Mehmet Yavuz KEKLİKOĞLU

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
Tarimsalpazarlama.com Tarım Sektöründe Tedarikçiyi Çiftçiyle,
Advertisements

E-Ticaret Nedir? İnternetin yaygınlaşmasıyla birlikte Ticaret, birtakım sistemler aracılığıyla internet üzerinden de yapılır hale geldi. Bu yeni ticaret.
• 2001 yılında kuruldu. • E-Ticaret ve E-Tahsilat alanlarında yazılımlar ve çözümler geliştirmekte. • 4691 sayılı Teknoloji Geliştirme Bölgesi yasasına.
Oktay ERBEY CRM & B2B Ürün Satış Hizmet Yöneticisi
TEMEL LOJİSTİK Doç. Dr. Murat ERDAL muraterdal.com.
Mobilite ile Gelen Rekabet Avantajı Sunum Öyküm Dizdar.
E-TİCARET SATIŞ SİTELERİ. E-TİCARET “Doğrudan fiziksel bağlantı kurmaya ya da fiziksel değiş tokuş işlemine gerek kalmadan tarafların elektronik olarak.
Siber Güvenlik ve Kara Para Aklama BİLİŞİM TEKNOLOJİLERİ VE YÖNETİM-
PAZARLAMAYA GİRİŞ PAZARLAMANIN TANIMI
HİZMETLERİMİZ İthalat, İhracat, Transit Gümrük İşlemleri,
Yeni İş Platformunuz! Yönetim Bilişim Sistemleri Boğaziçi Üniversitesi.
SANAT ÜRÜNLERİ ONLİNE SATIŞ SİTESİ
KOOPERATİFLERDE ETKİNLİK
PERAKENDECİLİK VE TOPTANCILIK
ELEKTRONİK TİCARET VE LOJİSTİK HİZMETLERİ
E-T ICARET N EDIR ? Temel Kavramlar. E-T ICARET N EDIR ? Internet üzerinde yapılan ticarettir. Bilgisayar, cep telefonu gibi aygıtlar tarafından kullanılır.
BİLGİ TOPLUMU STRATEJİSİ Halil İbrahim AKÇA DPT Müsteşar Yrd. 7 Eylül 2006.
Neler Var ? Şimdi Neredeyiz? 2020’ de Neler Olacak?
ELEKTRONİK TİCARETTE ÖDEME ŞEKİLLERİ
Okyanus Zincir Mağazacılık Yönetim Sistemini tercih etmek için
E-Ticaret BÖLÜM 1 Kırklareli Üniversitesi / Babaeski Meslek Yüksekokulu Öğr.Gör.Harun BAYER.
METROPOL HABERLEŞME LTD ŞTİ
KIRKLARELİ ÜNİVERSİTESİ BABAESKİ MESLEK YÜKSEKOKULU DERS:E-TİCARET KONU:ELEKTRONİK TİCARETİN GELİŞİMİ VE GELENEKSEL TİCARET İLE KARŞILAŞTIRILMASI HAZIRLAYAN:DİLEK.
E-Ticaret’in Mobil Tarafı
KURUMSAL BANKACILIK TÜRKİYE İŞ BANKASI A.Ş. 3 MAYIS 2010.
Yrd. Doç. Dr. Arzdar KİRACI Başkent Üniversitesi
YONT401 YÖNETİM BİLİŞİM SİSTEMLERİ
PROMOSYON  Kökeni Latince promotio kelimesinden gelen promosyonun anlamı fikir,öne çıkarmak olarak tercüme edilir.  Bir firmanın ya da bir arzın tanıtılması.
YONT 172 BİLGİ TEKNOLOJİLERİNE GİRİŞ II
Bulut Depolama.
E-Ticaret (Rakamlarla Giriş) Sunu İçerik Kaynağı: İyiler, Z. (2009). Elektronik Ticaret ve Pazarlama, T.C. BAŞBAKANLIK Dış Ticaret Müsteşarlığı İhracatı.
İNTERNETTE YENİ BİR İŞ MODELİ OLARAK GRUP ALIŞVERİŞ SİTELERİ VE TÜRKİYE’DEKİ DURUMU Kemal Şahin Mimar Sinan Üniversitesi.
