YEREL TİCARET AJANSI Tanıtır, büyütür, marka yapar!...

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
PROJE ADININ HİKAYESİNİ BİLEN?
Advertisements

Bölgesel Gelişme ve Yönetişim Sempozyumu, 7-8 Eylül 2006, Ankara
TÜRKİYE’DE BÖLGE SINIFLANDIRMASI
Farabi Değişim Programı Nedir
Farabi Değişim Programı Nedir?
1. DEVRE DEĞERLENDİRMESİ
ÇEVRE ORMAN SEYYAR EĞİTİM ARACI
EKONOMİK GÖSTERGELER Gayri Safi Milli Hasıla(2007): 658 Milyar ABD Doları İthalat(2008) : 201,8 Milyar ABD Doları İhracat(2008) : 132 Milyar ABD Doları.
TURKEY Black Sea Mediterranean Sea Use the BUCKET in the
AB TÜRKİYE ODA FORUMU TOBB ODA/BORSA AKREDİTASYONU Dr. Mustafa LALE Sanayi Dairesi Başkanı 16 Kasım 2009, İSTANBUL.
TÜRKİYE TOPRAKLARININ AŞINIMA DUYARLILIKLARI
Kalite ve Çevre Müdürlüğü TÜRK ODA/BORSA SİSTEMİ İÇİN KALİTE MODELİ ODA/BORSA AKREDİTASYON SİSTEMİ IV. Dönem Odalar için Eğitim Semineri Ş. Sibel AYGÜN.
GEÇMİŞTE VE GÜNÜMÜZDE PAYLAŞTIĞIMIZ AVRUPA TOPLU ANKET SONUÇLARI DUMLUPINAR ÜNİVERSİTESİ, KÜTAHYA GAZİANTEP ÜNİVERSİTESİ, GAZİANTEP HARRAN ÜNİVERSİTESİ,
Hakem İşleri Organizasyon Şeması
Yrd. Doç. Dr. A. Özgür KARAGÜLLE Arş. Grv. Gültekin ALTUNTAŞ
ALTYAPI UYGULAMA DAİRESİ BAŞKANLIĞI FUAT KOÇAL MÜDÜR
BELEDİYE BİRLİKLERİNDE EĞİTİM ÇALIŞMALARI
YURDUMUZUN COĞRAFİ BÖLGELERİ
KBRN FARKINDALIK EĞİTİMİ (HASTANE ÖNÜ ORGANİZASYON)
TÜRKİYE ESNAF VE SANATKARLARI KONFEDERASYONU
Bölgesel Gelişme Politika ve Uygulamaları
ORGAN BAĞIŞI ile İlgili Duyarlılığın Arttırılması
Fırat Nehri Şanlıurfa Platosu Dicle Nehri Gaziantep Platosu
Türkiye’deki Gelişmişlik Düzeyinin Çeşitli Göstergeler Kullanılarak Coğrafi Bilgi Sistemi ile İller Bazında İrdelenmesi.
BÖLGESEL KALKINMA PROJELERİ
Projenin Adı: Mesleki Eğitimde Kalite Güvencesi Konusunda Fakındalığın Geliştirilmesi Proje Ortaklarımız: 1- Teknik Eğitim Vakfı Adana Şubesi 2- Adana.
PROTOKOL.
YÖRE YÖRE HALK OYUNLARIMIZ
Kalite ve Çevre Müdürlüğü TOBB ODA/BORSA AKREDİTASYON SİSTEMİ Ş. Sibel AYGÜN TOBB Akreditasyon Kurul Sekreteri 21 KASIM 2008 Ankara.
AİLE HEKİMLİĞİ PİLOT UYGULAMALARINDA SON DURUM
FATİH PROJESİ AĞ ALTYAPISI KURULUMU İŞİ BİLGİLENDİRME SEMİNERİ
Kalite ve Çevre Müdürlüğü TOBB ODA/BORSA AKREDİTASYON SİSTEMİ Ş. Sibel AYGÜN TOBB Akreditasyon Kurul Sekreteri 19 Ekim 2007 Ankara.
MESLEKİ VE TEKNİK ORTAÖĞRETİM OKUL VE KURUMLARINDAKİ ÖĞRENCİLERİN EĞİTİM ÖĞRETİM YILI BAŞARI DURUMLARI AÇIKLAMALAR 1. Bu çalışma, Meslekî ve.
1 DELL CONFIDENTIAL. 2 NASIL İŞLER? AMAÇ: –Müşterinin teknik desteği kendi adresinde alabilmesidir. –Müşteri Dell Destek Hattını arar. (Hafta içi 9:00-17:30)
