Çetin SARIYILDIZ Rehber Öğretmen

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
TED ANTALYA KOLEJİ REHBERLİK HİZMETLERİ.
Advertisements

KİŞİSEL SINIRLARIMIZ VE TACİZ
Şİddet Muhammet GÜLER.
ANA BABA VE ERGENLİK.
Okullarda Suç ve Şiddeti Önleme
KİMLİK GELİŞİMİ VE KENDİNİ KABUL
ŞİDDET NEDİR? Şiddet, güç ve baskı uygulayarak insanların
OKUL ÖNCESİ EĞİTİMİN ÖNEMİ
Ş İ D D E T ŞEHİTKAMİL ANADOLU İMAM HATİP LİSESİ
PSİKOLOJİK DANIŞMA VE REHBERLİK HİZMET ÇEŞİTLERİ
FARKI BİRLİKTE YAŞAYALIM
1. Alkol, madde kullanan 2.OKULDAN KAÇAN 3.Suç işleyen ya da işleme eğilimi olan.
Okullarda Suç ve Şiddeti Önleme
SINIRLARIMIZ Kazanım: *Fiziksel, sözel ve duygusal tacizle karşılaştığında nereden yardım alabileceğini belirtir. 10 sınıf 40 nolu kazanım etkinliği.
AİLE İÇİ ŞİDDET!.
ANNE BABA TUTUMLARI.
AİLE TUTUMLARI VE ÇOCUĞU ANLAMAK REHBERLİK SERVİSİ
TALAS LİSESİ REHBERLİK SERVİSİ
ÖZEL TERCÜMAN LİSESİ ANAOKULUNDAN İLKÖĞRETİME SEMİNER PROGRAMI
ERGENLİK DÖNEMİNDE ARKADAŞ ETKİSİ
AİLENİN OKUL BAŞARISINA KATKISI
RİSKLİ DAVRANIŞLAR NEDİR?
HAYIR DİYEBİLMEK LÜLEBURGAZ REHBERLİK VE ARAŞTIRMA MERKEZİ.
Tutum Kişinin herhangi bir olaya ve kişiye karşı olan tutumu onun kişiliği doğrultusunda gerçekleşir. Genellikle ev dışındaki ortamlarda yaşıtları tarafından.
ŞİDDET nedir?.
AKRAN ZORBALIĞI.
ERGENLİK DÖNEMİ VE GELİŞİM ÖZELLİKLERİ
ANNE BABA TUTUMLARI Karatay Rehberlik ve Araştırma Merkezi.
ÇOCUK VE AİLE İÇİ ŞİDDET
AİLE İÇİ ŞİDDET Ocak 2015.
KOCASİNAN REHBERLİK VE ARAŞTIRMA MERKEZİ
ŞİDDET VE YARDIM SINIRLARIMIZ
ŞİDDET NEDİR ? Şiddet, güç ve baskı uygulayarak insanların bedensel veya ruhsal açıdan zarar görmesine neden olan bireysel veya toplu hareketlerin tümüdür.
İVRİNDİ ANADOLU İMAM-HATİP LİSESİ
HACI KADRİYE ARSLAN REHBERLİK VE ARAŞTIRMA MERKEZİ
AİLE İÇİ ŞİDDET.
AİLE İÇİ ŞİDDET.
AİLE İÇİ ŞİDDET Gizem YILDIZ Psk.Dan.Rhb.Öğrt.
HOŞGELDİNİZ.
Mentör Öğretmenlik.
ŞİDDET NEDİR???.
ŞİDDET VE BAŞA ÇIKMA YOLLARI VELİLERE ÖNERİLER
ÇOCUK İSTİSMARI VE İHMALİ
SOSYAL HİZMET UZMANLARI DERNEĞİ
KİŞİLİK,SOSYAL, DUYGUSAL VE AHLAKSAL DEĞİŞİM
VE ÇOCUGUN GELİŞİMİNE ETKİLERİ
DAVRANIŞ BOZUKLUKLARI
DUYGUSAL GELİŞİM Duygu: Ansızın şiddet ve yoğunluk düzeyi değişebilen yansıma veya tepki olarak hissedilen içsel yaşantılardır.
OKUL SEMİNERLERİ:2 ÇOCUKLARDA GÖRÜLEN UYUM VE DAVRANIŞ BOZUKLUKLARI.
Öğrenciyi Tanıma Yrd. Doç. Dr. İhsan Sarı.
MURAT KARADUMAN AFYONKARAHİSAR REHBERLİK ARAŞTIRMA MERKEZİ
FATMA AŞI Rehber Öğretmen
Psikolojik Danışman Gizem AYDIN
REHBERLİK SERVİSİ TANITIMI
AİLE TUTUMLARI REHBERLİK SERVİSİ.
ÇOCUKLARDA SALDIRGANLIK VE ŞİDDET
ANA BABA VE ERGENLİK.
Okullarda Suç ve Şiddeti Önleme REHBERLİK VE ARAŞTIRMA MERKEZİ MÜDÜRLÜĞÜ ADIYAMAN
ŞİDDET.
OKUL REHBERLİK SERVİSİ TANITIMI OKUL REHBER ÖĞRETMENİ ZEHRA KOCA
TRAVMATİK OLAYLARDA PSİKOLOJİK DESTEK
KADINA YÖNELİK ŞİDDET
SAĞLIKLI BİR YAŞAM İÇİN ZİHİNSEL,DUYGUSAL VE SOSYAL SAĞLIĞIN ERGEN BİREYLER AÇISINDAN ÖNEMİ.
Şiddetin Birey Üzerindeki Etkileri AD ve SOYAD: Yunus Emre Ataman Sınıf:9/E No:640 Ders: Sağlık Bilgisi ve Trafik Kültürü.
10. hafta: Özel gereksinimli bireylerin korunması, ihmal ve istismar
ESRA ÇELİK 12/A Şiddet, bireyin fiziksel, cinsel, psikolojik veya ekonomik yönden zarar görmesiyle ya da acı çekmesiyle sonuçlanan veya sonuçlanması.
Sunum transkripti:

