MERKEZDEN YÖNETİM TEŞKİLATI

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
ULUSAL GÜVENLİK MİLLİ GÜVENLİK KAVRAMI VE KAPSAMI
Advertisements

TÜRKİYE CUMHURİYETİ ANAYASASI
SPOR VE ÇEVRE KAMU KURUM VE KURULUŞLARIN SPORA ETKİSİ
C)CUMHURİYET'İN BEKÇİLERİNE...
İŞ KANUNUNDA ÜÇLÜ DANIŞMA KURULU VE EKONOMİK SOSYAL KONSEY AYŞE KÜÇÜK ZİYA AK MEHMET ÜSTBAŞ
GENEL OLARAK ÜNİVERSİTE TEŞKİLATI
Yerel Yönetimler Maliyesi
TÜRK Eğitim Sistemi.
Devlet Teşkilatı Devletin Ortaya Çıkışı Konusunda Teoriler
Genel İdari Yapı Ferhan ERGÜN –Maliye Uzmanı
DEVLETİN GENEL TANIMI Devlet bir ulusun sahip olduğu ve coğrafi sınırları belirli ülke toprakları üzerinde, yasama, yürütme ve yargı işlevlerini yerine.
Elif vural b YÜRÜTME.
Öğr. Gör. Anıl Çağlar ERKAN
HAZIRLAYAN: YUSUF SÜNETCİ 4-B
GAP BÖLGESİ SEL PROJESİ YÖNLENDİRME KOMİTESİ TOPLANTISI
E.Ü. PERSONEL DAİRESİ BAŞKANLIĞI
YARGI BAĞIMSIZLIĞI & YASAMA VE YÜRÜTME İLE İLİŞKİLER
HARCAMA YETKİLİSİ Harcama yetkilisi kimdir?
KAMUDA İÇ DENETİM (5018 sayılı Kamu Mali Yönetimi ve Kontrol Kanunu)
MİLLİ GÜVENLİK Hazırlayan : Kudret Uğurlu EMİNSOY.
T.C İDARİ TEŞKİLATI MERKEZİ İDARE.
VATANDAŞLIK BİLGİSİ ESRA ERİŞ 4-B KONU : YARGI
Kamu Görevlileri Etik Kurulu
6360 Sayılı Kanun On Dört İlde Büyükşehir Belediyesi Ve Yirmi Yedi İlçe Kurulması İle Bazı Kanun Ve Kanun Hükmünde Kararnamelerde Değişiklik Yapılmasına.
TÜRK Eğitim Sistemi.
5/A MERKEZİ YÖNETİM HARUN DOLMA.
Avrupa Birliğinin Kurumları
Mustafa ÖZÜNLÜ Kamu Yönetimi Bilim Uzmanı Mart 2015 Ürgüp/NEVŞEHİR
K ü bra AVCI / / 4-B 3. POZİTİF HUKUKUN KAYNAKLARI Pozitif hukuk kaynaklarını üç başlık altında inceleyebiliriz: Yazılı Kaynaklar Yazısız Kaynaklar.
“KAMU PERSONELİ” Kimdir?
TÜRKİYE CUMHURİYETİ ANAYASA DÜZENİ
METEOROLOJİ GENEL MÜDÜRLÜĞÜ
DEVLET TEŞKİLATI SORULARI
DEVLET TEŞKİLATI SORULARI
TUNCAY ÖZOĞLU. AVRUPA BİRLİĞİ ORGANLARI  Avrupa Parlamentosu, AB kurumları içinde doğrudan halk tarafından seçilen organdır.  AB üyesi ülkelerin vatandaşları.
2709 sayılı TÜRKİYE CUMHURİYETİ ANAYASASI Anayasanın bağlayıcılığı ve üstünlüğü MADDE 11 – Anayasa hükümleri;  Yasama,  Yürütme ve  Yargı organlarını,
Cumhuriyetin Temel Organları (YÜRÜTME)
YEREL YÖNETİM BELEDİYE VE GÖREVLERİ.
HARCAMA.
