VAL D’EUROPE - ETUDE CLIENTELE - Juin 2008

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
el ma 1Erdoğan ÖZTÜRK ma ma 2 Em re 3 E ren 4.
Advertisements

Yrd. Doç. Dr. Mustafa Akkol
Oktay ERBEY CRM & B2B Ürün Satış Hizmet Yöneticisi
Prof.Dr.Şaban EREN Yasar Üniversitesi Fen-Edebiyat Fakültesi
DOĞAL SAYILAR.
T.C. İNÖNÜ ÜNİVERSİTESİ Arapgir Meslek YÜKSEKOKULU
Eğitim Programı Kurulum Aşamaları E. Savaş Başcı ASO 1. ORGANİZE SANAYİ BÖLGESİ AVRUPA BİLGİSAYAR YERKİNLİĞİ SERTİFİKASI EĞİTİM PROJESİ (OBİYEP)
Kobi Tanımı 150 kişiden daha az çalışanı olan kurumlar
KİŞİSEL KAMP MALZEMEN Kamp malzemelerini şu ana başlıklar altında düşünebilirsin. Uyku malzemesi Yemek malzemesi Temizlik malzemesi Zorluklara karşı hazır.
Atlayarak Sayalım Birer sayalım
ÇÖZÜM SÜRECİNE TOPLUMSAL BAKIŞ
BEIER CÜMLE TAMAMLAMA TESTİ
Diferansiyel Denklemler
ÖRNEKLEME DAĞILIŞLARI VE TAHMİNLEYİCİLERİN ÖZELLİKLERİ
BEIER CÜMLE TAMAMLAMA TESTİ
ALIŞVERİŞ ALIŞKANLIKLARI ARAŞTIRMASI ÖZET SONUÇLARI Haziran 2001.
İZMİR EKONOMİ ÜNİVERSİTESİ TEKNİK ve İDARİ İŞLER MÜDÜRLÜĞÜ (T.İ.İ.M) “HİZMET MEMNUNİYETİ ÇALIŞMASI” Temmuz, 2010.
Orta Öğretimden Üniversiteye Gelen Öğrencilerin Temel Bilgisayar Bilgilerinin İl ve Bölge Bazında İncelenmesi: Karadeniz Teknik Üniversitesi Uygulaması.
KIR ÇİÇEKLERİM’ E RakamlarImIz Akhisar Koleji 1/A.
Sıvı Ölçüleri Değerlendirme.
HOŞGELDİNİZ 2005 Yılı Gelir Vergisi Vergi Rekortmenleri
HİSTOGRAM OLUŞTURMA VE YORUMLAMA
ETİK ve İTİBAR YÖNETİMİ
Soruya geri dön
Prof. Dr. Leyla Küçükahmet
MÜRŞİT BEKTAŞ 1-A SINIFI
CAN Özel Güvenlik Eğt. Hizmetleri canozelguvenlik.com.tr.
“Dünyada ve Türkiye’de Pamuk Piyasaları ile İlgili Gelişmeler”
1/20 PROBLEMLER A B C D Bir fabrikada kadın ve çocuk toplam 122 işçi çalışmaktadır. Bu fabrikada kadın işçilerin sayısı, çocuk işçilerin sayısının 4 katından.
HAZIRLAYAN:SAVAŞ TURAN AKKOYUNLU İLKÖĞRETİM OKULU 2/D SINIFI
1/25 Dört İşlem Problemleri A B C D Sınıfımızda toplam 49 öğrenci okuyor. Erkek öğrencilerin sayısı, kız öğrencilerin sayısından 3 kişi azdır.
Dördüncü Grup İkinci Harf B sesi sunumu Mürşit BEKTAŞ.
ÖRNEKLEM VE ÖRNEKLEME Dr.A.Tevfik SÜNTER.
USLE R FAKTÖRÜ DR. GÜNAY ERPUL.