Çetin SARIYILDIZ Rehber Öğretmen ÇOCUK VE ŞİDDET… Çetin SARIYILDIZ Rehber Öğretmen

ÇOCUK VE ŞİDDET!!! Çocukların *Bedensel ve *Duygusal gelişimlerini etkileyen faktörlerin başında onlara karşı uygulanan şiddet, istismar ve ihmal gelmektedir.

Şiddet, Her Yaştaki Bireyde Bedensel, Zihinsel, Ruhsal, Sosyal Vb Şiddet, Her Yaştaki Bireyde Bedensel, Zihinsel, Ruhsal, Sosyal Vb. Tahribatlar Oluşturabilmektedir.

ŞİDDET NEDİR? ŞİDDET: Güç ve Baskı uygulayarak insanların bedensel veya ruhsal açıdan zarar görmesine neden olan hareketlerin tümüdür. ŞİDDET; Kişinin istemediği, Kişiyi tahrik eden, Yıpratıcı ve saldırganlık içeren bir davranış biçimidir.

ŞİDDET İÇEREN DAVRANIŞLAR NELERDİR? (ŞİDDETİN ÇEŞİTLERİ)

ŞİDDETİN ÇEŞİTLERİ Fiziksel, Duygusal ve Sözlü, Cinsel, Toplumsal İlişkileri Sınırlayıcı, Ekonomik

1-FİZİKSEL ŞİDDET Acı veren, fiziksel-Sosyal-Zihinsel gelişimde zarara yol açabilecek davranışlardır. “Beden Gücünü Kötüye Kullanma” anlamındadır. Kaba ve sert davranışları, saldırıyı içerir. Yıkmaya yok etmeye yöneliktir. Bireye ve topluma zarar veren niteliktedir.

