10. Sınıf 9 nolu kazanım etkinliği

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
Stratejik Planlama.
Advertisements

MOTİVASYON VE MOTİVASYON ENGELLERİNİ AŞABİLME
STRATEJİK PLANLAMA.
KARİYER YOLCULUĞUNDA İLK ADIMLAR
NİĞDE ÜNİVERSİTESİ Hedefler, Faaliyetler, Performans Kriterleri
Zamanı Ölçme.
“BAŞARININ YOLLARI” Nereye gideceğini bilmiyorsan, hangi yoldan gittiğinin hiçbir önemi yoktur.
Hayat Biçimini Seçmektir
HEDEFİN GÜCÜ & DOĞRU HEDEF BELİRLEME
Hazırlayanlar Prof. Dr. Fevziye AKÖZ (YTÜ)
11. SINIFLAR YAZ ÇALIŞMA PROGRAMI
BAŞARI VE MUTLULUK Ramazan BERKEBAN Psikolojik Danışman
MESLEĞE YÖNELTME SEMİNERİ
Kendimizi evlenince, bir bebek sahibi olunca, sonra bir tane daha olunca yaşamın daha güzel olacağına inandırmışızdır. Sonra çocuklarımızın yeterince yetişkin.
Tatilde Yapılacaklar.
Nejat Erk. STRATEJİK PLANLAMA, UZUN DÖNEMLİ REKABET GÜCÜ KAZANDIRICI ÇABALARIN TÜMÜDÜR. TANIM : 2.
SUNUM.
STRATEJİK PLANLAMA SABEK A.Ş.
HOBİLERİMİZ VE BİZ Kazanım: Hobilerin insan hayatındaki önemini belirtir. 11. Sınıf 26 nolu kazanım etkinliği.
NASIL GÖRÜNÜYORUM? Kazanım: Başkalarının kendisi ile ilgili görüşlerinin bireyin kendini algılama biçimini nasıl etkilediğini fark eder. 10 sınıf 23 nolu.
Edirne Koleji Rehberlik Servisi
Algoritmalar (Algoritms)
MESLEKİ HEDEFLERİM Kazanım: Kısa ve uzun dönemde mesleki hedeflerini belirler. 11. Sınıf 91 nolu kazanım etkinliği.
Algoritmalar (Algoritms)
BAŞARI Kazanım: Başarı ve başarısızlığa neden olan etmenleri belirler.
12. Sınıf 100 nolu kazanım etkinliği
EĞİTSEL ALANLAR Kazanım: Eğitsel alanlardaki güçlü ve zayıf yönlerini değerlendirir. 9. Sınıf 8 nolu kazanım etkinliği.
Hayatta başarılı olmak için sahip olmanız gereken ilk şey nedir?
BAŞARI VE MOTİVASYON.
VERİMLİ DERS ÇALIŞMA YÖNTEMLERİ
KİŞİSEL ÇABA- BAŞARILI İŞ YAŞAMI
YEREL ÇEVREDE İŞ VAR MI? Kazanım: Bulunduğu çevredeki meslekleri değerlendirir. 12. Sınıf 102 nolu kazanım etkinliği.
STRATEJİK PLANLAMA.
Stratejik Amaçların Özellikleri
ÖFKE KONTROLÜ SEMİNERİ
KÜLTÜREL BİRİKİM Kazanım: Kültürel birikimin kişiliğine ve kariyerine katkılarını belirtir. 12. Sınıf 27 nolu kazanım etkinliği.
Strateji Geliştirme Başkanlığı
MEHMET EKİCİ REHBER ÖĞRETMEN
EĞİTİMDE AİLENİN ÖNEMİ
AMAÇ BELİRLEME.
TRABZON İL MİLLİ EĞİTİM MÜDÜRLÜĞÜ AR-GE BİRİMİ
SINAVIM VE KAYGIM Kazanım: Sınav kaygısının akademik başarıya etkisini açıklar. 9. Sınıf 7 nolu kazanım etkinliği Bu şablon bir grup ayarında eğitim malzemesi.
ALLAHIN YARDIMINA GÜVENİRİM ÇALIŞIRIM,BAŞARIRIM
HANGİ ALAN-HANGİ MESLEK?
MESLEĞE YÖNELTME SEMİNERİ. MESLEK SEÇİMİ NEDEN HAYATINIZIN DÖNÜM NOKTALARINDAN BİRİDİR?
ALAN TERCİHLERİ VE MESLEK SEÇİMİ
ALAN SEÇİMİ.
DERS PROGRAMI OLUŞTURMA
VERİMLİ DERS ÇALIŞMA YÖNTEMLERİ
Hayat Biçimini Seçmektir
Okul Rehberlik ve Psikolojik Danışma Hizmetleri 1 VERİMLİ ÇALIŞMA TEKNİKLERİ Hazırlayan ve sunan : Uzm.Psk.Dan. Yusuf URHAN.
BAŞARI ÇALIŞMA ve KARİYERLER
n Düzey: n Düzey: Lise 1. Sınıf öğrencileri n Genel Hedef: n Genel Hedef: Karar verme becerisini geliştirmelerini sağlayabilme. n Oturum Sayısı: n Oturum.
Kaybetsem de Vazgeçmem
SEVGİLİ GENÇLER; İLKÖĞRETİM 8. SINIF ÖĞRENCİSİ OLARAK HAZİRAN AYINDA BİR KARAR VERECEKSİNİZ. BEN OKULU BİTİRİNCE NE YAPACAĞIM? OKUYACAK MIYIM? OKUMAYACAK.
AMAÇ VE HEDEF BELİRLEME
ORTAK DERSLER, zorunlu alınması gereken derslerdir, 33 saat ortak zorunlu alınması gereken ders vardır.  SEÇMELİ DERSLER, Genel kültür derslerini kapsar.
PARÇADA ANLAM Parçada anlam şiir ve paragraftan oluşur.
Alan-Ders Seçimi Seminerine HOŞGELDİNİZ
MESLEK TERCİHİNDE AİLE Dr.M.Zeki İLGAR Biruni Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dr.M.Zeki İLGAR.
REHBERLİK SERVİSİ motivasyon semineri.
SEMINER 1 : MERHABA SıNAV ÇALIŞMAYI SEVMEK. TEOG sistemini dikkate alarak çalışmalarımızı nasıl yapılandırmalıyız, verimli ders çalışma tekniklerini nasıl.
HARRAN ÜNİVERSİTESİ İİBF KARİYER GÜNLERİ ŞANLıURFA VALI YARDıMCıSı OĞUZ ŞENLIK.
Kendimizi evlenince, bir bebek sahibi olunca, sonra bir tane daha olunca yaşamın daha güzel olacağına inandırmışızdır. Sonra çocuklarımızın yeterince yetişkin.
Proje Oluşturma ve Yönetimi
Kendimizi evlenince, bir bebek sahibi olunca, sonra bir tane daha olunca yaşamın daha güzel olacağına inandırmışızdır. Sonra çocuklarımızın yeterince yetişkin.
YÜKSEKÖĞRETİM KURUMLARI SINAVI
Ölçme ve Değerlendirme
MALAZGİRT MESLEKİ VE TEKNİK ANADOLU LİSESİ
Değişkenler Eğitimde Ölçme ve Değerlendirme ile İlgili Genel Kavramlar
Sunum transkripti:

