1 ANKARA ALIŞVERİŞ MERKEZİ – Mevcut durum ve geliştirme - 2009 Mevcut durum ve geliştirme ALIŞVERİŞ MERKEZİ ANKARA 2009 Mevcut durum ve geliştirme ALIŞVERİŞ.

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
8. SINIF 3. ÜNİTE BİLGİ YARIŞMASI
Advertisements

el ma 1Erdoğan ÖZTÜRK ma ma 2 Em re 3 E ren 4.
SILMO Paris –Tanıtım Toplantısı İstanbul – Grand Hyatt Oteli
BASIN TOPLANTISI 15 Nisan Yeni dönemde AMPD AMPD’nin yeni yönetim döneminde amacı, bilimsellik platformu çerçevesinde; Sektörün büyümesini sağlamak,
Reklamcılar Derneği Medya Paylaşım Toplantıları 4 Eylül 2008.
Araştırma Tasarımı Shopper Index : 9 il kent merkezinde
İNŞAAT SEKTÖRÜ: MAKRO BAKIŞ
TİE Platformu Yürütme Kurulu Başkanı
TÜRKİYE ORGANİZE PERAKENDE SEKTÖRÜ.
Dünya Ekonomisine İlişkin Göstergeler
-Demografik- Nüfus Analizi
SİGORTA SEKTÖRÜ Ragıp YERGİN, Aksigorta A.Ş. Genel Müdürü 17 Aralık 2007 Meclis-i Mebusan Cad Findikli/Istanbul/TURKEY Tel : (0212)
KÜRESEL ISINMA VE DOĞALGAZ KULLANIMI
ÜNİTE DEĞERLENDİRMESİ 1.Sınıf Türkçe
Küresel Büyüme Oranları (%)
Perakendenin Yükselen Değeri.  1991 den Bugüne 1993 te Konya nın ilk hipermarketini açan Adese, zamanla Konya merkez ve ilçelerinin yanı sıra, Ankara,
TÜBİTAK Başkanı Prof. Dr. Nüket YETİŞ’in Takdimi , İstanbul.
Temel Ekonomi - Prof. Dr. Tümay ERTEK
Ülke Sohbet Toplantıları 5 Haziran 2009 İZMİR. GÜNEY VE KUZEY KORE ARASINDA VAKİ SAVAŞ NİHAYETLENMEMİŞ OLUP, HALEN BİR ATEŞKES ANLAŞMASI MEVCUTTUR. BU.
Erkin Işık | 2 Mart 2006 | 1 Getting you there. ENFLASYON* GİZLİ ŞİFRENİN PEŞİNDE * Ekonomi Çalışma Grubu’nda gerçekleştirilecek sunumların hazırlayan.
Yarbaşı İlköğretim Yarbaşı İlköğretim.
“Dünyada ve Türkiye’de Pamuk Piyasaları ile İlgili Gelişmeler”
Nuşin Oral Başkan KÜÇÜLÜRKEN KÜÇÜLTMEK Mİ? BÜYÜRKEN BÜYÜTMEK Mİ?
ORHAN EREN İLKOKULU 1-A.
ODTÜ KİŞİSEL GELİŞİM TOPLULUĞU TANIŞMA TOPLANTISI 7 Ekim 2009.
SAATLER Zamanı ölçmek için kullanılan ölçme aracı SAATTİR.
YASED BAROMETRE 2006 AĞUSTOS.
ZAMBAK 1 SORU BANKASI UĞUR CESUR 1 ZAMBAK 1 SORU BANKASI ÖZEL SORULARI Hazırlayan: UĞUR CESUR.
TURKUVAZ MATBAACILIK Samandıra mevkiinde, m2 lik kapalı alanda, 1999 yılından itibaren; baskı ve baskı sonrası ciltleme/paketleme makinelerinden.
1 YASED BAROMETRE 18 MART 2008 İSTANBUL.
VAL D’EUROPE - ETUDE CLIENTELE - Juin 2008
BÜYÜME.
1 Güldane Taşdemir İnterpromedya Genel Müdür yılında, Kurumsal ve büyük ölçekli kurumlarda, veri güvenliği, sanallaştırma, iş sürekliliği,
Kamu Borç Stokun Yapısı ve Sorunları R. Hakan ÖZYILDIZ 2013.
TÜRKİYE İSTATİSTİK KURUMU İzmir Bölge Müdürlüğü 1/25.
Büyüme, İşsizlik ve İşgücü Piyasası Reformları
1 ÜNİVERSİTE – SANAYİ İŞBİRLİĞİNDE KOSGEB DESTEKLERİ (Serhan EKER – 2008 Aralık)
FİNANS SEKTÖRÜNDE YABANCI SERMAYE ARALIK TSPAKB 2 İSTİKRAR  Siyasi istikrar Uluslararası yatırımcıların güvenini sağlayan tek parti hükümeti 
Küresel kriz ve Türkiye ekonomisinin büyüme sorunu
TÜRK HAVA KURUMU ÜNİVERVERSİTESİ SOSYAL BİLİMLER FAKÜLTESİ
Türkiye’de Kayıt Dışılık
TEST – 1.
TÜRKİYE ORGANİZE PERAKENDE SEKTÖRÜ. TÜRKİYE’DE PERAKENDE  ENERJİ, EĞİTİM VE SAĞLIKTAN SONRA DÖRDÜNCÜ BÜYÜK SEKTÖR  2006 YILI TOPLAM CİROSU MİLYAR.
DIŞ EKONOMİK İLİŞKİLER