SÜREKLİ KURULLAR / BAĞLI KURULUŞLAR AFET VE ACİL DURUM YÖNETİMİ BAŞKANLIĞI ATATÜRK KÜLTÜR, DİL VE TARİH YÜKSEK KURUMU BASIN-YAYIN VE ENFORMASYON GENEL.
A-MEB’NA BAĞLI KURULUŞLAR 1.MİLLİ EĞİTİM AKADEMİSİ 2.YÜKSEKÖĞRENİM KREDİ VE YURTLAR KURUMU 3.FİLM,RADYO,TELEVİZYONLA EĞİTİM MERKEZİ.
Kamu Yönetiminin Yapısı
İdari Yargı Örgütü 3. Hafta.
KAMU HARCAMA HUKUKUNUN KAYNAKLARI. Kamu harcamaları, kamusal birimlerin yetkililerinin, çeşitli hukuki düzenlemelerden(anayasa, kanun, kanun hükmünde.
Kamu Yönetiminin Yapısı. Türkiye’de Kamu Yönetiminin Yapısı Merkezi Yönetim Türkiye’nin yönetim yapısı, örgütlenme ilkelerine göre «merkezi» ve «yerinden.
Ahi Evran İlkokulu/Ortaokulu
1/63 Çağ Üniversitesi Hukuk Fakültesi. 2/63 Anayasa Hukuku Yürütme.
Kamu Yönetiminin Yapısı. Türkiye’de Kamu Yönetiminin Yapısı Merkezi Yönetim Türkiye’nin yönetim yapısı, örgütlenme ilkelerine göre «merkezi» ve «yerinden.
ZEYNEP TANRIKULU 5-A İL YÖNETİMİ YAŞADIĞIMIZ YERİN YÖNETİMİ: Ülkemiz, devletin kamu hizmetlerini her yere daha rahat götürebilmesi, toplumun ihtiyaçlarını.
YENİ ANAYASA OCAK 2017 OCAK 2017 TARİHLİ ANAYASA MADDELERİNDEN KISALTILARAK ALINTI YAPILAN , GENEL BİLGİLENDİRME AMAÇLI, ÖZET BİR ÇALIŞMADIR.
DEVLET PLANLAMA TEŞKİLATI
“KAMU PERSONELİ” Kimdir?
Temel HUKUK DERS NOTLARI SON HAFTA
Çağ Üniversitesi Hukuk Fakültesi.
VETERİNER HEKİMLİĞİ MEVZUATI
DEVLET PLANLAMA TEŞKİLATI
TEŞKİLAT VE YÖNETİMİ GELİŞTİRME
YASALAR VE ÖZEL EĞİTİM.
HARCAMA YETKİLİLERİ HAKKINDA GENEL BİLGİLER.
Öğr.Gör.İdil YILDIRIM ARI
MEVZUATLA İLGİLİ KAVRAMLAR
MERKEZ TEŞKİLATI /BAŞKENT
Anayasa normlar hiyerarşisinin en üstünde yer alan ve yasama, yürütme ve yargı organlarını bağlayan temel hukuk kurallarını içerir. ANAYASA.
DERNEĞİN KENDİLİĞİNDEN SONA ERMESİ (İNFİSAH)
HUKUKUN KAYNAKLARI Hukukun kaynakları, asıl kaynaklar ve yardımcı kaynaklar olarak ikiye ayrılır. Asıl kaynaklar: Yazılı ve yazısız kaynaklar Yardımcı.
Dernek, kazanç paylaşma dışında belirli ve ortak bir amacı gerçekleştirmek için bir araya gelen kişi topluluğudur. Derneğin unsurları şunlardır: Kişi.
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
ÖĞ. gör. Benay KESKİN İŞOĞLU 3. Hafta
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
I. Anayasa Mahkemesi’nin Yapısı
Sunum transkripti:

MERKEZDEN YÖNETİM TEŞKİLATI Hazırlayan: Hukuk Fakültesi II.Sınıf Mustafa ÇELİK 050110021

MERKEZDEN YÖNETİM TEŞKİLATI Başkent Teşkilatı Taşra Teşkilatı

BAŞKENT TEŞKİLATI Cumhurbaşkanı Bakanlar Kurulu Başbakan Bakanlıklar Yardımcı Kuruluşlar

CUMHURBAŞKANI A) NİTELİĞİ ve SEÇİMİ Anayasaya göre kendisine yürütme yetkisi ve görevi verilmiş bulunan Cumhurbaşkanı Devletin başıdır. Kırk yaşını doldurmuş,yükseköğrenim yapmış her Türk vatandaşı Cumhurbaşkanı olabilir. Cumhurbaşkanı beş yıl için halk tarafından seçilir.

CUMHURBAŞKANI B) GÖREV ve YETKİLERİ a) Yasama ile ilgili olanlar; 1) Gerekli gördüğü takdirde,yasama yılının ilk günü TBMM açılış konuşmasını yapmak 2) TBMM’yi gerektiğinde toplantıya çağırmak 3) Kanunları yayımlamak 4) Kanunları gerekli gördüğü takdirde TBMM’ne geri göndermek 5) Anayasa değişikliğine ilişkin kanunları gerekli gördüğü takdirde halkoyuna sunmak 6) kanunları,KHK ve TBMM içtüzüğü hakkında Anayasa Mahkemesinde iptal davası açma 7) TBMM seçimlerinin yenilenmesine karar vermek

CUMHURBAŞKANI b) Yürütme alanına ilişkin olanlar; 1) Başbakanı atamak ve istifasını kabul etmek 2) Başbakanın teklifi üzerine bakanları atamak ve görevlerine son vermek 3) Gerekli gördüğü hallerde Bakanlar Kurulu’nu başkanlığı altında toplantıya çağırmak 4) Milletlerarası andlaşmaları onaylamak ve yayımlamak 5) TBMM adına TSK’nın başkomutanlığını temsil etmek 6) TSK’nın kullanılmasına karar vermek 7) Genelkurmay Başbakanını atamak 8) Milli Güvenlik Kurulu’nu toplantıya çağırmak 9) MGK’ya başkanlık etmek 10) Başkanlığında toplanan Bakanlar Kurulu kararıyla sıkıyönetim veya olağanüstü hal ilan etmek ve KHK çıkarmak 11) Devlet Denetleme Kurulu’nun üyelerini ve başkanını atamak 12) DDK’ya inceleme,araştırma ve denetleme yaptırmak

CUMHURBAŞKANI c) Yargı organı ile ilgili olanlar; 1) Anayasa mahkemesinin üyelerini 2) Yargıtay üyelerinin dörtte birini 3) Yargıtay Cumhuriyet Başsavcıvekilini 4) Asker yargıtay üyelerini 5) Asker Yüksek İdare Mahkemesinin üyelerini 6) HYSK’nın üyelerini seçmektir

CUMHURBAŞKANI C) SORUMLULUĞU Cumhurbaşkanın göreviyle ilgili olarak şahsen idari ve mali sorumluluğu yoktur. Cumhurbaşkanın,anayasa ve diğer kanunlarda başbakan ve ilgili bakanın imzalarına gerek olmaksızın tek başına yapabileceği belirtilen işlemleri dışındaki bütün kararları,başbakan ve ilgili bakanlarca imzalanır (karşı imza kuralı).Bu kararlardan başbakan ve ilgili bakan sorumludur.

CUMHURBAŞKANI D) TEŞKİLATI Cumhurbaşanlığı Genel Sekreterliği Devlet Denetleme Kurulu

CUMHURBAŞKANI Cumhurbaşkanlığı Genel Sekreterliği Genel sekreter,cumhurbaşkanına anayasa ve kanunlarla verilmiş görev ve yetkilerinin kullanılması için gerekli işlemleri hazırlar;Cumhurbaşkanının basın ve halkala ilişkilerini sağlar;Cumhurbaşkanına yapılan başvuruları değerlendirir;Cumhurbaşkanınca görevlendirilmesi halinde onu temsil eder.

