HERKES NERDE? (sesi açabilirsiniz) HERKES NERDE? bölüm: 1.

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
………………. İLKÖĞRETİM OKULU
Advertisements

(ses düğmesini açabilirsiniz) OR’DA, BİR MAHALLE VAR UZAKTA…
NEVESER “Çaresiz”in Şarkısı ses düğmesinin açık olması gerekmektedir.
ses düğmesini Murat Suyu’ndan da, Mavi Nil’den de duyulacak kadar açabilirsiniz SON ON BİR.
Karşılaştırmalı Eğitim Yönetimi
SANAT VE TARİH MÜZESİ.
SELİM İLERİ.
Bugün öğlen tatilin var mı? Seni ödünç alabilir miyim?
(ses düğmesini açabilirsiniz) Kağıtlara bakarak ciddi ciddi konuşmam mümkün değil söyleşilerde, hatta konuşmanın nereye gideceğini de bilmem. Ama bildiğim.
BOZKIR’A NİNNİ ses düğmesini açabilirsiniz Ali Demirsoy hocamızın göndermiş olduğu bu fotoğraftan müthiş etkilenmiştim.
ÜNİTE DEĞERLENDİRMESİ 1.Sınıf Türkçe
onca gerçek; (ses düğmesini açabilirsiniz) onca düş varken…
Resim-iş dersi ses düğmesini açabilirsiniz.
Maltepe Magder Başkanı Dr. Osman AYDIN
TÜRKİYE’DE ÖĞRETMEN YETİŞTİRME REFORMLARI
(ses düğmesini açabilirsiniz) ilk damla en büyüğüdür.
Atatürk İlkeleri ve İnkılâp Tarihi I
(ses düğmesini açabilirsiniz) ihtiyar mısırcı ve sürpriziniz.
İstanbul Proje Yönetim Derneği Çalışma Dönemi 2009 Faaliyet Raporu 06.Ocak.2010 Portaxe, Baltalimanı.
SARILMAK ses düğmesini açabilirsiniz İkiye ayrılır Yeni Türkü’nün Vira Vira albümünün şarkıları: aşırı güzel olanlar ve aşırı berbat olanlar. Her nedense.
ADALAR KÜLTÜR DERNEĞİ 2006 YILI FAALİYETLERİ.
ses düğmesini açabilirsiniz RAMAZAN GÜZELDİR.
ses düğmesini açabilirsiniz ilerlemek için ‘mouse’u tıklayınız.
Sunay Akın, Düş Hekimi, 3 Liseli & 1 Masal
sesli “yabancı” lisan? kaç yabancı dil bilirse bilsin insan…
DÜŞLER ANLATILIRSA – 2011 YILINDA; BİR ULUSAL BİLİŞİM KURULTAYI’NDA… (sesli)
MİLLİ MÜCADELE (KURTULUŞ SAVAŞI).
1930’lar Türkiye’si Prof. Dr. Turgut Göksu.
ÖZGE BEŞİKÇİ - ZEYNEP YAŞA
3 Ağustos 1776; Milano’da, büyük bir yangın sonucu harap olan tiyatro binasının yerine, üç senede yepyeni bir opera binası yapıldı: “Teatro alla Scala”
RESİM Her gün, Enginlerden engin, Yücelerden yüce
Hacettepe Üniversitesi Hacettepe Sanat Müzesi
KALANIN ARDINDAN (sesli) Hep birlikteydik, masmaviydi hava; ne çok seviyordu herkes birbirini. Gitara yeni başlamıştım; çalacaktım ama utanıyordum.
ses düğmesini açabilirsiniz
Bu akşam Bourbon Caddesi’nde bir Ay var. Yüzler görüyorum soluk lambanın altından geçerlerken. Bu çağrıyı izlemekten başka seçeneğim yok. Parlak ışıklar,
ses düğmesini açabilirsiniz bu satırları yazdıran Dmitry Dmitrievich Shostakovich ve André Rieu’ya teşekkürlerimle...
Üzerinde kuğu resmi olan, masmavi bir uçan balonum vardı.
KISKIVRAK (ses düğmesini açabilirsiniz) Kıskıvrak yakalanmışsın; gıyabi tutukluluğun vicahiye dönüşmüş doğumunla. Hep seçememiş, seçilmişsin ömrün boyunca.
İLETİŞİMDE KİTLE İLETİŞİM ARAÇLARININ ROLÜ
ANKARA’NIN MAHZUN BANLİYÖ İSTASYONLARI (Doğu Yakasının Hikayesi) (sesli)
bir mesai sonrası ses düğmesini açabilirsiniz Son hastam da, sevgili asistanım da gidiyor, kalıyormuşum bir başına, eski bir apartmanın zemin katında.
ses düğmesini açabilirsiniz seksen iki yılda; açık alınla... Bir kutlama kartı geldi Korkut’tan; yani evvel zaman, kalbur saman içindeki, “bizim.
ses düğmesini açabilirsiniz ilerlemek için sadece “mouse”u tıklayınız Barış - 2.
HALKEVLERİ HAZIRLAYAN: MÜRŞİDE ARI.
yumurtanın hep sarısı, hep beyazı bildiklerimiz; ya olmazsa olmaz mavisi?? sesli.
FRAGMAN ses düğmesini açabilirsiniz.
kısa metrajlı yazı ses düğmesini açabilirsiniz
GERÇEK ANLAM MECAZ ANLAM
HALK EĞİTİMİ ve HALK EĞİTİM REFORMLARI
(ses düğmesini açabilirsiniz) PROFESYONEL Léon, hayatımın filmlerindendir.
ULU ÖNDER ATATÜRK ’DEN GÜNÜMÜZE EĞİTİM
ses düğmesini açabilirsiniz
BİRBİRİMİZİ FARKLI ANLADIĞIMIZ KİŞİYLE NASIL İLETİŞİM KURALIM Kocaeli Üniversitesi Toplum Ruh Sağlığı Birimi ve Psikiyatri Anabilim Dalı sunuyor Kocaeli.
ses düğmesini açabilirsiniz
ses düğmesini açabilirsiniz ilerlemek için sadece ‘mouse’u tıklayınız.
(ses düğmesini açabilirsiniz) son babalar son patronlar son kuşlar.
ses düğmesini açabilirsiniz Bir sararmış fotoğraftayız.
denizin arnavut kaldırımına; (ses düğmesini açabilirsiniz)
ses düğmesini açabilirsiniz 18 aralık 2009 Cuma - 20:00 o kamyonun kasasında olabilmek.
26 Ağustos Gecesinde Saatler 2.30’dan 5.30’a Kadar
ses düğmesini açabilirsiniz - ilerlemek için mouse’u tıklayınız.
MASAÜSTÜ ARKA PLANI (ses düğmesini açabilirsiniz)
TOPKAPI SARAYI. TOPKAPI SARAYI Osmanlı sultanlarının ikametgahı, devletin yönetim ve eğitim merkezidir. Fatih Sultan Mehmed Han tarafından
GÜNDÜZ MASALI 1. Masal: binBİR GECElik MASALI masal - (sesli) devam etmek için düğmeye.
fısıltıyla da olsa çok sesli + 1 çok başka şeyler olmalıyken “çekinilecekler”, “sonra ne derler?”ler, “uymaman gereken!”ler; ardına dek açılmış kollarla.
BUGÜNE DÖNÜŞ ses düğmesini açabilirsiniz Evet; en yaşanası dönemiydi kocamış dünyanın, 1960’lı yıllar. Yazmakla bitmezdi, o rengarenk siyah-beyaz detaylar,
İbrahim hakkı i.ö.o. Hazırlayan:abdulkadir otlaca.
ÇAĞDAŞ TÜRKİYE YOLUNDA ADIMLAR / Atatürk’ün Kenti: Ankara
Cumhuriyet Dönemi ve Sonrası Türk Mimarisi
Sunum transkripti:

HERKES NERDE? (sesi açabilirsiniz)

HERKES NERDE? bölüm: 1

3 Ağustos 1776; Milano’da, büyük bir yangın sonucu harap olan tiyatro binasının yerine, üç senede yepyeni bir opera binası yapıldı: “Teatro alla Scala”

27 Nisan 1930; Ankara’da, müthiş bir Kurtuluş Savaşı sonrası, üç senede yepyeni bir kültür binası yapıldı: “Türk Ocağı Binası”

Daha sonra bu güzeller güzeli Ankaralı: 1931’de Ankara Halkevi, 1952’de hem Türk Ocağı, hem Devlet Tiyatrosu, hem de Ankara Belediyesi Nikah Dairesi, 1961’de Milli Eğitim Bakanlığı ve Türk Ocakları Derneği, 1965’de Köy İşleri Bakanlığı ve Türk Ocakları Derneği, 1971’de Milli Savunma Bakanlığı, 1972’de Milli Eğitim Bakanlığı – Ankara Halk Eğitimi Merkezi ve Akşam Sanat Okulu olarak hizmet verdi. 1975’de Kültür Bakanlığı’nın bünyesinde yer alışının ardından, aslına uygun restore edildi. 2 Nisan 1980’den beri: “Devlet Resim ve Heykel Müzesi” olarak Etnografya Müzesi’nin yanından ışık saçmaya devam etmektedir. 1927’de inşaatına başlanan yapının mimarı Arif Hikmet Koyunoğlu, ilerlemiş yaşıyla 1980’deki restorasyonda da yer almıştı.

