Mart 2009. VAROLMASAVAŞI ÜRETEMEMEK YARIŞ DIŞI KALMAKTIR ● ● Üretmeden tüketen bir toplum haline dönüştük… ● ● Birey / aile / kurum / devlet gelirinden.

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
YÖNETİM VE ORGANİZASYON
Advertisements

STK’LARDA GÖNÜLLÜLER İLE İŞBİRLİĞİ
HASSAS GÖREV Hakan YÜKSEL Mart.
TARİHÎ MEZARTAŞLARI NEDEN TAHRİP VE YOK EDİLİYOR?
NİĞDE ÜNİVERSİTESİ Hedefler, Faaliyetler, Performans Kriterleri
VERİMLİ DERS ÇALIŞMA YOLLARI kisiselbasari.com
Mart Yönetim yapılanmalarında görülen sorunlardan biri de, “Görev–Yetki–Sorumluluk” sınırlarının iyi belirlenmemiş olmasıdır. Yönetimde; statüyle.
RİSK KAVRAMI RİSKLERİN BELİRLENMESİ
Bilimsel Proje Hazırlamanın Basamakları
2.SINIF OKUL HEYECANIM.
EĞİTİM BAŞARISINI ARTTIRMADA ANNE BABANIN ROLÜ
YÖNETİM İŞLEMİNİN FONKSİYONLARI
İŞLETMELERDE STRATEJİK KARARLAR
İç kontrol Bilgilendirme Toplantısı 10 Nisan 2014 Strateji Geliştirme Dairesi Başkanlığı.
İşletmelerde Eğitim İhtiyacının Belirlenmesi
SUNUM. STRATEJİK YÖNETİM Esnaf ve sanatkâr işyerleri sahipleri; bir meslek koluna tabi olup, mesleki yeteneklerini kullanmak suretiyle ailelerini geçindirmek.
MODERN YEREL YÖNETİM İÇİN LİDERLİK
TKY 405 TOPLAM KALİTE YÖNETİMİ CROSBY’ NİN KALİTEYE BAKIŞ AÇISI
Maliyet Düşürme ve Breakthrough Kaizen Projelerinin Uygulamalarında Başarılı Olup Elle Tutulur Neticeler Almak İçin Yapılması Gerekenler.
Hassas Görevler hassas…çok….
PERFORMANS BÜTÇE HAZIRLIK SÜRECİ
STRATEJİK PLANLAMA SABEK A.Ş.
GİRİŞİMCİ SUNUMU.
Bölüm 14 Stratejik Değerleme ve Kontrol
VERİMLİ DERS ÇALIŞMA YOLLARI
ARTVİN İL MİLLİ EĞİTİM MÜDÜRLÜĞÜ
ÇALIŞMA ARKADAŞI Hazırlayan Hüsnü Çeşmeci Ağustos 2009.
T.C. MİLLİ EĞİTİM BAKANLIĞI Büro Yönetimi Öğretmeni Fatma GEZ BALIKESİR / BANDIRMA – İLÇE MİLLİ EĞİTİM MÜDÜRLÜĞÜ Büro Yönetimi ve Resmi Yazışma Kuralları.
Kesirler Kesirler kaça ayrılır?.
Risk Yönetimi KOCAELİ ÜNİVERSİTESİ İç Denetim Birimi Başkanlığı.
HACETTEPE ÜNİVERSİTESİ
Hedef A.1. : Deprem Bilgi Altyapısının Geliştirilmesi; Deprem bilgi altyapısının geliştirilmesi, güçlendirilmesi, sürdürülebilirliğinin sağlanması bu altyapıyı.
Yedinci Bölüm İşletme YÖNETİMİNİN FONKSİYONLARI.