SICAK GÜNDEM: CARREFOURSA/GİMA VE MİGROS/TANSAŞ DEVRALMALARI
8 ? E K S İ L E N EKSİLEN _ 5 5 ÇIKAN FARK(KALAN) 8.
E-Ticaret (Rakamlarla Giriş) Sunu İçerik Kaynağı: İyiler, Z. (2009). Elektronik Ticaret ve Pazarlama, T.C. BAŞBAKANLIK Dış Ticaret Müsteşarlığı İhracatı.
1 BAYRAMPAŞA ALIŞVERİŞ MERKEZİ – Mevcut durum ve geliştirme VAL D’EUROPE - ETUDE CLIENTELE - Juin CONSEIL. MARKETING. FORMATION PARIS. SAO.
ALIŞVERİŞ MERKEZİ BURSA VAL D’EUROPE - ETUDE CLIENTELE - Juin 2008
2. Pazarlama Planının Hazırlanması
Bankacılık sektörü 2010 Ocak-Aralık dönemindeki gelişmeler Ocak 2011.
Bankacılık sektörü 2010 yılının ilk yarısındaki gelişmeler “Temmuz 2010”
SON DÖNEM ENFLASYON GELİŞMELERİ
Hızlı Tüketim Ürünleri
Bankacılık Sektörü Temel Göstergeler (Aralık 2007)
Web 3.0 Konferansı, İstanbul 16 Nisan 2013 ‘‘KİMİN NAKİTE İHTİYACI VAR?’’ twitter.com/SonerCanko.
Toplama Yapalım Hikmet Sırma 1-A sınıfı.
1 ŞEKERBANK BİREYSEL BANKACILIK Kasım/ TÜRKİYE’DE BİREYSEL BANKACILIK-İLKLER.
1 MERSİN ALIŞVERİŞ MERKEZİ – Mevcut durum ve geliştirme VAL D’EUROPE - ETUDE CLIENTELE - Juin CONSEIL. MARKETING. FORMATION PARIS. SAO PAULO.
1 İÇERENKÖY ALIŞVERİŞ MERKEZİ – Mevcut durum ve geliştirme VAL D’EUROPE - ETUDE CLIENTELE - Juin CONSEIL. MARKETING. FORMATION PARIS. SAO.
Türkiye Bankalar Birliği 49. Genel Kurulu 1 Türkiye Ekonomisi ve Bankacılık Sistemindeki Gelişmeler Ersin Özince Türkiye Bankalar Birliği Yönetim Kurulu.
Hızlı Tüketim Ürünleri
EKONOMİK ARAŞTIRMALAR VE DEĞERLENDİRME GENEL MÜDÜRLÜĞÜ
EKONOMİK ARAŞTIRMALAR VE DEĞERLENDİRME GENEL MÜDÜRLÜĞÜ MERSİN İLİ İHRACATI 5N-1K.
MÜŞTERİ ANKET ÇALIŞMASI VAL D’EUROPE - ETUDE CLIENTELE - Juin 2008
VAL D’EUROPE - ETUDE CLIENTELE - Juin 2008
VAL D’EUROPE - ETUDE CLIENTELE - Juin 2008
ANTARES AVM KENTPARK AVM ANKAMALL AVM FORUM ANKARA PANORA AVM AGORA AVM ÖZDİLEK AVM OPTİMUM AVM VİAPORT AVM CAPİTOL AVM PALLADİUM AVM CARREFOUR CEVAHİR.
Salon Adedi 797 Spot Süre 20 Haftalık Yayın Adedi 35 Toplam Süre Ortalama Saniye Fiyatı Bütçe.
Sunum transkripti:

1 ANKARA ALIŞVERİŞ MERKEZİ – Mevcut durum ve geliştirme Mevcut durum ve geliştirme ALIŞVERİŞ MERKEZİ ANKARA 2009 Mevcut durum ve geliştirme ALIŞVERİŞ MERKEZİ ANKARA 2009 VAL D’EUROPE - ETUDE CLIENTELE - Juin CONSEIL. MARKETING. FORMATION PARIS. SAO PAULO. ISTANBUL 23 Rue de la performance VILLENEUVE D’ASCQ Tel Fax Fahrettin Kerim Gökay caddesi No:245, D:6 Göztepe / Kadiköy Tel

2 ANKARA ALIŞVERİŞ MERKEZİ – Mevcut durum ve geliştirme Etki Alanı Ankara - Batıkent

3 ANKARA ALIŞVERİŞ MERKEZİ – Mevcut durum ve geliştirme Etki alanı : Ankara - Batıkent Etki alanı

4 ANKARA ALIŞVERİŞ MERKEZİ – Mevcut durum ve geliştirme Etki alanı : nüfus Carrefour Ankara Alışveriş Merkezi geniş bir etki alanına sahip : nüfus (2005’te : nüfus). Alışveriş Merkezi cirosunun 48%’ini yakkın bölgesinden gerçekleştiriyor (bölge 1’den 6), 2005’te 44 % idi. Etki alanı : Ankara - Batıkent

5 ANKARA ALIŞVERİŞ MERKEZİ – Mevcut durum ve geliştirme Alışveriş Merkezinin performans ve sunum analizi

6 ANKARA ALIŞVERİŞ MERKEZİ – Mevcut durum ve geliştirme Alışveriş Merkezinin performans ve sunum analizi Hanehalkı harcamaları Kaynak : Tuik, 2007 Türk hanehalkının harcamaları, gelişen bir ülkenin rakamlarını yansıtıyor ki harcamaların büyük bölümü Gıda, alkolsüz ve alkollü içecekler, ve tütun’den oluşuyor; Eğlence ve Kültür, Eğitim gibi harcamalar daha düşük. Istanbul ve Ankara daki harcamalar Türkiye geneline göre fransız hanehalkı harcamalarına daha çok benziyor, veriler arasında farklılık olsa bile.

7 ANKARA ALIŞVERİŞ MERKEZİ – Mevcut durum ve geliştirme Hanehalkı harcamaları Kaynak : Tuik, 2007 Türk hanehalkının harcamaları büyüyor ve ülkenin gelir seviyesi artmasıyla, büyümeye devam edecektir ve 2007 arası, harcamalar 1,5 kat büyüdü. Alışveriş Merkezinin performans ve sunum analizi

8 ANKARA ALIŞVERİŞ MERKEZİ – Mevcut durum ve geliştirme Ankara-Batikent Alışveriş Merkezinin müşteri sayısı 5,3 milyondur ve cirosu 154 Milyon TL olarak tahmin ediliyor. Alışveriş Merkezinin performans analizi Alışveriş Merkezi kendi müşterileri üzerinde iyi bir performans gösteriyor : onların harcamalarının 17 %’sini nüfuz ediyor ki, çalışma yapılan 5 AVM’in endeks ortalaması ise 12,3% ve 2009 arası, Alışveriş Merkezinin performans endeksi düştü. 19,1 % Alışveriş Merkezinin performans endeksi 16,8 % Alışveriş Merkezinin performans ve sunum analizi Pazar payı – Carrefour Ankara Pazar payı – Rakip

9 ANKARA ALIŞVERİŞ MERKEZİ – Mevcut durum ve geliştirme Alışveriş Merkezinin 2008/2009 müşteri sayıları Ortalama haftalık giriş : 2008/2009 aynı dönem içinde -13% düşüş. Haftalık ortalama (Ocak’tan Nisan’a) : Alışveriş Merkezinin performans ve sunum analizi

10 ANKARA ALIŞVERİŞ MERKEZİ – Mevcut durum ve geliştirme Sunum analizi Hem ilk 3 rakip’e göre, hemde çalışma yapılan 5 AVM’ine göre, Tekstil ve Aksesuar sektöründe bir eksiklik olduğu görülüyor. Aksine, Ev eşyaları ve Hizmetler sektöründe de geniş bir sunum mevcut. Alışveriş Merkezinin performans ve sunum analizi

