Bu gün her konuştuğu dikkate alınan, Bilgi ve birikimiyle ilimizin geleceğine yön veren seçkin bir grupla, Aydınlık yolda yürüyüşümüze Işık tutacağız…

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
ÇOCUK NASIL ÖĞRENİR?.
Advertisements

BEP : Her bir engelli çocuk için yazılı olarak, bireyin bağlı olduğu eğitim kurumunda oluşturulan birim tarafından geliştirilmiş olan ve engelli çocukların,
TÜRKAN YÜKSEL Tıkır Top.
Bu sözleri hiç duydunuz mu?
proSuccess - Yaşam Değiştiren Organizasyon
Bunu okursanız iyi olur
Değişimi Yaşıyoruz Dün dünle gitti cancağızım,
SİLVAN İMAM LİSESİ FAHRETTİN KAYA
Ar-Ge Proje Yönetimi 22 KASIM Son söz • Geleceği şekillendirebilmek adına, bugüne kadar hiç denenmemiş olan daha doğru olabilir ve daha etkin ve.
Yerel Zincirler Buluşuyor Sürdürülebilir Büyüme İçin Değişimi Yönetmek Hazım Ellialtı.
Değerler Eğitimi Özgüven.
Verimli Ders Çalışma F.N.Ç.A.L. REHBERLİK SERVİSİ
Hayatla yüzleşmeyi dene!
Stratejik Analiz (SWOT Analizi)
. DİSİPLİN. . DİSİPLİN D İ S İ P L İ N * Disiplin, “kurallar dahilinde davranış eğitimi” ya da “doğru davranış ve hareketi geliştirmek için tasarlanmış.
SUNUM. STRATEJİK YÖNETİM Esnaf ve sanatkâr işyerleri sahipleri; bir meslek koluna tabi olup, mesleki yeteneklerini kullanmak suretiyle ailelerini geçindirmek.
Biraz moral bulalım.
STRESE GİRENİN İMANINDAN ŞÜPHE EDERİM!
ETKİN İLETİŞİM BECERİLERİ GELİŞTİRME
Hayatın Ortağı Olmak... Erdal ATABEK Remziye Örselli/11 Şubat 2009.
“ Hayatın Ortağı Olmak …” ''günümüz ergenleri” ile erişkinler arasındaki uzaklık daha da artacaktır. Günümüzün ''ergen dünyası'' nı, bu dünyada geçerli.
Sevgili günlük, Bugün çok yoruldum. Neden mi bugün hem eğlendik hem öğrendik… Merak mı ediyorsun? Peki anlatayım…
Yaşlılar için felsefe George Carlin 102 yaşında (Sevimli bir ihtiyarcık) TÜRKÇEYE ÇEVİREN : ONUR AYANGİL SONUNA KADAR OKUMAZSANIZ, YAŞAMINIZDAN BİR GÜN.
KİŞİSEL GELİŞİM Burak Bayram Kadir Türk Tolga Ülkü
YAŞAM BOYU ÖĞRENME Bilgi,beceri ve yeterliliklerin kişisel sosyal ve mesleki açıdan geliştirilmesi amacıyla,yaşam boyunca yapılan tüm faaliyetlerdir..
Başarının Yol Haritası ve Paradigma Değişimi
EĞİTİMDE YENİ YAKLAŞIMLAR VE KÖY ENSTİTÜLERİ ÖRNEĞİNDE TÜRK MİLLİ EĞİTİM SİSTEMİ VE 21. YÜZYIL BECERİLERİ.
Projenin sonlandırılması
ÇOCUKLARIMIZA DİNİMİZİ NASIL ANLATALIM
Ünite Ürün Dosyası Sunumu
NİÇİN İZCİLİK.
BEP : Her bir engelli çocuk için yazılı olarak, bireyin bağlı olduğu eğitim kurumunda oluşturulan birim tarafından geliştirilmiş olan ve engelli çocukların,