1  Ankara  Ağrı  Kars  Muş  Erzincan  Erzurum  Erciş  Malatya  Çarşamba  Eskişehir  Kırşehir  Susurluk  Adapazarı  Alpullu  Uşak  Kayseri.
Sabancı Gönüllüleri Programı nedir? Tüm Sabancı Topluluğu’nu kapsayan bir sosyal sorumluluk programı İki ana platform 1.Online eğitim 2. Gönüllülük Projeleri.
İMC MÜHENDİSLİK PROJE VE DANIŞMANLIK HİZMETLERİ
KUTLU OLSUN TUTUM ve YATIRIM HAFTASI TÜRK MALLARI.
Matematik ve Fen Bilimleri Proje Çalışması
AKREDİTE ODA VE BORSALAR
Strateji Geliştirme Başkanlığı DÖNER SERMAYE DAİRE BAŞKANLIĞI.
Erasmus Hareketliliği Kapsamında Türkiye’ye Gelen Öğrenciler
T.C. Sağlık Bakanlığı Özel Sektör Tetra Pak Ltd. Şti. Hacettepe Üniversitesi Beslenme ve Diyetetik Bölümü Tıp Fakültesi Osteoporozdan Korunma ve Osteoporozlular.
TÜRKİYEDE SANAYİ ERCE Mola 11-f 768.
Kalkınma Bakanlığı, 2011’de kurulan ilk olarak 61. Türkiye Cumhuriyeti Hükûmeti’nde yer almış bakanlıktır. Önceki hükümette bulunan DevletPlanma Teşkilatı’nın.
TÜRKİYE’DE GÖRÜLEN BAŞLICA İKLİM TİPLERİ
TÜRKİYE ELEKTRİK DAĞITIM A. Ş. GENEL MÜDÜRLÜĞÜ “ ENERJİ DAĞITIMINDA KAMUNUN ROLÜ” 02 ARALIK 2005 İSTANBUL.
Türkiye’de Diş Macunu Kullanım Miktarı Türkiye’de kişi başına yılda 1 tüp (90 gram) diş macunu düşüyor... Bu oran Rusya’da 293 gr, Çin’de 180 gr, Filipinler’de.
(with Istanbul, Ankara, and Izmir divided for electoral purposes)
TSE K TS 825 ÖZEL DURUMLAR Özel durum 1: Belediye ve mücavir alan sınırları dışında, köy yerleşik alanları civarında ve mezralarda 2 kata kadar.
There are eighty-one provinces in turkey MEDITERRANEAN REGION: ADANA,ANTALYA,BURDUR,HATAY, ISPARTA,KAHRAMANMARAŞ,KİLİSİ, MERSİN,OSMANİYE BLACK SEA REGION.
Türkiye’de Yoksulluk ve “Yoksulluğun Yönetilmesi” Mustafa Sönmez Ekim 2016.
Turkcell Kurumsal Satış Direktörü
SAĞLIK TURİZMİ DAİRE BAŞKANLIĞI
EĞİTİM KOORDİNATÖRLÜĞÜ
ULUSLAR ARASI REKABETÇİLİĞİN GELİŞTİRİLMESİ (UR-GE) PROGRAMI
ÖZET GİRİŞ MATERYAL VE METOT BULGULAR TARTIŞMA VE SONUÇ KAYNAKLAR
HALK OYUNLARI.
Bu Sunu En İyi Ofis 2010 Yüklü Bilgisayarlarda Görüntülenir
TÜRKİYE BİLİMSEL VE TEKNOLOJİK ARAŞTIRMA KURUMU (TÜBİTAK)
Türkiye’de Yoksulluk ve “Yoksulluğun Yönetilmesi” Mustafa Sönmez Ekim 2016.
Türkiye Ekonomi Politikaları Araştırma Vakfı
Türkiye Ekonomi Politikaları Araştırma Vakfı
Deprem öncesi yapılması gerekenler Deprem çantası hazırlanmalı Raflar duvarlara sabitlenmeli Ağır cisimler raflarda altlara yerleştirilmeli Duvardaki lamba,
FARABİ KURUM KOORDİNATÖRLERİ TOPLANTISI
KAMU-ÜNİVERSİTE-SANAYİ İŞ BİRLİĞİ (KÜSİ)
TÜİK MAYIS İHRACAT RAKAMLARI
TÜİK NİSAN İHRACAT RAKAMLARI
Türkei mit Koch International
Sunum transkripti:

YEREL TİCARET AJANSI Tanıtır, büyütür, marka yapar!... Üretici firmalara pazarlama kanalları oluşturmak ve yerel işletmelerin tedarik ihtiyaçlarını karşılamak amacıyla,16 bölgede ile Türkiye’de mevcut ilçelerin tamamında (967 merkez ve yaklaşık 100.000 plasiyer) temsilcilik ağı kurarak yapılanmaktadır. ÜRETİCİ, SANAYİCİ ve TÜCCARLAR İÇİN; Ürün tanıtımları ve satış kampanyaları organize eder. Tedarik kanallarını çoğaltır ve güçlendirir. Bayilik oluşumlarında görev üstlenir, destek olur. Satış ve tahsilatlarını sağlam temele oturtur. Peşin ticaret sistemine dönüş ortamı hazırlar. YERELDE; Yerel işletmelerin tedarik ihtiyaçları için rehberlik ve gerektiğinde aracılık yapar. Dar ve orta gelirli gruplara (özellikle üniversite öğrencileri ve işsiz kesimlere, gerektiğinde İŞKUR destekli) ek iş ortamı hazırlar ve üretir. Yerel markaları ülke geneline ve yurtdışına taşır. Firmaların kurumsallaşma aşamalarını hızlandırır.

YEREL TİCARET AJANSI ORGANİZASYON : 16 bölge sorumlusu ile bağlı AJANS’ları ve Sektör Sorumlularını yönetir. MERKEZ AJANS DİREKTÖRÜ 01 – ISTANBUL (AVRUPA YAKASI, ANADOLU YAKASI) 02 - TRAKYA (TEKİRDAĞ, EDİRNE, KIRKLARELİ, ÇANAKKALE) 03 - GÜNEY MARMARA - (KOCAELİ, SAKARYA, YALOVA, BİLECİK, BURSA, BALIKESİR) 04 - BATI EGE (İZMİR,MANİSA, AYDIN, MUĞLA) 05 - İÇ EGE (DENİZLİ, AFYONKARAHİSAR, UŞAK, KÜTAHYA) 06 - BATI AKDENİZ (ANTALYA, ISPARTA, BURDUR) 07 - DOĞU AKDENİZ (ADANA, MERSİN, OSMANİYE, KAHRAMANMARAŞ, HATAY) 08 - BATI ANADOLU (ANKARA, ESKİŞEHİR, KONYA, KARAMAN, KIRIKKALE) 09 - İÇ ANADOLU (KAYSERİ, KIRŞEHİR, AKSARAY, NEVŞEHİR, NİĞDE, YOZGAT, SİVAS) 10 - BATI KARADENİZ (DÜZCE, BOLU, ZONGULDAK, BARTIN, KARABÜK, ÇANKIRI, KASTAMONU) 11 - ORTA KARADENİZ (SAMSUN, SİNOP, ÇORUM, AMASYA, ORDU) 12 - DOĞU KARADENİZ (TRABZON, TOKAT, GİRESUN, GÜMÜŞHANE, BAYBURT, RİZE, ARTVİN) 13 - İÇ DOĞU (MALATYA, ELAZIĞ, ERZİNCAN, TUNCELİ, BİNGÖL) 14 - ÜST DOĞU (ERZURUM, ARDAHAN, KARS, IĞDIR, AĞRI, MUŞ) 15 - ALT DOĞU (VAN, BİTLİS, BATMAN, SİİRT, ŞIRNAK, HAKKARİ) 16 - GÜNEYDOĞU (GAZİANTEP, DİYARBAKIR, MARDİN, KİLİS, ŞANLIURFA, ADIYAMAN) BÖLGE SORUMLULARI (16 Bölge) Ülke genelindeki bütün ilçe merkezlerini kapsar, İL bünyesindeki ajanslardan birisine BS tarafından Koordinatör AJANS ünvanlıya yetki ve sorumluluk verilir. Koordinatör Ajans performansa göre değişebilir. YEREL TİCARET AJANSI ve KOORDİNATÖR AJANSLAR (967 nokta) Sektör ve ilçe potansiyeline göre oluşur. Sözleşme ile sisteme kazandırılır. Sertifika verilerek belgelendirilir. (SERTİFİKALAR; Sponsorluk, Satıcılık, Bayilik ve temsilcilik olmak üzere dört tiptir) BAYİ Her ilçe merkezine 100 kontenjan tanınmış olup, ilerleyen dönemlerde nüfus yoğunluğuna göre (nüfusu 50.000 üzerinde olan ilçeler için) kısmi oransal artış mümkün olabilecektir. Yaklaşık 100.000 plasiyer hedeflenmiştir. MOBİL BAYİ (Plasiyer)