CUMHURBAŞKANI a) Tüm kamu kurum ve kuruluşlarında Devlet denetleme kurulu DDK, ancak Cumhurbaşkanının isteği üzerine faliyete geçen bir kuruldur.cumhubaşkanın talimatı üzerine DDK; a) Tüm kamu kurum ve kuruluşlarında b) Tüm kamu kurum ve kuruluşları tarafından en az sermayelerinin yarısından çoğuna katılmak suretiyle oluşturulan her türlü kuruluşda c) Her türlü işçi ve iş veren meslek teşekkülerinde d) Kamu kurumu niteliğindeki meslek kuruluşlarında e) Kamuya yararlı derneklerde f) Vakıflarda,her türlü inceleme,araştırma ve denetleme yapar. NOT:TSK ve yargı organları Devlet Denetleme Kurulu’nun görev alanı dışındadır.

BAKANLAR KURULU Bakanlar Kurulu, Cumhurbaşkanın atama işlemiyle kurulur ve göreve başlar.Başbakan bakanlar kurulunun başkanıdır. NOT:Gerekli görülürse Cumhurbaşkanı da bakanlar kuruluna başkanlık edebilir.

BAKANLAR KURULU Bakanlar Kurulu’nun görev ve yetkileri; 1) Cumhurbaşkanı ile birlikte yürütme yetkisi ve görevini anayasa ve kanunlara uygun olarak kullanmak 2) Vergi,resim,harc ve benzeri mali yükümlülüklerin muaflık, istisnalar ve indirimleriyle oranlarına ilişkin hükümlerinde kanunun belirtiği yukrı ve aşağı sınırlar içinde değişiklik yapmak 3) TBMM üyesine belli konuda ve altı ayı aşmamak üzere geçici bir görev vermek 4) Kanun tasarısı sunmak 5) Tüzük çıkarmak 6) TSK’nın yurt savunmasına hazırlanmasından,TBMM’ne karşı sorumlu olmak 7) Kanun Hükmünde Kararname çıkarmak 8) Olağanüstü hal ve sıkıyönetim ilan etmek 9) Bütçe ve kesinhesap kanun tasarısı hazırlamak

BAŞBAKAN NİTELİĞİ ve GÖREVLERİ Başbakan, Bakanlar Kurulu’nun başkanı,bakanlıkların ve Başbakanlık Teşkilatının en üst amiridir. Görevleri şu şekilde sıralanmıştır: 1) Türkiye Cumhuriyeti’nin yüksek hak ve menfaatlerini korumak ve gözetmek,milletin huzur ve güvenini sağlayıcı önlemler almak,genel ahlakı ve kamu düzenini muhafaza etmek,sosyal ve kültürel kalkınmayı sağlam 2) Hükümetin genel siyasetini yürütmek 3) Bakanların görevlerinin Anayasa ve kanunlara uygun olarak yerine getirilmesini gözetmek ve düzeltici önlemleri almak 4) Anayasa ve kanunlarla kendisine verilen görevleri yapmak.

BAŞBAKAN TEŞKİLATI 1) Merkez Teşkilatı 2) Bağlı Kuruluşlar 3) İlgili Kuruluşlar

BAŞBAKAN 1) Merkez Teşkilatı Başbakanlık merkez teşkilatında en önemli görevli başbakanlık müsteşarıdır.Başlıca görevleri: (1) Kanunlarla Başbakana verilen görevlerin en iyi şekilde yapılmasını sağlamak ve bakanlıklar arasında kordinasyon ve iş birliğini temin etmek (2) Devlet idaresinin görevlerinin tam ve verimli bir şekilde yerine getirilmesini temin etmek üzere sistem ve prensipleri geliştirmek (3) Başbakan tarafından verilen diğer görevleri yerine getirmek

BAŞBAKAN 2) Bağlı Kuruluşlar Bazı hizmet birimleri doğrudan doğruya başbakanlığa bağlanmıştır.Başlıcaları: MGK Genel Sekreterliği MİT Müsteşarlığı Vakıflar Genel Müdürlüğü Hazine Müsteşarlığı Toplu Konut İdaresi Başkanlığı(TOKİ) Diyanet İşleri Başkanlığı

BAŞBAKAN 3) İlgili Kuruluşlar Bu kuruluşlar ile başbakanlık arasındaki ilişki vesayet ilişkisidir.Başlıcaları: Sermaye Piyasası Kurulu Başkanlığı Anadolu Ajanslığı Genel Müdürlğü T.C Merkez Bankası Başkanlığı T.C Ziraat Bankası Genel Müdürlüğü

BAKANLIKLAR NİTELİKLERİ ve KURULMASI Bakanlıklar,belli bir kamu hizmetinde uzmanlaşmış merkezden yönetim birimleridir. Bakanlıklar,bir kamu tüzel kişisi olarak tanımlanan devletin,kamu alanındaki iradesini işlem ve eylemleriyle ortaya koyan organlardır.