ANKARA İL MİLLİ EĞİTİM MÜDÜRLÜĞÜ KASIM 2013 MERKEZÎ ORTAK SINAVLAR TAŞRA TEŞKİLATI GÖREVLERİ SINAVDAN ÖNCE YAPILACAKLAR İl ve ilçelerde de sınav.
OKUL GELİŞİMİ YÖNETİM EKİBİ (OGYE) TOPLANTISI
PERFORMANS PROGRAMI HAZIRLIK SÜRECİ Nisan, Yeni Kamu Yönetimi Anlayışı Üzerine Genel Bir Değerlendirme Ana Hatlarıyla Performans Programı Performans.
BAŞARI VE MOTİVASYON.
ARTVİN İL MİLLİ EĞİTİM MÜDÜRLÜĞÜ STRATEJİK PLANLAMA.
E-OKUL ÜZERİNDEN GÜNCELLENMESİ GEREKEN VERİ EKRANLARI
Derslerini seviyor musun?
Verimli Ders Çalışma Seminerine Hoş Geldiniz
Sahip olduğumuz mirası ne kadar iyi değerlendirebilir, üzerine ne kadar koyabilirsek, o kadar övünmeye hakkımız olur. Aksi takdirde, övünme, avunmanın.
BÜTÇELERİN KONTROLÜ.
28 – 29 Kasım 2013 Merkezi Ortak Sınavlar Taşra Teşkilatı Görevleri.
STRATEJİK PLANLAMA.
CÜMLEDE DE ’NİN YAZIMI.
ÖDEV-BAŞARI Sevgili Öğrenciler;Ödevin eğitim hayatınızda çok önemlidir. Ödevin amaçları şunlardır Derse hazırlıklı gelmek Derste öğrenilen konuları pekiştirmek.
Korkut KOÇAK Millî Eğitim Uzman Yardımcısı Kamu İdareleri için Stratejik Planlama Kılavuzu (Hazırlık Çalışmaları)
YÖNETİM EYLEM PLANI Y.E.P YÖNETİM EYLEM PLANI Tanımı: -gelecekte yapılacak uygulamaların bir kopyasıdır. -geleceği bugüne getirme sanaatıdır.
1.  Hukuk Veri Girişi Hukuk Veri Giriş Hataları Öneriler SUNUMUN İÇERİĞİ.
Kamu İdareleri için Stratejik Planlama Kılavuzu (Hazırlık Çalışmaları)
Madde (soru istatistikleri)
İzmir İl MEM ARGE Kamu İdareleri için Stratejik Planlama Kılavuzu (Hazırlık Çalışmaları)
SEKRETERLİK HİZMETLERİ-I İŞ PLANI
Fehmi Cerrahoğlu Orta Okulu Rehberlik Servisi
STRATEJİK PLANLAMA HAZIRLIK AŞAMASI.
ISO ÇEVRE YÖNETİM SİSTEMİ TEMEL EĞİTİMİ
MİLLİ GELİRİN HESABI.
BEN BİLİNÇLİ BİR TÜKETİCİYİM
BİLİNÇLİ TÜKETİCİ VE KAYNAKLARIMIZ.
YÖNETİM SÜRECİ VE ÖZELLİKLERİ
Topluluk İnovasyon Girişimi Süreç Açıklaması ve Yol Haritası Dokümanı 26 Mayıs
ÇUBUK İLÇE MİLLİ EĞİTİM MÜDÜRLÜĞÜ. SORU – CEVAP STRATEJİK PLANLAMA.
Kapasite Planlama.
YATIRIM PROJE TEKLİFİ NASIL HAZIRLACAK?
Dr. Adil AKINCI Bankacılık ve Finans Bölümü
SAĞLIK SİSTEMLERİNİN VE HİZMETLERİNİN YENİDEN ÖRGÜTLENMESİ VE PLANLANMASI Prof. Dr. Haydar Sur Biruni Üniversitesi Öğretim Üyesi.
Sporda Yönetim ve Organizasyon
Sunum transkripti:

