İLETİŞİM.

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
İLETİŞİM NEDİR? İletişim,nesnel kriterlere dayalı aktaranın ve algılayanın,algısından bağımsız olan bilginin ve kişilerin özelliklerinin ifadesi olan duygu.
Advertisements

T.C SAĞLIK BAKANLIĞI ÇAYELİ DEVLET HASTANESİ HASTA HAKLARI BİRİMİ
ERGANİ DEVLET HASTANESİ EĞİTİM BİRİMİ
İLETİŞİM ve DOĞRU ANLAŞILMA
ÇOCUKLA İLETİŞİM.
YARINA KALMAK ADINA SORUMLULUK EĞİTİMİ
İletişim Nedir? Duygu, düşünce veya bilgilerin akla gelebilecek her türlü yolla başkalarına aktarılmasıdır.
DİNLEME KONUŞMA VE ELEŞTRİ ADABI
REHBERLİK SERVİSİ SUNAR
ÇOCUKLA İLETİŞİMDE KULLANILAN DİL.
SORUN ÇÖZME ve DİNLEME BECERİLERİ.
İ L E T İ Ş İ M ve E M P A T İ.
HASTA VE YAKINLARI İLE İLETİŞİM
ÇOCUKLARIMIZLA ETKİLİ İLETİŞİM
DİNLEME.
İLETİŞİM & HASTA MEMNUNİYETİ
ANNE-BABA-ÇOCUK İLETİŞİMİ
İLETİŞİM SORUNLARI.
Hasta Memnuniyeti-İletişim
KİŞİLER ARASI İLETİŞİM -2-
Onları sevdiğinizi ve onların iyiliğini kendi iyiliğiniz kadar önemli olduğuna ilişkin açık bir mesaj verebilirsiniz.
Eğitim Psikolojisi Yrd. Doç. Dr. Cenk Akbıyık
4.ÜNİTE C.ETKİLİ İLETİŞİM.
ÖZGÜVEN GELİŞTİRME EĞİTİMİ
Sözlükte "iletişim" ne demek?
İLETİŞİM ENGELLERİ.
AİLENİN OKUL BAŞARISINA KATKISI
ETKİLİ İLETİŞİM ve EMPATİ Hazırlayan: Psk. Sezgi Gümüş
Etkili İletişim Teknikleri: İletişim Becerileri ve Yapılan Hatalar
ETKİLİ ÖĞRETMENLİK NEDİR
Psk.Danışman/ Rehber Öğretmen: AYÇA USLUER
-İLETİŞİM- SUNUSU.
ETKİLİ İLETİŞİM.
T.C. İnkılap Tarihi ve Atatürkçülük İLETİŞİM VE İNSANİ İLİŞKİLER
ŞSG Y.B.O Rehberlik Servisi
DÜZ ANLATIM YÖNTEMİ VE KONFERANS
İLETİŞİM BECERİLERİ KARATAY REHBERLİK VE ARAŞTIRMA MERKEZİ.
ÇOCUKLA İLETİŞİM KURMAK
ETKİLİ İLETİŞİM.
İLETİŞİM BECERİLERİ.
BEN DİLİ SEN DİLİ.
Kişilerarası iletişim çatışmaları
BEDEN DİLİ.
MİDYAT ANADOLU LİSESİ REHBERLİK SERVİSİ
Sosyal Bilgiler İletişim
YARINA KALMAK ADINA SORUMLULUK EĞİTİMİ
2. OTURUM İLETİŞİM KURMAK.
İLETİŞİM VE EMPATİ.
Didim Akbük Sağlık Eğitim Merkezi
Pozitif psikoloji İletişim becerileri.
HASTA-SAĞLIK ÇALIŞANI İLETİŞİMİ
DUYGULARI İFADE EDEBİLME
ETKİLİ İLETİŞİM.
Sağlıklı İletişimin Vazgeçilmez Öğeleri
HOŞ GELDİNİZ En mühim en esaslı nokta eğitim meselesidir. Eğitimdir ki bir milleti ya hür, müstakil, şanlı yüksek bir cemiyet hâlinde yaşatır, ya da bir.
En uzak mesafe ne Afrika’dır
ETKİLİ İLETİŞİM SEMİNERİ
Empati.
İLETİŞİM.
İLETİŞİM VE İNSAN İLİŞKİLERİ / Bir Arada Yaşamanın Temeli : İletişim
İLETİŞİM ENGELLERİ.
ADAY ÖĞRETMENİN Öğretme-Öğrenme Süreci (ders verme)
İLETİŞİM NEDİR?. İLETİŞİM NEDİR? İLETİŞİM: Duygu,düşünce veya bilgilerin akla gelebilecek her türlü yolla başkalarına aktarılmasıdır. Bu sürecin amacı.
İLETİŞİM VE İNSAN İLİŞKİLERİNDEKİ ROLÜ
Diksiyon ve Güzel Konuşma 1. Hafta
İLETİŞİM ANA-BABA TUTUMLARI
Gökçe Erinç Büyükşengür
İLETİŞİM İLETİŞİM NEDİR İletişim, gönderici ve alıcı konumundaki iki insan ya da insan grubu arasında gerçekleşen duygu, düşünce, davranış ve bilgi alışverişidir.
İLETİŞİM TEKNİKLERİ.
İLETİŞİM NEDİR??.
Sunum transkripti:

İLETİŞİM

Önemi İnsan kendini,duygu ve düşüncelerini, gereksinimlerini anlatabilir, kendini ifade edebilir Tedavi kalitesi ve sonucuna ve hasta memnuniyetine katkısı vardır. Çalışanlarda huzurlu, güvenli, mutlu, başarılı iş hayatı oluşur.