FİZİKSEL ŞİDDET DAVRANIŞLARI Dövmek, vurmak, yumruklamak Tokatlamak Tekmelemek Hırpalamak İtmek Isırmak Temel ihtiyaçları esirgemek(su,uyku,yemek..) Gerektiği halde tıbbi yardım almasını önleme Eziyet, acı içeren pek çok davranış Öldürmek

FİZİKSEL ŞİDDETE MARUZ KALAN ÇOCUKLAR Kişisel Gelişimde bozukluk Yetişkinlerle Temastan çekinme Korku ve Kaygılar geliştirme Evden Kaçma Davranışlarda Aşırılık ve Riskli davranışlar İçedönük-Çekingen kişilik Sosyal Uyum bozukluğu Saldırganlık, başkalarına şiddet uygulama Alkol-Madde bağımlılığı İntihar Girişimi, kendine zarar verme Dikkat Eksikliği Okula Devamsızlık, kaçma, terk Düşük benlik algısı, güvensizlik Sağlık problemleri Yeme problemleri

2-DUYGUSAL-SÖZLÜ ŞİDDET Çocuğun kişiliğini zedeleyen, duygusal gelişimini engelleyen eylemlerin tümüdür. KİŞİLİK: Duygu ve davranış özelliklerinin birleşimidir. Temelleri 5-6 yaşına kadar atılır, ergenlik döneminde büyük ölçüde gelişim tamamlanır. Sevgi, bakım, hoşgörü ve ilgiyle gelişir. Bunlardan özellikle sevgiden yoksun olan biri dengeli ve sağlıklı bir kişilik geliştiremez.

DUYGUSAL–SÖZLÜ ŞİDDET DAVRANIŞLARI-1 Sürekli eleştirmek Görüşlerini– çalışmalarını küçümsemek Kararlara katılımını–karar vermesini engellemek Sürekli sorguya çekmek Sık sık bağırmak Küfür etmek Aşağılamak Aşağılayıcı isim takmak Kapasite ve isteklerini sürekli kötülemek

DUYGUSAL–SÖZLÜ ŞİDDET DAVRANIŞLARI-2 Hakaret etmek Tehdit etmek İftira etmek Göz dağı vermek Sevgiden mahrum bırakmak Kıyaslamak Kapasitesinin üzerinde beklentide bulunmak “İyiliğini istiyorum” adına ….duygu sömürüsü

DUYGUSAL–SÖZLÜ ŞİDDETE MARUZ KALAN ÇOCUK Kendini ifade etmekte, başkalarını anlamakta zorlanır. * Zihinsel-duygusal gelişimde duraklama Çevresini tehdit olarak algılar, çevresine güvenmez. * Çevresine uyum sağlamakta zorlanır Kişiliği kabul görmediği için kendine ait olumsuz duygu ve düşünce geliştirir. * Özgüveni düşük, güvensiz, çekingen Kendini bir yere ait hissetmez, aidiyet duygusu gelişmez. * Madde-nesnelere bağımlılık geliştirir, aşırı kaygı korkular yaşar. İlgi görmediği için yaşama sevincini yitirir . *İçedönük-saldırgan, kendine zarar verme *Yalan, çalma, alt ıslatma, tırnak yeme, parmak emme gibi davranış bozuklukları

3-CİNSEL ŞİDDET Kişinin karşısındakinin istememesine, kabul etmemesine, farkında olmamasına (özellikle çocuklar) rağmen fiziksel, duygusal, sosyal, psikolojik güç kullanarak, cinsel haz almak amacıyla birinden Yararlanmasıdır.

Kişisel(arkadaş) bölge: 1.2 m Sınırlarımız/Kişisel Alan: Bireyin başkalarıyla olan her türlü fiziksel, duygusal, sosyal vb. ilişkilerinde, karşı tarafın kendisine veya kendisiyle ne yapıp ne yapamayacağını açık ve değişmez bir şekilde bildirmesidir. Kişisel alan, sadece bireyin kendisine ait istek, ihtiyaç, duygu vs.lerden oluşur ve başkalarının saygı duyması beklenir. Mahrem bölge: 50 cm Kişisel(arkadaş) bölge: 1.2 m Sosyal bölge: 3.6 m

