İŞLETMELERDE PAZARLAMA YÖNETİMİ 1

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
MBA-502 Stratejik Yönetim Yard. Doç. Dr. Erlan Bakiev
Advertisements

Strateji Tasarımı İlker acar.
PAZARLAMAYA GİRİŞ PAZARLAMANIN TANIMI
İşletme Yönetimine Giriş Arş. Grv. Gültekin ALTUNTAŞ
Global Pazar Analizi 1. adım: Organizasyonun U/A’laşmaya ne derece hazır olduğunu incele. Finansal ve fiziksel kaynaklar, ilgili beceri ve yetenekler,
PERAKENDECİLİK VE TOPTANCILIK
Bölümlendirme Hedef Pazar Konumlandırma
ÜRÜN KARARLARI VE YÖNETİMİ
STRATEJİK PAZARLAMA 1.Hafta Pazarlama Nedir
PAZARLAMA KARMA ELEMANLARI: TUTUNDURMA
Pazarlama Karma Elemanları: DAĞITIM
REKLAMCILIK Hafta 5.
REKLAM KAMPANYALARI VE UYGULAMALARI
MÜŞTERİ İLİŞKİLERİ YÖNETİMİ
PAZARLAMA YÖNETİMİ: ÜNİTE 3
PAZARLAMA YÖNETİMİ: ÜNİTE 6
STRATEJİK PAZARLAMA
TÜKETİCİ DAVRANIŞI KAVRAMI VE ÖZELLİKLERİ
PAZARIN BÖLÜMLERE AYRILMASI
HAVAYOLU PAZARLAMASI, YOLCU TALEBİNİN ÖNEMİ VE TALEP TAHMİNİ
YENİ ÜRÜN GELİŞTİRME ve ÜRÜN YAŞAM SÜRECİ STRATEJİLERİ
İŞLETMEYE DEĞER YARATMAK: PAZARLAMA
Bölüm 10 İşlevsel Stratejiler (Fonksiyonel/Bölümsel Stratejiler)
I.BÖLÜM TÜKETİCİ DAVRANIŞLARI KAVRAMI VE PAZARLAMA
PROMOSYON  Kökeni Latince promotio kelimesinden gelen promosyonun anlamı fikir,öne çıkarmak olarak tercüme edilir.  Bir firmanın ya da bir arzın tanıtılması.
PAZARLAMANIN TANIMI VE PAZARLAMA ANLAYIŞI
Öğr. Grv. Semih AÇIKGÖZOĞLU
ENDÜSTRİYEL PAZARLAR ve ENDÜSTRİYEL SATIN ALMA DAVRANIŞI
PAZARLAMA KAVRAMININ KAPSAMI VE GELİŞİMİ
Dağıtım Kanalları PAZARLAMA İLKELERİ
EMLAK PAZARLAMA STRATEJİLERİ VE UYGULAMALARI
Öğr. Grv. Semih AÇIKGÖZOĞLU
Pazarlama Yönetimi Süreci
BİRAZ DÜŞÜNELİM! PAZARLAMA NE DEĞİLDİR? PAZARLAMA NEREDE BAŞLAR?
Pazarlama ve Temel Kavramlar
Pazarlama nedir? iki veya daha fazla taraf arasında gerçekleşen bir değişim/mübadele sürecidir. Marketing mübadele sürecinde insan istek ve ihtiyaçlarını.
Pazar Bölümlendirme ve Hedef Pazar Seçimi
Pazarlama nedir? iki veya daha fazla taraf arasında gerçekleşen bir değişim/mübadele sürecidir. Marketing mübadele sürecinde insan istek ve ihtiyaçlarını.
Pazarlama İletişimi Altunışık-Özdemir-Torlak.
Mobil Pazar Çevresi ve Pazar Fırsatları
Endüstriyel Pazarlarda Yeni Ürün Gelişimi ve Yönetimi
1 İşletmeye Giriş Konu 12: İşletmelerde Pazarlama Yönetimi - II Yrd.Doç.Dr. Yıldırım Osman Çetmeli Yaşar Üniversitesi İİBF İşletme Bölümü.
İşletmeye Giriş Konu 11: İşletmelerde Pazarlama Yönetimi - I
Yrd. Doç. Dr. Şule AYDIN TURAN
Prof. Dr. Remzi ALTUNIŞIK
Elektronik pazarlama: – internetin kar yaratmak amacıyla kullanılması – birçok aşamayı ortadan kaldırmakta – daha hızlı ve daha düşük maliyetli –
Hedef PAZAR!.
8 Pazar Bölümleri ve Hedeflerin Belirlenmesi
Tutundurma, iletişime dayanır ve ikna edici yanı vardır. Doğrudan satışları kolaylaştırma amacına yönelik olduğu kadar, tutum ve davranışlara da yöneliktir.
PAZARLAMANIN ÖNEMİ.
Konu 5: İŞLETMEYE DEĞER YARATMAK: PAZARLAMA
PAZARLAMA KARMASI.
PAZARLAMA İLE İLGİLİ TEMEL KAVRAMLAR VE PAZARLAMA ANLAYIŞLARI
TURİZM PAZARLAMASI Emir Hilmi Üner.
ÜNİTE 3 PAZARLAMA.
TURİZM PAZARLAMASI Emir Hilmi Üner.
Tedarik Zincirinde Karar Aşamaları
Tedarik Zincirinde Karar Aşamaları
ÜRÜN ve FİYATLANDIRMA ÜRÜN KAVRAMI ve ÇEŞİTLERİ ÜRÜN GELİŞTİRME SÜRECİ
Ürün Yönetimi ve Yeni Ürün Geliştirme
ULUSLARARASI TURİZM PAZARLAMASI
PAZARLAMA SİSTEMİNE GİRİŞ Büşra YARADILMIŞ
PAZARLAMA YÖNETİMİ’NİN TEMELLERİ Prof. Dr. İsmail Üstel.
Bölüm 6. Pazarlama karması (stratejiler)
İŞLETME BİLİMİ VE İŞLETMEYİ TANIYALIM
Prof Dr Remzi ALTUNIŞIK
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
PAZARLAMA İLETİŞİMİ Pazarlama İletişimi Karamasını Etkileyen Faktörler
ENDÜSTRİYEL PAZARLAR ve ENDÜSTRİYEL SATIN ALMA DAVRANIŞI
Sunum transkripti:

İŞLETMELERDE PAZARLAMA YÖNETİMİ 1

İÇİNDEKİLER : PAZARLAMA PAZARLAMA PLANLAMASI PAZARLAMA ARAŞTIRMALARI PAZARLAR VE ALICILAR TÜKETİCİ PAZARLARI TÜKETİCİ DAVRANIŞLARI ENDÜSTRİYEL PAZARLAR PAZARLAMA KARMASI ÜRÜN:MAL VEYA HİZMET TÜKETİCİ ÜRÜNLER ENDÜSTRİYEL ÜRÜNLER ÜRÜN KARMASI VE ÜRÜN GRUBU MARKALAMA VE ÜRÜNLERİN TANITILMASI HİZMETLER VE STRATEJİLER

PAZARLAMA HAZIRLAYAN : EBRU KARATAŞ

PAZARLAMA : Bir alışveriş süreci içinde yer alan,müşteri veya tüketici gereksinim ve beklentilerini belirlemeye ve karşılamaya yönelik tüm faaliyetler olarak tanımlanabilir. İki temel unsur vardır: Müşteri ve tüketiciler 2) Alışveriş sürecidir

PAZARLAMA PLANLAMASI İşletmenin pazarlama hedeflerine ulaşmak için planlama faaliyetlerinin uygulamaya sokulmasıdır. Üretim karmaları veya ürün grupları,dağıtım kanalları,fiyatlandırma kararları,tanıtım faaliyetleri gibi pazarlama faaliyetleri pazarlama planlamasına dayanılarak oluşturulur.