Mart 2009

VAROLMASAVAŞI

ÜRETEMEMEK YARIŞ DIŞI KALMAKTIR ● ● Üretmeden tüketen bir toplum haline dönüştük… ● ● Birey / aile / kurum / devlet gelirinden fazlasını harcıyor… ● ● Bu haksız tüketim pek çok kişiyi “yalancı / dolandırıcı / vb.” yapıyor… İNSAN, DİNAMİK OLMALIDIR İNSAN, KATMA DEĞER ÜRETMELİDİR “Ya hata yaparsam” korkusu taşıyanlar, DİNAMİZM gösteremez, dolayısıyla kendine ve çevresine faydalı olamaz… İnsan, statüko”yu “dinamizm”in önüne geçirmemeli. İnsan, “parazit” durumuna düşmemek için “katma değer üretmek” zorundadır. Bunun için “yetenek” sahibi olmalı ve planlı hareket etmelidir. STATÜKOCUANLAYIŞ ● ● İçine kapan ● ● Hiçbir şeye karışma ● ● Verilenle yetin ● ● Araştırmaya kapalı ol ESAS OLAN

(Mevcudu Korumak) Dimyat’ta pirinç varmış. Payımı almak için Dimyat’a gitmeliyim. Ancak, evdeki bulguru da korumaya almalıyım. Dimyat’taki pirinç’ten payımı aldım. Acaba, başka ne elde edebilirim? MEŞRU OLAN HER ŞEYE TALİBİM. (Gelişime Açık Olmak) (Hareketli Olmak) PAY İSTEMEK EVDEKİ “BULGUR”A SAHİP ÇIKARKEN, DİMYAT’TAKİ “PİRİNÇ”TEN PAYINI İSTEMEK, “DAHA BAŞKA ÜRÜN VAR MI?” DİYEREK ARAŞTIRMA YAPMAKTIR.

DEVAMI BİLGİYİ DEĞERLENDİR İHTİYACI BELİRLE KARARVER GÖZLEM YAP BİLGİ TOPLA Orijinal mi? İlişkili mi? Alternatifi var mı? Uygulanabilir mi? Ekonomik mi? Üretecek mi? Problem var mı? İSİMLENDİR HEDEF BELİRLE Hazırlık Yapmadan Hedefe Yürüme Güncel mi? Meşru mu? Kesin mi? YOL HARİTASI HAYIREVET

DEVAMI KARARVER GÖZLEM YAP YOL HARİTASI HAYIR UYGULA DENGE KUR DEĞERLENDİR KÖTÜ EKSİK Kime bilgi verilecek? Kimlerle çalışılacak? Kim neyi, ne zaman yapacak? Finans nasıl sağlanacak? DENETLE PLANLA EVET BU GRAFİĞİN DEVAMI 18.Cİ SAYFADA VERİLMİŞTİR. Önceki sayfada burada bırakmıştık...

DURAKLAR1 PLANLAMA İLE: ● ● Uygulama kontrol altında tutulur ● ● Kaynakların doğru kullanımı sağlanır ● ● Sonuç alma kolaylaşır UZUN VADELİ PLANLAR ( UZUN VADELİ PLANLAR (Stratejik Plan): Bu plan kısa vadeli planlara ayrılarak uygulamaya sokulur. KISA VADELİ PLANLAR ( KISA VADELİ PLANLAR (Taktik Plan - Uygulama Planı): Uzun vadeli planla uyumlu olarak hazırlanır. ÇEŞİTLERİ Planlama aşamasında harcanan; ● ● EMEĞE ● ● ZAMANA ● ● PARAYA acınmaz. Çünkü; uygulama aşamasının başarısı önemli oranda bu çalışmaya (planlamaya) bağlıdır.

1 PLANLAMA ABD’de bir yüksek binanın plan / proje safhası yaklaşık 2 yıl sürmüştür. Bu zaman diliminde kullanılacak yapı parçaları ayrı ayrı fabrikalarda aynı anda hazırlanmış, geriye sadece şantiyede montajı kalmıştır… Planın yerine uygulaması, proje safhasından daha kısa sürmüştür. Bu “Planlı hazırlık” olmasaydı, yapı kısa sürede bitirilemeyecekti. Ayrıca; zaman, malzeme, finans kaybı olacaktı. ● ● Öncelikli midir? ● ● Konu üzerinde yeterince yoğunlaşıldı mı? ● ● İçinde bulunulan ortamda uygulanabilir mi? ● ● Bu karar alınmazsa çok risk doğar mı? ● ● Kamuoyu desteği sağlanabilecek mi? ● ● Bütçesi nedir? ● ● Zaman sınırı nedir, alternatifi var mı? ● ● Uygulama sırasında güncel kalacak mı? ● ● Alınan kararı kim yürütecek? ● ● Kadro bu işe uygun mu? ÜTOPİK PLANLAR ZAMAN İÇİNDE İTİBARI VE SERVETİ YOK EDER.

PLAN EKİBİ USTALIK ZEKASI TEKNİKERLİK ZEKASI MÜHENDİSLİK ZEKASI YÖNETİM ZEKASI MONTAJ YAPAR İŞLERİ BİLİNEN TEKNİKLE ÇÖZER MEVCUT SORUNLARI YENİ YOLLARLA ÇÖZER Alet Kullanır Teknolojiyi Kullanır Akıl Kullanır Yetki Kullanır STRATEJİYİ BELİRLER ÜST YÖNETİM BİRİM YÖNETİMİ ŞUBE YÖNETİMİ KISIM ELEMANI 1 Planın olgunlaştırılması ve gerçekleştirilmesi gerekir PLAN, BİR EKİBİN ORTAK MALIDIR.

