Çocuğumuzu tanımanın önemi:

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
TED KAYSERİ KOLEJİ OKUL ÖNCESİ BÖLÜMÜ “ŞUBAT AYI BÜLTEN”
Advertisements

TED KAYSERİ KOLEJİ OKUL ÖNCESİ BÖLÜMÜ “OCAK AYI BÜLTEN”
FİZİKSEL AKTİVİTENİN ENGELLİ BİREYLER ÜZERİNDEKİ KATKILARI
YILLIK PLAN; Sütunlar; Satırlar;
Anasınıfı Veli Sunumu Anasınıfı Dönemi Gelişim Özellikleri Halil KARAKUŞ.
5-6 YAŞ ÇOCUĞUNUN GELİŞİM ÖZELLİKLERİ
OCAK AYI BÜLTENİMİZ.
ATATÜRK ANAOKULU REHBERLİK SERVİSİ.
Matematik Öğrenme ve Öğretme Süreci
EĞİTİM SETİ TANITIMI.
TED KAYSERİ KOLEJİ OKUL ÖNCESİ BÖLÜMÜ “NİSAN AYI BÜLTEN”
Zihinsel Yönden Yetersiz Çocukların Özellikleri
PSİKOMOTOR-BİLİŞSEL AMAÇLAR VE KAZANIMLAR
TED KAYSERİ KOLEJİ OKUL ÖNCESİ BÖLÜMÜ “EYLÜL AYI BÜLTEN”
Okul öncesİ Eğİtİmde Günlük Program AkIşI
OKUL ÖNCESİ EĞİTİMİN ÖNEMİ
4-6 YAŞ ÇOCUĞUNUN GELİŞİM ÖZELLİKLERİ
OKUL ÖNCESİ DÖNEM GELİŞİM ÖZELLİKLERİ
CÜMLENİN ÖĞELERİ Bu slayda şirket ambleminizi eklemek için
Aylık Çocukların Gelişim Özellikleri
TED KAYSERİ KOLEJİ OKUL ÖNCESİ BÖLÜMÜ “MART AYI BÜLTEN”
PARMAK OYUNLARI.
Aylık Çocukların Gelişim Özellikleri
Okula ve Çevreye Uyum: Çocuğun aileden sonra sosyalleşme sürecine devam ettiği yerlerden biri de okul öncesi eğitim kurumlarıdır. Çocuğun okul öncesi.
.Çocuğumu okula nasıl hazırlamalıyım?
ÖZEL TERCÜMAN LİSESİ ANAOKULUNDAN İLKÖĞRETİME SEMİNER PROGRAMI
KASIM AYI BÜLTENİMİZ.
3-4 YAŞ ÇOCUĞUNUN GELİŞİM ÖZELLİĞİ
Evrim Suna ARIKAN Özlem YAŞAR UĞURLU
0-6 YAŞ GELİŞİM DÖNEMİ ÖZELLİKLERİ
Okulöncesi dönemde okuma yazmaya hazırlık çalışmaları
Anasınıfı Veli Sunumu Anasınıfı Dönemi Gelişim Özellikleri
OYUN ve OYUNCAK SEÇİMİ.
ARALIK AYI BÜLTENİ.
4-5 YAŞ ÇOCUĞUNUN GELİŞİM ÖZELLİKLERİ
ZİHİNSEL ENGELLİLERİN EĞİTİMİNDE KULLANILANABİLECEK MATERYALLER
BÖLÜM 3 MOTOR GELİŞİM VE DESTEKLEYİCİ ÖNERİLER
BÖLÜM 10 OYUN. BÖLÜM 10 OYUN 1. Fiziksel Büyüme ve Gelişmeyi Etkileyen Faktörler Oyun, çocuğun fiziksel, zihinsel, duygusal ve sosyal yönden gelişimini.