(satışa sunulmamış plak) Sadece Ankara’nın değil, ülkenin kültür, sanat, dil, tarih akarsularına pınar olmuş bu miras yapı, sonraki kuşaklara aktarılması gereken nice birlikteliklere ev sahipliği yaptı. Çok uzun yıllar geçti; gül ağacından yapılmış koltuklarda, neler anlatıldı, neler dinlendi, kimler geldi, kimler geçti? Ve bir başka bin yılda herkes gitti. Belki Atatürk Bulvarı’nın ağaçlarını dolduran sığırcık kuşlarının kanadında, belki Kızılay Binası’nın tepesindeki Ay’la, belki Kavaklıdere’nin kavakları, belki de Bahçelievler’in evleriyle birlikte – ama herkes gitti…

HERKES NERDE? bölüm: 2

Biz Ankara’nın Başkent oluşuna tanık olamamıştık; Ankara’nın hatta Dünya’nın en güzel döneminde, 1950’lerde, 1960’larda çocuk olmuş – “Hep Birliktelik”i, ümitleri, masumiyeti, paha biçilmez düşleri doya doya yaşamıştık. Sonra gözlerimizi kapatmıştık. … Gözlerimizi açtığımızda, filmin ikinci yarısında değil, bambaşka bir filmin tam ortasında, on sekiz yaşından küçüklerin girebildiği ancak masumiyetin alınmadığı, kara camlı bir salondaydık. Ayrı ayrı oturtulmuştuk. Bizim mahalleden olmayanlarla, rengarenk başka senaryoları, başka hayatları, başka aşkları, başka kahkahaları izliyorduk...* Biz anlatmalıydık; 1950’leri, 1960’ları – o dönemin unutulmaya mahkum detaylarını siyah beyaz bir Yeşilçam filmi tadında sunmalıydık. Soprano Leyla Çolakoğlu ile kolları sıvamış, sözümüz, sesimiz, bestelerimiz, görsellerimiz ile o günleri, o masumiyeti ve birbirimizi nasıl da sevdiğimizi anlatan “evet; sevdik…” ** isimli bir müzikli sunum hazırlamıştık. (* ) (** )

“evet; sevdik…” ile Devlet Opera ve Balesi’nin 2010 programına alınmıştık. 14 Şubat’ta, Devlet Resim ve Heykel Müzesi’nde bir eşsiz döneme yolculuk yapacaktık.

(Ankara Devlet Opera ve Balesi Sanat Sezonu Kitabı’ndan)

HERKES NERDE? bölüm: 3

Arıyorduk; ümitle herkesi – bizimkileri arıyorduk. Ve ararken, yeni kuşağın pek bilmediği, boş sanılan bir sandıkta, 1950’leri, 1960’ları değil – 1950’leri, 1960’ları borçlu olduklarımızı buluyorduk:

1935

soldan sağa: Baki Vandemir, İhsan Sungu, İsmail Hakkı Uzunçarşılı, Şemsettin Günaltay, Samih Rifat, Reşit Saffet Atabinen, Esat Sagay, Tevfik Bıyıklıoğlu, Atatürk, Afet İnan, Sadri Maksudi Arsal, Hasan Cemil Çambel, Yusuf Ziya Özer, Yusuf Akçura, Macar Mezsaros, Şemsettin Bey, Dr. Reşit Galip Bey – 19 temmuz 1931

sağdan sola: Atatürk, Mareşal Fevzi Çakmak, Dr. Refik Saydam, İsmail Hakkı Uzmay, Şükrü Kaya, Esat Sagay, Celal Üner, Recep Peker, Kazım Özalp - 2 temmuz 1932

HERKES NERDE? bölüm: 4

“evet; sevdik…” İstanbul Sunumu: Tarih: 20 Şubat 2010 Saat: 20:30 Yer: TED İstanbul Koleji Konferans Salonu, Çavuşbaşı, Acarkent, Beykoz – İstanbul biletix Ama bir şeyi daha; izleyiciler arasında oturan, 16 Temmuz 1954’de – o salonda evlenmiş bir annenin, “herkes”i ararken sesi titreyen bir oyuncuyu, nasıl göz yaşlarıyla izleyeceğini de çok iyi biliyorum… düş hekimi yalçın ergir Şimdi 14 Şubat’a, Ankara Devlet Resim ve Heykel Müzesi’ndeki, “evet; sevdik…” müzikli sunum’umuza hazırlanıyoruz. Dile gelse neler anlatacak salonda sunumumuz başlarken, sesimin nasıl titreyeceğini, çok iyi biliyorum. fonda çalan: “herkes nerde?” “evet; sevdik…” müzikli sunum’undan – seslendiren: leyla çolakoğlu, söz & beste: düş hekimi yalçın ergir