İLETİŞİM MODELLERİ.

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
ERGANİ DEVLET HASTANESİ EĞİTİM BİRİMİ
Advertisements

İLETİŞİM BECERİLERİ ve DANIŞMANLIK.
ÇOCUKLA İLETİŞİM.
İLETİŞİM ENGELLERİ ‘SEN DİLİ’ & ‘BEN DİLİ’
SORUN ÇÖZME ve DİNLEME BECERİLERİ.
ÇOCUKLARIMIZLA ETKİLİ İLETİŞİM
İLETİŞİMİ ENGELLEYEN FAKTÖRLER KİŞİLERARASI İLETİŞİM BECERİLERİ
İLETİŞİM.
İLETİŞİM & HASTA MEMNUNİYETİ
KİŞİLER ARASI İLETİŞİM -1-
ETKİLİ İLETİŞİM Volkan Yönten Uzman Psikolojik Danışman
BECERİLERİ SEMİNERİNE
Empati – Sempati Empatik Dinleme MDBS 116 KİŞLERARASI İLETİŞİM
KİŞİLER ARASI İLETİŞİM -2-
ETKİLİ İLETİŞİM.
MERHABA.
Ailelere Ergen Gelişimi Hakkında Dipnotlar
İŞ HAYATINDA ETKİLİ İLETİŞİM TEKNİKLERİ
4.ÜNİTE C.ETKİLİ İLETİŞİM.
Hazırlayan Psk.Dan.Nazan MUTLU
Sözlükte "iletişim" ne demek?
REHBERLİK SERVİSİ SUNAR.
Etkili İletişim Teknikleri: İletişim Becerileri ve Yapılan Hatalar
KAYSERİ HALK SAĞLIĞI MÜDÜRLÜĞÜ DESTEK HİZMETLERİ ŞUBESİ EĞİTİM BİRİMİ
ETKİLİ ÖĞRETMENLİK NEDİR
Psk.Danışman/ Rehber Öğretmen: AYÇA USLUER
Psikolojik Danışman ve Rehb.
Empati – Sempati Empatik Dinleme MDBS 116 KİŞLERARASI İLETİŞİM
T.C. İnkılap Tarihi ve Atatürkçülük İLETİŞİM VE İNSANİ İLİŞKİLER
ŞSG Y.B.O Rehberlik Servisi
ETKİLİ İLETİŞİM SEMİNERİ NECATİBEY İ.Ö.O REHBERLİK SERVİSİ
ETKİLİ ANNE-BABA-ÇOCUK İLETİŞİMİ
Aile İçi İletişim.
İLETİŞİM BECERİLERİ KARATAY REHBERLİK VE ARAŞTIRMA MERKEZİ.
AİLE TUTUMLARI.
SAĞLIKLI KİŞİLERARASI İLETİŞİM
ETKİLİ İLETİŞİM.
İLETİŞİM BECERİLERİ.
ÇOCUKLA İLETİŞİM Rehber Öğretmen Funda ALKIN.
HAZIRLAYAN: YILDIZ GÖKALP
KİŞİLERARASI İLETİŞİM
İLETİŞİM.
AMACIMIZ… Bu Çalışmamızın Amacı; “Meğer ben yanlış anlamışım”,
AİLE İÇİ ETKİLİ İLETİŞİM
MİDYAT ANADOLU LİSESİ REHBERLİK SERVİSİ
Sosyal Bilgiler İletişim
ÇOCUKLA İLETİŞİM GİZEM YILDIZ Psk.Dan.Rhb.Öğrt.
2. OTURUM İLETİŞİM KURMAK.
İLETİŞİM VE EMPATİ.
Didim Akbük Sağlık Eğitim Merkezi
DİNLEME BECERİLERİ YAPILANDIRILMIŞ GRUP PROGRAMI
KİŞİLER ARASI ETKİLEŞİM
ETKİLİ İLETİŞİM SEMİNERİ
ETKİLİ İLETİŞİM.
Telefon ç alar. Y ö netici, “ Bir saat i ç inde odama gelin, manzaraya bakacağız. ” der. Kapı a ç ıktır. Işıklar yanmaktadır. Y ö netici “ Manzara karanlık.
HOŞ GELDİNİZ En mühim en esaslı nokta eğitim meselesidir. Eğitimdir ki bir milleti ya hür, müstakil, şanlı yüksek bir cemiyet hâlinde yaşatır, ya da bir.
En uzak mesafe ne Afrika’dır
KİŞİLERARASI İLETİŞİM
Dr. Tuncay Ergene Eğitim Fakültesi Hacettepe Üniversitesi
ILETISIM BECERILERININ GELISIMI Banu Hueck. ÖGRETMEN-ÖGRENCI ILISKISI Ögretme bir kisi tarafindan gerceklestirilirken ögrenme bir baskasinda olusur Bu.
ETKİLİ İLETİŞİM SEMİNERİ
Etkili İletişim Becerileri Hazırlayan =Büşra Kocaman
SINIF İÇİ İLETİŞİM VE ETKİLEŞİM
MİSAFİRLERLE İLETİŞİMİN KOŞULLARI
Hazırlayan Psk.Dan.Nazan MUTLU
Gökçe Erinç Büyükşengür
İLETİŞİM İLETİŞİM NEDİR İletişim, gönderici ve alıcı konumundaki iki insan ya da insan grubu arasında gerçekleşen duygu, düşünce, davranış ve bilgi alışverişidir.
F.NURSEN YILMAZ ANNE-BABA OLMAK REHBERLİK VE PSİKOLOJİK DANIŞMA HİZMETLERİ SUNAR.....
F.NURSEN YILMAZ ANNE-BABA OLMAK REHBERLİK VE PSİKOLOJİK DANIŞMA HİZMETLERİ SUNAR.....
Sunum transkripti:

İLETİŞİM MODELLERİ

ŞEKİL:Shannon ve Weaver’in İletişim Modeli, 1966 İŞARET BİLGİ KAYNAĞI GÖNDERİCİ KANAL ALICI HEDEF GÜRÜLTÜ ŞEKİL:Shannon ve Weaver’in İletişim Modeli, 1966

HER BİREY KARAR VERME GÜCÜNE KİŞİLERARASI SAĞLIKLI İLETİŞİMİN KOŞULLARI   BİREYSEL AYRILIKLAR VARDIR GÖNÜLLÜLÜK ESASTIR HER BİREY KARAR VERME GÜCÜNE VE HAKKINA SAHİPTİR TÜM İNSANLAR SAYGIDEĞERDİR GİZLİLİK ESASTIR

Kişiler arası iletişim SÖZLÜ SÖZSÜZ YÜZ VE BEDEN DİL BEDEN TEMASI MEKAN KULLANIMI ARAÇLAR DİL ÖTESİ

KİŞİLERARASI İLETİŞİM SESLİ İLETİŞİM SESSİZ İLETİŞİM DURAKSAMALAR GÖZ İLİŞKİSİ SESİN TONU YÜZ İFADELERİ SESİN YÜKSEKLİĞİ VÜCUT DURUŞU EEE, IHM SÖZCÜKLERİ KİŞİSEL ALAN DUYGU TONU KIYAFET TEKRARLAR AKSESUAR SÖZE YANLIŞ BAŞLAMA MEKAN KULLANMA GEREKSİZ SÖZCÜKLER DOKUNMA AKICILIK KAFA İŞARETLERİ DOĞALLIK EL VE KOL DURUŞU SEÇİLEN SÖZCÜK BACAKLARIN DURUŞU BEDEN YÖNELİMİ OTURMA BİÇİMLERİ  

İYİ DİNLEMENİN KOŞULLARI   SESSİZLİK(SÖZ KESMEDEN) ANLATILMAK İSTENENİ ANLAMAYA ÇALIŞMA ANLATILANIN ALTINDAKİ DUYGUYU ANLAMAK KOŞULSUZ KABULLE DİNLEMEK DÜRÜST OLARAK DİNLEMEK

FİZİKSEL OLARAK DİNLEME KONUŞANIN YÜZÜNE DOĞRU BAKMAK   KONUŞANIN YÜZÜNE DOĞRU BAKMAK BEDEN OLARAK ONA YÖNELMEK GÖZLE İYİ BİR İLİŞKİ KURMAK KONUŞANA DOĞRU EĞİK DURMAK RAHAT OLMAK

DUYGULARINI DİLE GETİRME BİÇİMİNDEDİR A-ETKİN DİNLEME   ANLATILANLARIN BASİT TEKRARI ANLATILANIN DUYULDUĞUNA İLİŞKİN MESAJ ANLATILANLARIN ÖZETİ DUYGULARINI DİLE GETİRME BİÇİMİNDEDİR

ETKİN DİNLEMENİN FAYDALARI   KİŞİ KENDİNİ GERÇEKTEN DİNLEYEN KİŞİYE YAKIN HİSSEDER SORUNU İLK BAŞTAKİ KADAR ÖNEMLİ GÖRMEYEBİLİR SORUNUNU DİLE GETİRDİĞİ İÇİN, ÇÖZÜM YOLLARINI DA DAHA RAHAT DÜŞÜNEBİLİR

B-KONUŞANIN TEŞVİK EDİLMESİ   KONUŞAN KİŞİNİN ANLATTIĞI ANAHTAR SÖZCÜKLERİN TEKRARLANMASI İLE, (...YEMEK, ...GÖRDÜN. ) TEK SÖZCÜKLÜ DEVAM ETTİRİCİLERLE, (..HI, ..EEE, ..SONRA,..BAŞKA.) KONUŞMANIN SÜRMESİNE YARAYACAK KISA SORULARIN SORULMASI İLE GERÇEKLEŞEBİLİR. (...NASIL OLDU?)

