Hassas Görevler hassas…çok….

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
BELEDİYELERDE FAALİYET RAPORU
Advertisements

İÇ KONTROL STANDARTLARI
KİLİS 7 ARALIK ÜNİVERSİTESİ
T.C. İÇİŞLERİ BAKANLIĞI Strateji Geliştirme Başkanlığı İÇ KONTROL SİSTEMİ VE İÇ KONTROL EYLEM PLANI.
YENİ MALİ YÖNETİM VE KONTROL SİSTEMİNDE İÇ KONTROL
HASSAS GÖREV Hakan YÜKSEL Mart.
Karar Tarihi : Karar No : 5189/1
Türkiye’de Yürütülen Kamu Kesimi Reformlarının Güçlükleri ve Vadettikleri Andrew N. Vorkink Ülke Direktörü 10 Ocak, 2005.
YEMEK HİZMETLERİNİN SUNUMUNDA YAPILAN YOLSUZLUK
KAMU İÇ KONTROL SİSTEMİ STRATEJİ GELİŞTİRME DAİRE BAŞKANLIĞI
Defterdarlıklar İç Kontrol Eğitimi 10 Mart-27 Nisan 2013
İÇ KONTROL SİSTEMİ VE İÇ KONTROL STANDARTLARI
Ahmet Emre Öz Maliye Uzmanı 21 kasım 2013
Defterdarlıklar İç Kontrol Eğitimi 10 Mart-27 Nisan 2013
HARCAMA YETKİLİSİ-GERÇEKLEŞTİRME GÖREVLİLERİ
İç Kontrol Sistemi ve İç Kontrol Standartları
T.C. İÇİŞLERİ BAKANLIĞI STRATEJİ GELİŞTİRME BAŞKANLIĞI İÇ KONTROL SİSTEMİ VE KAMU İÇ KONTROL STANDARTLARI.
AMASYA ÜNİVERSİTESİ REKTÖRLÜĞÜ
SUNUM PLANI İç Kontrol Nedir? İç Kontrolün Amaçları ve Temel İlkeleri
T.C. NEVŞEHİR ÜNİVERSİTESİ Strateji Geliştirme Daire Başkanlığı İÇ KONTROL SİSTEMİ VE İÇ KONTROL EYLEM PLANI.
KONTROL ORTAMI Defterdarlıklar İç Kontrol Eğitimi 10 Mart-27 Nisan 2013 Strateji Geliştirme Başkanlığı 1.
T.C. KOCAELİ ÜNİVERSİTESİ İç Denetim Birimi Başkanlığı
KAMUDA İÇ KONTROL SİSTEMLERİ VE DEĞERLENDİRİLMESİ
Yrd. Doç. Dr. Fevzi ENGİN A.İ.B.Ü.İ.İ.B.F
Stratejik Analiz (SWOT Analizi)
İç Kontrol Ve Ön Malî Kontrole İlişkin Usul ve Esaslar
5018 Sayılı Kamu Mali Yönetimi ve Kontrol Kanunu ile Kamu Mali Sisteminde Gerçekleştirilen Yapısal Değişiklikler ve Üniversitemiz Açısından Yeni Mali Sistemin.
İÇ KONTROL SİSTEMİ ve KAMU İÇ KONTROL STANDARTLARI
T.C. ORDU ÜNİVERSİTESİ Strateji Geliştirme Daire Başkanlığı
İç kontrol Bilgilendirme Toplantısı 10 Nisan 2014 Strateji Geliştirme Dairesi Başkanlığı.
Risk Yönetimi Toplantımıza
Mali Hizmetler Uzman Yardımcısı
“İYİ YÖNETİŞİM SİSTEMİ” GIDA TARIM VE HAYVANCILIK BAKANLIĞI ÖRNEĞİ
PERFORMANS BÜTÇE HAZIRLIK SÜRECİ
5018 Kapsamında Stratejik Planlama
KAMU İÇ KONTROL SİSTEMİ VE KAMU İÇ KONTROL STANDARTLARINA UYUM
İÇ KONTROL STANDARTLARI. İÇ KONTROL 5018 sayılı Kamu Kamu Mali Yönetimi ve Kontrol Kanunun 55. maddesinde İç Kontrol idarenin amaçlarına, belirlenmiş.
İZLEMEİZLEME Defterdarlıklar İç Kontrol Eğitimi 10 Mart-27 Nisan 2013 Strateji Geliştirme Başkanlığı 1.
KAMUDA İÇ DENETİM (5018 sayılı Kamu Mali Yönetimi ve Kontrol Kanunu)
HESAPLARIN SAYIŞTAYA VERİLMESİ
İç Kontrol Nedir? İdarenin amaçlarına, belirlenmiş politikalara ve mevzuata uygun olarak faaliyetlerin; - etkili, ekonomik ve verimli bir şekilde yürütülmesini,
