İSLAM DİNİNE GÖRE MEZAR İNŞA ETTİRMEK. Ulemanın çoğu tesnim in, yani kabrin üstünün deve hörgücü gibi yapılıp yerden bir karış kadar yükseltilmesinin.

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
Hz. Muhammed'in Doğduğu Çevreyi Tanıyalım
Advertisements

Hüsn-ü Zan Su-i Zan.
RAVİLERİN SAYILARINA GÖRE HADİS ÇEŞİTLERİ.
HZ. MUHAMMED ZAMANI İYİ DEĞERLENDİRİRDİ
- Hz. Muhammed Çalışmayı Severdi
KOLAYLAŞTIRINIZ, GÜÇLEŞTİRMEYİNİZ. MÜJDELEYİNİZ, NEFRET ETTİRMEYİNİZ.
GÜZEL AHLAK.
İSLAM DİNİNDE CENAZE DEFNİ ve MEZAR YAPMA HUSUSLARI
ÇAYIROVA İNSANA HİZMET DERNEĞİ
1 - Hac İbadeti Hac ve Umre İle İlgili Mekânlar  Mikat Sınırları  Kâbe (Beytullah)  Makam-ı İbrahim  Safa ve Merve Tepeleri  Zemzem Kuyusu  Arafat.

Peygamber Efendimizin Hayatı ve Kişiliği
HAC.
TÜRK-İSLAM DÜŞÜNCE TARİHİ
4. SINIF 1. ÜNİTE 1.5. SELAMLAŞMA
İSLAM ESASLARI (İSLAMIN ŞARTLARI)
İSLAMİ TERİMLERİN AÇIKLAMALARI
DİN SÖMÜRÜSÜ VE VATAN HAİNLİĞİ.
BU BİLGİLERİ SİZİNLE PAYLAŞMAK İSTİYORUM.
Bu Slayt gösterisi www. varolmak. com sitesi tarafından hazırlanmıştır
KABİR HAYATI VE ŞEHİTLİK
Ders: Siyer Sınıf: 10.sınıf Süre: Bir ders saati
Din Kültürü Ve Ahlak Bilgisi Öğretmenliği Bölümü PEMBE SELEK
DUA: Allahım benim, ailemin, yakınlarımın ve sana inanan bütün müslüman kardeşlerimin ve ahiri aleme göçmüş bütün akrabalarımın ve onlar gibi bütün.
NAMAZ Görmedin mi? göklerde ve yerde bulunan herşey; güneş, ay, yıldızlar, dağlar, ağaçlar, hayvanlar ve insanların bir çoğu Allah´a hakikaten secde ediyorlar.
SLAYTI MUTLAKA SESLİ İZLEYİNİZ…
2. Ünite: İslam’da İman Esasları
- Kumar Oynamak KUMAR OYNAMAK.
GÜZEL SÖZ VE DAVRANIŞLAR İLE İLGİLİ HADİS VE AYETLER
BU BİLGİLERİ SİZİNLE PAYLAŞMAK İSTİYORUM.
Sorumluluk Bilinci.
Hz. Muhammed (s.a.v.) Sabırlı ve Cesaretliydi
4. İYİLİĞİ EMREDİP KÖTÜLÜĞE ENGEL OLMALIYIZ
İslam dininin ilk dönemlerinde Müslümanlar sade bir hayat yaşıyorlardı
4. İbadetlere Devamlılığı
İslam Hz.Muhammed (s.a.v) Allah c.c. Kuran-ı Kerim M.S. 6. yy'da Hilal
İTİKADÎ MEZHEPLER İslam dininin ilk dönemlerinde Müslümanlar arasında itikadi konularda herhangi bir şüphe ve farklı düşünce bulunmuyordu.
TASAVVUFÎ YORUMLAR Tasavvuf: İslam dininde yer alan ahlakî esasları hayata geçirmeyi amaçlayan, Peygamber Efendimizin sünnetine dayalı bir hayat tarzını.
3. İYİLİKTE YARIŞMALI VE YARDIMLAŞMALIYIZ
Hz. Muhammed (s.a.v.) Bilgiye Önem Verirdi
Rivayet Dönemi Hicri Üçüncü Asır 4. Ders.
