÜRKİYE EKONOMİSİNDEKİ ÖNEMİ
BESİNLER VE TÜKETİMİ.
Beslenme nedir ? İnsanının yaşına, cinsiyetine, çalışma ve özel durumuna göre ihtiyacı olan enerji ve besin öğelerinin her birinden yeterli miktarlarda.
4- EKMEK VE TAHILLAR En çok karbonhidrat içeren besin grubu tahıllardır. Enerjinin büyük bir kısmını karbonhidratlardan dolayısıyla ekmek ve tahıllardan.
BESİN İÇERİKLERİ İlayda ASİL 9/E 416.
TÜKETİCİ HAKLARI En son yaptığınız alışverişi hatırlıyor musunuz?
Anaerobik Arıtma ve Biyogaz Üretim Tesisi
TÜRK OSMAN BEYİN BİR GÜNÜ. Osman Bey, sabah saat 7.00 de Casio masa saatinin alarmıyla gözlerini açtı. Puffy yorganını kaldırdı. Hugo Boss pijamalarını.
2017
Marka hikayesi ERDEM OKTAY
MUTFAK İÇİN TEMİZLİK VE DEZENFEKSİYON PLANI
Şeker Tüketİmİ ve SağlIk
YAĞLI TOHUMLU BİTKİLER VE BİTKİSEL YAĞLAR KONFERANSI
Defnem Anaokulu Temmuz Ayı Yemek Listesi
EYLÜL 2017 SABAH KAHVALTISI ÖĞLE YEMEĞİ İKİNDİ KAHVALTISI Salı
Defnem Anaokulu 2016 Aralık Ayı Yemek Listesi
GIDA VE PERSONEL HİJENİ
I. BİREYSEL BESİN TÜKETİMİ (3 Günlük)
TOPLAMA VE AYIRMA TESİSİ
01/05/2017 TATİL 02/05/2017 S-Karışık Mini Pizza,
BESLENME ÇANTASINDA BULUNMASI GEREKEN SAĞLIKLI BESİNLER KAHVALTILIKLAR Peynir- Zeytin- Haşlanmış Yumurta Reçel-Bal-Domates Salatalık-Tost-Simit-Poğaça.
FİRST RESPONDER ÇANTA İÇERİKLERİ
YILDIRIM BELEDİYESİ GERİ DÖNÜŞÜM PROJESİ. ÇÖP ve ÇEVRE İnsanlar her gün, boşalan, kırılan, eskiyen, bozulan veya artık istenmeyen her şeyi çöpe atar.
Stratejik Gıda Hizmetleri Danışmanlığı/Tasarımı Amacımız; Hizmet Standardını sağlamak; Zincir mağaza olarak tüketicilerin gideceği diğer AUM mağazalarında.
Sunum transkripti:

YEREL ZİNCİRLER BULUŞUYOR 2014 En İyi Promosyon Yöneticisi Projesi Grup Hatipoğlu Aziz Kavak

Özet Proje Adı: En İyi Promosyon Yönetimi Proje Başlangıç Tarihi : 20.01.2013 Proje Bitiş Tarihi : 31.12.2013 Proje Sonuç: Sürdürülebilir karlılık Grup Hatipoğlu Gıda San. Tic. Ltd. Şti AZİZ KAVAK &

Promosyon Alanları ve Yıllık Kiralanması Mağazaların yerleşim planlarının çıkartılması Mağazaların promosyon alanlarının belirlenmesi Promosyon alanlarının kategorilere dağılımı Kategorilerin firmalara göre dağılımları Mağazalarla paylaşımı ve uygulaması İş sonuçlarına katkısı

Promosyon Alanları ve Yıllık Kiralanması Mağazaların yerleşim planlarının çıkartılması Mağazaların promosyon alanlarının belirlenmesi