11 ANKARA ALIŞVERİŞ MERKEZİ – Mevcut durum ve geliştirme Ankara – Batıkent Alışveriş Merkezini geliştirme analizi

12 ANKARA ALIŞVERİŞ MERKEZİ – Mevcut durum ve geliştirme Tehtitler ve Fırsatlar Ankara – Batıkent Alışveriş Merkezini geliştirme analizi Etki alanındaki Alışveriş Merkezi yoğunluğu ile şehirin rekabet düzeylerini ayrı incelemeli. 2005’te, şehirin rekabet ortamına göre etki alanında daha yoğundu ile 2009 arası, Ankarada bir çok Alışveriş Merkezi açıldı. Bu nedenle Ankara’daki AVM yoğunluğu 87% artı, etki alanındaki artış 41% oldu. Rekabet ve AVM yoğunluğu açılacak AVM’lerle daha da kızışacak. Gelecekte, Ankara ve etki alanındaki yoğunluk seviyeleri aynı düzeyde olacak.

13 ANKARA ALIŞVERİŞ MERKEZİ – Mevcut durum ve geliştirme Tehtitler ve Fırsatlar (Avm yoğunluk : m²/1000 kişi) (Etki alanındaki yoğunluk) (Ankara’daki yoğunluk) Ankara – Batıkent Alışveriş Merkezini geliştirme analizi

14 ANKARA ALIŞVERİŞ MERKEZİ – Mevcut durum ve geliştirme Tehtitler ve Fırsatlar 1 – Tehtitler Mevcut etki alanında rekabet yoğun. Bölgedeki 10 Alışveriş Merkezinden yarısı Carrefour Batıkenten daha büyük. Yakkın gelecekte en az 3 proje bölgedeki yoğunluğu artıracak. Atlantis projesi ( m²), içerisinde bir Kipa hipermarketinde bulunduğu bir Avm Carrefour Batıkente yakkın ve büyük bir tehtit oluşturuyor. Bu Avm Carrefour Batıkent’i etkileyecek. Ankara – Batıkent Alışveriş Merkezini geliştirme analizi

15 ANKARA ALIŞVERİŞ MERKEZİ – Mevcut durum ve geliştirme Tehtitler ve Fırsatlar Ana rakiplerine karşı, özellikle Ankamall, Optimum ve Acity, Carrefour Batikent Avm rekabete dayanmak için çok küçük. 2 - Fırsatlar Alışveriş Merkezini güçlü avantajlara sahip : - Carrefour’un imajı - Güçlü bir hipermarket - Geniş bir etki alanı - Yakkın bölgesinde yoğun bir nüfus Ankara – Batıkent Alışveriş Merkezini geliştirme analizi

16 ANKARA ALIŞVERİŞ MERKEZİ – Mevcut durum ve geliştirme Öneriler Otopark’a Büyük mağazalar inşa ederek Alışveriş Merkezini büyütmek gerek. Müşterilerin özellikle eğlence alanında bir sinema ve bir çocuk merkezi isteklerine kulak verilmeli. Mevcut sunum’u tamamlayıcı ek bir sektör, Yapı marketi getirilmeli. Yapı marketin özelliği yeni bir çekim güçü olabilmesi, hipermarkete destek verici olarak. Aynı anda, etki alanını genişleten bir oyuncu olarakta rol alır. Ankara – Batıkent Alışveriş Merkezini geliştirme analizi

17 ANKARA ALIŞVERİŞ MERKEZİ – Mevcut durum ve geliştirme Rekabet haritası Mevcut Avm Proje halinde Avm Optimum Mesa Gordion CEPA Kentpark Real Bilkent Carrefour Batikent Antares Maltepe 365 AVM Panora Armada Armada II Bayraktar Towers Ankamall Millenium KC Göksu Forum Etlik Galleria Anse Arena Atakule Atlantis Agora Ikea Arcadium Karum FTZ Acity Congrès &Centre Culturel Kapanan Avm Dolphin Planet Etipark Minasera Balgat Keyfi Divan Ankara – Batıkent Alışveriş Merkezini geliştirme analizi

18 ANKARA ALIŞVERİŞ MERKEZİ – Mevcut durum ve geliştirme Rekabet ortamı Açık olan AVM’lerProjeler Ankara – Batıkent Alışveriş Merkezini geliştirme analizi

19 ANKARA ALIŞVERİŞ MERKEZİ – Mevcut durum ve geliştirme ANNEXE

20 ANKARA ALIŞVERİŞ MERKEZİ – Mevcut durum ve geliştirme Mevcut merchandising planı Alışveriş Merkezinin performans ve sunum analizi

21 ANKARA ALIŞVERİŞ MERKEZİ – Mevcut durum ve geliştirme Alışveriş Merkezinde bulunan mağazalar Alışveriş Merkezinin performans ve sunum analizi