10. Sınıf 9 nolu kazanım etkinliği GELECEĞİM 10. Sınıf 9 nolu kazanım etkinliği

Durum: “Ahmet Bey 55 yaşında, evli ve 2 çocuk babasıdır. Ailesi ile birlikte İstanbul’da yaşamaktadır. İstanbul Teknik Üniversitesi Makine Mühendisliği bölümünden mezun olduktan sonra yurtdışında yüksek lisans yapmıştır. Uzun süre yurt içinde ve yurt dışında özel şirketlerde yüksek makine mühendisi olarak çalıştıktan sonra 10 yıl önce kendi şirketini kurmuştur. İş dışında fotoğrafçılıkla uğraşmakta ve ailesi ile birlikte sürekli seyahat ederek doğa fotoğrafları çekmektedir. Fotoğrafları yerli ve yabancı dergilerde yer almaktadır. Hatta geçen yıl uluslararası bir yarışmada ödül almıştır.”

Ahmet Bey’in 15 yaşındaki durumu ile ilgili aşağıdaki soruları birlikte cevaplayalım: Nerede, kimlerle nasıl bir ortamda yaşamaktadır? Hangi okula gitmektedir? Hangi alanı seçmek istemektedir? Okuldaki başarı durumu nedir? Ders dışında nelerle ilgilenmektedir? Okulu bitirdikten sonra neler yapmayı planlamaktadır? Gelecekteki amaçları nelerdir?

Ahmet Bey’in 30 yaşındaki durumu ile ilgili aşağıdaki soruları birlikte cevaplayalım: Nerede, kimlerle nasıl bir ortamda yaşamaktadır? Nasıl bir işte çalışmaktadır? İşinde başarılı ve mutlu mudur? İş dışında nelerle ilgilenmektedir? Gelecekteki amaçları nelerdir?

Ahmet Bey’in 45 yaşındaki durumu ile ilgili aşağıdaki soruları birlikte cevaplayalım: Nerede, kimlerle nasıl bir ortamda yaşamaktadır? Nasıl bir işte çalışmaktadır? İşinde başarılı ve mutlu mudur? İş dışında nelerle ilgilenmektedir? Bu güne kadarki yaşamında amaçlarına ulaşabilmiş midir? Gelecekteki amaçları nelerdir?