BÖLGE SORUMLUSU GÖREV SORUMLULUK ve GELİRLERİ : TANIMLANMIŞ GÖREV ve SORUMLULUKLARI: Sistemi tanımak, anlamak ve tanıtma yeteneği kazanmak. Bölgesinde İLÇE AJANSLARI ile İL koordinatörlerini seçmek. (Valilik, Belediyeler, Ticaret ve Sanayi Odaları, Meslek Odaları, Esnaf Sanatkar Odaları İŞKUR merkezleri, STK statündeki oluşumlar ve yerel derneklerle işbirliği ile) Merkezde hazırlanan tanıtım, eğitim ve sosyal etkinlikleri organize edip, yönetmek ve alt kadrolarını süresi içinde hazırlamak. Yerel problemleri merkeze, merkezden gelen bilgilendirmeleri yerele ulaştırmak. Sürekli Denetim ve Nezaret pozisyonunda olarak ahenk ve düzeni sağlamak. Muhabirlik yapmak. GELİRLERİ; Kendi bölgesinde yapılan ekonomik faaliyetlerin tamamından komisyon alır. Üyelik gelirlerinden pay alır. Merkezden plase edilen tanıtım etkinliklerinden pay alır. Sigorta ve reklam vb. acentelik gelirleri.

YEREL TİCARET AJANSI GÖREV SORUMLULUK ve GELİRLERİ : TANIMLANMIŞ GÖREV ve SORUMLULUKLARI: Sistemi tanımak, anlamak ve tanıtma yeteneği kazanmak. Kampanyalar için MOBİL BAYİ (plasiyer)’leri atamak. Üretici/satıcı firmalara ehil BAYİ’ler bulmak. Dönemsel kampanyaları yönetmek ve raporlamak. Kampanyası biten ürünü ehil BAYİ’ye aktarmak. Merkezde hazırlanan tanıtım, eğitim ve sosyal etkinlikleri organize edip, yönetmek. Yerel problemleri merkeze, merkezden gelen bilgilendirmeleri yerele ulaştırmak. Organizasyonları yaparken; Kaymakamlıklar, Belediyeler, Ticaret ve Sanayi Odaları, Esnaf Odaları, İŞKUR merkezleri, STK ve ilgili birimlerle koordineli hareket etmek. Plasiyer kontenjanı sınırlı olduğundan; değişik meslek gruplarından, yetenekli, girişimci, üretken, eğitimli olmasına ve köy, kasaba ve mahalle dengelerine dikkat etmek. Muhabirlik yapmak. GELİRLERİ; Kendi bölgesinde yapılan ekonomik faaliyetlerin tamamından komisyon alır. Doğrudan satış primleri alır. Merkezden plase edilen tanıtım etkinliklerinden pay alır. Reklam gelirleri Sabit İş Gelirleri (Sürekli satış kampanyaları, telekomkartı, Sigorta poliçe vb.)