4. Kendimize Karşı Sorumluluklarımız :
Nakil Dönemi-devam 7. Ders 7. Ders.
IV.ÜNİTE HADİS ÇEŞİTLERİ.
Hazırlayan:Ömer Faruk Şahin
HOŞGÖRÜ.
Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi Performans ödevi
HZ. MUHAMMED (s.a.v.) HAKKI GÖZETİRDİ
HZ. MUHAMMED (s.a.v.) HAKKI GÖZETİRDİ
HZ. MUHAMMED (s.a.v.) HAKKI GÖZETİRDİ
KİMLER KURBAN KESMEKLE YÜKÜMLÜDÜR?
3.1. Güzel Söz Söyleyelim 3.2. Güzel Davranışlarda Bulunalım
AKLIN KORUNMASI.
Temel Hadis Kavramlarıyla İlgili Oryantalist İddialar ve Eleştirisi
ÜNİTE KONULARI 1. Hz. Muhammed’in Doğduğu Ortam
ÜNİTE KONULARI 1. Hz. Muhammed’in Doğduğu Ortam
CAMİLER VE DİN GÖREVLİLERİ HAFTASI 2017
ZEKÂT; Kelime anlamı: ‘Artma, çoğalma, arınma ve bereket’
Kur'an-ı Kerîm'in üçüncü suresi. Sure, Medine'de nazil olmuştur. Surenin 33. ayetinde Musa (a.s.)'in babası İmrân'dan bahsedildiği için İmrân Âilesi anlamına.
MEZHEPLER (5 MEZHEP) Hamza Solak. HANEFI MEZHEBI  Hanefi mezhebi, (Arapça: الحنفية veya المذهب الحنفي) İslam dininin sünni fıkıh mezheplerinden biri.
KÜLTÜRÜMÜZDE H.Z MUHHAMMED SEVGİSİ. Kültürümüzde Hz. Muhammed Sevgisi: Bir çocuğa bir ad, çocuğun o adin manasını yasaması veya o ada sahip bir şahsin.
Hukukta bir hüküm vermek için delil gereklidir. Yani hâkimin hükme nasıl ulaştığını gösteren meşru bir dayanağın olması gerekir. Bu delilin de bir kaynağı.
Peygamberimiz Ve Güzellik Zeynep Nur Balki 11/F 5172.
HADİS Mİ DEĞİL Mİ?. “Vatan sevgisi imandandır.” Bu sözün halk arasında Peygamber Aleyhisselam’a nispeti pek yaygındır. Fakat kaynaklarda bunun hadis olmadığı.
ABBÂSÎLER-KÜLTÜR VE MEDENİYET I
İSLAMDA KUL HAKKI İHLALİ
Peygamber ve İlahi Kitap İnancı 6. SINIF 1. ÜNİTE Ünite Konuları için tıklayınız.
Sunum transkripti:

İSLAM DİNİNE GÖRE MEZAR İNŞA ETTİRMEK

Ulemanın çoğu tesnim in, yani kabrin üstünün deve hörgücü gibi yapılıp yerden bir karış kadar yükseltilmesinin mendup, daha fazla yükseltilmesinin ise mekruh olduğunu beyan etmişlerdir.

İmam Şafii ise kabirlerin tesviyesi, yerle bir edilmesine dair haberlere binaen, kabirlerin yerden hiç yükseltilmemesi, yerle dümdüz edilmesi gerektiğini söyler.

Nitekim Hz. Ali de, Resulallah ın kendisini, Medine’deki bütün putları kırmak ve bütün kabirleri tesviye yerle bir etmek görevi ile Medine’ye gönderdiğini söylemiştir.Hadislerdeki tesviye ile kastedilen miktarın ne kadar olduğunda alimler ihtilaf etmişlerdir.

