Egitimin tanımı ve önemi

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
SINAV KAYGISI VE BAŞA ÇIKMA YOLLARI.
Advertisements

İşbirliğine Dayalı Öğrenme
Spor Pedagojisi.
Baş Öğretmen Atatürk.
KİMLİK GELİŞİMİ VE KENDİNİ KABUL
"Eğitimdir ki bir milleti ya özgür,
EĞİTİM SİSTEMİNİN ÖZELLİKLERİ VE SİSTEM İÇİNDE ÖĞRETMENİN YERİ Eğitim sistemi, açık sosyal bir sistemdir. Eğitim Sisteminin Ögeleri: Girdi: Bilgi, insan,
Verimli Ders Çalışma Yöntemleri
ATATÜRK’ÜN KİŞİLİĞİ.
Eğitim Bilimlerine Giriş.
KURS SUNUSU. BÖLÜM 1 GENEL BAKIŞ FORUM? İNSAN VE BİLGİ? EĞİTİM? ÖĞRETİM?
Deneyim; Eğitimin Araç ve Amacı
CARROLL’UN OKULDA ÖGRENME MODELİ
BİREYSELLEŞTİRİLMİŞ EĞİTİM PROGRAMI
Kültürel amaçlı teknoloji kullanımı : çevrimiçi öğrenen toplulukları oluşturma.
BAŞARI VE MOTİVASYON.
SINAV KAYGISI VE BAŞA ÇIKMA YOLLARI.
Marmara İlköğretim Okulu Rehberlik Servisi
EĞİTİMDE PROGRAM GELİŞTİRME
ÖĞRETİM HEDEFLERİ ve ÖLÇME ARAÇLARINI GELİŞTİRME
Okul Öncesi Eğitimden İlköğretime Geçiş.
10 Kasım Atatürk’ü Anma Programı
1.
Sayın Ecz.M.Nejat ERTÜRK
ANNE BABALAR EV ÖDEVLERİNE NASIL YARDIMCI OLABİLİRLER?
BAŞARI VE MOTİVASYON PSİKOLOJİK DANIŞMAN ZEYNEP HATUN ÜNAL.
ÇOCUĞUM OKULA BAŞLIYOR
SINAV KAYGISI VE BAŞA ÇIKMA YOLLARI.
BİLGELERİN GÖZÜYLE YAŞAMA BAKIŞ Waltz of the butterfly.
EĞİTİM BİLİMİNE GİRİŞ Dr. Kerim Karabacak
Temel Kavramlar ve İlkeler
Eğitimin ve Toplum.
EĞİTİM BİREYİN DAVRANIŞLARINDA KENDİ YAŞANTISI YOLUYLA KASITLI OLARAK
Eğitim Sisteminde Öğretmenin Rolü
ÖĞRETMEN EĞİTİMİNDE GELİŞMELER VE UYGULAMALAR
ÖĞRETİM İLKE VE YÖNTEMLERİ
EĞİTİM TEKNOLOJİSİ.
EĞİTİM VE KÜLTÜR ALANINDA YAPILAN İNKILAPLAR
Eğitimdir ki, bir milleti ya hür, bağımsız, şanlı, yüce bir toplum halinde yaşatır, ya da bir milleti esarete ve sefalete terk eder. M.Kemal ATATÜRK.
ATATÜRKÜN KİŞİSEL ÖZELLİKLERİ
Tarih Sosyolojisi-4- Yöntem-1- Tarihsel Materyalizm.
8.Sınıf /1.ünite KAZA ve KADER Hazırlayan:Serpil AKTAŞ.
EĞİTİM KAVRAMI VE AYIRT EDİCİ ÖZELLİKLERİ
BBY469 Öğretim Yönetim Sistemleri Eğitim Bilimine Giriş Turgay Baş 1.
Program Geliştirmede Temel Kavramlar
HAYAT BOYU ÖĞRENME GENEL MÜDÜRLÜĞÜ
T.C İnkılap Tarihi Ve Atatürkçülük
Zekâ Oyunları.
REHBERLİK SERVİSİ TANITIMI
SINAV KAYGISI VE BAŞA ÇIKMA YOLLARI.
Eğitim Sisteminde Öğretmenin Görevleri, Rolleri ve Yeterlikleri
HAYAT BOYU ÖĞRENME GENEL MÜDÜRLÜĞÜ
BİREYİN DAVRANIŞLARINDA
SINAV KAYGISI VE BAŞA ÇIKMA YOLLARI.
SINAV KAYGISI VE BAŞA ÇIKMA YOLLARI.
BİREYİN DAVRANIŞLARINDA KENDİ YAŞANTISI YOLUYLA KASITLI OLARAK
SINAV KAYGISI VE BAŞA ÇIKMA YOLLARI.
Karşılaştırmalı Eğitim
T.C İnkılap Tarihi Ve Atatürkçülük
Kültür Toplumu oluşturan insanın öğrendiği, bilgi, sanat, gelenek, görenek ve benzeri yetenek, beceri ve alışkanlıkları içine alan karmaşık bir bütündür.
EĞİTİM İLE İLGİLİ TEMEL KAVRAMLAR. EĞİTİM KAVRAMI Eğitim:Toplum yaşayışında yer edinmek için edinilen bilgi, beceri ve anlayışlara denir. Eğitim geniş.
Müzede Yaratıcı Drama.
Portfolyo çocuğun kişisel başarılarını, ilgi ve yeteneklerini, çaba ve ilerlemelerini çoklu ve çeşitli araçlar kullanarak oluşturduğumuz bir dokümantasyon.
Eğitim programında ders kitabının yeri. Planlı, programlı olmayan hiçbir öğrenme etkinliği eğitim programının kapsam alanına giremez. Planlı, programlı.
ÖĞRETİM İLKE ve YÖNTEMLERİ
Eğitim; bireyin içinde yaşadığı toplumda yeteneğini, tutumlarını ve olumlu değerdeki diğer davranış biçimlerini geliştirdiği süreçler toplamıdır. Bireyin.
ÖĞRETİM İLKE VE YÖNTEMLERİ TEMEL KAVRAMLAR
SINAV KAYGISI VE BAŞA ÇIKMA YOLLARI.
Eğitim ve Öğretim Teknolojisi İletişim Süreci
Zekâ Oyunları. Zekâ oyunları, boş zamanlarını değerlendirmek için aktivite arayanların, günlük yaşamın stresinden kurtulmak için biraz olsun soluk almak.
Sunum transkripti:

Egitimin tanımı ve önemi

EĞİTİM NEDİR? Kişinin yaşadığı toplum içinde değeri olan , yetenek, tutum ve diğer davranış biçimlerini geliştirdiği süreçlerin tümüdür. Eğitim, önceden saptanmış esaslara göre insanların davranışlarında belli gelişmeler sağlamaya yarayan planlı etkiler sürecidir. Eğitim sürecinde bireyin kendi yaşantıları esastır.

Eğitim; bireyin davranışlarındaki yaşantısı yoluyla kasıtlı olarak ve isteyerek değişme meydana getirme sürecidir. Bir Çin Atasözü bunu doğru bir biçimde tespit etmektedir: -Eğer bir yıl ötesi için planlıyorsanız hububat ekin, -Eğer on yıl ötesi için planlıyorsanız, ağaç dikin, -Eğer bin yıl ötesi için planlıyorsanız, insanlar ekin, işte eğitim insan vasıtasıyladır ki insanlar ekilir ve asırlar inşa edilir.

EĞİTİMİN SÜRECİ Eğitimin üç temel öğesi vardır EĞİTİMİN SÜRECİ Eğitimin üç temel öğesi vardır. 1- Amaç 2- Öğretme ve öğrenme etkinlikleri 3- Değerlendirmeler Eğitim amaçla başlar, öğretme-öğrenme etkinlikleriyle devam eder ve değerlendirme ile son bulur. Sürecin bu mantığı bütün kültürler için aynıdır. Amaçların içeriği ve öğrenme için kullanılan öğretme yöntemleri kültürden kültüre göre değişebilir, fakat sürecin doğası değişmez.

KURUMSAL BAŞARIDA EĞİTİMİN ÖNEMİ “Mademki biliyorsun, niye öğretmiyorsun” Ludingirra (sümerli eğitmen ve şair Günümüzden 4000 yıl önce) Bilindiği gibi, insanın eğitimi doğduğu andan itibaren başlar ve ölünceye kadar devam eder. Okul öncesi ve okul sürecinde devam eden eğitim, mesleğe atıldıktan sonra da sürer gider. İşe başlamakla kişinin eğitimi tabii ki sona ermez, görevinin gerektirdiği, kendisinden hizmet beklenen konularda sürekli eğitim görmezse başarılı olması mümkün değildir. Kısacası kişinin sistematik eğitim sürecine dahil edilmesi gereklidir.

Atatürk'e göre, "en önemli, en esaslı nokta eğitim meselesidir". Çünkü, "eğitim bir milleti ya hür, bağımsız, şanlı, yüce bir toplum halinde yaşatır, ya da bir milleti esarete ve sefalete terk eder.