PLAN EKİBİ YÖNETİM ZEKASI Ayrıntıları Oluşturur HERKES GÖREVİNİ TAM VE DOĞRU YAPMAZSA, ELDE EDİLEN ÜRÜN SADECE BİR “KORKULUK”TUR. İSKELETİ KURAR MÜHENDİSLİK ZEKASI TEKNİKERLİK ZEKASI USTALIK ZEKASI HAYAT VERİRGİYDİRİRMONTAJI YAPAR Vitrine Çıkarır Fonksiyonel Yapar Fikri Oluşturur 1

PLAN, MUTLAKA DOĞRU UYGULANMALIDIR 2 UYGULAMA BİR KARARI YÜRÜTMEFAALİYETİDİR SADECE PLANLAMA YETMEZ, YAPILAN PLANLARI DOĞRU UYGULAMAK DA GEREKİR. PLAN, UYGULAMAK İÇİNDİR UYGULAMA ESNASINDA SABIR GÖSTERİLMELİDİR Karar, eğitimli ve tecrübeli kadrolar tarafından uygulamaya konulmalı ve…… Bazılarımız hemen “batır çıkar olsun” ister. Halbuki, “Sabreden derviş muradına ermiş”tir… Zorluklara tahammül edilecek, azimle çalışılacak, devamlılık gösterilecek, zorlukların üzerine cesaretle gidilecek; bunlara ilâveten insan çabasının üstünde kader olduğu unutulmayacak. (Not: Bu hususa ileride değinilecektir.)

UYGULAMA SAFHASINDA DENETİM 3 ● ● “Yanlış plan” ve “kötü uygulama”, olumsuz sonuçlar doğurur. Bu, denetimde görülür. DENETİMİNHEDEFLERİ ● ● Denetimden maksat; “planla uygulamanın uyuşmayan noktalarını tespit etmektir”. Yoksa çalışanı potansiyel suçlu görüp, suçlu aramak değil. ● ● İtimat iyidir; ancak, “kurallı denetim” daha iyidir.

3 DENETLEME İYİDİR Muhatap kesimin bu ürünü kabullenip kabullenmediği denetlenecek; yoksa, “avara kasnak” olunur. ÜRETİM Adı ne olursa olsun, yapılan her iş bir üretim’dir ve üretimde şu denetlemeler yapılmalıdır: Kapasiteyi Denetlemek: Kapasiteyi Denetlemek: Eldeki imkânlar plan hedefine yetiyor mu? Kaliteyi Denetlemek: Kaliteyi Denetlemek: Yapılan işin kalitesi plana uyuyor mu? Maliyeti Denetlemek: Maliyeti Denetlemek: Ürünün maliyeti plandaki hedefe uyuyor mu? KAMUOYU DESTEĞİ GENELKURAL BİRİM BAŞKANI: BİRİM BAŞKANI: Uygulama dönemi sonlarında alınan neticeler üzerinden denetlenir. ALT YÖNETİCİLER: ALT YÖNETİCİLER: Programa uygun dönemlerde haberli / habersiz denetlenir. PERSONEL: PERSONEL: Çok sık aralıklarla (yerine göre günlük, hatta saatlik) denetlenir. DENETİM OLMAZSA; HATA GAFLETE, SONRA DA İHANETE DÖNÜŞEBİLİR.

DENETLEME İLE ELDE EDİLEN SONUÇLARINDEĞERLENDİRİLMESİ NELER OLUYOR? 4 YAPILAN İŞLER DEĞERLENDİRİLMELİDİR. ● ● Hataların giderilmesi ● ● Üstünlüklerin muhafazası ● ● Uygulamaya yenilikler getirmek ESAS OLAN, HATALARI ANINDA GÖRÜP GİDERMEYE ÇALIŞMAKTIR. Denetleme / Değerlendirme yoksa, “YÖNETİM KÖRLÜĞÜ” oluşur. Yani; “kendi kendini yeterli görmek”. Bu, bir yönetim için en tehlikeli durumdur. Varsa “sorun bulunmalı” ve “çözülmeli”dir. Öğrenen kişi / kurum haline gelebilmek için hata yapmaktan korkulmaz…

