4-6 YAŞ ÇOCUĞUNUN GELİŞİM ÖZELLİKLERİ

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
TED KAYSERİ KOLEJİ OKUL ÖNCESİ BÖLÜMÜ “ŞUBAT AYI BÜLTEN”
Advertisements

TED KAYSERİ KOLEJİ OKUL ÖNCESİ BÖLÜMÜ “OCAK AYI BÜLTEN”
FİZİKSEL AKTİVİTENİN ENGELLİ BİREYLER ÜZERİNDEKİ KATKILARI
YILLIK PLAN; Sütunlar; Satırlar;
Anasınıfı Veli Sunumu Anasınıfı Dönemi Gelişim Özellikleri Halil KARAKUŞ.
5-6 YAŞ ÇOCUĞUNUN GELİŞİM ÖZELLİKLERİ
YAŞ GELİŞİM ÖZELLİKLERİ ve OKULA UYUM SÜRECİ
ATATÜRK ANAOKULU REHBERLİK SERVİSİ.
4-5 YAŞ ÇOCUĞUNUN GELİŞİM ÖZELLİKLERİ
TED KAYSERİ KOLEJİ OKUL ÖNCESİ BÖLÜMÜ “NİSAN AYI BÜLTEN”
BEYNİNİZİN HANGİ TARAFI DAHA ÇOK GELİŞMİŞ?
Zihinsel Yönden Yetersiz Çocukların Özellikleri
Şenay KALIN FALAKAOĞLU Fevzi Özbey İlkokulu Rehber Öğretmeni
PSİKOMOTOR-BİLİŞSEL AMAÇLAR VE KAZANIMLAR
OKUL ÖNCESİ EĞİTİMİN ÖNEMİ
Çocuğumuzu tanımanın önemi:
OKUL ÖNCESİ DÖNEM GELİŞİM ÖZELLİKLERİ
Aylık Çocukların Gelişim Özellikleri
TED KAYSERİ KOLEJİ OKUL ÖNCESİ BÖLÜMÜ “MART AYI BÜLTEN”
Farklı Yaşlarda İletişim Özellikleri ve Çocukla İletişim Doç. Dr. Alev Önder.
Aylık Çocukların Gelişim Özellikleri
3-6 YAŞ DÖNEMİ İŞLEM ÖNCESİ DÖNEMDİR
3-6 Yaş Çocuğunun Gelişim Özellikleri ve Çocukla Etkili İletişim
Okula ve Çevreye Uyum: Çocuğun aileden sonra sosyalleşme sürecine devam ettiği yerlerden biri de okul öncesi eğitim kurumlarıdır. Çocuğun okul öncesi.
ÇOCUĞUM OKULDA 1.Sınıf Veli Semineri
ÖZEL TERCÜMAN LİSESİ ANAOKULUNDAN İLKÖĞRETİME SEMİNER PROGRAMI
RESİMLERİYLE ÇOCUKLARI TANIMA.
KASIM AYI BÜLTENİMİZ.
ÇOCUGUNUZU YAŞ GRUPLARINA GÖRE TANIYOR MUSUNUZ?
3-4 Yaş Gelişim Özellikleri
5-6 YAŞ DÖNEMİ ÇOCUKLARDA GELİŞİM ÖZELLİKLERİ
3-4 YAŞ ÇOCUĞUNUN GELİŞİM ÖZELLİĞİ
7 YAŞ DÖNEMİ ÇOCUKLARI.  Harflerin her birini, tüm sesleri doğru olarak çıkarabilir.  Kendine sorulan sorulara cevaplar verebilir.  Kendisiyle göz.
OKUL ÖNCESİ EĞİTİM.
0-6 YAŞ GELİŞİM DÖNEMİ ÖZELLİKLERİ
3-6 YAŞ ÇOCUKLARININ GELİŞİMSEL ÖZELLİKLERİ
4 YAS GELISIM ÖZELLIKLERI
Anasınıfı Veli Sunumu Anasınıfı Dönemi Gelişim Özellikleri
OYUN ve OYUNCAK SEÇİMİ.
ANA SINIFI VELİLERİNE YÖNELİK EĞİTİM SEMİNERİ
ÇOCUĞUMLA EVDE NELER YAPABİLİRİM?
4-6 YAŞ ÇOCUKLARININ GELİŞİMSEL ÖZELLİKLERİ
4-5 YAŞ ÇOCUĞUNUN GELİŞİM ÖZELLİKLERİ
4-6 YAŞ ÇOCUKLARIN GELİŞİM ÖZELLİKLERİ
5 YAŞ GELİŞİM ÖZELLİKLERİ
GELİŞİM DÖNEMLERİ KOZA ANAOKULU REHBERLİK SERVİSİ.
BÖLÜM 3 MOTOR GELİŞİM VE DESTEKLEYİCİ ÖNERİLER
BÖLÜM 10 OYUN. BÖLÜM 10 OYUN 1. Fiziksel Büyüme ve Gelişmeyi Etkileyen Faktörler Oyun, çocuğun fiziksel, zihinsel, duygusal ve sosyal yönden gelişimini.
OKUL ÖNCESİ GELİŞİMİN ÖNEMİ
OKUL ÖNCESİ DÖNEMDE ÇOCUK GELİŞİMİ VE AİLENİN ROLÜ
Birinci Sınıf Çocuklarının Gelişim Özellikleri Fiziksel Özellikleri En az iki kaynaktan edindiği bilgileri kullanarak yeniden anlam kurmaktır. Fiziksel.
 AKŞEMSEDDİN BİLİM VE SANAT MERKEZİ.  YAŞAMINIZIN HER ALANINDA VE HER YAŞ GRUBUNDA ÖZEL YETENEKLİ BİREYLERLE KARŞILAŞMA OLASILIĞINIZ DÜNYA SAĞLIK ÖRGÜTÜ.
TEMEL HAREKETLER DÖNEMİ
ÖZEL EĞİTİM VE REHBERLİK HİZMETLERİ GENEL MÜDÜRLÜĞÜ ÖZEL EĞİTİM VE REHBERLİK HİZMETLERİ GENEL MÜDÜRLÜĞÜ Özel Yeteneklerin Geliştirilmesi Daire Başkanlığı.
1-3 DÖNEMİ BÜYÜME VE GELİŞME
OKUL ÖNCESİ DÖNEMDE GELİŞİM
ÇOCUKLARIN DİL GELİŞİMİNE YÖNELİK ETKİNLİKLER PLANLAMA
OKUL ÖNCESİ DÖNEMDE (3-6 YAŞ) BÜYÜME GELİŞME
ADANA İL MİLLİ EĞİTİM MÜDÜRLÜĞÜ
Okul öncesİ dönemde müzİk İle Öğretİm
OKUL ÖNCESİ DÖNEMİ ÇOCUKLARIN GELİŞİM ÖZELLİKLERİ
OKUL ÖNCESİ GELİŞİMİN ÖNEMİ
OKUL ÖNCESİ GELİŞİMİN ÖNEMİ
0 – 6 YAŞ GRUBUNDAKİ ÇOCUKLARIN GELİŞİM ÖZELLİKLERİ.
OKUL ÖNCESİ DÖNEM GELİŞİM ÖZELLİKLERİ
GELİŞİM VE ÖĞRENME Ders 3 Okul Öncesi Çeşitli Gelişim Alanları
GELİŞİMİN İLKELERİ ÖĞR.GÖR.CEM SAMUT.
ATATÜRK VE MÜZİK Öğrenme Alanı: A. DİNLEME- SÖYLEME- ÇALMA
TEMEL HAREKETLER DÖNEMİ
Sunum transkripti:

