YENİDOĞAN İŞİTME TARAMASI EĞİTİCİ EĞİTİMİ

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
Esra ARIKAN Çevre Uzmanı
Advertisements

Faaliyetin Süresi: 24 ay ( )
Merkezi Hastane Randevu Sistemi
DEREBUCAK SAĞLIK GRUP BAŞKANLIĞI
TW TR 2008-IB-EN-02 Emisyon Kontrolünün Geliştirilmesi - Bileşen 2 © Thomas Seegers – Fotolia Katarina Mareckova, Ankara.
İKİNCİ BASAMAK SAĞLIK KURULUŞLARINDA ACİL SERVİSLERİN GÜNCEL DURUMU
Acil Sağlık Hizmetleri Koordinasyon Komisyonu
Yataklı Tedavi Kurumları Enfeksiyon Kontrol Yönetmeliği
1 Stratejik Yönetim Sistemi Projesi Çerçevesinde Stratejik Planlama Adımları MURAT KAYMAK 25 Ağustos 2006 Ankara.
Uluslararası İşbirliği Faaliyetleri
TRABZON KADASTRO MÜDÜRLÜĞÜ
SAĞLIK BAKANLIĞI EVDE SAĞLIK HİZMETLERİ
V. TÜBİTAK EKUAL Yıllık Toplantısı Mayıs 2009 Antalya HOŞGELDİNİZ…
PROENİN ORTAYA ÇIKIŞ GEREKÇESİ PROJENİN UYGULAMA AŞAMALARI
Neden Ulusal Sağlık Bilgi Sistemi (USBS)
SGK SSKB Sağlık İşleri Genel Müdürlüğü
Prof. Dr. Nejat Erk, Türkiye Bologna Uzmanı ŞUBAT 2008 CELAL BAYAR ÜNİVERSİTESİ-MANİSA.
ÖZEL DAL HEMŞİRELİK SÜRECİ; 5 YILLIK FİZİBİLİTE ÇALIŞMASI
Sayın Sağlık Bakanının katılımı ile yapılan Kocaeli İl Sağlık Koordinasyon Toplantısı- 26 Ocak 2014 Kocaeli Üniversitesi Ekibinin Görüş ve önerileri Prof.Dr.Sezer.
YENİDOĞAN İŞİTME TARAMASI RİSKLİ BEBEKLERİN TARANMASI
Tuzla Devlet Hastanesi Sağlık Hizmetleri İlerleme ve Değerlendirme
YENiDOĞAN TARAMA PROGRAMLARI
SAĞLIK BAKANLIĞI TAŞRA TEŞKİLATI
ÖZEL EĞİTİMDE SORUNLAR VE ÇÖZÜM ÖNERİLERİ
Üniversite Hastanelerinin Finansal Yönetim Sorunları
AİLE HEKİMLİĞİNDE HASTALIKLAR
SB EGE DOĞUMEVİ VE KADIN HASTALIKLARI EĞİTİM VE ARAŞTIRMA HASTANESİ AİLE PLANLAMASI EĞİTİM MERKEZİ Op.Dr. Kenan Ertopçu.
KÜTAHYA HALK SAĞLIK MÜDÜRLÜĞÜ
EVDE SAĞLIK HİZMETLERİ NEDEN ? NASIL?
İLAÇLA AKILCI TEDAVİ EĞİTİMİNDE TFD’nin ROLÜ
2008’ in Sağlık Ortamında Üniversite Hastaneleri Dr. Zafer SINIK.
T.C. SAĞLIK BAKANLIĞI BURSA İLİ ULUSAL ANNE ÖLÜMLERİ ÇALIŞMASI
SEVK BİLGİ DÖNÜŞ FORMU VE
1 BİRİNCİ BASAMAKTA SPOR YAPACAK ÇOCUĞA YAKLAŞIM Dr. Ömer EŞKİ Toros Sağlık Ocağı ADANA-2007 Mevcut Durumun Saptanması.
İL GENELİ YEŞİL KART HİZMETLERİ YILLARA GÖRE YEŞİL KART HARCAMALARI
TIBBİ KAYITLARIN YÖNETİMİ VE BİR HASTANE UYGULAMASI
GAZİ ÜNİVERSİTESİ PATENT DESTEK BİRİMİ İstanbul, 07 Haziran 2010.
POLİS AKADEMİSİ BAŞKANLIĞI