MOBİL BAYİ (plasiyer) : TANIMLANMIŞ GÖREV ve SORUMLULUKLARI: Sistemi tanımak, anlamak ve tanıtma yeteneği kazanmak. Kendini geliştirmek. Sürekli promosyon ürün satışları ile kendini geçindirecek gelirlere erişmek. Dönemsel kampanyaları yürütmek. (Ayda bir hafta kampanyaya katılması zorunludur.) Yüksek fiyatlı ancak kazançlı plase ürünler için hedefe erişerek satışlara aracılık yapmak. Merkezde hazırlanan tanıtım, eğitim ve sosyal etkinliklere katılmak. Karşılaştığı problemleri raporlamak ve bildirmek. Muhabirlik yapmak. GELİRLERİ; MOBİL BAYİ statüsü alarak, çok sayıda üreticiye direkt erişim ve fabrika fiyatlarından ürün elde etmek. Edindiği ürünü (satıcı firma kısıt koymamışsa) istediği fiyattan satmak. Merkezden plase edilen tanıtım etkinliklerinden pay alır. Reklam gelirleri Sabit İş Gelirleri (Telekomkartı, Sigorta poliçe vb.) İlerleyen dönemlerde ortak havuzdan DENGE FONU geliri.

TİCARET HAVUZU www.ticarethavuzu.com . adresinden açılmış ürün gruplarından satış sunumları ile tahsilat yapılan ortamdır. Dört ayrı satış yöntemi vardır: KAMPANYA SATIŞLARI: Temsilcilik sözleşmesi yapılan kurum yada ürüne ait dönemsel satış sunumlarıdır. SÜREKLİ PROMOSYON ÜRÜNLERİ: Plasiyerler için geniş kar marjlı ürünler olup, dar ve orta gelirli kesimlerin sürekli para kazanması amaçlanmıştır. Ayrıca firmalar için de nakit girdisi sağlayan, sürümlü satışla lokomotif tabir edilen taşıyıcı ürünleri kapsar. BAYİ TOPTAN TİCARET ÜRÜNLERİ: Üretici ve distribütör firmaların bayilerinden sipariş aldıkları, ödeme yaptıkları ve hizmetleri takip ettikleri ortamdır. SPOT VE PLASE SATIŞLAR : Sektör sorumluları tarafından sınırlı kapasiteli ve dönemsel parti ürünlerini kapsar. DOĞRUDAN SATIŞLAR: Komisyonsuz ticaret yapılan serbest bölgedir. Şirketler kendi ürünlerini kendi fiyatlarıyla satabilirler. Komisyon ödemezler ancak anlaşmaya bağlı ve ürün bazında aylık ödeme yaparlar. (Henüz hizmete açılmamıştır. İlerleyen dönemlerde yeterli altyapı oluştuktan sonra bu konuda duyuru yapılarak açılacaktır.) Dört ayrı ödeme yöntemi vardır: SİSTEMDEN SANAL POS, HAVALE, DBS ve KAPIDA ÖDEME. TİCARET HAVUZUNDA sadece BAYİ ve MOBİL BAYİ (plasiyer) olarak merkez tarafından ataması yapılanlar fiyatları görebilir ve alım satım yapabilirler. Her üyeye bir ID kart verilir. Bayiler için de sertifika hazırlanır.