4-6 YAŞ ÇOCUĞUNUN GELİŞİM ÖZELLİKLERİ

GELİŞİM ALANLARI 1- PSİKOMOTOR GELİŞİM 2- SOSYAL-DUYGUSAL GELİŞİM 3-ZİHİNSEL ALAN VE DİL GELİŞİMİ 4-ÖZBAKIM BECERİLERİ

4 YAŞINDAKİ ÇOCUĞUNUZ NELER YAPABİLİR? PSİKOMOTOR GELİŞİM Top oyunlarında iyice ustalaşmıştır. . Yaptığı her işte hız ve hareket vardır. Parmak ucunda yürür. Ritme uygun dans eder. Yuvarlak çizer Verilen basit şekilleri makasla keser. Oyun hamuru ile değişik şekiller yapar. Sıvıları bir kaptan başka bir kaba boşaltır.

SOSYAL-DUYGUSAL GELİŞİM Kendisi ile ilgili sorulan sorulara uygun cevaplar verir. Grup oyunlarına katılır. Sırasını bekler. Nezaket sözcüklerini kullanır. Yetişkin davranışlarını örnek alır. Övülmekten hoşlanır. Gerçekle hayal olanı karıştırır. Argo kelimeleri kullanmak hoşuna gider.

ZİHİNSEL ALAN VE DİL GELİŞİMİ Yaklaşık 1500-2000 kelime bilir. 10’a kadar sayıp, bazı şekilleri tanıyabilir. Cinsiyetini ayırt eder. Renkleri ayırt eder, adları ile tanır. İnsan resmini, bir baş ve ona bağlı olan iki çizgi ile belirtir. Neden, Niçin ve Nasıl gibi ayrıntılı cevap isteyen sorular sorar. Eğlenceli, abartılı hikayelerden hoşlanır. Dikkat süresi 15-20 dakikadır.

ÖZBAKIM BECERİLERİ Kendi kendine yemek yer Düğmesiz ve bağsız giysileri yardımsız giyer. Giysilerin önünü ve arkasını ayırt eder. Kendisine ait eşyaları toplar. Gereksinim duyduğunda bağımsız olarak tuvalete gider.

5 YAŞINDAKİ ÇOCUĞUNUZ NELER YAPABİLİR? PSİKOMOTOR GELİŞİM İnce bir çizgi üzerinde yürüyebilir. Çevik bir biçimde parmak uçlarında koşabilir. İleri ve geri çift ayakla sıçrayabilir. Ayak değiştirerek sıçrayabilir. Dizlerini bükmeden parmak uçlarına dokunabilir. Hareketleri müziğin ritmine uygundur. Kare ve üçgen çizebilir. Yazıp, çizerken kalemleri ve boya fırçalarını ustaca kullanır.