Hazırlayan:Murat Sait ÇABUK. 1: B2B (Business to Business): Sirketler Arası Elektronik Ticaret * B2B’nin temeli, sirketlerin internet uzerinden birbirine.
BİLİŞİM TEKNOLOJİLERİ ALANI
Web 3.0 Konferansı, İstanbul 16 Nisan 2013 ‘‘KİMİN NAKİTE İHTİYACI VAR?’’ twitter.com/SonerCanko.
Kurumsal İçerik Yönetimi Kapsamında Bilgi Güvenliği
TÜRK HAVA KURUMU ÜNİVERSİTESİ E TİCARET  Sadık YAVAŞ  Mehmet Yavuz KEKLİKOĞLU.
7. büyük tekstil ve hammaddeleri 6. büyük hazır giyim ve konfeksiyon
İŞLETME İLKELERİ Küresel Ortamda İşletmecilik ve Rekabet
YONT 172 BİLGİ TEKNOLOJİLERİNE GİRİŞ II
Yeni Ekonomi ve Yeni İletişim Teknolojileri Öğr. Gör Mehmet Akif BARIŞ.
BİLGİSAYAR DESTEKLİ TASARIM VE ANİMASYON GİZEM TANIŞ
E- Ticaret Altyapısı.
E- T I CARET‘İN SINIFLANDIRILMASI VE KATEGORİ’LER I NE (TÜRLER I NE) AYRILMASI.
ELEKTRONİK TİCARET TÜRLERİ
TALEP KATILIMI VE TALEP TARAFI YÖNETİMİ Prof. Dr. Ramazan BAYINDIR
TÜRK İ YE’DE TÜKET İ C İ N İ N B İ LG İ LEND İ R İ LMES İ VE ÖRGÜTLENMES İ KONUSUNDA İ ZLENMES İ GEREKEN ADIMLAR.
CUSTOMER TO CUSTOMER (TÜKETİCİDEN TÜKETİCİYE) E-TİCARET
ENM 307 YÖNETİM BİLİŞİM SİSTEMLERİ Dersin Koordinatörü:. Prof. Dr
TÜRKİYE BİLİŞİM DERNEĞİ Kamu Bilişim Platformu - 17 E-Ticaret Güvenlik Sertifikasyonu ve Hukuksal Düzenlemeler 1 Çalışma Grubu ve Ötesi Kamu Hizmetlerinde.
Ders 8 Temel Analiz Hüseyin İlker Erçen
Mobil Pazar Çevresi ve Pazar Fırsatları
Yenilik ve Yeni Ürün Altunışık-Özdemir-Torlak.
1 E-Ticaret ve Güvenli Ödeme Kısım I. E-Ticaret Kısım II. Güvenli Ödeme Umur YILMAZ Comtech Tic. Ltd
Bekir Sami NALBANTOĞLU
Suat Baysan Acmena Technology Management & Investment Corparation Creating a New 4.5 & 5G Ecosytem in Turkey.
ELEKTRONİK TİCARET ÖNÜNDEKİ ZORLUKLAR VE RİSKLER
ELEKTRONİK TİCARET Öğr. Gör. Canan ASLANYÜREK.
Sam Walton tarafından 1962 yılında kurulmuş Amerikan perakende satış yapan mağazalar zinciridir yılında Walmart büyük kazandıracak olan borsaya.
ALİBABA GROUP Hazırlayan : Mehmet özdemirler
Bilgi Sistemleri Hafta4
Blog: E-posta: BİLANÇO RİSKLERİ Web: Blog: E-posta:
ELEKTRONİK TİCARET E TİCARET NEDİR ? E-Ticaret ‘ te dikkat edilmesi gereken kurallar 1.
Bölüm 2 ÖRGÜTLERDE BİLGİ YÖNETİMİ, KARAR VERME VE BİLİŞİM SİSTEMLERİNDEKİ HİYERARŞİK YAPININ MİMARİSİ Kısım 2.
ARAŞTIRMA GELİŞTİRME VE YAZILIM TİCARET LİMİTED ŞİRKETİ
BİLİŞİM TEKNOLOJİLERİ ALANI
ULUSLARARASI TURİZM PAZARLAMASI
Neden Bilişim
2. PİYASA EKONOMİSİNE GENEL BİR BAKIŞ
Elektronik-Ticaret’te Arama Motoru Optimizasyonu ve Sosyal Medya
Sunum transkripti:

Mehmet Yavuz KEKLİKOĞLU E TİCARET Sadık YAVAŞ Mehmet Yavuz KEKLİKOĞLU TÜRK HAVA KURUMU ÜNİVERSİTESİ

İçerik Tanım Gelişim Türkiye İşleyişi Sınıflama Etkileri E-ödeme E-güvenlik Gelecek ‘Biz mal satarak değil, tüketicilerin karar vermesine yardımcı olarak para kazanıyoruz.’ JEFF BEZOS Amazon-CEO

Tanım Telekomünikasyon ağları üzerinden değer değişimi amaçlayan aktivitelerin yapılması (EITO) İnternet ağları üzerinden kuruluşları ve bireyleri ilgilendiren her türlü ticari etkinliğe ait olan işlemin yapılması (OECD) Ödeme işlemlerinin internet üzerinden yapıldığı alış ve satış işlemi (ECOM)

E-commerce & E-business E-business: firmanın kontrolü altındaki bilişim sistemleri ile, firma içi iş ve işlemlerin dijital ortamlarda yürütülmesi, E-commerce: firma sınırları dışındaki alış, satış gibi değer değişimlerinin dijital ortamlarda yürütülmesi. Kaynak: Loudon, & Traver

Gelişim Kaynak: smallbusinessheroes.co.uk/

Gelişim B2C gelişimi B2B gelişimi TÜRK HAVA KURUMU ÜNİVERSİTESİ Kaynak: Loudon, & Traver TÜRK HAVA KURUMU ÜNİVERSİTESİ

E-ticaret ve Türkiye TÜRK HAVA KURUMU ÜNİVERSİTESİ Kaynak: http://www.sinaafra.com/ TÜRK HAVA KURUMU ÜNİVERSİTESİ

E-ticaret ve Türkiye TÜRK HAVA KURUMU ÜNİVERSİTESİ Kaynak: http://www.sinaafra.com/ TÜRK HAVA KURUMU ÜNİVERSİTESİ

İşleyiş Kaynak: Loudon, & Traver

İşleyiş Üretici Tüketici $48,50 Tüketici $40,34 Tüketici $20,45 Toptancı Perakendeci Tüketici $48,50 Üretici Perakendeci Tüketici $40,34 Üretici Tüketici $20,45 Kaynak: Laudon&Laudon

Sınıflama temel problemler Tek doğru sınıflama… yok Sektör bazında ayrım Teknoloji bazında ayrım Model bazında ayrım Aynı firma içinde birkaçı bir arada

Türleri İlişki temelinde ayrım Business-to-Consumer (B2C) Business-to-Business (B2B) Consumer-to-Consumer (C2C) ? (G2G)-(B2G)-(G2C) Teknoloji temelinde ayrım Peer-to-Peer (P2P) Mobile commerce (M-commerce) Nitelik temelinde ayrım Doğrudan e-ticaret Dolaylı e-ticaret

Niteliğine göre e-ticaret

Aktörlere göre e-ticaret Kaynak: Kalaycı :2004

İş Modelleri Portal E-tailer İçerik sağlayıcı İşlem yapıcı B2C Portal E-tailer İçerik sağlayıcı İşlem yapıcı Pazar yaratıcı Servis sağlayıcı Topluluk sağlayıcı B2B E-bayi E-tedarik Aracılık Sektörel konsorsiyum Sektörel özel ağlar