ZAMAN YÖNETİMİ Zaman nedir? Zaman yönetimi nedir?
Yalnız sana borçluyum bugün dünyada varsam:
HAYIR DEMEYİ ÖĞRENELİM Erkan İLGÜN Rehber Öğretmen
ÖĞRENEN ORGANİZASYONLAR
Kazanım: Akran baskısıyla baş eder. 9. Sınıf 36 nolu kazanım etkinliği
BAŞARI VE MOTİVASYON.
DEĞER VE ENTELEKTÜEL SERMAYE Yıldız Teknik Üniversitesi
ZAMİR (ADIL).
“ Ortağı Olmak … ''günümüz ergenleri” ile erişkinler arasındaki uzaklık daha da artacaktır. Günümüzün ''ergen dünyası'' nı, bu dünyada geçerli.
STRATEJİK YÖNETİM Ercan EROĞLU Yalova 2006.
“Hayatın Ortağı Olmak…”
Işık, görmemize olanak veren bir enerji biçimidir .
Tıkır Top
Sis de dağılır.
Okul Öncesi Eğitimden İlköğretime Geçiş.
SINAV KAYGISI.
BUGÜN.. BİRAZ DA MATEMATİKLE UĞRAŞALIM BUGÜN..
OKUL ÖNCESİ EĞİTİMİN ÖNEMİ VE OKULA UYUM
ALAN TERCİHLERİ VE MESLEK SEÇİMİ
ÇOCUĞUM OKULA BAŞLIYOR
1 CANSAN İLKÖĞRETİM OKULU. 2 “Dünyanın en güzel insanlarına” Sevgili anneme ve babama mektup.
GERİATRİ.
*Bu insanlar, yaşamın her yönünü severler, şikâyet etmekle ya da olayların daha değişik olmasını istemekle vakit kaybetmezler. *Bağımsızlıklarına çok.
SANAT EĞİTİMİ.
Eğitimin ve Toplum.
n Düzey: n Düzey: Lise 1. Sınıf öğrencileri n Genel Hedef: n Genel Hedef: Karar verme becerisini geliştirmelerini sağlayabilme. n Oturum Sayısı: n Oturum.
KİŞİSEL GELİŞİM & İKY.
Yrd.Doç.Dr. Özcan PALAVAN
. * Disiplin, “kurallar dahilinde davranış eğitimi” ya da “doğru davranış ve hareketi geliştirmek için tasarlanmış talimat ve egzersizler” anlamına gelir.
Üretim, Tüketim ve Karar Verme: Ekonomi BÖLÜM 9 EKONOMİ OKURYAZARLIĞI Küçük çocuklar, her gün karşılaştıkları için ekonomik kavramların farkındadır.
DEĞERLER EĞİTİMİ Okulumuzda Öğrencilerimize ve Velilerimize 2015 Yılı Kasım ve Aralık Aylarında, Değerler Eğitiminin Önemli ve Vazgeçilmez Bir Parçası.
BÜYÜDÜKÇE DEĞİŞİYORU Z. Bugün birazdan göreceğiniz oyuncaklarla oynayacak, beslenme saatinde resimde göreceğiniz besinlerle karnınızı doyuracak, evinize.
REHBERLİK ÇALIŞMALARI. 01 NİSAN 2012 Saat: 10:00 YAKLAŞIK ADAY ve SİZ.
Ailenin Çocuğun Başarısındaki Rolü ,Sağlıklı İletişim ve Aile Sağlığı
ZAMİR (ADIL).
Güven kavramı; bir kişinin başka birinin ifadelerinden, davranış tarzından ve aldığı kararlardan emin olması ve buna göre kendi davranışlarını sergilemesi.
İLKOKUL ÖĞRENCİLERİNİN AHLAK ALGILARI
Sunum transkripti:

Bu gün her konuştuğu dikkate alınan, Bilgi ve birikimiyle ilimizin geleceğine yön veren seçkin bir grupla, Aydınlık yolda yürüyüşümüze Işık tutacağız… Saygıdeğer meslektaşlarım…

