ÇOCUKLARDA GELİŞİM VE ANA-BABA YAKLAŞIMLARI

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
4.Ünite Ruh Sağlığının Temelleri
Advertisements

BEBEKLER Giriş.
BESLENMEDE DANIŞMANLIK EĞİTİMİ Bir Emzirmeyi Gözlemlemek
Şİddet Muhammet GÜLER.
Hazırlayan: Öğr.Gör. Funda YORULMAZ
BESLENMEDE DANIŞMANLIK EĞİTİMİ Bir Emzirmeyi Gözlemlemek
OKUL ÖNCESİ EĞİTİMİN ÖNEMİ
5. BÖLÜM KİŞİLİK GELİŞİMİ
DÖNEMLERE GÖRE GELİŞİM GÖREVLERİ
Ş İ D D E T ŞEHİTKAMİL ANADOLU İMAM HATİP LİSESİ
PSİKOSEKSÜEL GELİŞİM EVRELERİ VE PSİKOSOSYAL GELİŞİM KURAMI
Ergenlik Sorunları Hazırlayanlar Mehmet BAYRAM Mehmet ERDİN
Krize Müdahalenin Özel Biçimleri
BUGÜN Freud ve Erikson’un karşılaştırılması
PSİKOSEKSÜEL GELİŞİMİ
Derya Gülterler Uzman Klinik Psikolog
ÖZEL TERCÜMAN LİSESİ ANAOKULUNDAN İLKÖĞRETİME SEMİNER PROGRAMI
ÇOCUGUNUZU YAŞ GRUPLARINA GÖRE TANIYOR MUSUNUZ?
ŞAHİNBEY REHBERLİK VE ARAŞTIRMA MERKEZİ
AİLE EĞİTİM SEMİNERİNE HOŞ GELDİNİZ
KİŞİLİK GELİŞİMİ ÖĞR.GÖR.DR.DİĞDEM SİYEZ.
gelişim evrelerine teorik yaklaşımlar
Çocuğun Eğitiminde Disiplin ve Sınırlar
AİLE İÇİ İLETİŞİM VE AİLE YAKLAŞIMLARI
ANNE BABA TUTUMLARI Karatay Rehberlik ve Araştırma Merkezi.
ANNE- - BABA OLMANIN ALTIN KURALLARI
AİLE MODELLERİ VE ÇOCUK ÜZERİNDEKİ ETKİSİ
7-19 Yaş Psiko-Sosyal Gelişim Özellikleri
Kırıkkale Rehberlik ve Araştırma Merkezi
HACI KADRİYE ARSLAN REHBERLİK VE ARAŞTIRMA MERKEZİ
AİLE İÇİ ŞİDDET.
PSİKANALİTİK KURAM Sigmund FREUD.
ERGENLİK DÖNEMİNDE RİSKLER ve SORUNLAR
Öğr. Gör. Songül DURAN Hemşirelik ve Bakım Hizmetleri Bölüm Başkanı
HOŞGELDİNİZ.
Çocuğu doyuran, büyüten, eğiten ve ilk terbiyeyi veren anne, verdiği eserin sorumlusudur. (anonim)
Çocuğun gelişim dönemine uygun bilgilendirme yapılmalıdır.
Psikososyal Gelişim Erik Erikson, Freud’un kuramını ergenlikten sonra yaşlılığa kadar genişleterek sekiz psikososyal gelişim dönemini tanımlamıştır. Gelişimde.
Ebeveynlik Kuram ve Araştırmalarıı
Sigmund Freud.
AİLE MODELLERİ VE ÇOCUK ÜZERİNDEKİ ETKİSİ
KİŞİLİK=PERSONALITY.
KİŞİLİK,SOSYAL, DUYGUSAL VE AHLAKSAL DEĞİŞİM
ÇOCUKLARDA CİNSEL EĞİTİM
Cinsel Uyum Sorunları Cinsel Kimlik; Bireyin kendi bedeni ve benliğini belli bir eşeylik içinde algılayışı, kabullenişidir. Cinsel Yönelim; Bireyde duygu,
DAVRANIŞ BOZUKLUKLARI
DUYGUSAL VE SOSYAL GELİŞİM
  KİŞİLİK GELİŞİMİ.
Okul Öncesi Dönemde Rehberlik Hizmetinin Özellikleri
EYVAH ÇOCUĞUM ARTIK ERGEN!
YUMAKLICERİT ORTAOKULU REHBERLİK SERVİSİ Hazırlayan: Ayşegül ATA
ARKADAŞ İLİŞKİLERİ.
KİŞİLİĞİN TANIMI Kişilerden söz ederken "hoş" "canlı" "mutlu" "mutsuz" "iyilik yapan" "güçlü" gibi tanımlamalar kullanırız. Burada anlatılmak istenen,
Okul Yaptırma ve Yaşatma Derneği İlkokulu
Öğrenciyi Tanıma Yrd. Doç. Dr. İhsan Sarı.
ÇOCUKLARDA CİNSEL GELİŞİM
GELİŞİM DÖNEMLERİ 0-3 Yaş Gelişim Dönemi 3-6 Yaş Gelişim Dönemi.
OKUL ÖNCESİ DÖNEMDE GELİŞİM
EYVAH ÇOCUĞUM ARTIK ERGEN!
İNSAN VE PSİKOLOJİ. Psikoloji Psikoloji “insan ve hayvan davranışlarını inceleyen bilim dalı”dır (Morris, 2002). Psikoloji üç alanda bireylere fayda sağlamaktadır.
PSİKOSEKSÜEL GELİŞİM KURAMI
AİLE MODELLERİ VE ÇOCUK ÜZERİNDEKİ ETKİSİ
KİŞİLİK GELİŞİMİ. KİŞİLİK Kişilik, bireyi diğer bireylerden ayırt eden, tutarlı olarak sergilenen, bireye özgü özellikler bütünüdür. Kişilik= Huy + Karakter.
KİŞİLİK GELİŞİMİ PSİKOANALİTİK KURAM.
KİŞİLİK GELİŞİMİ.
GELİŞİM DÖNEMLERİNE GÖRE ÇOCUĞUN CİNSEL GELİŞİMİ
Yrd. Doç. Dr. Aysel TOPAN.
ERKEN ÇOCUKLUK DÖNEMİ (3-6)
GELİŞİM PSİKOLOJİSİ.
Sunum transkripti:

ÇOCUKLARDA GELİŞİM VE ANA-BABA YAKLAŞIMLARI ÖĞR. GÖRV. TUNCAY DEMİRTAŞ

ORAL DÖNEM (0-12 ay) -Ağız önemlidir ve haz kaynağıdır. -Bebeğin en çok ihtiyaç duyduğu beslenmedir. (Güven duygusu) -Bu dönemde bebeğin aşırı emzirilme ya da az emzirilmesi bağımlı kişilik yapısına neden olur. (Ağızdan zevk alma türüne saplanma=FİKSASYON)

-Bu dönemin temel aktivitesi anneyi ve diğer nesneleri emmedir. -Bebek dış dünyayı ağız ile tanımakta ve ağız, duyuların ve cinsel uyarılmanın odağında yer almaktadır. -Bu dönemde ağzın, dudakların ve yutağın yeterince uyarılması ve dişlerin gelişmesi ile ısırma, çiğneme, yutma faaliyetleri de gelişir.

Eğer birey aşırı ya da az emzirilirse ilerde:        -parmak emme       -aşırı yemek yeme        -tırnak yeme        -sakız çiğneme        -sigara, içki içme        -aşırı bağlanma gibi özellikler gösterebilir.

-Kişi saldırganlık dürtülerini ya da cinsel dürtülerini başkalarını ısırma yoluyla da dışa vurabilir. (ORAL SADİZM) -Bu dönemde çocuklar ağzında yemek biriktirir ve bundan zevk alır. Bu davranış bireyi cimriliğe iter.

 ANAL DÖNEM (1-3 yaş) -Dışkılamanın ve  anüsün haz kaynağı olduğu dönemdir. -Bu dönemde; tuvalet alışkanlığı ve tuvalet kontrolü kazandırılır. -Tuvalet kontrolü; bireyin kendi kendini kontrol etmesi için kritik dönemdir. -Bu dönemde; anne katı, baskıcı olursa çocuk; cimri, titiz, bağnaz, inatçı, saldırgan olur. -Teşvik edilirse cömert, hoşgörülü, üretken ve aktif olur -Başıboş bırakılırsa vurdumduymaz, savruk, dağınık olur.

FALLİK DÖNEM (3-6 yaş) -Bu dönemde haz kaynağı cinsel organdır. -Cinsiyet farklıklarını bu dönemde öğrenir. Cinsel gelişimin başı bu dönemdir. -Cinsellik ve saldırganlık duyguları ön plandadır.

-Erkek çocukları annelerine hayranlık duyar, babayı taklit eder, kıskanırlar. Anneye cinsel istek duyarlar. (Oedipus karmaşası ) -Kızlar babaya hayranlık duyar anneyi taklit eder, kıskanır babalarına cinsel istek duyarlar .( Elektra karmaşası) - Çocuğun cinsellik ifade eden davranışlarına ceza yada sert tepki verilmesi oldukça yanlıştır

KİŞİLİĞİN TEMEL TAŞLARI İLK ALTI YAŞTA YERLİ YRİNE OYURUR !!!

Oral dönem ve fallik döneme kadar çocuklar yakınlarındaki kişilere, yoğun duygular beslerler. 

Freud’a göre kişilik gelişimi ve cinsel gelişim (oral,anal,fallik) dönemlerinden oluşur.Sonraki dönemlerin kişilik ve cinsel gelişim üzerinde etkisi yoktur.

LATENCY(ÖRTÜLÜ) DÖNEM (6-12 yaş) -Bu dönem cinsel eğitim için en ideal dönemdir -Bu dönemde libido oyun ve eğitim için harcanır. Cinsel duygular azalır. Bu dönemde çocuklar hem cinslerine yakınlık duyar. -Cinsiyet rollerini öğrenirler. Bekleyiş dönemidir. -Bu dönemde çocuk dönemi iyi geçirmezse içsel dürtülerini kontrol edemez. Sürekli kendini eleştirir. (Obsesif karakter)

   GENİTAL DÖNEM (12-18 YAŞ) -Yeniden canlanmadır. Cinsel gelişim hızlanır. Cinsiyet rollerinin yerine getirildiği dönemdir. -Cinsel hayaller kurma, fanteziler, evlilik planları yapılır. -Rol karmaşası yaşanır. Erkek mi? Kadın mı? Çocuk mu? Yetişkin mi? karmasası yaşanır. Asi tavırlar sergilenir. -Bu tavırlar bireyin anne babadan uzaklaşmasına neden olur.

-Cinsellikle ilgili tavırlarından utanır. -Karsı cinsle ilgili etkileşim, iletişim yoğundur. -Bu dönemdeki saplantı ömür boyu atlatılamaz.