GRUP HATİPOĞLU - KİPTAŞ MAĞAZA (1400 M2) Mağazaların yerleşim planları ve promosyon alanların belirlenmesi   MERDİVEN ASANSÖR ASKILIK BÖCEK İLAÇ ÜÇG.PEYN. KR.PEYNİR B.PEYNİR KAŞAR T.YAĞ MARGARİN EKMEKLER K.YEMİŞ TEM PERWOL DETERJAN SÜTLÜK SEPET İÇECEK BAKLİYAT TEŞHİR DOLAP TEŞHİR DETERJAN MEY.YOĞURT ET ÜRÜNLERİ YUMURTA 16 15 AMPULLER HAY.MAMA 14 13 ODA KOKU SÜTLER SODA GAZLI İÇECEKLER UNLAR KAPALI BAKLİYAT NİŞASTA ÇORBALAR BEBEK MAMA K.YEM. PLASTİK ÜRÜNLER TENCERE BEZ SIVI SABUN PEÇETE TUVALET KAĞIT YUMUŞATICI HİJYENİK PEDLER TURŞU ŞRKÜTERİ MEYVE SULARI CİPS ZEYTİN PUDING KAĞIT HAVLU BL.SÜNGER TAVA PEYNİR KATI SAB. TUZ PİKNİK CAMSİL 8 SU 9 10 P.BAHÇE WC KOKU 11 12 ÇEÇİL K.MAK DUŞ JEL 7 6 BİTKİ ÇAY INSERT BAN-MUT. 5 4 C.TURKA HELVA KONSERVE SIVI YAĞ MAKARNA N.CAFE ÇAY BİSKÜVİ PAŞABAHÇE EL DET. YÜZ.TEM. BEBEK BEZ HAS. BEZ AĞIZ BAKIM ŞAMPUAN + SAÇ KREM SALÇA BAL+PKMZ POŞ ÇAY PEPSİ REÇL BUL.MK.DET. Ç.SUYU SİR+LİM COLA ÇOKOKREM ŞEKER KIRMIZI ET (KASAP) KASAP KTÇ+MYNZ LEKE ÇIK ÇİKOLATA ÜLK.ÇİK. 1 2 3 KREM/KOL TON-MISIR KİNDER/MİLKA ETİ/NESTLE ÇOCUK ŞAMP. TEŞHİR 17 BUL.ELDİVEN SAÇ BOYASI BZD,ÇÖP POŞET+FIRIN ISLAK HAVLU ALGİDA KASA 5 KASA 4 KASA 3 KASA 2 KASA 1 BEYAZ ET (KASAP) AĞDA PAMUK PRF+DEO SİGARA DOLAPLAR MANAV GOLF S.FRESH PINAR STAND GILLETTE DANIŞMA KAFETERYA KİTAPLIK OYUN MAĞAZA GİRİŞİ GAZE CAK TE/DERGİ MANAV TEZGAHI MARKET ARABALARI MAĞAZA DIŞI GRUP HATİPOĞLU - KİPTAŞ MAĞAZA (1400 M2) Kiptaş Mağazası

Promosyon Alanları ve Yıllık Kiralanması Promosyon alanlarının kategorilere dağılımı

Promosyon alanlarının kategorilere dağılımı GONDOL BAŞI KİRALAMA   1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46 47 48 49 50 51 52 A ASYAPARK d AZ g İ K AY P MALTEPE IHLAMURKUYU TAŞDELEN KİPTAŞ B GÜZELYALI Z.EVLER 1(NİL) ÜMRANİYE-1 KÜÇÜKYALI ÇAKMAK KÜÇÜKKÖY ATAKENT YAVUZTÜRK ÖRNEK BULGURLU SULTANBEYLİ MALTEPE-2 SOĞANLIK SANTRAL ŞAHİNBEY C Z.EVLER 2 TÜLİN K.KARABEKİR İ-AY DUDULLU İÇERENKÖY ÜNALAN BAĞCILAR-2 CEVİZLİ KAYIŞDAĞI KÜÇÜKSU 240 PROMOSYON Alanı Gıda grubu Deterjan&kağıt Nonfood