PERFORMANS PROGRAMI HAZIRLAMA SÜRECİ
İÇ KONTROL SİSTEMİ VE KAMU İÇ KONTROL STANDARTLARI 27 Ekim 2009 Mehmet BÜLBÜL Bütçe ve Mali Kontrol Genel Müdürlüğü Daire Başkanı.
5018 Sayılı Kamu Mali Yönetimi ve Kontrol Kanunu ve Temel Kavramlar
İç Kontrol Nedir? İdarenin amaçlarına, belirlenmiş politikalara ve mevzuata uygun olarak faaliyetlerin; - etkili, ekonomik ve verimli bir şekilde yürütülmesini,
Harcama Yetkilileri.
Öznur OKAY Mali Hizmetler Uzmanı
Risk Yönetimi KOCAELİ ÜNİVERSİTESİ İç Denetim Birimi Başkanlığı.
KİLİS 7 ARALIK ÜNİVERSİTESİ
MUHASEBENİN UZMANLIK ALANLARI
PERFORMANS PROGRAMI HAZIRLIK SÜRECİ Nisan, Yeni Kamu Yönetimi Anlayışı Üzerine Genel Bir Değerlendirme Ana Hatlarıyla Performans Programı Performans.
İÇ KONTROL UYUM EYLEM PLANI VE YOL HARİTASI. İÇ KONTROL İç kontrol genel olarak idarenin amaçlarına, belirlenmiş politikalara ve mevzuata uygun olarak;
İç Kontrol: İç kontrol, idarenin amaçlarına, belirlenmiş politikalara ve mevzuata uygun olarak faaliyetlerin etkili, ekonomik ve verimli bir şekilde yürütülmesini,
BALIKESİR ÜNİVERSİTESİ BİRİMLERİ KAMU İÇ KONTROL STANDARTLARINA UYUM EYLEM PLANININ HAZIRLANMASI BALIKESİR ÜNİVERSİTESİ BİRİMLERİ KAMU İÇ KONTROL STANDARTLARINA.
Kamu mali yönetim ve kontrol sistemini yeniden düzenleyen 5018 sayılı Kamu Mali Yönetimi ve Kontrol Kanunu kamu idarelerinde iç kontrol sistemlerinin.
KAMU İÇ KONTROL STANDARTLARI TEBLİĞİ
Türkiye Kamu Hastaneleri Kurumu Strateji Geliştirme Daire Başkanlığı
FAALİYET RAPORLARI ve HAZIRLAMA ESASLARI
Ordu Üniversitesi Strateji Geliştirme Daire Başkanlığı
Bakanlığımız yönetiminde ve kullanımında bulunan taşınmazlar ;
HARCAMA.
YENİ TÜRK TİCARET KANUNU SÜRECİNDE YOL HARİTASI Hazırlayan: Recep Aşır Temmuz 2012.
KAMU YÖNETİMİNDE İÇ KONTROL SİSTEMİ ve İÇ KONTROL EYLEM PLANININ UYGULANMASI KAMU YÖNETİMİNDE İÇ KONTROL SİSTEMİ ve İÇ KONTROL EYLEM PLANININ UYGULANMASI.
SAĞLIK, KÜLTÜR VE SPOR DAİRE BAŞKANLIĞI
STRATEJİ GELİŞTİRME DAİRE BAŞKANLIĞI TAŞINIR İŞLEMLER SERVİSİ GENEL HATLARIYLA TAŞINIR MAL YÖNETMELİĞİ.
KAMUDA HASSAS GÖREV.
R.Gazete No R.G. Tarihi: İşyeri hekimi: İş sağlığı ve güvenliği alanında görev yapmak üzere Bakanlıkça yetkilendirilmiş işyeri hekimliği.
Faaliyet Raporları Demet ARSLANTAŞ
5018 sayılı“Kamu Mali Yönetimi ve Kontrol Kanunu”nda TAŞINIRLAR KAMU KAYNAĞI OLARAK TANIMLANMIŞTIR.
Sunum transkripti:

Hassas Görevler hassas…çok…

Kamu İç kontrol Standartları KOS.2. Misyon, Organizasyon Yapısı ve Görevler KOS.2.6. İdarenin yöneticileri, faaliyetlerin yürütülmesinde hassas görevlere ilişkin prosedürleri belirlemeli ve personele duyurmalıdır.