Şube Müdürlüğümüzce Kadın Sağlığı Bebek ve Çocuk Sağlığı
NEONATAL TARAMA PROGRAMI
ANKARA SAĞLIK MÜDÜRLÜĞÜ
Prof.Dr.Seçil ÖZKAN Gazi Üniversitesi Tıp Fakültesi
ERGENLİK: FIRTINALI DÖNEM AMA KİMİN İÇİN? Dr. Gülden AYKANAT İzmir Tepecik Eğitim ve Araştırma Hastanesi Gençlik Danışmanlık ve Sağlık Hizmet Merkezi.
Yetişkin Öğrenimi İçin Avrupa Uygulamaları YETİŞKİN ÖĞRENME GÜNDEMİ-2
Asistan ve Öğretim Üyesi İhtiyacı Açısından Gelecekte Aile Hekimliği
Dünyada ve Türkiye’de Aile Hekimliği
HACETTEPE ÜNİVERSİTESİ İDARİ VE MALİ İŞLER DAİRESİ BAŞKANLIĞI ( Tedavi Yardımları Şefliği) hacettepe.edu.tr 15 Ocak Ocak 2009.
BODRUM YAT İMALATI İŞ KÜMESİ ROTASINI ÇİZİYOR PROJESİ
LATİN AMERİKA BREZİLYA VENEZUELA.
TDMS TEK DÜZEN MUHASEBE SİSTEMİ Ali Gazi Hastane İşletmeciliği Uzmanı
Uzm. Fatma BAŞAR Cahit Arf Bilgi Merkezi Eğitim ve Tanıtım Sorumlusu 22 Eylül 2010 Sağlık Bakanlığı Eğitim Toplantısı TÜBİTAK Mustafa.
Koordinatörler Toplantısı - 14 Mayıs 2009 Hayatboyu Öğrenme Programı-Erasmus Desteklenen Faaliyetler: Yoğun Programlar (IP) ve Diğer Proje Faaliyetleri.
Sağlık Bakanlığı Hastanelerinin Yönetim ve Organizasyonu
Gençlik Danışma Birimi Psk. Nuriye Genç
Bilgi Güvenliği Hukuksal Süreçler
KÜTAHYA HALK SAĞLIK MÜDÜRLÜĞÜ
Gazi Ün. Tıp Fakültesi KBB AD - Odyoloji BD ve Prof.Dr.N.Akyıldız İşitme Konuşma Ses ve Denge Boz.Tanı Tdv.Reh. Merkezi tarafından, Dünya Bankası’nın desteğiyle,
22 Mayıs 2014 Tarih ve resmi gazeteye göre.
Aile Hekimliği Zekeriya AKTÜRK Prof. Dr. 1.
KANSER SAKARYA SAĞLIK MÜDÜRLÜĞÜ. KETEM’ IN AMACı NEDIR ? Tanımlanmış risk gruplarına,Sağlık Bakanlığı’nın oluşturduğu tarama programları standartları.
PS İ KOLOJ İ K DANI Ş MAN VE REHBER Ö Ğ RETMEN ZEYNEP KOCAMAN.
ULUSAL SAĞLIK BİLGİ SİSTEMİ VİZYON PAYLAŞIM TOPLANTISI 20 NİSAN 2007 ANKARA MİNİMUM SAĞLIK VERİ SETİ (MSVS) SONER KIRICI BİLGİ ve YÖNETİM SİSTEMLERİ DANIŞMANI.
RİSKLİ YENİDOĞAN BEBEKLERDE HEMŞİRELİK BAKIMI VE GÜVENLİ TABURCULUK
RİSKLİ GEBELİK TAKİP SİSTEMİ
Üniversite Hastaneleri Organizasyonları
T.C. TEKİRDAĞ VALİLİĞİ Halk Sağlığı Müdürlüğü
YENİDOĞAN İŞİTME TARAMASI EĞİTİMİ
Projenin Adı: EĞİTİCİNİN EĞİTİMİ (ToT) ASLI AKKAYA picture placeholder.
2018 YILI DRAGOS HASTANESİ FAALİYET SUNUMU
S.B.Ü. ANTALYA EĞİTİM VE ARAŞTIRMA HASTANESİ ÇOCUK İZLEM MERKEZİ Vildan DÖNMEZ Sosyal Hizmet Uzmanı Adli Görüşmeci.
Sunum transkripti:

YENİDOĞAN İŞİTME TARAMASI EĞİTİCİ EĞİTİMİ GİRİŞ Ana Çocuk Sağlığı ve Aile Planlaması Genel Müdürlüğü

Dünyada İşitme Kayıplı Bebeklere Baktığımızda Dünyada her yıl 133 milyon bebek doğmakta. Bu doğumlarda tüm dünyada işitme kaybı yaklaşık % 0.1-0.3’ i insidansına sahip Yıllık beklenen yenidoğan işitme kayıplı bebek sayısı 339.000’dir.

Ülkemizde İşitme Kayıplı Bebeklere Baktığımızda Her yıl 1.300.000 bebek doğmakta, Bu bebeklerin yaklaşık 1300 - 2600 işitme kayıplı olarak dünyaya gelmekte,

Yenidoğan İşitme Tarama Programı Temel Amaç; Ülkemizde işitme kaybı ile doğan bebeklerin erken dönemde tanınması ve rehabilitasyonunun sağlanmasıdır

Türkiye’de İşitme Taramalarının Tarihçesi 1994 Marmara Üniversitesi Odyoloji Bilim Dalı 1998 Hacettepe Universitesi Odyoloji Bilim Dalı 2000 Başbakanlık Özürlüler idaresi Başkanlığı Sağlık Bakanlığı ve Hacettepe Üniversitesi Odyoloji Bilim Dalı işbirliği ile Ankara Zübeyde Hanım Doğum Hastanesinde ilk işitme taraması pilot projesi 2003 ikinci pilot proje Ankara Dr. Zekai Tahir Burak Doğum Hastanesinde uygulamaya başlanmıştır 2003 Gazi Üniversitesi KBB ABD 2004 Ulusal Yenidoğan İşitme Taraması

Yenidoğan İşitme Tarama Programı yürütülmektedir Bakanlığımızın sorumluluğunda üniversitelerin ve Başbakanlık Özürlüler İdaresi desteğiyle 2000 yılında Ankara’da 1 merkez 2005 yılında 24 ilimizde 36 merkez 2006 yılında 26 ilimizde 39 merkez 2007 yılında 44 ilimizde 67 merkez Yenidoğan İşitme Tarama Programı yürütülmektedir

Yenidoğan İşitme Tarama Programı yürütülmektedir Bakanlığımızın sorumluluğunda üniversitelerin ve Başbakanlık Özürlüler İdaresi desteğiyle 2008 yılında 75 ilimizde 148 merkez 2009 yılında 80 ilimizde 224 merkez 2010 yılında 81 ilimizde 338 merkez 2011 yılında 81 ilimizde 584 merkez Yenidoğan İşitme Tarama Programı yürütülmektedir

YİTP Başlangıcı 2004 Ulusal Yenidoğan İşitme Taraması Programı Tedavi Hizmetleri Genel Müdürlüğü Mayıs 2005 Ana Çocuk Sağlığı ve Aile Planlaması Genel Müdürlüğü Eğitim Materyali Uygulayıcı Kursları Portal

YİTP Eğitim Materyali Güncellenmesi Uygulayıcı Kursları Standartizasnu Sağlık Bakanlığı “Web Uygulaması”

Bilim Kurulu Tarama Programının Düzenlenmesi Tarama Personelinin Eğitiminin Planlanması Eğitimlerini Yapmak Taramaların Takibi Bu program için üç aşamalı bir sevk zinciri oluşturulmuş, periferden merkeze doğru bir organizasyon planlanmıştır

YDİTP I. Basamak İleri tanı merkezi II. Basamak KBB Hekimi Uz. Odyolog Eğ. odyoloğu/Özel eğitimci/psikolog, I. Basamak İleri tanı merkezi Doğumevlerive Devlet Hastaneleri II. Basamak KBB Uzmanı Timpanometre (y-frekans) O-ABR (Riskli YD / YB-YD / 1. basamaktan sevk)

YİTP Sevk Zinciri Sağlık Bakanlığı Dokuz Eylül Üniversitesi Ege Üniversitesi Bozyaka Eğitim Araştırma Hastanesi Aydın Atatürk Devlet Hastanesi Aydın Doğum ve Çocuk Bakımevi Hastanesi Sağlık Bakanlığı Celal Bayar Üniversitesi Manisa Doğum ve Çocuk Bakımevi Dr.E.Hayri Üstündağ Kadın Hastalıkları ve Doğum Hastanesi İzmir Ege Doğumevi Ve Kadın Has. Eğit.Ve Araş.Hast Dr. Behçet Uz Çocuk Hastalıkları ve Cerrahisi Eğt.ve Arşt.Hastanesi

YİTP Organizasyonu SAĞLIK BAKANLIĞI AÇSAP GENEL MÜD. İl Eğitim Ekibi Merkez Eğitim Ekibi

Uygulama Birimlerinin Özellikleri Ve Görevleri Birinci Basamak Merkezlerimiz: İldeki doğum yapılan tüm hastaneler Program il sorumlusu: İl Sağlık Müdürlüğü bünyesinde görevli bir hekim Tarama uygulama birimi: Hastanedeki Merkez sorumlusu bir hekim, odyometrist veya hemşireden oluşan en az üç kişilik bir ekiptir.