BAKANLIKLAR Bakanlar Bakan, belli bir kamu hizmetinde icrai karar alma ve kamu gücü kullanma yetkisine sahip olan en yüksek makamdır.İdari nitelikteki görevleri: 1) Bakanlar idari vesayet yetkisi kullanırlar 2) Yönetmelik çıkarır 3) Bakanlar birinci derecede ita amiridir.

BAKANLIKLAR Teşkilatı Merkez Teşkilatı a) Ana Hizmet Birimleri b) Danışma ve Denetim Birimleri c) Yardımcı Birimler 2) Taşra Teşkilatı 3) Yurtdışı Teşkilatı 4) Bağlı Kuruluşlar 5) İlgili Kuruluşlar

BAKANLIKLAR Merkez Teşkilatı Bakanlık merkez teşkilatı,bakanlığın sorumlu olduğu hizmetlerin yürütülmesi,bu hizmetlerle ilgili amaç ve politika tayini,planlama,kaynakları düzenleme ve sağlama,koordinasyon,gözetim ve takip,idareyi geliştirme ve denetim gibi görevleri yerine getirmek üzere kurulmuştur.

BAKANLIKLAR a) Ana Hizmet Birimleri Bakanlıkların görev alanına giren belli hizmetleri yürüten alanlarında uzmanlaşmış birimlerdir.Örnek;Genel müdürlükler,şube müdürlükleri

BAKANLIKLAR b) Danışma ve Denetim Birimleri Bakana ve ana hizmet birimleri ile ilgili kuruluşlara istişari mahiyette yardımcı olan teknik,idari,hukuk,ve mali konularda faaliyette bulunan birimlerdir.Örnek;Teftiş kurulu başkanlığı,hukuk müşavirliği…

BAKANLIKLAR c) Yardımcı Birimler Bakana,ana hizmet ile danışma ve denetim birimlerine yardımcı olan ve her bakanlıkta zorunlu olarak yürütülmesi gereken idari,mali,güvenlik ve sivil savunma gibi hizmetleri yerine getirmekle görevli birimlerdir.Örnek;Personel genel müdürlüğü,özel kalem müdürlüğü…

BAKANLIKLAR 2) Taşra Teşkilatı Bakanlığın kuruluş amaçlarını gerçekleştirmek ve yürütmekte oldukları hizmetleri sunmakla görevlidir.Örnek;Bakanlıkların il ilçe kuruluşları,il ilçe müdürü,şube müdürlüğü…

BAKANLIKLAR 3) Yurtdışı Teşkilatı Bakanlık yurtdışı teşkilatı,yurt dışında sürekli veya geçici görev yapar ve hizmet gereklerine ihtiyaçlarına göre kurulur.Örnek;Konsolosluklar

BAKANLIKLAR 4) Bağlı Kuruluşlar Bakanlık bağlı kuruluşları,bakanlığın hizmet ve görev alanına giren ama hizmetleri yürütmek üzere,bakanlığa bağlı olarak özel kanunla kurulan,genel bütçe içinde ayrı bütçeli veya özel bütçeli kuruluşlardır. Örneğin;içişleri bakanlığına bağlı emniyet genel müdürlüğü…

BAKANLIKLAR 5) İlgili Kuruluşlar Bakanlık ilgili kuruluşları,özel kanun veya statü ile kurulan,kamu iktisadi teşebbüsleri ile bunların müessese,ortaklı ve iştirakleri veya özel hukuki,mali ve idari statüye sahip hizmet bakımından yerinden yönetim kuruluşlarına denir.Örnek;Maliye Bakanlığı ilgilendiren Devlet Malzeme Ofisi…

YARDIMCI KURULUŞLAR GENEL ÖZELLİKLERİ 1) Bakanlar Kurulu’na ve bakanlıklara araştırma,görüş,teklif ve tavsiye gibi yollarla yardımcı olan kuruluşlardır 2) “tek tip teşkilat” yapıları yoktur ve tüzel kişilikleri bulunmamaktadır. 3) Faal idare yapısı içinde yer almazlar.daha çok “özerk” yapıdadırlar.