Kamu İç kontrol Standartları KOS.2.6. İdarenin yöneticileri, faaliyetlerin yürütülmesinde hassas görevlere ilişkin prosedürleri belirlemeli ve personele duyurmalıdır. YÖNETİCİLER faaliyetler haritalandırılacaktır. hassas görevler belirlenecektir. hassas görevlere ilişkin prosedürler belirlenecektir. belirlenen prosedürler yayımlanacaktır. prosedürler personele duyurulacaktır.

Hassas Görev Nedir? Kamu yönetiminde yürütülen görevlerden bazıları; doğası, idarenin itibarı, yolsuzluk riski, gizli bilgilerin açığa çıkması ve benzeri yönlerden diğer görevlerle kıyaslandığında çok daha büyük önem taşımaktadır. Bu türden görevleri yürüten personelin niteliği, söz konusu görevlerin kesintisiz ve sağlıklı ifa edilebilmesi diğer görevlere nazaran daha fazla önem arz eder.

Hassas Görev Nedir? Birimin temel işlevini etkin biçimde yerine getirmesini etkileyebilecek riskler içeren, zamanında ve/veya doğru bir şekilde yerine getirilmesi halinde karar alma süreçlerini güçlendiren ve kaynakların etkin kullanımını sağlayan kritik öneme sahip sınırlı sayıdaki görevler hassas görevdir

Hassas Görevler Neden Tespit Edilmelidir ? Hassas görevlerin tespit edilmesi: Birimin fonksiyonlarını etkin bir şekilde ifa edebilmesi için kritik faaliyetlerin tespit edilmesini, Bu kritik faaliyetlerin gözden geçirilmesini ve bu sayede aksaklıklar varsa tespit edilmesini, Bu kritik faaliyetler için gerekli kontrol önlemlerinin alınmasını, temin eder.

Hassas Görevler Neden Tespit Edilmelidir ? Hassas görevlerin tespit edilmesi: Birimin faaliyetlerinin aksamadan yürütülmesine, Kamu kaynaklarının verimli biçimde kullanılmasına Hizmet kalitesinin artmasına, yardımcı olur.

Sorumluluk Hassas görevler harcama birimleri düzeyinde tespit edilmelidir. Hassas görevleri tespit etme sorumluluğu ilgili harcama birimi yetkilisindedir. Hassas görevlerin aksatılmaksızın sürdürülmesi için gerekli tedbirlerin alınması görevi de harcama yetkilisinin sorumluluğundadır.

Hassas Görevlerin Kaynağı Hassas Görevler tespit edilirken birimlerin; hizmet envanteri, stratejik hedefleri, performans hedefleri, operasyonel planları ve görev ve çalışma yönetmeliklerinde Yer alan görevleri esas alınır.

Hassas Görev Ön Şartları İdarenin hedeflerini etkileyebilecek kapasitede midir? İdare dışı üçüncü kişi ve kuruluşlarla ilişkili midir? Gizli bilgilere erişim sağlamakta mıdır? Mali değeri yüksek olan iş ve işlemlerle ilgili midir? Yüksek seviyede özel uzmanlaşma gerektirmekte midir? Birimin fonksiyonunun yerine getirebilmesi açısından kritik öneme sahip midir?

Belirleyici Sorular Hangi görevler gizlilik statüsündedir? Hangi alanlardaki faaliyetlerde hata veya usulsüzlük yapılması ihtimali daha fazladır? Hangi görevlerin belli bir zaman süreci içinde yerine getirilmesi önemlidir? Hangi alanlarda bilgi ve eğitim ihtiyacı çok yüksektir? Hangi görevler iç ve dış etkenlere yüksek derecede maruz kalır? Hangi görevler yerine getirilemezse mali kayba neden olur?

Belirleyici Sorular Hangi görevler yerine getirilemezse kaynak israfına neden olur? Hangi işler yüksek maliyetlidir? Hangi işlerin ya da süreçlerin aksaması birimin dışarıdan olumsuz tepki almasına neden olur? Hangi işlerde hesap verme yükümlülüğü fazladır? Hangi işler için çok fazla mesai harcanmaktadır? Hangi alanlarda çıkacak sorunlar, birimin fonksiyonunu yerine getirmesine engel olur? Kimlerin çok fazla sorumluluğu vardır?