YASED BAROMETRE 2006 AĞUSTOS.
1/20 BÖLME İŞLEMİ A B C D : 4 işleminde, bölüm kaçtır?
TÜRKİYE KAMU HASTANELERİ KURUMU
1 YASED BAROMETRE 18 MART 2008 İSTANBUL.
İL KOORDİNASYON KURULU I.NCİ DÖNEM TOPLANTISI
İmalat Yöntemleri Teyfik Demir
1 ANKARA ALIŞVERİŞ MERKEZİ – Mevcut durum ve geliştirme Mevcut durum ve geliştirme ALIŞVERİŞ MERKEZİ ANKARA 2009 Mevcut durum ve geliştirme ALIŞVERİŞ.
Matematik 2 Örüntü Alıştırmaları.
İKİ BASAMAKLI DOĞAL SAYILARIN
PÇAĞEXER / SAYILAR Ali İhsan TARI İnş. Yük. Müh. F5 tuşu slaytları çalıştırmaktadır.
19 Ekim 2006 GfK TürkiyeCustom ResearchGrowth from Knowledge 1 TUHID - İDA İletişim Hizmetleri Algılama Araştırması Eylül 2006.
DOĞUM VE SAĞLIK: DOĞUM SAYISI SAĞLIK DURUMUNU ETKİLİYOR MU ? Amaç Annelik kadının varoluşunda ona bahşedilen bir duygudur. Anneliğin birçok getirisi olduğu.
RUHU ŞAD OLSUN.
4 X x X X X
Mukavemet II Strength of Materials II
1 FİNANSBANK A.Ş Sinan Şahinbaş Finansbank Genel Müdürü
1 BAYRAMPAŞA ALIŞVERİŞ MERKEZİ – Mevcut durum ve geliştirme VAL D’EUROPE - ETUDE CLIENTELE - Juin CONSEIL. MARKETING. FORMATION PARIS. SAO.
MEMNUNİYET ANKETİ ANALİZİ
Strateji Geliştirme Başkanlığı 1 DÜNYA EKONOMİSİ REEL SEKTÖR.
Bir bölme işleminde bölen 8,Bölüm 7, kalan 1ise bölünen Kaçtır?
ALIŞVERİŞ MERKEZİ BURSA VAL D’EUROPE - ETUDE CLIENTELE - Juin 2008
ANA BABA TUTUMU ENVANTERİ
1 DEĞİŞMEYİN !!!
Test : 2 Konu: Çarpanlar ve Katlar
Bankacılık sektörü 2010 Ocak-Aralık dönemindeki gelişmeler Ocak 2011.
Çocuklar,sayılar arasındaki İlişkiyi fark ettiniz mi?
SAYILAR NUMBERS. SAYILAR 77 55 66 99 11 33 88.
1 MERSİN ALIŞVERİŞ MERKEZİ – Mevcut durum ve geliştirme VAL D’EUROPE - ETUDE CLIENTELE - Juin CONSEIL. MARKETING. FORMATION PARIS. SAO PAULO.
HAYAT BİLGİSİ SORULARI.
1 İÇERENKÖY ALIŞVERİŞ MERKEZİ – Mevcut durum ve geliştirme VAL D’EUROPE - ETUDE CLIENTELE - Juin CONSEIL. MARKETING. FORMATION PARIS. SAO.
Proje Konuları.
PÇAĞEXER / SAYILAR Ali İhsan TARI İnş. Yük. Müh. F5 tuşu slaytları çalıştırmaktadır.
Diferansiyel Denklemler
MÜŞTERİ ANKET ÇALIŞMASI VAL D’EUROPE - ETUDE CLIENTELE - Juin 2008
VAL D’EUROPE - ETUDE CLIENTELE - Juin 2008
VAL D’EUROPE - ETUDE CLIENTELE - Juin 2008
Sunum transkripti:

VAL D’EUROPE - ETUDE CLIENTELE - Juin 2008 MÜŞTERİ ANKET ÇALIŞMASI İÇERENKÖY ALIŞVERİŞ MERKEZİ 2009 CONSEIL . MARKETING . FORMATION PARIS. SAO PAULO . ISTANBUL 23 Rue de la performance 59660 VILLENEUVE D’ASCQ Tel 03 20 815 820 - Fax 03 20 8158 21 etudes@sad-marketing.com - www.sad-marketing.com Fahrettin Kerim Gökay caddesi No:245, D:6 Göztepe / Kadiköy Tel 0539 365 04 85 e.ozturk@sad-marketing.com - www.sad-marketing.com 1 VAL D’EUROPE - ETUDE CLIENTELE - Juin 2008

7. Etkinlikler & Haberleşme…………………………..………………………….. p 66 İÇERİK Metodoloji …........................................................................p 3 1. Etki alanı.........................................................................p 4 2. Müşteri profili.................................................................p 11 3. Müşteri alışkanlıkları........................................................p 20 4. Alışveriş Merkezinin imajı.................................................p 38 5. Rakipler.........................................................................p 48 6. Beklentiler..................................................................... p 57 7. Etkinlikler & Haberleşme…………………………..………………………….. p 66

METODOLOJİ 13 ile 20 Nisan tarihleri arası İçenrenköy Alışveriş Merkezinde toplam 604 anket gerçekleştirildi. Anketler Alışveriş Merkezinin açık bulunduğu saatlerde çıkış kapılarında yapıldı. Çalışmanın amacı : Alışveriş Merkezinin etki alanındaki performansı Müşteri profilerinin incelenmesi Müşterilerinin davranış ve beklentilerini incelemek Alışveriş Merkezinin imajı Ziyaret edilen Rakiplerin belirlenmesi Etkinliklerin ve haberleşmenin etkisi.

BÖLÜM 1 ETKİ ALANI

ETKİ ALANI Etki alanında oturan Hanehalkı sayısı NÜFUZ ETME ORANI Metodoloji Etki alanında oturan Hanehalkı sayısı NÜFUZ ETME ORANI AVM’nin Müşteri Hanehalkı sayısı ZİYARET SIKLIĞI AVM’nin Haftalık müşteri akışı SATIN ALMA ORANI Alışveriş yapan müşteri « akışı » ORTALAMA HARCAMA Ciro

ETKİ ALANI Karşılaştırma * * * Eğilim, Karşılaştırma yapılamaz

ETKİ ALANI Etki alanı Nüfuz etme oranlarına göre grup oluşturuluyor *. *Haftalık ciro, K TL olarak. *Çok güçlü etki alanı : Nüfuz etme oranı 75% üzeri bölgeler Güçlü etki alanı : Nüfuz etme oranı 50 - 75% arası bölgeler Orta etki alanı : Nüfuz etme oranı 25 - 50% arası bölgeler Zayıf etki alanı : Nüfuz etme oranı 10 - 25% arası bölgeler Çok zayıf etki alanı: Nüfuz etme oranı 10% altı

Sommaire MAP HARİTA

« Bu alışveriş merkezine geliyorsunuz çünkü … ? » ETKİ ALANI Geliş nedeni « Bu alışveriş merkezine geliyorsunuz çünkü … ?  » Sommaire (%)

ETKİ ALANI Geliş nedeni

BÖLÜM 2 MÜŞTERİ PROFİLİ

MÜŞTERİ PROFİLİ Cinsiyet (%)

MÜŞTERİ PROFİLİ Aile reisinin yaşı Cevaplayanın yaşı % % Ortalama yaş : 43 yaş (2005’te : 35 yaş) Ortalama yaş : 48 yaş (2005’te : 46 yaş )

Ortalama : 3,3 kişi (2005’te ortalama : 3,4 kişi) MÜŞTERİ PROFİLİ Hanehalkı büyüklüğü Siz dahil, evinizde kaç kişi var ?  % Ortalama : 3,3 kişi (2005’te ortalama : 3,4 kişi)

Ailenin ortalama geliri : 2 816 TL (2005’te 1799 TL) MÜŞTERİ PROFİLİ Ailenin aylık geliri Ailenin aylık net geliri hangi dilimde bulunuyor ? (Bütün maaşlar + yardımlar) Ailenin ortalama geliri : 2 816 TL (2005’te 1799 TL) %