Dün dünle gitti cancağızım, Ne kadar söz varsa düne ait, Şimdi yeni şeyler söylenmek lazım Şimdi yeni şeyler söylenmek lazım. (Mevlana) İki kere yıkanamazsın aynı ırmakta; üzerinde akan sular şimdi aynı sular değildir. (Heraclitus ) Değişimi Yaşıyoruz

Bugün içinokullarda verilen eğitimin Bugün için, okullarda verilen eğitimin, içerik olarak içerik olarak, 1930’lu ve ‘40’lı yıllardan, daha kötü veya 1960’lı ve ‘70’li yıllardan, ya da ‘80’li yıllardan daha kötü olduğunu söyleyebilir miyiz? eğitim programlarımızın Hayır söyleyemeyiz. Hatta eğitim programlarımızın gelişmiş zayıfmümkün ülkelerdekilerden daha zayıf olduğunu da söylemek mümkün değildir. değildir. Eğitimde Paradigma Değişikliği

Pekineden herkes şikayet Peki neden herkes eğitim sisteminden şikayet ediyor? Neden “Eğitim Şart” lafı dillere pelesenk oluyor? yakınıyor Neden, iş dünyası, okullardan yakınıyor? Neden, veliler okullardan çok memnun değiller? Neden Neden, mezunlar yeterince girişimci, yaratıcı ve üretken yetiştirilmediklerinden dert yanıyorlar ? Biz eğitimcilerzaman zaman eğitim sisteminden Biz eğitimciler de zaman zaman eğitim sisteminden dert yanmıyor muyuz. ? Neden ? Eğitimde Değişen Paradıgmalar

Sorun; Sorun; yaptığını doğru şekilde yapmakta değil, doğru olanı yapmamaktadır. bugünün doğrularını Eğitimde “bugünün doğrularını”, dolayısıyla bugünün yapmak yapılması gerekenleri yapmak gerekmektedir. temel sorun Eğitim sistemindeki temel sorun, sistemin başlangıçta yeni amaçlanan görevleri yerine getirmemesi değil, yeni gereksinimleri karşılayacak yapı ve işleyişin gereksinimleri karşılayacak yapı ve işleyişin oluşturulamamasıdır. oluşturulamamasıdır. Eğitimde Paradigma Değişikliği

Biz eğitimciler emin Biz eğitimciler kendimize düşen görevi hakkıyla ve doğru şekilde yaptığımızdan emin gözüküyoruz. Bu doğrudur. Ancakyapılanın doğru şekilde yapılması değildoğru olanın Ancak sorun yapılanın doğru şekilde yapılması değil, doğru olanın yapılmasıdır. Artık Artık bugün daha önceden yapılanları yapmak en iyi şekilde de yapılsa sorunları en iyi şekilde de yapılsa sorunları çözmekte yetersiz kalmaktadır. çözmekte yetersiz kalmaktadır. Şimdiye kadar yapılanın bugün doğru olup olmadığının sorgulanması bugün doğru olup olmadığının sorgulanması ve bugün için doğru olanın ne olduğunun belirlenmesi en eğitimsel sorunumuzdur en eğitimsel sorunumuzdur. Eğitimde Paradigma Değişikliği

21. Yüzyılda okulların iki temel işlevi bir üst eğitime 1.Çocukları bir üst eğitime hazırlamak, hayata 2.Çocukları hayata hazırlamak.

Günümüzde eğitim örgütlerini derinden etkileyen beş temel değişime alanından bahsetmek mümkündür. Bunlar  bilgi patlaması  hızlı ürün eskimesi  iş gücü yapısının değişmesi  kişisel ve toplumsal sorunlara ilginin artması  işin giderek uluslar arası nitelik kazanması. Bu değişme alanları, örgütlerin hızla diğer kültürlere, çevreye uyum gösterebilecek öğrenen örgütler ve açık sistemler örgütlenmesini zorunlu hale getirmiştir. Okullar bu değişime sadece ayak mı uyduracak, yoksa bu değişimin öncüsü mü olacak. Okullar bu değişime sadece ayak mı uyduracak, yoksa bu değişimin öncüsü mü olacak. Değişimin Öncüsü Okullar

OKULLARIMIZ ve EĞİTİM SİSİTEMİMİZ BU DEĞİŞİME HAZIR MI

HİÇ BİR SİSTEM, O SİSTEMİ İŞLETECEK İNSAN UNSURUNUN KALİTESİNDEN DAHA ÜST DÜZEYDE BİR KALİTE ORTAYA KOYAMAZ.