PAZALAMA ARAŞTIRMALARI Pazarlama işlevlerinde gereken gereken kararları almak için bilgi ve veri toplamayı ve bu bilgi ve verilerin analizini içerir. Alanları itibariyle üç kategoride incelenir: Kişisel Araştırmalar 2) Nedensellik Araştırma 3) Tanımlayıcı Araştırma

PAZARLAMA ARAŞTIRMA SÜRECİ Birinci aşama, araştırma hedeflerinin tanımlanmasıdır. İkinci aşama,araştırma planının geliştirilmesidir. Üçüncü aşama,gereken bilgilerin belilenmesidir. a)İkincil veriler b)Birincil veriler

PAZARLAR VE ALICILAR HAZIRLAYAN: NAZLI AKBULUT

Pazarlar iki kategoride sınıflandırabiliriz : Satıcı Piyasası PAZARLAR VE ALICILAR Pazarlar veya piyasalar,herhangi bir mal veya hizmet satma ve satınalma arzusu ve ödeme gücüne sahip kişi ve kurumların alım ve satım yapmak üzere buluştukları yerdir. Pazarlar iki kategoride sınıflandırabiliriz : Satıcı Piyasası Alıcı Piyasası

Hedef Pazarlar : benzer ürünlere gereksinim duyan veya arzulayan, benzer özellikteki müşterilerin oluşturduğu özgün pazarlardır. Bölümlendirilmiş Pazarlar : Hedef pazar, ayrıca kendi içinde farklı özellikteki müşterilerine alt pazarlara ayırabilir. Bu durumda bölümlendirilmiş pazarlar ortaya çıkar.

TÜKETİCİ PAZARLARI Mal veya hizmetleri kendi kişisel tüketimleri için satın alan ve hane halklarının oluşturduğu pazarlardır.

Coğrafi Bölgelendirme Demografik Bölgelendirme Tüketici Pazar Bölümlendirmesi Coğrafi Bölgelendirme Demografik Bölgelendirme Psikografik Bölgelendirme Jeo-demografik Bölgelendirme Kullanım Hızı veya Oranına Göre Bölgelendirme Sağlayan Yarara Göre Bölgelendirme

Sosyokültürel Faktörler Tüketici Davranışları Bir kişinin mal ve hizmet satın alırken ve kullanırken gösterdiği davranışları ifade eder. Etkileyen Faktörler : Psikolojik Faktörler Sosyokültürel Faktörler

Alternatifin Değerlemesi Satın Alma Kararı Satın Alma Eylemi TÜKETİCİNİN SATIN ALMA SÜRECİ İhtiyacı Fark Etmek Arayış Alternatifin Değerlemesi Satın Alma Kararı Satın Alma Eylemi Satın Alma Sonrası Değerlendirme

ENDÜSTRİYEL PAZARLAR HAZIRLAYAN : FUAD HÜSEYNOV

ENDÜSTRİYEL PAZARLAR Ticari faaliyette bulunan her tür işletmenin üretim ve satış süresinde tüketmek,kullanmak veya başkalarına yeniden satmak veya kiralamak için mal ve hizmet satın aldıkları pazarlardır.

ENDÜSTRİYEL PAZARLARIN BÖLÜMLENDİRİLMESİ KURUMSAL ÖZELLİKLERİNE GÖRE BÖLÜMLENDİRME: Pazarı,coğrafi-bölgesel,müşteri tipi ve profili,kullanılan teknoloji,yıllık satış hacmi ve ürün kullanım sıklığı gibi özelliklere dayanarak bölümlendirmedir.

SAĞLAYAN YARARA GÖRE BÖLÜMLENDİRME : Pazarın alıcıların satın alma sürecindeki satın alma kriterleri, satın alma politikaları,ürün kriterleri,teslimat kriterler, tasarruf kriterleri gibi muhtelif konulardaki kriterlere dayanarak bölümlendirmesidir.

ÜRÜN MAL VEYA HİZMET HAZIRLAYAN : BAHAR GÜNGÖR

ÜRÜN : MAL VEYA HİZMET ÜRÜN: İşletmenin faaliyetleri sonucundaki, toplum ihtiyaç ve beklentilerni karşılamak üzere pazara arz edilen mal veya hizmet şeklindeki çıktısıdır. MAL: Müşteri/tüketici ihtiyaçlarını karşılamak için tasarlanmış fizikel veya nesnel özellikli bir yarar ve özellikler bileşimidir.