YARDIMCI KURULUŞLAR Fonksiyonları ifa etmeleri itibariyle önemli üç yardımcı kuruluş şunlardır: Milli Güvenlik Kurulu Danıştay Sayıştay NOT:Sayıları daha fazla olmakla birlikte üç temel yardımcı kuruluşu ele alma ihtiyacı duyduk.

YARDIMCI KURULUŞLAR Milli Güvenlik Kurulu Yapısı,toplantıları ve kararları Cumhurbaşkanın başkanlığında,Başbakan,Genelkurmay Başkanı,Başbakan Yardımcıları,Adalet,Milli Savunma,İçişleri,Dışişleri Bakanları,Kara,Denizve Hava Komutanları ve Jandarma Genel Komutanından oluşur. MGK,olağan olarak iki ayda bir toplanır.Ancak gerektiğinde başbakanın teklifi üzerine veya doğrudan Cumhurbaşkanın çağrısı ile de olağanüstü toplanır. MGK.kararlarını çoğunlukla alır.

YARDIMCI KURULUŞLAR 2) Görevleri Devletin milli güvenlik siyasetinin tayini,tespiti ve uygulaması ile ilgilitavsiye kararlar almak Milli güvenlikle ilgili gerekli koordinasyonun sağlanması için görüş tespit etmek Devletin varlığı ve bağımsızlığı,ülkenin bütünlüğü ve bölünmezliği,toplumun huzur ve güvenliğinin korunması hususunda zorunlu gördüğü tedbirleri tespit etmek Kanunlarla verilen diğer görevleri yapmak

YARDIMCI KURULUŞLAR 3) MGK Genel Sekreterliği MGK Genel Sekreteri,Başbakanın teklifii ve Cumhurbaşkanının onayı ile atanır. MGK Genel Sekreterliği MGK’nın sekreterlik hizmetlerini yürütür ve kanunlarla verilen görevleri yerine getirir.

YARDIMCI KURULUŞLAR Danıştay 1) Niteliği ve Teşkilatı Danıştay bir yüksek idare mahkmesi,danışma ve inceleme merciidir. Danıştay,ondördü dava ve biri de idari olmak üzere onbeş daireden oluşur.her dairede bir başkan ile yeteri kadar üye bulunur.

YARDIMCI KURULUŞLAR 2) İdari Görevleri Başbakanlık veya Bakanlar Kurulunca gönderilen kanun,tasarı ve tekliflerini Başkanlıktan gönderilen tüzük tasarılarını Kamu hizmetleri ile ilgili imtiyaz şartlaşma ve sözleşmelerini İdari makamlar arasında görev ve yetkiden doğan ve başbakanlıktan gönderilen uyuşmazlıkları inceler ve gereğine göre karara bağlar.

YARDIMCI KURULUŞLAR Sayıştay Niteliği Sayıştay,merkezi yönetim bütçesi kapsamındaki kamu idareleri ile sosyal güvenlik kurumlarının bütün gelir ve giderleri ile mallarını TBMM adına denetlemekle görevli bir mali denetim organıdır.

YARDIMCI KURULUŞLAR 2) Teşkilatı Sayıştay başkanlığı teşkilatı,merkezi teşkilattan oluşmaktadır.Ancak sayıştay genel kurulunun kararı ile gerek görülen illerde denetim grup başkanlıklarının kurulabileceği belirtilmiştir.

YARDIMCI KURULUŞLAR 3) Görevleri Kamu kurum ve idarelerinin hesap ve işlemlerini yargılamak Türkiye Büyük Millet Meclisi’ne rapor sunmak Genel uygunluk bildirimi Dış denetim genel değerlendirme raporu Faliyet genel değerlendirme raporu Mali istatistikleri değerlendirme raporu Diğer raborlar Görüş bildirmek