Promosyon Alanları ve Yıllık Kiralanması Kategorilerin firmalara göre dağılımları

Kategorilerin firmalara göre dağılımları GONDOL BAŞI KİRALAMA   1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 A ASYAPARK AZ MALTEPE IHLAMURKUYU TAŞDELEN 4M2 KİPTAŞ B FİKİRTEPE Z.EVLER 1(NİL) ÜMRANİYE-1 KÜÇÜKYALI ÇAKMAK KÜÇÜKKÖY ATAKENT YAVUZTÜRK ÖRNEK BULGURLU SULTANBEYLİ MALTEPE-2 SOĞANLIK SANTRAL ŞAHİNBEY C Z.EVLER 2 TÜLİN K.KARABEKİR DUDULLU İÇERENKÖY ÜNALAN BAĞCILAR-2 CEVİZLİ KAYIŞDAĞI KÜÇÜKSU GÜZELYALI 79 PROMOSYON Alanı Procter HAYAT KİMYA BENCKİSER ASTEL COLGATE&PAL ÜNİLEVER HENKEL j.wax sezonluk

Promosyon Alanları ve Yıllık Kiralanması İş sonuçlarına katkısı

İŞ SONUÇLARINA KATKISI Mağaza içi (innovation) değişiklik ve yenilik Sirkülasyonun artması Mağaza içi canlılık Tüketici alışkanlıklarının farklılaşması Üretici firma cirosuna etkisi Mağaza Ciroların artmasına etkisi Promosyon alanlarına satılabilecek uygun ürünleri çıkartmak,yenilemek ve takip etmek açısından da çok etkilidir. Karlılığa en büyük etken Rol’u oynamaktadır.

YAPILAN PROMOSYON TEŞHİRLERİ

FİRMALARA ETKİSİ Ciroların artması ve pazar paylarının yükselmesi Yeni ürünlerin sergilenmesi ve hareketinin izlenmesi Aksiyonların yere göre ve satışa göre planlanması Özel gondol giydirmesi yapıp ,bu noktalarda satış destek elemanları bulundurması.

FİRMALARA ETKİSİ 2012 yılında teşhir alanlarını kiralamadan çalışan firmaların ,2013 yılında aldıkları tehir alanları ile gerçekleşen büyümeleri: (kendi kategorileri içinde) 16 gondol kiralayan Türk Henkel firmasının büyüme oranı: 2013 yılında kasa çıkışlarına göre % 24 net büyüme! Colgate &Palmolive % 14.01 büyürken Procter&Gamble firması % 10.48 büyüme gerçekleştirmiştir.

Sadece deterjan,kağıt grubundan promosyon alanı alan firma sayısı : 8 İŞ SONUÇLARINA KATKISI Sadece deterjan,kağıt grubundan promosyon alanı alan firma sayısı : 8 Kiralanan promosyon alanı sayısı: 78 Kiralanan promosyon alanı bedeli firmaya ve mağazanın içerisindeki yere ve konuma göre değer biçilmekte olup ortalama adet bedeli 300 TL’dir 78x300X12=280.800 tl yıllık promosyon alanı bedeli Bu kategorinin sadece yıllık cirosunun 36 milyon tl olduğunu düşünürsek, kendi kategorisinin toplamının içinde yaklaşık % 1 ek promosyon karlılığı sağlar Promosyon alanı sayısının 240 olduğunu düşünürsek yılda 864.000 TL toplar

SÜRDÜRÜLEBİLİR KARLILIK Mağazalarımızın her m2 nin ne kadar önemli olduğunu, Her m2 nin verimli kullanıldığında sürdürülebilir kar ve yenilik getirisinin olduğunu, Yapılabilecek en iyi promosyonun teşhir alanlarının yıl buyunca sürekli verimli bir şekilde kullanılmasından geçtiğini, önemle bilgilerinize arz ederim.

TEŞEKKÜRLER