Kuvvet Alan Analizi
Kuvvet Alan Analizi Planlanan iyileştirme açık bir şekilde tanımlanır ve bu bir hedef cümlesi şeklinde yazılır Büyük bir kağıdın üstüne, hedefe ilişkin performans düzeyini temsil eden düz bir çizgi çizilir Mevcut performans düzeyi, kağıdın ortasına çizilen dikey bir çizgi ile temsil edilir Şimdiki düzey 0% 100%
Engelleyici Kuvvetler Önceden bir analiz yapmadan, performansı etkileyen ilk olarak itici kuvvetler ve sonra da engelleyici kuvvetler beyin fırtınası yoluyla belirlenir Şimdiki düzey 0% 100% İtici Kuvvetler Engelleyici Kuvvetler
Engelleyici Kuvvetler Örnek: Öğrenci Kalitesinin İyileştirilmesi ile İlgili Kuvvet Alan Analizi Şimdiki düzey 0% 100% İtici Kuvvetler Engelleyici Kuvvetler Altın kural/prensip sahibi olmak İstek ve heyecan Yeni bilgiler Kişisel gelişme isteği Daha iyi öğretmeye merak Öğrencilere yardım etme aşkı Eğitim mesleğine saygı duymak Toplumu memnun etme arzusu İyi eğitimin gelecekteki başarının anahtarı olduğuna inanmak Amaçların değişmesi Kanunların yetersizliği Muayene/teftiş Kısa süreli ilişkiler Sürekli değişim; iyileşmeden İdari yetkiler Korku Bölümler arası engeller Sloganlar, kışkırtmalar Değerlendirme Eğitim fırsatlarının eksikliği Liderlerin başka liderlere izin vermemesi Amaçlarla yönetim Herkesin elinden gelenin en iyisini yapmaması