C-DUYGULARIN KİŞİSELLEŞTİRİLMESİ KAYGI HİSSEDİYORSUN,   KAYGI HİSSEDİYORSUN, ÇÜNKÜ SINAVIN SONUCUNU BEKLİYORSUN SINAVIN SONUCUNU BEKLEDİĞİN İÇİN KAYGILISIN .........DUYGU..........HİSSEDİYORSUN, ÇÜNKÜ................ ..........OLAY/DURUM............İÇİN...........DUYGU...............

İYİ SORU SORABİLME BECERİSİ VE SORU SORMANIN AMAÇLARI BİLGİ ALMAK   BİLGİ ALMAK BİLGİ VERMEK ANLAYIP ANLAMADIĞINI SINAMAK KARARA ULAŞMAK KONUYA DİKKAT ÇEKMEK

NASIL SORU SORULMALIDIR? ÇOK ÖZENLE   ÇOK ÖZENLE FAZLA OLMAYACAK ŞEKİLDE YARGILAYICI, HESAP SORUCU İZLENİM BIRAKACAK “NEDEN, NİÇİN, NİYE” SORU SÖZCÜKLERİNDEN KAÇINILMALI ”NE” VE “NASIL” SORU SÖZCÜKLERİ KULLANARAK ”AÇIK UÇLU” SORULAR SORULMALI

YÖNLENDİRİCİ OLMAYAN, KONUŞMAYI SÜRDÜREN SORU TİPİDİR AÇIK UÇLU SORU   YÖNLENDİRİCİ OLMAYAN, KONUŞMAYI SÜRDÜREN SORU TİPİDİR DAHA FAZLA BİLGİ ALMAYI SAĞLAR KONUŞANIN KEŞİF YAPMASINA YARAR DİNLEYENİN DİKKATLİ DİNLEDİĞİNİ GÖSTERİR. ”NASIL” VE “NE “ GİBİ SORU KÖKLERİ UZUN AÇIKLAMALAR YAPMAYI SAĞLAYABİLİR.

EVET –HAYIR GİBİ KISA YANITLANIR. KAPALI UÇLU SORULAR   EVET –HAYIR GİBİ KISA YANITLANIR. YANITLAYICI AZ DÜŞÜNÜR BELLİ GERÇEKLERİN ELDE EDİLMESİNDE YARARLIDIR İSTENİLEN ALANLA İLGİLİ KONUŞMAYI YÖNLENDİRİR OLUMLU İFADELERİ PEKİŞTİRMEK İÇİN KULLANILIR.

DAVRANIŞTAN ÇOK KİŞİLİĞE YÖNELİKTİR İLETİŞİMDE SEN DİLİ   KİŞİYİ SUÇLAYICIDIR DAVRANIŞTAN ÇOK KİŞİLİĞE YÖNELİKTİR YENİDEN KONUŞMA İSTEĞİNİ ENGELLEYİCİDİR KİŞİ KENDİNİ SUÇLANMIŞ VE ANLAŞILMAMIŞ HİSSEDER NEYE KIZILDIĞININ ANLAŞILAMAMASINA NEDEN OLUR KİŞİYİ GÜCENDİRİR, KIRAR KİŞİNİN DİRENMESİNE NEDEN OLUR

ETKİLİ BİR İLETİŞİM BECERİSİ; BEN DİLİ   ÖZELLİKLE OLUMSUZ DUYGULARIN YAŞANDIĞI DURUMLARDA OLUMSUZ DUYGULARIN YAŞANDIĞI KİŞİYE, ÖNCE DAVRANIŞ YADA DURUM TANIMLANARAK BU DAVRANIŞ VEYA DURUMDAN NASIL ETKİLENDİĞİ BELİRTİLDİKTEN SONRA NE HİSSEDİLDİĞİNİN SÖYLENMESİNE DAYALIDIR...

BEN DİLİNİN YARARLARI SEN DİLİNDEKİ GİBİ KİŞİLER SAVUNMAYA GEÇMEZLER   SEN DİLİNDEKİ GİBİ KİŞİLER SAVUNMAYA GEÇMEZLER BİREY KARŞISINDAKİNİ SUÇLU HİSSETTİRMEZ DİLİ KULLANAN KİŞİNİN, NEDEN O DUYGUYU YAŞADIĞI ANLAŞILDIĞI İÇİN İLETİŞİM SAĞLIKLI OLUR. BEN MESAJI ALAN KİŞİ BAŞKALARINI DÜŞÜNMEYİ DE ÖĞRENİR YAKINLIĞI ARTIRICIDIR ANLAŞMAZLIKLARI AZALTIR KONUŞAN KİŞİYİ, DUYGULARINI BİRİKTİMEDİĞİ, ETKİLİ OLARAK DİLE GETİRDİĞİ İÇİN RAHATLATIR.