Tüketici yönünden Gümrük, vergileme Fiziki ürün geç teslim Bilgi çeşit ve yoğunluğu Dijital ürün hemen teslim Muhtemel düşük fiyat Küresel erişim 7/24 Fiziki ürün deneme sınırlılığı Gizlilik, güvenlik Gümrük, vergileme Fiziki ürün geç teslim

İşletme yönünden Geribildirim imkanları CRM vd. sistemlerle entegrasyon Küresel erişim İçsel, dışsal bilgi yüklemesi Kıyas imkanı, kârlılık düşüşü Artan rekabet

Devlet yönünden Vergi artışı (satıcı ülke) Ucuz kontrol imkanları Kayıtlı ekonomi Finanssal ürün vergi kaybı İthalat vergi kaybı (alıcı ülke)

KOBİ ve E-ticaret Uluslararasılaşma imkanı Geri bildirime hızlı adaptasyon E-Tedarik E-pazaryeri E-CRM Önemli noktalar Kurumsal hazırlık Girişimci mantalitesi Rekabetçilik Güven

E-ticaret ekonomik etkileri Zaman ve mekanı aşan ticaret Entegrasyon ve küreselleşme Gümrükleme ve vergi Tüm dünyaya erişim Yeni meslekler Etkinlik ve rekabetçilik

E-ticaret ekonomik etkileri Maliyetler bağlamında: İşlem maliyetlerinde düşme Artan rekabetçilik, artan verimlilik Girdi, üretim ve dağıtım maliyetinde düşme Fiyatlar bağlamında: Aracılık azalışı Kolay araştırma imkanı Daha sık fiyat değişimi

E-finans ve finassallaşma Finanssal ürün ve hizmetlerin elektronik iletişim araçları ile sağlanması Bankacılık Finanssal yatırımcılık Forex (günlük işlem hacmi USD 4 trl)

E-ödeme Banka/Kredi kartları Online bankacılık Akıllı kart/e-çekler Kredi kartı, akıllı kartlar, internet bazlı sistemler gibi para akışının dijital teknolojiler üzerinden yapılması (Laudon &Laudon) Banka/Kredi kartları Online bankacılık Akıllı kart/e-çekler Mobil ödeme E-akreditif (escrow&alibaba)

E-güvenlik E-güvenlik:insanların kendilerine dair kişisel bilgilerin toplanması/kullanımı/transferinde kontrol hakları(Laudon&Laudon) Bilgi sunum gereği & negatif riskleri

E-güvenlik trendler Mobil takipçiler artıyor. Akıllı ve ‘sarmalayan’ ticaret. Google Glass Hanehalkı korsanlığı. Metaveri bilinci yükseliyor. Dijital güvenlik yükseliyor. Tekno-paranoya Kaynak: JWT

Gelecek 2014 Kaynak: Deloitte

E ticaret trendler 2. big bang: elektronik ürünlerde olgunluk günlük tüketim ürünlerinde yeni başlıyor. Mobil’e akış: bilgisayardan telefon ve tablete. Sosyal tüketici: sosyalleşme siteleri piyasa fonksiyonu üstleniyor. Büyük veri: tüketiciler hakkında çok ve çeşitli bilgileri işleme gereği. Multikanal: online tüketicinin beynine faklı kanallardan erişim. İletişim: sesliden visual’e Oyun ve oyuncular: her yerde her zaman Kaynak: McKinsey

Gelecek ? Bilmiyoruz, ancak… Teknolojik gelişim tüm ticari aktiviteler için dominant unsur, Klasik Fortune 500 şirketleri, ÇUŞ’lar, belirleyici, Aşırı girişin sonucu sektörde eliminasyon, Artan düzenleme ihtiyacı/ilgisi, E-ticaret fiyatları, klasik fiyatlara erişerek, yatırımcısına normal kârlar getirebilir,

Muhtemel sınırlayıcılar Pahalı teknoloji, kompleks yazılımlar, Klasik alışveriş ve dükkanın kültürel, sosyo- psikolojik konumu, İnternet ve PC erişiminde küresel dengesizlikler, Doygunluk ve tavan etkisi.

Teşekkürler TÜRK HAVA KURUMU ÜNİVERSİTESİ