Şimdi sıra kendimizde… Ahmet Bey’in yaşamını, geçirdiği aşamaları göz önüne alarak, (aşağıdaki soruları da dikkate alarak) kendi amaçlarınızı ve kendinizin 30 ve 45 yaşlarındaki durumunuzu düşününüz. Nerede, kimlerle nasıl bir ortamda yaşıyorum? Nasıl bir işte çalışıyorum? İşinde başarılı ve mutlu muyum? İş dışında nelerle ilgileniyorum? Bu güne kadarki yaşamında amaçlarıma ulaşabildim mi? Gelecekteki amaçlarım nelerdir?

Amaç Belirleme… Gelecek için gerçekçi bir amaç belirleme, bütün gayret ve çalışmalarımızın başarıya ulaşması bakımından çok önemlidir. Bu nedenle geleceğe dönük bir amacımızın olması ve bu amacın da gerçekçi olması bizi başarıya götürecek en önemli etkendir.

AMAÇ BELİRLEMEDE ÖLÇÜTLER 1. Amaç anlaşılır olmalıdır. Kişi amacın ne olduğunu anlayabilmeli ve bu amaca ulaşabilmek için atılacak ilk adımları belirleyebilmelidir.

AMAÇ BELİRLEMEDE ÖLÇÜTLER 2. Amaç inandırıcı olmalıdır. Kişi bu amaca ulaşabileceğine inanabilmelidir.

AMAÇ BELİRLEMEDE ÖLÇÜTLER 3. Amaç ulaşılabilir olmalıdır. Kişi sahip olduğu yetenek ve güçlerle amaca ulaşabilmelidir. Örneğin 10 yaşında bir çocuğun gelecek yıl 100 kg.lık bir ağırlığı kaldırmayı amaçlaması ulaşılacak bir amaç değildir.

AMAÇ BELİRLEMEDE ÖLÇÜTLER 4. Amaç kontrol edilebilir olmalıdır. Amaç kişinin kendi çabasıyla kontrol edebileceği biçimde ifade edilmelidir. Örneğin ünlü bir film yıldızıyla mutlu bir evlilik yapmak, kontrol edilebilir bir amaç değildir. Çünkü evlilik sadece bir kişinin davranışlarına bağlı değil, iki kişinin anlaşması ile gerçekleşebilecektir.

AMAÇ BELİRLEMEDE ÖLÇÜTLER 5. Amaç zaman ve nicelik açısından ölçülebilir olmalıdır. Genel ifadeler amaca ulaşıp ulaşılamadığını değerlendirmede güçlük yaratacaktır. Örneğin temiz bir evim olsun istiyorum yerine Pazar gününe kadar çalışma masasını temizlemek istiyorum demek daha uygun olacaktır.

AMAÇ BELİRLEMEDE ÖLÇÜTLER 6. Amaç arzu edilir olmalıdır. Amaç kişinin ne yapması gerektiğini değil, gerçekten ne istediğini yansıtmalı.

AMAÇ BELİRLEMEDE ÖLÇÜTLER 7. Amaç alternatifsiz olarak ifade edilmelidir. Araştırmalar amacın şunu ya da bunu yapabilirim, biçiminde ifade edildiğinde her ikisine de ulaşılamadığını göstermektedir. Bu, amaçlar oluşturmada esnekliğin olmaması anlamına gelmez. Eğer kişi amacını değiştirmek isterse yeni bir amaç oluşturulabilir, ancak bunu yine alternatifsiz olarak yapmalı ve tek bir amaç belirlemelidir.

AMAÇ BELİRLEMEDE ÖLÇÜTLER 8. Amaç yapıcı ve geliştirici olmalıdır, amaç kişiye çevresine ve topluma zarar verici nitelikte olmamalıdır. Örneğin; cumartesi günü 10 tane arabanın lastiklerini patlatmak yukarıdaki ölçütlerin birçoğunu karşılar, ancak yapıcı değil yıkıcı olduğundan uygun bir amaç olmayacaktır.

Şimdi bir hayat dersi… MUTLAKA HEDEFİN OLSUN Yale Üniversitesi mezunları üzerinde yapılan bir araştırmaya göre, mezunlarla görüşülmüş ve onlardan açık ve belirli hedeflere sahiplerse bunlara nasıl ulaşacaklarına ilişkin planlarını yazmaları istenmiştir. Mezunlardan sadece %3’ünün böyle yazılı amaçlara sahip olduğu görülmüştür. Yirmi yıl sonra, yani 1973’te araştırmacılar 1953’te görüşme yaptıkları kişilere tekrar gitmişler, diğer konular bir tarafa, daha önce yazılı amaçlara sahip olan %3’lük kesimin finansal açıdan; geri kalan%97’nin toplamından daha iyi durumda olduklarını görmüşlerdir. Bu sadece kişilerin finansal gelişmelerini göstermektedir. Araştırmacılar, ölçümü zor olan; mutluluk, neşeli, huzurlu olma gibi sübjektif durumlarda da %3’lük kesimin diğerlerinden çok daha iyi olduklarını belirlemişlerdir. "Gideceğiniz yeri bilmiyorsanız vardığınız yerin önemi yoktur."

"Büyük adamların amaçları, diğerlerinin yalnızca istekleri vardır."