Değerlendirme kriteri Yukarıdaki sorulara verilen cevaplarla tespit edilen görevlerin hassas olup olmadığı değerlendirilirken şu soru sorulmalıdır? Birimin, fonksiyonunu yerine getirebilmesi için hangi işin aksamaması gerekir?

Örnek… Personel kayıtları gizlidir, ancak görmemesi gereken bir kişinin bu kayıtları görmesi, birimin fonksiyonunu yerine getirmesini engeller mi? Cevap «evet» ise, bu iş fonksiyonel risk taşıyan hassas bir görev olarak belirlenmelidir. Aksi takdirde; a) Görev operasyonel risk içeren bir hassas görevdir. b) Görev fonksiyonel risk dışında (finansal, yasal, itibari vs.) riskler taşımaktadır. b) “gizlilik” kararı yersiz bir kontrol faaliyetidir.

Sonrası… Hassas Görevlerin envanteri çıkartılır. Bu görevler gözden geçirilir. Hangi aşamalarda aksaklıklar olabileceği tespit edilir. Bu aksaklıkların önlenebilmesi veya en aza indirilebilmesi için ne gibi önlemler alınabileceğine karar verilir. Görevlerdeki etkinliğin sağlanabilmesi için alınan önlemler sürekli olarak izlenir. Bu kontrollerin hayata geçirilmesi ile birim, görevlerini daha güçlü bir şekilde yerine getirmeye başlar.

Hassas Görevler Envanteri Harcama birimlerince tespit edilen hassas görevler Hassas Görevler Tablosu ile Mali Hizmetler Müdürlüğü, Strateji Geliştirme Müdürlüğü ve İnsan Kaynakları ve Eğitim Müdürlüğüne bildirilir. İnsan Kaynakları ve Eğitim Müdürlüğü harcama birimlerinden alınan bu tabloları birleştirerek belediyenin hassas görevler envanterini oluşturur ve üst yöneticinin onayına sunar. Üst yönetici tarafından onaylanan hassas görevler, bu görevleri yürüten personele yazı ile bildirilir. Hassas görev envanteri, mali hizmetler müdürlüğü ve harcama birimlerince kontrol mekanizmalarının geliştirmesinde ve risk yönetim süreçlerinde dikkate alınır. Hassas görevler, en az yılda bir kez gözden geçirilir ve güncellenir.

Hassas Görevler Tablosu

İş Sürekliliğinin Sağlanması Hassas görevlerin yürütülmesinde iş sürekliliğinin sağlanması esastır. Harcama yetkilileri sorumluluk alanlarındaki hassas görevlerde iş sürekliliğinin sağlanması ve hassas görevden geçici veya kesin ayrılan personelin yerine gelen kişinin görev hakkında yeterince bilgi sahibi olmasını sağlayacak tedbirleri almalıdır. Hizmetin herhangi bir aksama olmadan sürdürülebilmesi için görevinden ayrılan personel ilgili harcama yetkilisinin bilgisi dâhilinde bir rapor hazırlayarak yeni göreve gelen personele vermeli ve sorumluluğu altındaki dosyaları da bir tutanakla teslim etmelidir. Raporda, yürütülmekte olan önemli işlerin listesi, öncelikli olarak dikkate alınacak konular, süreli işler listesi ve benzeri hususlara yer verilmelidir.

Örnekler Bütün personele Kurumun tüm IT sistemlerine giriş ve işlem yapma yetkisi verilmişse ve bu işlemlerdeki bir aksaklık Kurumun çok büyük maddi zarara uğraması, itibar kaybı veya faaliyetlerinde aksaklıklara sebep olabilecekse, bütün personelin yürüttüğü işler hassas görev haline dönüşmüş demektir.

Örnekler Birimin sürdürdüğü kamu hizmeti bakımından bir belgenin belirli bir dönem içerisinde belli yerlere ulaşması gerekiyorsa ve belgenin ulaşmaması Birimin fonksiyonunu yerine getirmemesine sebep olabilecekse; o belgenin hazırlanması ve dağıtımından sorumlu personelin görevleri hassas görevlerdir.

Örnekler Kurumun bütçesinde yer alan ödenekler kamu hizmetinin yürütülmesi için tahsis edildiğine göre, kamu hizmetinin aksamadan devamı ve kaynak israfının önlenmesi için tahsis edilen ödeneklerden kullanımların doğru planlanması bir hassas görevdir.