İmam Şafiinin anladığı yerle bir etmek manası, kelimenin lügat manasına daha yakındır.Lakin kabirlerin çiğnenmemesi ve üzerine oturulmaması için, kabir olduğunun belli olması gerekir.Bu gayenin gerçekleşmesi de ancak kabirlerin tesnim edilmesi, yüzeyinin yerden biraz kabartılması ile mümkündür

Daha sonra gelen Şafii Alimlerinin de bu kadarını gerekli gördükleri nakledilmektedir ki, böylece fukaha bunda ittifak etmişlerdir.Öyle ise hadis-i şerifte düzlenmesi emredilen, türbeler ve üzerlerine bina yapılmış olan kabirlerdir.

Bir yerde kabir olduğunu belli etmek ve insanların ve diğer mahlukatın çiğnemesinden muhafaza etmek için, bu gayeyle mezarın etrafını bir miktar duvarla çevirmek caiz olur.Ancak bunda israf etmek, lükse kaçmak ve çok para harcamak yasaktır.Çünkü kabrin üzerini süslemenin ölüye hiçbir faydası yoktur.

Bunun yerine o parayı fakirlere dağıtmak ve sevabını ölüye bağışlayıp, kabulü için dua etmek daha yararlı ve hayırlı bir harekettir.Hatta çevre duvarının kireçlenmesi ve boyanması bile süse gireceği için yasaklanmıştır.Peygamber tarafından yasaklanan bu fiili yapmak mekruhtur.Kabrin üzerine süs maksadıyla ve övünmek için kubbe ve bina yapmak ise haramdır.

Hadis-i Şeriflerde kabirler üzerine yazı yazmak da mutlak olarak yasaklanmıştır.Müçtehidler bu yasağa binaen kabir taşlarına ayet yazmanın yere düşüp çiğnenmesinin muhtemel olması sebebiyle haram, başka şeyler yazmanın da mekruh olduğunu söylemişlerdir.

Ama ne gariptir ki, sahih hadislerle yasaklanmasına rağmen, şarktan garba kadar ne kadar müslüman varsa hemen hemen hepsi, mezar taşlarına yazı yazıyorlar.Bu, sonradan ortaya çıkmış bir durumdur ve bidattir.Binaenaleyh yapılmaması daha iyidir.

Ancak sonraki alimler, Hz. Peygamberin, oğlu İbrahim ve Medine de vefat eden ilk muhacir olan Osman B. Mazu’nun kabrine basmama, kabrin tanınması için bir taş koymasına kıyaslayarak, sadece ismin yazılmasının, Rasulallah’ın koyduğu taş gibi sadece kabrin kaybolmaması için bir işaret olacağını belirtmişler ve kabir taşlarına sadece isimle ölüm tarihinin yazılmasını caiz görmüşlerdir.

Mezarın şekli hususunda son olarak şunu söylemeliyiz ki müslümanın mezarı, sade, tabii ve mütevazi, mezar yapımında kullanılan malzeme de basit ve ucuz olmalıdır.

Müslüman mezarlığı, ihtişam, debdebe ve tantanadan uzak, sadeliği, tabiiliği ve intizamı ile örnek olmalıdır.Camide bütün imtiyazlarından sıyrılarak Allahın huzurunda aynı safta duran müminlerin, mezarları da görünüş itibariyle birbirine eşit olmalıdır.Mezar yapımında bu eşitliği bozan şeylere yer verilmemelidir.

Kaynak : * Ceziri, İbnul-Humam, * Müslim, Cenaiz, 31 * Nesai, Cenaiz, 99,88-89 * Ebu Davud, Cenaiz. 72 * A. b. Hanbel * S. Sabik, Mollamehmeto lu, * Mahammed Hamidullah * Muslim, Cenaiz, 32 * İbn Mace, Sünen, Cenaiz, 43 * Nesai, Cenaiz, 98 * Tahtavi, * Şevkani, Serhus-Sudur * Camiul-Ferid * Tirmizi, Cenaiz, 57. * Ebu Davud, Cenaiz, 63