GELİŞİM VE ÖĞRENME GELİŞİM PSİKOLOJİSİ Ders 4 BİLİŞSEL GELİŞİM
Eğİtİcİ Oyuncaklar Öğr. Gör. Özlem BAĞCI.
OKUL ÖNCESİ GELİŞİMİN ÖNEMİ
Birinci Sınıf Çocuklarının Gelişim Özellikleri Fiziksel Özellikleri En az iki kaynaktan edindiği bilgileri kullanarak yeniden anlam kurmaktır. Fiziksel.
GÖKKUŞAĞI ÖZEL EĞİTİM UYGULAMA MERKEZİ (I. ve II. KADEME)
ÖZEL EĞİTİM VE REHBERLİK HİZMETLERİ GENEL MÜDÜRLÜĞÜ ÖZEL EĞİTİM VE REHBERLİK HİZMETLERİ GENEL MÜDÜRLÜĞÜ Özel Yeteneklerin Geliştirilmesi Daire Başkanlığı.
Prizren Üniversitesi Eğitim Fakültesi DERS: Beden Eğitim Metodolojisi KONU:Beden Eğitimi Oyunları EĞİTİM GÖREVLİSİ:Mr. Nuri BRİNA HAZIRLAYANLAR:Aydan KATRPARE.
BİLİŞSEL GELİŞİM.
OKUL ÖNCESİ DÖNEMDE GELİŞİM
İŞLEM KAVRAMI.
GÖRME ENGELLİLER.
ÇOCUKLARIN DİL GELİŞİMİNE YÖNELİK ETKİNLİKLER PLANLAMA
12. Ders Bilişsel becerilere hazırlık öğretimi
Eşleştirme Bir kümedeki her nesneyi diğer kümedeki bir nesne ile eşleme işlemine ‘birebir eşleme’ denir. Piaget’e göre eşleştirme becerisinin temeli sayı.
GRAFİKLERİN KULLANIMI
ADANA İL MİLLİ EĞİTİM MÜDÜRLÜĞÜ
Arş. Gör. Dr. Zeynep Bahap Kudret
Okul öncesİ dönemde müzİk İle Öğretİm
OKUL ÖNCESİ DÖNEMİ ÇOCUKLARIN GELİŞİM ÖZELLİKLERİ
OKUL ÖNCESİ GELİŞİMİN ÖNEMİ
OKUL ÖNCESİ GELİŞİMİN ÖNEMİ
OKUL ÖNCESİ EĞİTİM ROGRAMLARI-I
ÖĞRETİM İLKE ve YÖNTEMLERİ
0 – 6 YAŞ GRUBUNDAKİ ÇOCUKLARIN GELİŞİM ÖZELLİKLERİ.
Erken Çocukluk Döneminde Sağlık Bilimleri Fakültesi
OKUL ÖNCESİ DÖNEM GELİŞİM ÖZELLİKLERİ
İŞLEM KAVRAMI.
GELİŞİM VE ÖĞRENME Ders 3 Okul Öncesi Çeşitli Gelişim Alanları
TEMEL HAREKETLER DÖNEMİ
Eşleştirme Bir kümedeki her nesneyi diğer kümedeki bir nesne ile eşleme işlemine ‘birebir eşleme’ denir. Piaget’e göre eşleştirme becerisinin temeli sayı.
GRAFİKLERİN KULLANIMI
FEN VE DOĞA ETKİNLİKLERİ HAZIRLAMA. Etkinlik 1: Rüzgâr Gücünü Gözleme.
Sunum transkripti:

Çocuğumuzu tanımanın önemi: Her çocuk özeldir,biriciktir.Onu diğer çocuklardan farklı kılan bizim çocuğumuz olmasıdır.Eğer onun özelliklerini bilirsek,çocuk yetiştirmek hiç de zor olmayacaktır

OKUL ÖNCESİ ÇOCUKLARIN GELİŞİM ÖZELLİKLERİ

36 - 48 Aylık Çocukların Gelişim Özellikleri PSİKOMOTOR GELİŞİM ALANI Psikomotor alan çocuğun büyük ve küçük kas gelişimine yönelik alandır.Kol kasları ,bacak ,ayak ve parmak kaslarını içine alır. * Çember etrafında döner. * Yuvarlanmakta olan topa tekme atar. * Atılan topu yakalar. * Yerden zıplatılan topu yakalar. * Hareket halindeki büyük bir topu ayağı ile durdurur. * Parmak ucunda yürür. * Ritme uygun dans eder. * Plastik çivi tahtasına çivi takar söker. * Yuvarlak çizer .* Verilen basit şekilleri makasla keser. * Oyun hamuru gibi yumuşak malzemeleri kullanarak değişik şekiller oluşturur * Çeşitli malzemelerle baskı yapar. * Sıvıları bir kaptan başka bir kaba boşaltır.

SOSYAL – DUYGUSAL GELİŞİM Sosyal - duygusal alan çocuğun içinde bulunduğu çevreye uyumuna yönelik alandır.Çocuğun sosyal uyumu çevreyle iletişimini ve duygusal özelliklerini içine alır. * Kendisi ile ilgili sorulan sorulara uygun cevaplar verir. * Grup oyunlarına katılır. * Sırasını bekler. * “lütfen!” “teşekkür ederim” gibi nezaket sözcükleri kullanır. * Duygularını ifade eder.

* Kendi kendine şarkı şiir tekerleme söyler. DİL GELİŞİMİ Dil alanı çocuğun konuşmasını kendini doğru ve düzgün bir şekilde ifade etmesini kapsayan bir alandır.Çocuğun kelimeleri doğru telaffuz etmesini,konuşmalarının anlamlı ve akıcı olmasını, duygularını sözel olarak ifade etmesini , Türkçe’yi düzgün ve dil bilgisi kurallarına uygun olarak konuşmasını içine alır. * Kendi kendine şarkı şiir tekerleme söyler. * Yaptığı günlük işlerle ilgili olarak sorulan sorulara cevap verir .* Konuşmalarında sıfatları kullanır. * Konuşmalarında kişi zamirlerini kullanır. * Konuşmalarında yer bildiren ifadeleri kullanır. * Konuşmalarında çoğul eklerini kullanır. * Neden, nasıl, kim gibi sorular sorar. * İki olayı oluş sırasına göre anlatır. * Duygularını sözel olarak ifade eder.

* Birebir eşleştirme yapar. * Üç küple köprü yapar. BİLİŞSEL GELİŞİM Bilişsel alan çocuğun zihinsel gelişimini kapsayan bir alandır. Çocuğun kavramları , sayıları ,renkleri,öğrenmesini kendinin ve başkalarının farkında olmasını , problem çözmesini ve analitik düşünmesini ayrıca deneylerle“ yaparak yaşayarak “öğrenmesini içine alır. * “büyük - küçük az – çok, açık – kapalı, uzun – kısa” kavramlarını ayırt eder. * 1’den 10’a kadar sayar. * Birebir eşleştirme yapar. * Üç küple köprü yapar. * 1’den 10’ a kadar olan nesneler içinde istenen sayıdaki nesne yada nesneleri gösterir. * Eksik insan resmini kol ve bacak çizerek tamamlar. * Üç parçalı bul yapı tamamlar. * Renkleri tanır ve eşleştirir. * Resmini gördüğü nesneyi tanımlar. * Diz dil boyun kol parmak gibi beden parçalarını gösterir .* Cinsiyetini ayırt eder.

* Kendi kendine yemek yer. ÖZBAKIM BECERİLERİ Özbakım alanı çocuğun kişisel bakımını kapsayan bir alandır.çocuğun kendi kendine yemek yemesi kendi kendine temizliğini yapıp,kıyafetlerini kendi başına giymesi kısacası kendi kendine yetmesini içine alır. * Kendi kendine yemek yer. * Düğmesiz ve bağsız giysileri yardımsız giyer. * Giysilerin önünü ve arkasını ayırt eder. * Gereksinim duyduğunda bağımsız olarak tuvalete gider. * Burnunu mendille siler. * Kendine ait eşyaları toplar.