Kurbağayı çok kaynamış bir kaba atarsanız ani refleks gösterir ve kendini kabın dışına atar. Ancak normal ısıdaki bir suya koyar altını hafif ateşte ısıtmaya başladığınızda yavaş yavaş kaynar (hatta bundan zevk almaya başlar) ve haşlanır gider. Kurbağayı çok kaynamış bir kaba atarsanız ani refleks gösterir ve kendini kabın dışına atar. Ancak normal ısıdaki bir suya koyar altını hafif ateşte ısıtmaya başladığınızda yavaş yavaş kaynar (hatta bundan zevk almaya başlar) ve haşlanır gider. Haşlanmış Kurbağa…

 Değişimin var olduğuna,  Dönüşümün gerekli olduğuna,  Bir şeylerin değişeceğine,  Okulun çocuklarımız için olduğuna,  Bu inancımızı tutarlı şekilde ifade etmeye,  Öğretmenleri cesaretlendirerek vizyon geliştirmeye,  Herşeye rağmen başarılı olabileceğimize, hazırsak taşlar yerinden oynuyor demektir. Taşlar yerinden oynadığında değişim başlamıştır. Eğitim yöneticileri olarak bizler;

15 YA DEĞİŞECEĞİZ YA DA YOK OLACAĞIZ! Charles Darwin

NEREDEN BAŞLAMALI ? 16

Genç ve düşlerim sonsuzken, dünyayı değiştirmek isterdim. Yaşlanıp akıllanınca, dünyanın değişmeyeceğini anladım. Ben de düşlerimi biraz kısıtlayarak sadece içinde bulunduğum toplumu değiştirmeye karar verdim. Ama, o da değişeceğe benzemiyordu. İyice yaşlandığımda, artık son bir gayretle, sadece ailemi, kendime en yakın olanları değiştirmeyi denedim. Ne yazık ki bu da mümkün olmadı. Nereden Başlamalı ?

Şimdi ömrümün sonunda fark ettim ki, önce yalnız kendimi değiştirseydim, onlara örnek olarak ailemi de değiştirebilirdim. Alacağım cesaret ve ilhamla, yakın ve uzak çevremi daha ileri götürebilirdim. Kim bilir, belki dünyayı bile değiştirebilirdim!!! Nereden Başlamalı ?

“DEĞİŞMEYEN kurumlar, ilerlemeye başlayan toplumlara dar gelen elbiseler gibidir.” Henry Ford

Sadece Size Gösterilenlere Bakabilirsiniz Belki Geleceği De Görmeye Çalışabilirsiniz Ya Da Geleceği Şekillendirmeye Çalışırsınız Size Üç Seçenek;

Değişimi Yönetmek Değişimi Yaşamak Ölümü Beklemek Biz Ne Yapalım?

Öğrenmeyi Öğretmek, Yeniden Öğrenmeyi Öğretmek, Değişen Ve Gelişen Dünyamızda Eğitimin Amacı İnsan Gücünü, Verimli Ve Yaratıcı Kılmaktır.

50 yıl önce okulda öğretilenlerin %75’i kullanılırken, şimdi %2’lerde Bilgi

İnsanlık Dünyadaki tüm böcekler kaybolsa yaşam 50 yılda sona erer. Dünyadaki tüm insan varlığı ortadan kalksa, 50 yılda tüm yaşam biçimleri yeniden canlanır. Jonas Salk

ÖZGÜVENİ OLAN