MÜŞTERİ PROFİLİ Aile reisinin mesleği Cevaplayanın mesleği % %

Eğitim durumunuz nedir ? MÜŞTERİ PROFİLİ Eğitim seviyesi Araba Eğitim durumunuz nedir ? Arabanız var mı? %

MÜŞTERİ PROFİLİ Ev / Daire %

Internet kullanıyormusunuz ? MÜŞTERİ PROFİLİ Internet kullanımı Internet kullanıyormusunuz ? %

ZİYARET ALIŞKANLIKLARI BÖLÜM 3 ZİYARET ALIŞKANLIKLARI

ZİYARET ALIŞKANLIKLARI CARREFOUR hipermarket ziyareti CARREFOURSA hipermarketi ortalama hangi sıklıkla ziyaret ediyorsunuz ? Hatırlatma 2005 % 2% 24% 26% 29% 16% 20% 18% 7% 8% 2% 2%

ZİYARET ALIŞKANLIKLARI CARREFOUR hipermarket ziyareti

ZİYARET ALIŞKANLIKLARI Alışveriş Merkezindeki Restoran/Yemek/içme bölümü ziyareti Alışveriş merkezindeki RESTORANLARI ortalama hangi sıklıkla ziyaret ediyorsunuz ? Hatırlatma 2005 % 3% 10% 23% 24% 14% 20% 14% 12% 7% 2% 13%

ZİYARET ALIŞKANLIKLARI Alışveriş Merkezindeki Restoran/Yemek/içme bölümü ziyareti

ZİYARET ALIŞKANLIKLARI Cevaplayanın yanındakiler - ÇOCUK BULUNMASI - - YETİŞKİN BULUNMASI - Anket sırasında yanında çocuk var mıydı ? Başka yetişkinler var mıydı : anket yapılan kişi....? %

ZİYARET ALIŞKANLIKLARI Ulaşım aracı Bugün merkeze gelmek için hangi vasıtayı kullandınız ? (İçinden geldiği gibi) %

ZİYARET ALIŞKANLIKLARI Ulaşım aracı

ZİYARET ALIŞKANLIKLARI Ziyaretin amacı Bugün, bu alışveriş merkezine …...... için geldiniz? [1 tek cevap verilmeli] %

ZİYARET ALIŞKANLIKLARI Ziyaretin amacı

ZİYARET ALIŞKANLIKLARI Ortalama : 90 dakkika (2005’te 116 dakkika) Alışveriş merkezinde kalma süresi Bugün, alışveriş merkezinde ne kadar zaman harcadınız (Carrefour + AVM’in mağazaları) ? Hatırlatma 2005 % 18% 6% 27% 19% 18% 14% 20% 33% 17% 28% Ortalama : 90 dakkika (2005’te 116 dakkika)

ZİYARET ALIŞKANLIKLARI Alışveriş merkezinde kalma süresi

ZİYARET ALIŞKANLIKLARI Anket günü ziyaret edilen yerler Bugün, …. ziyaret ettiniz ? %

ZİYARET ALIŞKANLIKLARI Anket günü ziyaret edilen yerler

ZİYARET ALIŞKANLIKLARI Anket günü alışveriş yapılan yerler %

ZİYARET ALIŞKANLIKLARI Anket günü alışveriş yapılan yerler

ZİYARET ALIŞKANLIKLARI Yaş dağılımına göre anket günü alışveriş yapılan yerler

ZİYARET ALIŞKANLIKLARI GERÇEKLEŞEN ALIŞVERİŞ GERÇEKLEŞEN ALIŞVERİŞ Kazanılan satış / Kaybedilen satış / Cevaplayan 100% ALIŞVERİŞ NİYETİ HAYIR 13% EVET 87% GERÇEKLEŞEN ALIŞVERİŞ GERÇEKLEŞEN ALIŞVERİŞ HAYIR 8% EVET 5% HAYIR 3% EVET 84%   Kazanılan satış Kaybedilen satış

