SİTEMATİK HALE GETİRMEK GEREKLİ TEKRARI YAPMAK

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
8. SINIF 3. ÜNİTE BİLGİ YARIŞMASI
Advertisements

el ma 1Erdoğan ÖZTÜRK ma ma 2 Em re 3 E ren 4.
NOKTA, DOĞRU, DOĞRU PARÇASI, IŞIN, DÜZLEMDEKİ DOĞRULAR
Saydığımızda 15 tane sayı olduğunu görürüz.
T.C. İNÖNÜ ÜNİVERSİTESİ Arapgir Meslek YÜKSEKOKULU
MATERYAL VE ETKİNLİK HAZIRLAMA
8 İKİNCİL DEPOLAMA CHAPTER
ÜNİTE DEĞERLENDİRMESİ 1.Sınıf Türkçe
MATEMATİKSEL PROGRAMLAMA
ALIŞVERİŞ ALIŞKANLIKLARI ARAŞTIRMASI ÖZET SONUÇLARI Haziran 2001.
insan kişiliğinin tam gelişmesini, insan haklarıyla temel özgürlüklere saygının güçlenmesini amaç olarak almalıdır. Eğitim “bütün uluslar, ırklar ve.
Bilgiyi İşleme Modeli TAHİR BENEK
KIR ÇİÇEKLERİM’ E RakamlarImIz Akhisar Koleji 1/A.
Verimli Ders Çalışma Teknikleri.
T.C. SAĞLIK BAKANLIĞI ANTALYA HALK SAĞLIĞI MÜDÜRLÜĞÜ
Soruya geri dön
Prof. Dr. Leyla Küçükahmet
Bilişsel Öğrenme Kuramı
Yarbaşı İlköğretim Yarbaşı İlköğretim.
Özel Üçgenler Dik Üçgen.
HAZIRLAYAN:SAVAŞ TURAN AKKOYUNLU İLKÖĞRETİM OKULU 2/D SINIFI
ORHAN EREN İLKOKULU 1-A.
ÖRNEKLEM VE ÖRNEKLEME Dr.A.Tevfik SÜNTER.
SAATLER Zamanı ölçmek için kullanılan ölçme aracı SAATTİR.
ZAMBAK 1 SORU BANKASI UĞUR CESUR 1 ZAMBAK 1 SORU BANKASI ÖZEL SORULARI Hazırlayan: UĞUR CESUR.
1/20 BÖLME İŞLEMİ A B C D : 4 işleminde, bölüm kaçtır?
Gün Kitabın Adı ve Yazarı Okuduğu sayfa sayısı
Sayı Doğrusunda Toplama İşlemi Yapalım
Problem Çözme Ve Problem Çözme Stratejileri Ödevi Cihan GÖÇ
Matematik 2 Örüntü Alıştırmaları.
TÜRKİYE İSTATİSTİK KURUMU İzmir Bölge Müdürlüğü 1/25.
Zihinden Toplama ve Çıkarma İşlemi
Tam sayılarda bölme ve çarpma işlemi
1 Öğretme yöntemleri Hazırlayan:A.Nevzat TANIŞIK.
Nasıl ders çalışmalıyız.? Nasıl ders çalışmalıyız.? Nasıl ders çalışmalıyız ? “ sorusunu cevaplamadan önce, Nasıl ders çalışmalıyız ? “ sorusunu cevaplamadan.
TEST – 1.
TOPLAMA İŞLEMİNDE VERİLMEYEN TOPLANANI BULMA.
M.YÜCEDAĞ.
HABTEKUS' HABTEKUS'08 3.
Verimli Ders Çalışma Seminerine Hoş Geldiniz
Öğrenme Nasıl Gerçekleşir?
ÇEMBERİN VE ÇEMBER PARÇASININ UZUNLUĞU
1/20 ÖLÇÜLER (Zaman) A B C D Bir saat kaç dakikadır?
KAYNAŞTIRMA öğrencileri Ölçme ve Değerlendirme Esasları
MURAT ŞEN AKDENİZ ÜNİVERSİTESİ Üçgenler.
3.Ünite Öğrenme,Bellek,Düşünme DÜŞÜNMENİN YAPITAŞLARI
Çoklu ortam mesajları hazırlanırken “zihin nasıl çalışır?” kavramı neden önemlidir ?
Çoklu Ortam Kuramları Embiya ÇELİK
1 (2009 OCAK-ARALIK) TAHAKKUK ARTIŞ ORANLARI. 2 VERGİ GELİRLERİ TOPLAMIDA TAHAKKUK ARTIŞ ORANLARI ( OCAK-ARLIK/2009 )
Çocuklar,sayılar arasındaki İlişkiyi fark ettiniz mi?
Toplama Yapalım Hikmet Sırma 1-A sınıfı.
Toplam – toplanan = toplanan
GÖZ KULAK BURUN DİL DERİ
BALE Seçil Akbaş MÜZİK Ebru Fidan DRAMA Osman Dursun BEDEN EĞİTİMİ Seda Cenci MODERN DANS Dinçkal Tunca BİLGİSAYAR Şebnem Özyurtda ş İNGİLİZCE Meltem.
İkili Kodlama Kuramı Yrd. Doç. Dr. Cenk Akbıyı.
GÖZ KULAK BURUN DİL DERİ
Duymak. duymak görmek koklamak tatmak dokunmak.
DUYU ORGANLARI GÖZ BURUNKULAK DİL DERİ DUYU ORGANLARIMIZ Çevremizde olup bitenleri duyu organlarımızın yardımı ile kavrarız. Görme, işitme, koklama,
Öğretim Teknolojileri ve Materyal Tasarımı
ORGANLARIMIZ.
DUYULARIMIZ GÖRME İŞİTME TATMA KOKLAMA DOKUNMA BAŞLA.
KUR’AN DAN BİLGİ EDİNME YOLLARI DUYU ORGANLARI. KUR’AN’DAN BİLGİ EDİNME YOLLARI DUYU ORGANLARI Bilginin kaynaklarının başında madde âleminin incelenmesine.
BİLİŞSEL GELİŞİM.
Kötü dokunmalara örnekler Kötü dokunmalara örnekler.
DUYU ORGANLARIMIZ BALKAN DORUK UZUNER 3/A SINIFI ERYAMAN
YABANCI DİL ÖĞRETİMİNDE POWER POINT SUNUMLARININ ETKİSİ
Sağlıklı Büyüme.
BİLGİ İŞLEME MODELİ.
Sağlık Bilimleri Fakültesi
KASIM AYI BRANŞ BÜLTENİ.
Sunum transkripti:

SİTEMATİK HALE GETİRMEK GEREKLİ TEKRARI YAPMAK GENEL OLARAK İNSAN ZİHNİNİN ÇALIŞMA SİSTEMİ GÖRME KALICI HAFIZA KALICI KAYIT İŞİTME GEÇİCİ HAFIZA GEÇİCİ KAYIT SİTEMATİK HALE GETİRMEK ve GEREKLİ TEKRARI YAPMAK TATMA VERİ DOKUNMA KOKLAMA DUYU ORGANLARIYLA TOPLANAN VERİ KISA SÜRELİ BELLEĞE DAĞINIK HALDE ULAŞIR. BURADA GEREKLİ MİKTARDA TEKRARLA İŞLENEREK SİSTEMATİZE EDİLİRSE UZUN SÜRELİ BELLEĞE AKTARILIR. UZUN SÜRELİ BELLEK KALICILIK İÇİN TEKRAR ŞARTTIR. KISA SÜRELİ BELLEK

1 1.UYARICI NOKTA 2 3 1. BÜTÜN 4 USB 6 KSB 2.UYARICI NOKTA 7 8 10 2. BÜTÜN 12 13 15 3.UYARICI NOKTA 17 19 3. BÜTÜN 20 21

Sayfanın 21 Ayetten oluştuğu varsayımı ile... 3 Klasik sistemle yapılan ezberde beyinde oluşan uyarıcı nokta saysı 21 olur. 4 6 Bu noktaları 45 dakikada hafızasına almayı başaran bir öğrenci 7çiğ sayfa ezberleyebilme kapasitesine sahip demektir. 7 8 10 12 Çünkü bu sistem uyarıcı nokta sayısını 21'den 3'e indirmektedir. 13 15 Bu durumda günlük ezberlenen sayfa sayısı 1'den 7'ye çıkmaktadır. 17 19 20 21/3=7 21

MOTİVASYON EŞLİĞİNDE DERS ÇALIŞMA ARA 45 60 MOTİVASYON EŞLİĞİNDE DERS ÇALIŞMA ARA UYGUN ORTAM SLOGAN BİR GÜN + BİR GÜN 24 SAAT + 24 SAAT (48 SAAT) 1 SAAT 7 GÜN 30 GÜN UZUN SÜRELİ BELEĞE ATILMIŞ BİLGİNİN ORADA TUTULABİLMESİ İÇİN OLMAZSA OLMAZ TEKRARLAR.

ZORLUK DERECESİ YÜKSEK OLAN SAYFALAR ZİHİN DURUMU PERFORMANS ZAMAN ZORLUK DERECESİ YÜKSEK OLAN SAYFALAR PERFORMANSIN YÜKSEK OLDUĞU İLK ZAMAN DİLİMİNDE ÇALIŞTIRILMALI. SAYFA ZORLUK DERECESİ ZAMAN ZORLUK DERECESİ DÜŞÜK OLAN SAYFALAR DA PERFORMANSIN DÜŞÜK OLDUĞU SON ZAMAN DİLİMİNDE ÇALIŞTIRILMALI. SAYFA ZORLUĞU PERFORMANS BAŞARI İÇİN HER İKİ DURUMUN DA SENKRONİZE OLARAK DÜŞÜŞE GEÇMESİ GEREKİR.