İLETİŞİM SİZLİK

Ya da bu…

Başarının % 85’i iletişime dayanır Kusurların % 75’i yetersiz iletişimden kaynaklanır Kayıpların % 80’i kötü iletişim yüzünden oluşur

Sözel İletişim Sözel Olmayan İletişim

SÖZEL İLETİŞİM Empati kurmak Soru sormak ama sorgulamamak Ön yargılı olmamak, Saygı göstermek Duyguları kabul etmek Uygun ifadeler kullanmak(sen-ben dili)

Empati Kişinin bir an kendisini diğerinin yerine koyarak ne hissettiğini anlayabilme ve anladığını karşısındakine hissettirebilme yeteneğidir.

SEN DİLİ Olumsuz duyguların yaşandığı, Kişinin ; kişiliğine yönelik konuşma biçimidir

BEN DİLİ Kişinin kendisini rahatsız eden durum veya davranış karşısındaki tepkisini kendi duygu ve düşüncelerini ifade ederek açıkladığı ifade tarzıdır iletişimin olumlu sürmesini sağlar. Hissedilenlerin anlatılması esasına dayanır.

SEN DİLİ ‘SEN’ diye başlayan mesajlar Doğru düşünmüyorsun -Yorum, genelleme, eleştiri,suçlama ve yargı içerir -Karşımızdaki kişide savunma ve direnç doğurur -Sorunun çözümüne katkı sağlamadığı gibi çatışma ortaya çıkarır Doğru düşünmüyorsun Sen neden hep bu hatayı yapıyorsun Sen hep böylesin… Sen hatalısın! Çok yanlış davranıyorsun! Kes şunu!! Çekiştirip durma kolumu!!

BEN DİLİ Suçlayıcı değildir, Kişiye değil, davranışa yöneliktir, Kişiyi konuşmaya teşvik eder, Sorunun nedeninin anlaşılmasını sağlar, Kişiyi düşünmeye sevk eder, Durumun değerlendirilmesi olanağı sağlar İletişimin sürmesini destekler. Sözümün sık sık kesilmesi beni rahatsız ediyor. Senin bu davranışın beni incitti, üzüldüm! Kolumun çekiştirilmesinden hoşlanmıyorum.

Sen neden hep bu hatayı yapıyorsun SEN DİLİ BEN DİLİ Doğru düşünmüyorsun Sen neden hep bu hatayı yapıyorsun Sen hep böylesin… Sen hatalısın! Çok yanlış davranıyorsun! Kes şunu!! Çekiştirip durma kolumu!! Sözümün sık sık kesilmesi beni rahatsız ediyor. Senin bu davranışın beni incitti, üzüldüm! Kolumun çekiştirilmesinden hoşlanmıyorum.

SÖZEL OLMAYAN İLETİŞİM Yüz ifadesi Göz teması Fiziksel temas Görünüş(kıyafet,saç) Vücut/duruş Yakınlık Fiziksel mimikler,el ve ayak hareketleri Başın konumu.

BEDEN DİLİ Bedenimiz, iç dünyamızın dilidir. Biz sustuğumuz da da konuşmaya devam eder.

BEDEN DİLİ Kendimizi ifade etmeyi kolaylaştırır Karşımızdaki insanı daha kolay anlamamızı sağlar Konuşmaya bütünlük katar Beden dilini anlamak; davranışı anlamaktır

İLETİŞİMİ ENGELLEYEN FAKTÖRLER Bireysel Faktörler Çevresel Faktörler

Bireysel Faktörler Yönlendirme ve emir verme Uyarma ve göz dağı verme Ahlak dersi verme Öğüt verme Nutuk çekme Eleştirme Suçlama ve yargılama Şakacı davranma Alay etme ve ad takma Davranışları yorumlama

Bireysel Faktörler Mesajın yanlış anlaşılması veya iyi dinlenmemesi Farklı lisan ve işaretlerin kullanılması Yüz ifadesi veya jestlerle sözlerin uyumsuzluğu sebebiyle yanlış izlenim

Bireysel Faktörler Dinleyenin kaygılı, gergin sıkıntılı olması Algılama farklılıkları İletişim kurmada isteksizlik Yanlış zamanlama (acelemiz varsa)

Çevresel Faktörler Gürültülü, Ayaküstü, mesafeli, rahatsız bir ortam Kurum içi engeller

HASTA VE YAKINLARI İLE İLETİŞİM KURMA VE SÜRDÜRME Kendinizi tanıyın, İletişimle ilgili bilgi sahibi olun, Konuşmak için zaman ayırın, Hasta bireye ismi ile hitap edin, Geri bildirimden yararlanın, Konuşurken ve dinlerken empati yapın,

DOĞRU İLETİŞİM Kişilerin birbirini tanımaları ve kişiye özel davranışlarda bulunmalarıdır

BİRAZ İLGİ, BİRAZ SEVGİ BİR GÜLER YÜZ, BİR TATLI DİL TEŞEKKÜRLER