NEDEN KATILMALIYIZ, KİME NE FAYDA SAĞLAR, SİSTEMİ FARKLI KILAN NEDENLER ? SANAYİCİ, ÜRETİCİ ve TÜCCARLAR İÇİN; Kıt olan finansal kaynaklar; reklam, pazarlama ve tanıtım faaliyetleri yerine; üretimde kalite ve verimliliğe yöneltilir. Tanınmamış bir ürün aynı anda Türkiye’nin yaşanılan her noktasına ulaşır, görücüye çıkar. Mevcut satış kapasitesi katlanarak büyür Sağlam ve sağlıklı tahsilat yaparak, batak riskini yok eder. Sürekli ve sürdürülebilir tedarik ve ürün akış grafiği elde eder. BAYİLER; Tedarikte, fiyat, zaman ve ürün çeşitliliği ile büyük avantaj sağlar. En ekonomik fiyatlara ulaştığını bilerek, güvende hisseder. Yenilik içeren ürünlere ilk anda ulaşarak rakiplerine avantaj sağlar. MOBİL BAYİ (plasiyer) ; Mevcut işinin yanında ekstra büyük kazanç alanı oluşturur. Binlerce ürüne maliyetsiz ve BAYİ fiyatından erişerek, TÜCCAR sıfatı kazanır. Kendini geliştirerek Türkiye’nin en büyük ailesine sahip olur. * GENEL; Akreditasyon sistemiyle nitelikli ticaret ortamı oluşturur. Dünya markası olmaya aday firmalar üretir. Yerli ürün ve üreticinin tanınması ve büyümesine ortam hazırlar. İhracat kabiliyetimizi geliştirir. Çok uluslu şirketlerin hegemonya baskısını minimize eder. Tanıtıma ve satışa ihtiyacı olan ürün ve hizmetler yurt genelinde sahada tanıtım ekibine sahip olur. Aynı anda hem üretim hem tanıtım ve satış gerçekleştirilebilir. Orta ve dar gelirli kesimlerin statülerini yükselterek potansiyel nitelikli tüketici haline getirir. Ürünler; aracısız sahaya çıkar. Tahsilat riski ortadan kalkar.

SİSTEME NASIL KATILIRIM: BÖLGE SORUMLULARI, KOORDİNATÖR AJANS ve YEREL AJANSLAR: Merkez Ajans Direktörü 16 bölge sorumlusunu, bölge sorumluları, İL Ajans Koordinatörü ve İLÇE AJANSLARI’nı, YTA’lar, 100 MOBİL BAYİ (plasiyer)’i ve BAYİ’leri tesbit eder ve merkeze önerir. Onay alanların ataması merkez tarafından yapılır. Atanan BS, SS, YTA, PLASİYER ve BAYİ’ye; YETKİ BELGESİ ve ÜYELİK KARTI verilir. Her kademe bir üstünden eğitimler ve sürekli temas ile yeteri kadar bilgi alır. Kendini sistem hakkında yetiştirir. Problem çözmede destekler alır. Kriterleri; Bölgede yaşıyor ve/veya iş yapıyor olması. Vali, Kaymakam, Belediye Başkanları, Odalar, STK, medya ve diğer meslek gruplarına erişebilirlik ile bölge ticaretinin dinamiklerine hakim olması. Hareket kabiliyeti ile organizasyon yeteneğininin olması. Sistem anlama, anlatma ve eğitimler verebilme yeteneğinin olması. İyi niyetli, yapıcı ve üretken olması. Agresif kişilik yapısında olmaması.

ÜRETİCİ, DİSTRÜBÜTÖR ve BAYİ FİRMALAR: Genel Kriterler, aranan şartlar. Kurumsallaşmaya, markalaşmaya önem vermesi, Kalite, satış sonrası hizmet ve müşteri memnuniyetini önceleyen mantaliteye sahip olması. Servis hizmetleri gerektiren ürünlerde yaygın servis altyapısına sahip olması. Ürettiği/sattığı ürünün sahibi olması ve çok sağlam arkasında duracak nitelikte ve karakterde olması. Standart satıcı katılımı: Ürün/Firma temsilcilik sözleşmesi yapılır. (SS) Lokomotif ürün seçimi yapılır. Ürünler sisteme eklenir. Teknik ihtiyaçlarının tam karşılanabildiğini, ürünün eksiksiz olduğunu, idari izinlerinin alındığını, garantilerin ve tüketici haklarına uygunluğunun ve legal sınırlar çerçevesinde ticaret yapacağının teyidini ve taahhüdünü verir. Her ne şekilde olursa olsun sistemde satışa sunduğu ürüne daha aşağıda bir fiyat vermeyeceğini de ayrıca taahhüt eder. Bayilik gerektiren ürünlere bayilik çalışması yapılır. Promosyon satışları plasiyer ve ajanslar üzerinden yürütülür. Sponsor firmalar: Sponsor firmalara web sayfasının ayna bölümünde sürekli yer verilir. Kendi iş kolunda TEK SATICILIK hakkı verilir. Sponsorluk süresince aynı iş kolundan başka firmaya sistemden satış hakkı verilmez. İki kez yurt genelinde ve bütün ajanslar üzerinden tanıtım günleri organize edilir. Sponsorluk süresi bitiminde yenileme konusunda öncelik tanınır. Aynı anda en fazla 5 sponsor firma bulabilir. Sponsorluk sözleşmesi yapılır. Bayiler: Satıcıların kural ve kriterlerine uymayı kabul ve taahhüt eder. Sisteme katılışını sözleşme ile sabitler ve sertifika alır.