CİNSEL ŞİDDET DAVRANIŞLARI İstemediği cinsel ilişkiye zorlamak Başkalarıyla cinsel ilişkiye zorlamak Tecavüz Cinsel olarak kişiyi korkutan ve kıran söz ve davranışta bulunmak Sözlü-yazılı-tel. cinsel içerikli tacizde bulunmak Namus ve töre nedeniyle baskı uygulamak Cinsel haz almak için çocuktan (sevgi, ilgi, oyun v.b. yaklaşımlarla) yararlanılması Cinsiyetinin aşağılanması (kadın, erkek, eşcinsel)

CİNSEL ŞİDDETE MARUZ KALAN ÇOCUK Bedensel–cinsel sağlık Kişisel gelişim ve kimlik Çevreyle uyum, sosyal yaşam (Asos.-antisos.) Kişiler arası iletişim Davranış bozuklukları Karşı cinsle sorun Korkular-kaygılar Toplumsal cinsel rolleri yaşayamama Yetişkinliğe geçişte zorluk yaşar.

4-TOPLUMSAL İLİŞKİLERİ SINIRLAYICI ŞİDDET Bireyselliğin yaşanmasına izin vermeme Varlığı-Kişisel Kabulü engelleyici tutum Kendini gerçekleştirmesine ket vurma Sınırlayıcı Engelleyici Yasaklayıcı tutumlar

TOPLUMSAL İLİŞKİLERİ SINIRLANDIRICI ŞİDDET DAVRANIŞLARI Ailesi, arkadaşları, komşuları ile görüşmesini yasaklamak Evden dışarı çıkmasını yasaklamak Başkalarının yanında aşağılamak Özel yaşam, mahremiyet hakkı tanımamak Namus ve töre nedeniyle baskı uygulamak Zorla-istemediği birisiyle evlendirmek

TOPLUMSAL İLŞKİLERİ SINIRLAYICI ŞİDDETE MARUZ KALAN ÇOCUK Özgüven eksikliği, güvensizlik Pasif- saldırgan…(kişilik bozuklukları) Çevreye uyum, sosyal becerilerde sorun Psiko-sosyal gelişim sorunları Davranış bozuklukları Depressif belirtiler vb. rahatsızlıklar

5-EKONOMİK ŞİDDET Kişinin Ekonomik; Kazancını Kazanma hakkını Enerji, güç ve yetilerini kendi yararına kötüye kullanma durumudur. Çalıştırılan çocuklar gibi.

EKONOMİK ŞİDDET DAVRANIŞLARI Parasını almak, geri vermemek İstemediği bir işte zorla çalıştırmak İstediği halde çalıştırmamak Eline hiç para vermemek gibi

EKONOMİK ŞİDDETE MARUZ KALAN ÇOCUK Başkalarına güvenmez. Yakınlarından uzaklaşır. Güçlü hissetmek ve ihtiyaçlarını karşılamak için çeşitli yollar arar. Kızgınlık–korku duyar. Duygularını ifade edemez Saldırgan yada aşırı pasif

YAŞANTIMIZDA NERELERDE ŞİDDETLE KARŞILAŞIYORUZ ?

YAŞAMDA ŞİDDET Son zamanlarda sıkça söz konusu olan şiddet, sadece okullarda yaşanan, salt fiziksel boyutu olan ve günümüzle sınırlı bir konu değildir. Şiddet, hayatın her alanında, her boyutuyla iç içe yaşanmaktadır.

ŞİDDET HERYERDE ! Aile içinde İş yerinde Sokakta Sporda Kültürde Sanatta Okulda Medyada İnsan ilişkilerinde

ŞİDDET KARŞISINDA YARDIM ALINABİLECEK KİŞİ VE KURUMLAR Öğretmenler Rehberlik Servisi Okul İdaresi :0 (442) 316 24 83 Ram :0 (442) 234 48 00 Valilik :0 (442) 237 50 00 Emniyet Müdürlüğü :155 İl Sağlık İdaresi :0 (442) 234 39 25 Aile Ve Sosyal Politikalar İl Müdürlüğü :183 Toplum Merkezleri……………………….:

Dinlediğiniz İçin Teşekkürler… Çetin SARIYILDIZ Rehber Öğretmen