SOSYAL-DUYGUSAL GELİŞİM Kurallara daha fazla uyumludur. Oyun ve konuşmada sırasını bekler. Genellikle canlı ve neşelidir. Yetişkinleri memnun etmekten hoşlanır. Yaptığı işin görülüp beğenilmesini ister. Yetişkinin tüm davranışlarını izler ve onların gerçek hayatta yaptıklarını izler oyunlarında tekrarlamaktan hoşlanır. Sürekli konuşur ve sorular sorar. Yetişkinlerin konuşmalarına katılır. Grup oyunlarına yetişkinlerin liderliğini kabul eder.

Bir sorunu olduğu zaman yardım ister. Her şey için izin ister. Kendinden küçüklere yardım etmeye karşı isteklidir. Resim ve müzikle ilgilenmekten zevk alır. Hikaye dinlemeyi ve anlatmayı sever. Bu yaş korkuların sıkça görüldüğü bir yaştır. Çok yorulduğunda saldırgan davranır, ağlamaklı olur. Sorumluluk duygusunun kazandırılması gereken bir yaş Ölüm hakkında duygular ortaya çıkar.

ZİHİNSEL ALAN VE DİL GELİŞİMİ 2000-2500 kelime bilir. Sağ ve sol kavramını anlar. Adını, soyadını ve yaşını söyler. Adres ve telefon numarasını öğrenebilir. 8 rengi isimlendirir ve tonlarına göre sıralar. Sabah, öğleden sonra, akşam dün bugün, yarın gibi kavramları anlar. Hayelle gerçeği birbirinden ayırabilir.

Bir olayı oluş sırasına göre anlatabilir. Gösterilen resimle ilgili bir öykü anlatır. Neden- sonuç ilşikisi kurar. Karşıtlık kavramını anlamaya başlar. İnsan resmine ayrıca kol ve bacaklar eklenir. Sayılar giderek daha fazla ilgisini çeker. Bilebildiği sayılarla gördüğü her şeyi sayar.

ÖZBAKIM BECERİLERİ Giyinmek, yemek yemek, saç taramak, yıkanmak konusunda iyice ustalaşmıştır. Uygun fırsatlar verilmişse ayakkabısını giyer. Ellerini yüzünü yardımsız yıkar. Dişlerini fırçalar. Sofra kurmak gibi ev işlerinde yardımcı olur. Sofra kurallarına uyar.

6 YAŞINDAKİ ÇOCUĞUNUZ NELER YAPABİLİR? PSİKOMOTOR ALAN Bedensel gelişme yavaşlamıştır. Göz bozuklukları görülebilir. Koşmak, kaymak, müzik eşliğinde dans etmek, şarkı söylemekten hoşlanır. Kendi başına ip atlar. Yardımsız bisiklete biner. Yardımla sekerek yürür. Yetişkin gibi kalem tutar.

Modele bakarak daire, kare,dikdörtgen ve üçgen çizer. İsmini kopya eder. İnsan resmini baş, gövde, kollar ve bacaklarını belirterek tam çizer.

SOSYAL-DUYGUSAL GELİŞİM Oyun oynarken kurallar koyar ve oyunun kurallarnı başkasına açıklar. Kendine güven duyar. Görev almaktan memnun olur. Aldığı sorumluluğu yerine getirir. Arkadaşlarını değerlendirebilir. Grup oyunlarında cinsiyet ayrımı gözetir. Yetişkin arkadaşlığından hoşlanır.

Oldukça meraklıdır, öğrenme isteği güçlüdür. Ruh hali oynaktır. Eleştirilmekten hoşlanmaz. Özgürlüğüne düşkündür. Yanlış yapmaktan çekinir. Başkasına kötü sözler söylemek, onları terslemek, isim takmak gibi olumsuz huylar edinebilir. Bencil ve kavgacı olabilir. Bir şeye kızdığı zaman onun sorumlusu olarak anneyi görür.

BİLİŞSEL ALAN VE DİL GELİŞİMİ Şekil, zaman, renk, sayı gibi kavramları daha iyi anlar. Kaza ve maksatlı davranışları artık algılayabilir. Fikir farklılıklarının olabileceğini anlar. Düşünce açısından realisttir,sık sık doğrumu? Sorusunu sorar. Geçmiş, şimdi ve gelecek zaman kavramları kaba bir biçimde şekillenmeye başlamıştır.

Haftanın günlerini sırayla söyler. Harfleri yazmaya çalışır, Bazı çocuklar ad ve soyadlarına ek olarak birkaç harf yazabilir. Bedenin tüm parçalarının ismini söyler. 100’e kadar sayabilir.

ÖZBAKIM BECERİLERİ Tuvalet gereksinimini kendi kendine karşılar. Dişlerini fırçalar. Hava şartlarına uygun giysiler seçer. Giysilerindeki düğmeleri çözer-ilikler. Ayakkabılarını bağlar. Günlük işlerde sorumluluk alır. Yolda yardımsız yürür.