SPONSOR FİRMA AVANTAJLARI ve EĞİTİMLERİ: FİRMA İLE YAPILACAK ÇALIŞMALAR: Kurumsal kimlik çalışmalarının gözden geçirilmesi ve gerekirse iyileştirme çalışmaları. HEDEF AMAÇ, HEDEF PAZAR ve HEDEF SATIŞ stratejilerin gözden geçirilmesi ve netleştirilmesi. 16 Bölge Sorumlusu yada yetkilendirdiği uzman personel eğitiminin verilmesi (21 gün) Firmanın yapacağı hazırlıkların kontrolü Başlangıç raporu. Start verilmesi Sonuç raporu. BÖLGE ve SEKTÖR SORUMLULARI: Bünyesinde bulunan Koordinatör ve Yerel Ajnasları sponsor firmadan aldığı belge ve dokümanlara göre yeteri kadar eğitir. (21 gün) KOORDİNATÖR AJANSLAR: Gerekli durumlarda Bölge Sorumlusundan destek alarak İl’e bağlı ilçe Yerel Ajansları eğitir. (21 gün) YEREL AJANSLAR : Asıl yük ve sorumluluğun kendinde olduğunu bilerek firmanın siyaset ve stratejisini tam anlar, dökümante eder. Bünyesinde bulunan plasiyerleri meslek gruplarına göre sınıflandırarak uygun olanları görevlendirir. Bölgesinde bulunan bütün hedefleri tesbit edecek çalışmalar yapar. Araştırma yapar, bütün alanı eksiksiz tarayarak hedefe özel görevlendirmeler yapar. Başlangıç raporu hazırlar. Vakti geldiği an stratejilere göre start verir. Çalışmaları hafta boyunca yönetir ve yürütür. Promosyon satılşar varsa dağıtım ve siparişleri yönetir. Süre bitiminde kalıcı bayilerin tesbit ve tekliflerini yapar. Satıcı firmaya bayileri önerir. Sonuç raporu düzenler. Kampanya sonrasında da faaliyetleri denetler. Gerektiğinde arabuluculuk yapar.

İSTİHDAM ALANLARI MERKEZ AJANS Yaklaşık 20 personel planlanmıştır. BÖLGE SORUMLULARI: 16 Bölge yetkilisi ile bir koordinatör kadrosu mevcuttur. SEKTÖR SORUMLULARI : Genellikle ve özellikle şirket merkezinin bulunduğu yerleşim biriminden alt iş gruplarından yaklaşık 150 sektör sorumlusu atanacaktır. YEREL İLÇE TİCARET AJANSLAR : Ülke genelinde 967 ilçe merkezi mevcut olup, tamamında atama yapılacaktır. Ayrıca her il merkezini koordine edecek ilçe ajanslarından birisi KOORDİNATÖR AJANS unvanı alacaktır. 82 adet koordinatör ajans olacaktır. MOBİL BAYİLER (plasiyer) : Nüfusu 50.000 altında olan ilçe merkezlerinde, kasaba, köy, mahalle ve sektör dağılımları ile engelli, emekli ve diğer dengeleri gözeterek 100 plasiyer kotası dağıtılacaktır. Büyük ilçelerde nüfus yoğunluğuna göre ekstra kota açılması planlanmıştır. İlk etapta yaklaşık 100.000 plasiyer istihdamı söz konusudur.