İLETİŞİMDE GÜVEN OLUŞTURMA TEPKİSİZ DEĞİL, SESSİZCE DİKKATLE DİNLEME   TEPKİSİZ DEĞİL, SESSİZCE DİKKATLE DİNLEME KARŞIMIZDAKİNİN SÖYLEDİKLERİNİ ANLAYIP-ANLAMADIĞINI SINAMAK DAHA İYİ ANLAMAK İÇİN, EK BİLGİ İSTEYEN UYGUN SORULAR SORMAK DUYGULARI DOĞRUDAN İFADE ETMEK GİBİ DAVRANIŞLARLA GERÇEKLEŞİR.

İLETİŞİMDE GÜVEN AZALTMA KONUYU HİÇBİR AÇIKLAMA YAPMADAN DEĞİŞTİRMEK   KONUYU HİÇBİR AÇIKLAMA YAPMADAN DEĞİŞTİRMEK DEĞİŞTİRİLEMEYECEK TÜRDEN KONULARA ODAKLAŞMAK GEREKSİZ VE YIKICI ELEŞTİRİLERDE BULUNMAK ÖĞÜT VERMEK VE İKNA ETMEYE ÇALIŞMAK ŞİDDETLE KARŞI ÇIKMAK HEMFİKİRMİŞ GİBİ GÖRÜNMEK YORUM YAPMA

GERİ BİLDİRİM VERMEK İÇİN DİNLEME (NEDEN DİNLERİZ?)   BİLGİ ALMAK İÇİN ZEVK İÇİN GERİ BİLDİRİM VERMEK İÇİN ANLAMAK İÇİN KİŞİSEL ÇIKAR İÇİN GÜÇ ELDE ETMEK İÇİN

KARŞILIK VERMEDEN ÖNCE DÜŞÜNÜR YÜZÜ KONUŞANA DÖNÜKTÜR İYİ BİR DİNLEYİCİNİN ÖZELLİKLERİ   SÖZ KESMEZ YARGILAMAZ KARŞILIK VERMEDEN ÖNCE DÜŞÜNÜR YÜZÜ KONUŞANA DÖNÜKTÜR KONUŞANI İŞİTEBİLECEĞİ UZAKLIKTA DURUR SÖZEL OLMAYAN MESAJLARI GÖZLER NE DENDİĞİNE ODAKLAŞIR DİNLERKEN NE DİYECEĞİNİN PROVASINI YAPMAZ SON SÖZÜ SÖYLEME ÇABASINA GİRMEZ

İLETİŞİMİN ENGELLERİNDEN SORUNA ÇÖZÜM ÖNERMEK   EMİR VERMEK, YÖNLENDİRMEK UYARMAK, GÖZDAĞI VERMEK AHLAK DERSİ VERMEK ÖĞÜT VERMEK, ÇÖZÜM YADA ÖNERİ GETİRMEK ÖĞRETMEK, NUTUK ÇEKMEK, MANTIKLI DÜŞÜNCELER ÜRETMEK

YORUMLAMAK, ANALİZ ETMEK İLETİŞİM ENGELLERİNDEN YARGILAMAK, DEĞERLENDİRMEK, BASTIRMAK   YARGILAMAK, ELEŞTİRMEK, SUÇLAMAK AD TAKMAK, ALAY ETMEK YORUMLAMAK, ANALİZ ETMEK

İLETİŞİM ENGELLERİNDEN, KİŞİNİN KENDİSİNİ İYİ HİSSETMESİNİ SAĞLAMAK, SORUNU YADSIMAK   ÖVMEK, AYNI DÜŞÜNCEDE OLMAK, OLUMLU DEĞERLENDİRMELER YAPMAK GÜVEN VERMEK, DESTEKLEMEK, AVUTMAK

SORU SORMAK, SINAMAK, SORGUYA ÇEKMEK İLETİŞİM ENGELLERİNDEN SINAMAK VE SORGUYA ÇEKMEK İÇİN SORU SORMAK   SORU SORMAK, SINAMAK, SORGUYA ÇEKMEK

İLETİŞİM ENGELLERİNDEN İLGİLENMEMEK, DİKKATİ BAŞKA YÖNE ÇEKMEK   SÖZÜNDEN DÖNMEK, ALAY ETMEK, OYALAMAK, ŞAKAYA BOĞMAK, KONUYU SAPTIRMAK

ENGELSİZ İLETİŞİMLER DİLERİM…