HİZMET: Elle tutulmayan ,fiziksel bir nesne şeklinde bulunmayan ama pazarı bulunan ve alınıp satılarak kişi veya kurum ihtiyaçlarını kaşılayan faaliyetlerdir.

Kullanım süresine göre ürünler iki kategoride sınıflandırılabilir: 1)Dayanıklı Ürünler 2)Dayanıksız Ürünler

-Özellikli Ürünler olarak sınıflandırabiliriz. TÜKETİCİ ÜRÜNLER Son kullanıcının,kendi kişisel tüketimi için satın aldığı ürünlere denir.Bu ürünler kendi aralarında her gün kullanılan -Kolayda Ürünler -Beğenmeli Ürünler -Özellikli Ürünler olarak sınıflandırabiliriz.

Destek Ürünleri olarak sınıflandırılabilir. ENDÜSTRİYEL ÜRÜNLER Kurumsal alıcılar tarafından kendi üretim ve faaliyetlerini yapabilmek amacıyla satın alınan ürünlerdir.Bu ürünler Üretim Ürünleri Destek Ürünleri olarak sınıflandırılabilir.

ÜRÜN YAŞAM DÖNGÜSÜ Yaşam süresi içinde,ürünler zaman geçtikçe çeşitli aşamalardan geçer.Bu zaman sürecinde aşamalr itibariyle ürünün pazarda kalış dönemidir.

AŞAMALARI Başlangıç-Pazara Sunuş Aşaması Büyüme Aşaması Olgunluk Aşaması Düşüş Aşaması

Aşağıdaki şekillerde olabilir: -Yeni yaratılan ürünler YENİ ÜRÜN GELİŞTİRME Aşağıdaki şekillerde olabilir: -Yeni yaratılan ürünler -Yeni ürün grupları -Mevcut ürün gruplarına ilave ürünler -Mevcut ürünlerin geliştirilmesi -Yeniden konımlandırma

-İş analizi fizibilite - sunuş YENİ ÜRÜN GELİŞTİRME AŞAMALARI -Fikir üretme -Eleme -Ürün geliştirme -Pazar tesisleri -İş analizi fizibilite - sunuş

ÜRÜN KARMASI VE ÜRÜN GRUPLARI HAZIRLAYAN : ELSHAN ALİYEV

ÜRÜN KARMASI VE ÜRÜN GRUBU Pazara arz edilen ürün grubunda belirli bir model,marka veya özelliğe sahip bulunan ürün ‘birim ürün’ olarak adlandırılır. Ürün Grubu: İşletme tarafından satılan birbirine benzer ve ilişkili birim ürünlerden oluşur. Ürün Karması: Bir işletmenin pazara sunduğu tüm farklı ürün gruplarından oluşur.

MARKALAMA VE ÜRÜNLERİN TANITILMASI MARKA : Satıcının ürün veya hizmetini tanımlayan bir isim,terim,işaret,sembol,tasarım veya bunların bileşimidir. MARKA DEĞERİ : doğal olarak marka değeri işletmenin diğer rakiplerine göre üstünlük elde etmesine yol açar. TİCARİ MARKALAR AMBALAJ ETİKET

HİZMETLER VE STRATEJİLER HİZMET STRATEJİSİ: Nesnel ve fiziki olmayan bir ürün stratejisi olarak üç tür hizmet uygulamasına odaklı bi planlama gerektirir. İNSANA ODAKLI HİZMETLER: Kuaförlük,sağlık,diş sağlığı,taşımacılık hizmetleri gibi, müşterinin fiziksel varlığına yönelik bir hizmet türüdür. ÜRÜNE ODAKLI HİZMETLER: Araba tamiri,kuru temizleme,bahçe bakımı gibi müşterinin sahip olduğu bir şeye yönelik olarak verilen bir hizmet türüdür. BİLGİLENDİRMEYE ODAKLI HİZMETLER: Muhasebe,hukuk ya da finans hizmetleri gibi teknoloji veya beyin gücü kullanımını içeren bir hizmet türüdür.