Uygulama Birimlerinin Özellikleri Ve Görevleri İkinci Basamak Merkezler: Sağlık Bakanlığı hastaneleri veya üniversitelerin KBB klinikleri İşitme kaybı şüphesi ön tanısıyla sevk edilen çocuklarda kulak burun boğaz muayenesi yapmak ve işitme kaybı olup olmadığını belirlemek için ileri tetkikleri (tarama ABR’ si) uygulayabilecek bir KBB hekimi ile bir odyometristin görevlendirildiği merkezlerdir.

Uygulama Birimlerinin Özellikleri Ve Görevleri İkinci Basamak Merkezler: Kendi hastanesi ve dışarıdan ilk test için başvuran bebekler için 1. basamak işlevini yerine getirmek; İl içindeki 1. basamak tarama birimlerinden sevk edilen bebeklere KBB muayenesi yapmak, O-ABR ile tarama testlerini yapmak: Yüksek frekans timpanometri testlerini yapmak

Uygulama Birimlerinin Özellikleri Ve Görevleri İkinci Basamak Merkezler: O-ABR’de başarısız olan bebeklerin bir an önce 3. basamak merkezlere ileri tanı ve cihazlandırma için sevkini sağlamak; Yapılan muayene ve test sonuçlarını işitme tarama web uygulamasına kaydetmek; 3. basamak merkezlerde tanılanan ve cihazlanan bebeklerin eğitim sürecine dahil olması ve cihazlarını düzenli kullanması için gerekli tıbbi desteği ve raporları sağlamak;

Uygulama Birimlerinin Özellikleri Ve Görevleri İkinci Basamak Merkezler İşitme kaybı saptanarak cihaz verilen çocukların takibini yapmak, cihaz ve erken özel eğitim gereksinimleri için gerekli bürokratik prosedürleri yürütmek İşitme cihazı kullanan çocukların, EOM’leri tedavi etmek; Buşon temizleme vb dış kulak yolu sorunlarını çözmek; işitme cihazından faydalanmaları için ideal şartları temin etmek.

Uygulama Birimlerinin Özellikleri Ve Görevleri Üçüncü Basamak Merkezler: Şüpheli işitme kayıplarının kesin tanısının koyulduğu, gerekirse cihaz uygulaması, eğitim, habilitasyon ve rehabilitasyon hizmetlerinin yapıldığı odyoloji uzmanları, eğitimci ve psikologların görev yaptığı odyoloji üniteleri bulunan Kulak Burun Boğaz Hastalıkları bölümleridir

TÜM UYGULAMA BİRİMLERİNİN ORTAK GÖREVİ Tüm birimler tarama ile ilgili verileri, bilimsel kurul tarafından belirlenen esaslar çerçevesinde toplamak ve ilgili makamlara bildirmekle yükümlüdür.

YİT Hedefi Doğum yapılan tüm sağlık kurumlarında yenidoğan işitme tarama merkezinin olması ve tüm yenidoğanlara işitme taraması yapılması

YİT Bileşenleri Eğitim Uygulayıcı kursları(A) Eğitimci kursları (B) Veri Web Uygulaması Verilerin eksiksiz kaydı Destek Merkez ziyaretleri Uygulama alanlarının iyileştirilmesi

1. Bileşen: Eğitim A: Uygulayıcı kursları B: Eğitimci eğitimleri

2005-2007 Eğitim Merkezleri

2008 Eğitim Merkezleri

2009 Eğitim Merkezleri

2010 Eğitim Merkezleri

Yenidoğan İşitme Tarama Programı yürütüldüğü iller

2009 - 2010 yılı

2. Bileşen: Veri Web Uygulaması Verilerin eksiksiz kaydı

Yıllara Göre İşitme Taraması Sonuçları İşitme Taraması Yapılan Bebek Sayısı İşitme Engeli Şüphesi İle Merkezlere Gönderilen Bebek Sayısı İşitme Engeli Tespit Edilen Bebek Sayısı İşitme Taraması Oranları% 2005 96.313 1378 76 %6.9 2006 128.096 674 145 %9.5 2007 188.377 2.726 400 %14.1 2008 349.381 3.255 748 %26.5 2009 511.316 6.057 1.055 %36.0 2010 552.299 8.101 1.491 %57.1

3. Bileşen: Destek Merkez ziyaretleri Uygulama alanlarının iyileştirilmesi

YİT Eğitim Kitabı 2005 Bilim Komisyonu 2009 Eğitim Materyali

Kurs standartları Kurs Sorumlusu (Paylaşılan) YİTP kitabı ve uygulama materyali 1,5 gün süre Tam devamlılık 15-20 katılımcı Ders düzeni ve uygulamalar Ön test-Son test Katılım Belgesi

TEŞEKKÜRLER