4 ORTAYA ÇIKAN HATALAR ANALİZ YAPABİLME SORUN TESBİTİ ● ● Hedefe giden yolun neresindeyiz? ● ● İçinde bulunulan konum iyi mi, kötü mü? ● ● İzlenen yol / seçilen vasıta / kadro nasıl? ● ● Nerelerde hata yapılıyor? ● ● Hata planda mı, uygulamada mı? ● ● Hedeften sapma var mı? Değerlendirme sonucuna göre; proje (….) veya (.... ) bulunabilir. ● ● Bundan evvel ne yapılmıştı? ● ● Hangi tepkiler alınmıştı? ● ● Şimdi ne yapılıyor? ● ● Hangi tepkiler alınıyor? NOT: Yaklaşım hatalarını bertaraf etmenin tek yolu, yanlış yaklaşımdan geri dönmektir. ● ● Plan, örgüt gerçekleriyle örtüşüyor mu? ● ● Plan, ne kadar etkinlikle uygulanıyor? ● ● Plan, hatanın kaynağı mı? ● ● Plan, revize edilmeli mi? KÖTÜEKSİK Stratejik Analiz ● Dış Çevre Şartları ● Kendi Kaynaklarımız açısından yapılan HATALAR ve ÜSTÜNLÜKLER tespit edilir.

4 TEDBİR, TAKDİR BİR KARAR, ● Plan, ufak tefek aksamalara rağmen işliyorsa (gerekli düzeltmeler yapılarak) uygulamasına devam edilir. ● Plan, çok önemli zararlar oluşturuyorsa, uygulamasına son verilir. UYGULAMA / DEĞERLENDİRME SONUCUNA BAĞLI OLARAK, DEĞİŞTİRİLEBİLMELİDİR. Takdir Halkası İnsan iradesi dışındaki gelişmelerdir. O iş takdir edilmemişse, olmayacaktır. Tedbir Halkası İnsan iradesinde oluşan gelişmelerdir. İnsan bazı tedbirleri almaktan sorumludur.

DEĞERLENDİR HARİTAYA DEVAMHEDEF DÜZELTDEVAM ET PROJEYİ İPTAL ET BOŞ DURMA İyisi yapılabilir mi? Vs… Destek var mı? Sapma var mı? Tepki var mı? KÖTÜ GÖZLEM YAP Önceki sayfalarımızda verdiğimiz son grafikte “DEĞERLENDİR”meye kadar yapılması gerekenleri söylemiş ve değerlendirme sonuçları KÖTÜ / EKSİK ‘te kalmıştık. EKSİK YENİ HEDEF BELİRLE DURDUR

Hayatta hiçbir amacı olmayanlar insanlık dışı izler bırakırlar… Sizler “insani olan” izler bırakabilirsiniz. Bu zordur; ancak, imkânsız değildir. ● ● Çevremizdeki olumsuzluklar bir gecede oluşmadı. ● ● Pek çoğu bize atalarımızdan miras kaldı. ● ● Milyonları bir anda etkileyerek olumsuzluklarını hemen gidermek mümkün değildir. ● ● Peki biz çocuklarımıza neleri miras bırakacağız? BİR TOPLUM BİR GECEDE BOZULMAZ DOĞRU BULMADIKLARIMIZI DEĞİŞTİREREK “YENİ ORTAM” HAZIRLAMALIYIZ. İNSANCA İZ BIRAKMAK BİR TOPLUM BİR GECEDE DÜZELMEZ

İle..İle… YAPTIKLARINI ELE, NE KADARI YUKARIDA KALIYOR? Elek, iki yönde dizilmiş tellerin oluşturduğu bir çeşit kafestir. Teller bir birine ne kadar yakınsa, “elek gözü” o kadar küçülür. Seyrek telli elek, üstündekinin çoğunu altına geçirir. Elek üstünde kalacak miktarın önemli olduğu hallerde, sık telli elek kullanılır. ELENDİĞİMİZİ UNUTMAYALIM. ELEK ÜSTÜNDE KALMAK İSTEYENLER TEDBİRİNİ ALMALIDIR. Özel Hayatta Yönetimde BİTİRİRKEN

Faydalandıklarıma teşekkürlerimle... Mart 2009