ALIŞVERİŞ MERKEZİNİN İMAJI BÖLÜM 4 ALIŞVERİŞ MERKEZİNİN İMAJI

ALIŞVERİŞ MERKEZİNİN İMAJI Alışveriş Merkezinin OLUMLU ve OLUMSUZ özellikleri

ALIŞVERİŞ MERKEZİNİN İMAJI Görsel olarak AVM’in Olumlu ve Olumsuz özellikleri Yakınlık Fark Seçenek bolluğu DİKKAT’E ALINMASI GEREKEN OLUMLULAR BÜYÜK İLGİ VE İYİ ALGILAMA Fiyat seviyesi OLUMLU ALGILAMA AMA DÜŞÜK İLGİ Promosyonlar DÜŞÜK İLGİ VE KÖTÜ ALGILAMA DİKKAT EDİLMESİ GEREKEN OLUMSUZLAR BÜYÜK İLGİ AMA KÖTÜ ALGILAMA İlgi

ALIŞVERİŞ MERKEZİNİN İMAJI En önemli Olumlular Bana saydığınız OLUMLU ÖZELLIKLER arasında, en önemlisi hangisidir ? %

ALIŞVERİŞ MERKEZİNİN İMAJI En önemli Olumsuzlar Bana saydığınız OLUMSUZ ÖZELLIKLER arasında, en önemlisi hangisidir ? %

ALIŞVERİŞ MERKEZİNİN İMAJI Beğenilen markalar Bu alışveriş merkezinde en çok hangi mağazaları tercih ediyorsunuz ? %

ALIŞVERİŞ MERKEZİNİN İMAJI En az beğenilen markalar Bu alışveriş merkezinde varsa beğenmediğiniz mağazalar hangileri ? %

ALIŞVERİŞ MERKEZİNİN İMAJI Otopark - KULLANIM - - MEMNUNİYETLİK - Merkezin otoparkını kullandınız mı ? Otoparktan memnun musunuz ? % Hatırlatma 2005 : 68% ‘i Otoparkı kullanıyordu

ALIŞVERİŞ MERKEZİNİN İMAJI Otopark : Memnuniyetsizlik nedenleri Neden memnun değilsiniz ? %

ALIŞVERİŞ MERKEZİNİN İMAJI Müşteri servis arabaları Merkezin ücretsiz müşteri taşıma hizmetinden memnun musunuz ? % Neden memnun değilsiniz ? %

BÖLÜM 5 RAKİPLER

RAKİPLER Müşterilerin sadakatlığı Alışverişlerinizde bu alışveriş merkezini ne sıklıkla tercih edersiniz? % SADIK MÜŞTERİ ÖZEL MÜŞTERİ RAKİP MÜŞTERİ

RAKİPLER Müşterilerin sadakatlığı (bölgelere göre)

RAKİPLER Müşterilerin sadakatlığı (yaşlara göre) Alışverişlerinizde bu alışveriş merkezini ne sıklıkla tercih edersiniz?

- BELİRTİLEN EN ÖNEMLİLER - RAKİPLER Rakip AVM’lere ziyaret En sık ziyaret ettiğiniz diğer alışveriş merkezi (merkezleri) hangisidir (hangileridir) … ? [İçinden geldiği gibi – birden fazla cevap verilebilir] - BELİRTİLEN EN ÖNEMLİLER - %

YAKIN TAKİP NAUTİLUS-ACIBADEM

Hangi mağaza için rakip Alışveriş Merkezi’ne gittiğinizi belirtin ? YAKIN TAKİP NAUTİLUS NAUTİLUS ACIBADEM’de çekim güçü olan markalar Hangi mağaza için rakip Alışveriş Merkezi’ne gittiğinizi belirtin ? %

