Çocuğumuzu tanımanın önemi: Her çocuk özeldir,biriciktir.Onu diğer çocuklardan farklı kılan bizim çocuğumuz olmasıdır.Eğer onun özelliklerini bilirsek,çocuk yetiştirmek hiç de zor olmayacaktır
OKUL ÖNCESİ ÇOCUKLARIN GELİŞİM ÖZELLİKLERİ
36 - 48 Aylık Çocukların Gelişim Özellikleri PSİKOMOTOR GELİŞİM ALANI Psikomotor alan çocuğun büyük ve küçük kas gelişimine yönelik alandır.Kol kasları ,bacak ,ayak ve parmak kaslarını içine alır. * Çember etrafında döner. * Yuvarlanmakta olan topa tekme atar. * Atılan topu yakalar. * Yerden zıplatılan topu yakalar. * Hareket halindeki büyük bir topu ayağı ile durdurur. * Parmak ucunda yürür. * Ritme uygun dans eder. * Plastik çivi tahtasına çivi takar söker. * Yuvarlak çizer .* Verilen basit şekilleri makasla keser. * Oyun hamuru gibi yumuşak malzemeleri kullanarak değişik şekiller oluşturur * Çeşitli malzemelerle baskı yapar. * Sıvıları bir kaptan başka bir kaba boşaltır.
SOSYAL – DUYGUSAL GELİŞİM Sosyal - duygusal alan çocuğun içinde bulunduğu çevreye uyumuna yönelik alandır.Çocuğun sosyal uyumu çevreyle iletişimini ve duygusal özelliklerini içine alır. * Kendisi ile ilgili sorulan sorulara uygun cevaplar verir. * Grup oyunlarına katılır. * Sırasını bekler. * “lütfen!” “teşekkür ederim” gibi nezaket sözcükleri kullanır. * Duygularını ifade eder.
* Kendi kendine şarkı şiir tekerleme söyler. DİL GELİŞİMİ Dil alanı çocuğun konuşmasını kendini doğru ve düzgün bir şekilde ifade etmesini kapsayan bir alandır.Çocuğun kelimeleri doğru telaffuz etmesini,konuşmalarının anlamlı ve akıcı olmasını, duygularını sözel olarak ifade etmesini , Türkçe’yi düzgün ve dil bilgisi kurallarına uygun olarak konuşmasını içine alır. * Kendi kendine şarkı şiir tekerleme söyler. * Yaptığı günlük işlerle ilgili olarak sorulan sorulara cevap verir .* Konuşmalarında sıfatları kullanır. * Konuşmalarında kişi zamirlerini kullanır. * Konuşmalarında yer bildiren ifadeleri kullanır. * Konuşmalarında çoğul eklerini kullanır. * Neden, nasıl, kim gibi sorular sorar. * İki olayı oluş sırasına göre anlatır. * Duygularını sözel olarak ifade eder.
* Birebir eşleştirme yapar. * Üç küple köprü yapar. BİLİŞSEL GELİŞİM Bilişsel alan çocuğun zihinsel gelişimini kapsayan bir alandır. Çocuğun kavramları , sayıları ,renkleri,öğrenmesini kendinin ve başkalarının farkında olmasını , problem çözmesini ve analitik düşünmesini ayrıca deneylerle“ yaparak yaşayarak “öğrenmesini içine alır. * “büyük - küçük az – çok, açık – kapalı, uzun – kısa” kavramlarını ayırt eder. * 1’den 10’a kadar sayar. * Birebir eşleştirme yapar. * Üç küple köprü yapar. * 1’den 10’ a kadar olan nesneler içinde istenen sayıdaki nesne yada nesneleri gösterir. * Eksik insan resmini kol ve bacak çizerek tamamlar. * Üç parçalı bul yapı tamamlar. * Renkleri tanır ve eşleştirir. * Resmini gördüğü nesneyi tanımlar. * Diz dil boyun kol parmak gibi beden parçalarını gösterir .* Cinsiyetini ayırt eder.
* Kendi kendine yemek yer. ÖZBAKIM BECERİLERİ Özbakım alanı çocuğun kişisel bakımını kapsayan bir alandır.çocuğun kendi kendine yemek yemesi kendi kendine temizliğini yapıp,kıyafetlerini kendi başına giymesi kısacası kendi kendine yetmesini içine alır. * Kendi kendine yemek yer. * Düğmesiz ve bağsız giysileri yardımsız giyer. * Giysilerin önünü ve arkasını ayırt eder. * Gereksinim duyduğunda bağımsız olarak tuvalete gider. * Burnunu mendille siler. * Kendine ait eşyaları toplar.