YAKIN TAKİP NAUTİLUS NAUTİLUS ACIBADEM’in Olumlu ve Olumsuz özellikleri

YAKIN TAKİP NAUTİLUS Görsel olarak NAUTİLUS ACIBADEM’in Olumlu ve Olumsuz özellikleri Fark Seçenek bolluğu Yakınlık OLUMLU ALGILAMA AMA DÜŞÜK İLGİ Eğlence alanı DİKKAT’E ALINMASI GEREKEN OLUMLULAR BÜYÜK İLGİ VE İYİ ALGILAMA DİKKAT EDİLMESİ GEREKEN OLUMSUZLAR BÜYÜK İLGİ AMA KÖTÜ ALGILAMA DÜŞÜK İLGİ VE KÖTÜ ALGILAMA Yemek / Içme İlgi

BÖLÜM 6 BEKLENTİLER

BEKLENTİLER Beklenen sektörler Bu alışveriş merkezinde hangi sektörden eksik mağazalar olduğunu düşünüyorsunuz ? (İçinden geldiği gibi) %

- BELİRTİLEN EN ÖNEMLİLER - BEKLENTİLER Eklenmesi istenen mağazalar Eğer 2 yeni mağaza alışveriş merkezine yerleşecek olsa, bunların öncelikle hangileri olmasını isterdiniz ? - BELİRTİLEN EN ÖNEMLİLER - %

BEKLENTİLER Sinema’ın etkisi Eğer Alışveriş merkezinde Sinema olsaydı, AVM’ye daha sık gelmeniz için bir etken olurmuydu ? %

BEKLENTİLER Bölgelere göre sinemanın etkisi Evet diyen %’si Ortalama : 72%

Alışveriş merkezindeki Eğlence alanından beklentileriniz nedir ? Eğlence alanında beklentiler Alışveriş merkezindeki Eğlence alanından beklentileriniz nedir ? %

- BELİRTİLEN EN ÖNEMLİLER - BEKLENTİLER GİYİM alanında beklenen mağazalar Alışveriş merkezin’e GIYIM mağazası eklenebilse öncelikle hangilerini görmek isterdiniz? - BELİRTİLEN EN ÖNEMLİLER - %

BEKLENTİLER AYAKKABI - ÇANTA alanında beklenen mağazalar Alışveriş merkezin’e AYAKKABI-CANTA mağazası eklenebilse öncelikle hangilerini görmek isterdiniz ? %

BEKLENTİLER RESTORAN (yeme içme) alanında beklenen mağazalar Alışveriş merkezin’e RESTORAN (yeme içme) mağazası eklenebilse öncelikle görmek isterdiniz ? %

ETKİNLİKLER & HABERLEŞME BÖLÜM 7 ETKİNLİKLER & HABERLEŞME

ETKİNLİKLER Etkinlikler hakkında müşterilerin görüşü Merkezde düzenlenen Etkinlikler/Organizasyonlar hakkında ne düşünüyorsunuz ? %

Bu merkezde hangi Etkinlikleri/Organizasyonları görmek isterdiniz ? Beklenen etkinlikler Bu merkezde hangi Etkinlikleri/Organizasyonları görmek isterdiniz ? %

Cevabınız evet ise, ne tür bir reklamdı ? HABERLEŞME Haberleşmenin etkisi / Cevaplayan 100% Carrefour reklamı dışında, bu alışveriş merkezi hakkında bir reklam gördünüz, aldınız veya işittiniz mi ? EVET 49% (34%) HAYIR 51% (66%) Cevabınız evet ise, ne tür bir reklamdı ? % ( ) : Hatırlatma 2005

HABERLEŞME Bölgelere göre haberleşmenin etkisi Evet diyen %’si Ortalama : 49%

HABERLEŞME Gazete / Dergi / Cevaplayan 100% Gazete veya Dergi okuyor musunuz ? EVET 97% HAYIR 3% Cevabınız evet ise, hangisini ? %

En çok hangi televizyon kanalını seyrediyorsunuz ? HABERLEŞME En çok izlenen televizyon kanalları En çok hangi televizyon kanalını seyrediyorsunuz ? %

En çok hangi radyoyu dinliyorsunuz ? HABERLEŞME En çok dinlenen radyolar En çok hangi radyoyu dinliyorsunuz ? %