Ahmet Kavaklı1, Süleyman Gürbüz2, Emre Kaya3, Erhan Yılmaz2

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
8. SINIF 3. ÜNİTE BİLGİ YARIŞMASI
Advertisements

el ma 1Erdoğan ÖZTÜRK ma ma 2 Em re 3 E ren 4.
Artan Endovasküler Tecrübe İlyak Arter Oklüzyonu Tedavisinde Fark Oluşturur mu? BAŞKENT ÜNİVERSİTESİ ADANA UYGULAMA VE ARAŞTIRMA HASTANESİ RADYOLOJİ.
SAĞLIK PERSONELİ KORUYUCU HEKİMLİĞİ NE KADAR TANIYOR. Ömer Seylan
NOKTA, DOĞRU, DOĞRU PARÇASI, IŞIN, DÜZLEMDEKİ DOĞRULAR
Amaç: Amaç: Tıp Fakültesi öğrencilerinin üniversiteye giriş başarısının dönem içerisindeki başarısıyla orantılı olup olmadığı her zaman bir soru işareti.
Saydığımızda 15 tane sayı olduğunu görürüz.
T.C. İNÖNÜ ÜNİVERSİTESİ Arapgir Meslek YÜKSEKOKULU
ASELSAN- TOKİ YAPRACIK KONUTLARI KOORDİNASYON KURULU
Yasemin Çırak1, Sema Savcı2, Zehra Karahan3
Atlayarak Sayalım Birer sayalım
BEIER CÜMLE TAMAMLAMA TESTİ
Diferansiyel Denklemler
ALIŞVERİŞ ALIŞKANLIKLARI ARAŞTIRMASI ÖZET SONUÇLARI Haziran 2001.
AKUPUNKTUR NOKTALARINA UYGULANAN KAPSİKUM FLASTERİN, PEDİATRİK DERLENME AJİTASYONU İNSİDANSINA ETKİSİ H. Volkan ACAR, Ahmet YILMAZ, Gamze DEMİR, Solmaz.
İZMİR EKONOMİ ÜNİVERSİTESİ TEKNİK ve İDARİ İŞLER MÜDÜRLÜĞÜ (T.İ.İ.M) “HİZMET MEMNUNİYETİ ÇALIŞMASI” Temmuz, 2010.
DENEYSEL SEPSİS MODELİNDE HİPERBARİK OKSİJEN TEDAVİSİNİN SİTOKİN DÜZEYLERİNE ETKİSİ Budak E.T.,Yeyen S.,Teksöz E.,Dere K.,Şen H.,Özkan S.,Dağlı G. GATA.
KIR ÇİÇEKLERİM’ E RakamlarImIz Akhisar Koleji 1/A.
Verimli Ders Çalışma Teknikleri.
Sıvı Ölçüleri Değerlendirme.
Soruya geri dön
Prof. Dr. Leyla Küçükahmet
CAN Özel Güvenlik Eğt. Hizmetleri canozelguvenlik.com.tr.
Özel Üçgenler Dik Üçgen.
1/20 PROBLEMLER A B C D Bir fabrikada kadın ve çocuk toplam 122 işçi çalışmaktadır. Bu fabrikada kadın işçilerin sayısı, çocuk işçilerin sayısının 4 katından.
HAZIRLAYAN:SAVAŞ TURAN AKKOYUNLU İLKÖĞRETİM OKULU 2/D SINIFI
1/25 Dört İşlem Problemleri A B C D Sınıfımızda toplam 49 öğrenci okuyor. Erkek öğrencilerin sayısı, kız öğrencilerin sayısından 3 kişi azdır.
ÖRNEKLEM VE ÖRNEKLEME Dr.A.Tevfik SÜNTER.
USLE R FAKTÖRÜ DR. GÜNAY ERPUL.
ARALARINDA ASAL SAYILAR
1/20 BÖLME İŞLEMİ A B C D : 4 işleminde, bölüm kaçtır?
Gün Kitabın Adı ve Yazarı Okuduğu sayfa sayısı
TÜRKİYE KAMU HASTANELERİ KURUMU
Sayı Doğrusunda Toplama İşlemi Yapalım
İmalat Yöntemleri Teyfik Demir
KONU KESİRLER BASİT KESİR GJFX BİLEŞİK KESİR.
Matematik 2 Örüntü Alıştırmaları.
Hatalar için niceliksel hesaplar
PÇAĞEXER / SAYILAR Ali İhsan TARI İnş. Yük. Müh. F5 tuşu slaytları çalıştırmaktadır.
HABTEKUS' HABTEKUS'08 3.
Tüketici Trend Araştırması Aralık 2009 Sosyal Telefon.
4 X x X X X
Mukavemet II Strength of Materials II
Tek Kullanımlık Moria M2 Mikrokeratom Kullanılarak Elde Edilen Kornea Fleb Kalınlığı ve Çapı Oruçov Faik, Ayoğlu Buket, Toksü Berrin, Göker Sinan İstanbul.
1/20 ÖLÇÜLER (Zaman) A B C D Bir saat kaç dakikadır?
MURAT ŞEN AKDENİZ ÜNİVERSİTESİ Üçgenler.
KORONER BAYPAS YAPILMIŞ HASTALARA UYGULANAN ELEKTROAKUPUNKTUR TEDAVİSİNİN POSTOPERATİF AĞRI VE SOLUNUM FONKSİYONU TESTLERİNE ETKiSi M. Cengiz Çolak, Ahmet.
ANA BABA TUTUMU ENVANTERİ
1 DEĞİŞMEYİN !!!
Test : 2 Konu: Çarpanlar ve Katlar
1 2 3 GÜVENLİK İÇİN ÖNCELİKLE RİSKİ YOK EDİLMELİDİR. RİSKİ YOK EDEMIYORSANIZ KORUNUN KKD; SİZİ KAZALARDAN KORUMAZ, SADECE KAZANIN ŞİDDETİNİ AZALTIR.
Bankacılık sektörü 2010 yılının ilk yarısındaki gelişmeler “Temmuz 2010”
1 (2009 OCAK-ARALIK) TAHAKKUK ARTIŞ ORANLARI. 2 VERGİ GELİRLERİ TOPLAMIDA TAHAKKUK ARTIŞ ORANLARI ( OCAK-ARLIK/2009 )
GİRİŞ BULGULAR YÖNTEM SONUÇ
Çocuklar,sayılar arasındaki İlişkiyi fark ettiniz mi?
İSMİN HALLERİ.
Toplama Yapalım Hikmet Sırma 1-A sınıfı.
SAYILAR NUMBERS. SAYILAR 77 55 66 99 11 33 88.
ÇOK DEĞİŞKENLİ FONKSİYONLARDA
1/22 GEOMETRİ (Dikdörtgen) Aşağıdaki şekillerden hangisi dikdörtgendir? AB C D.
1.HAFTA 26 Ağustos 2009 ÇARŞAMBA 2.HAFTA 01 EYLÜL 2009 SALI 3.HAFTA 09 EYLÜL 2009 ÇARŞAMBA 4.HAFTA 15 EYLÜL 2009 SALI 5.HAFTA 23 EYLÜL 2009 ÇARŞAMBA 6.HAFTA.
1.HAFTA 26 Ağustos 2009 ÇARŞAMBA 2.HAFTA 01 EYLÜL 2009 SALI 3.HAFTA 09 EYLÜL 2009 ÇARŞAMBA 4.HAFTA 15 EYLÜL 2009 SALI 5.HAFTA 23 EYLÜL 2009 ÇARŞAMBA 6.HAFTA.
PÇAĞEXER / SAYILAR Ali İhsan TARI İnş. Yük. Müh. F5 tuşu slaytları çalıştırmaktadır.
ÖĞR. GRV. Ş.ENGIN ŞAHİN BİLGİ VE İLETİŞİM TEKNOLOJİSİ.
Diferansiyel Denklemler
FIRAT ÜNİVERSİTESİ HASTANESİ AKUPUNKTUR UYGULAMA MERKEZİNDE BUGÜNE KADAR YAPILAN BİLİMSEL ÇALIŞMALAR VE SONUÇLARI PROF. DR. AHMET KAVAKLI FIRAT ÜNİVERSİTESİ.
Özlem KARA Birkan YAKAN Emin KAYMAK Mustafa KARA
SERBEST RADİKALLER VE ANTİOKSİDANLAR 7
Abdurrahman İLERİ, Sibel ÖZCAN, Mikail KILINÇ, S. Ateş ÖNAL
Sunum transkripti:

DENEYSEL KIRIK OLUŞTURULMUŞ RATLARDA ELEKROAKUPUNKTURUN ETKİSİ: RADYOLOJİK SONUÇLAR Ahmet Kavaklı1, Süleyman Gürbüz2, Emre Kaya3, Erhan Yılmaz2 1 Fırat Üniversitesi Hastanesi Akupunktur Tedavi Birimi, Elazığ 2 Fırat Üniversitesi Hastanesi Ortopedi ve Travmatoloji AD, Elazığ 3 Fırat Üniversitesi Veteriner Fakültesi Biyokimya AD, Elazığ

GİRİŞ Kırık iyileşmesini etkileyen faktörler ve iyileşmenin hızlandırılması çok çalışılan popüler konulardan biridir Kırık iyileşmesi üzerine olumlu yada olumsuz etki eden birçok faktör bilinmesine rağmen halen detayları tam olarak çözülememiştir Kırık iyileşmesinin uzaması canlılar için birçok yönden olumsuzluklar doğurduğu ortadadır Kırığın iyileşme sürecinde değişik aşamalarda biyokimyasal olaylar ortaya çıkmaktadır Genelde yapılan çalışmalar “iyileşme sürecini hızlandırmak için neler yapabiliriz” üzerinde yoğunlaşmıştır Be nedenle çalışmamızda; Deneysel oluşturulan kırıklara erken, orta ve uzun vadede akupunktur uygulayarak iyileşmeye olan etkisini araştırmak amaçlandı.

GEREÇ ve YÖNTEM Çalışmada Toplam 39 Wistar – Albino Dişi Rat Kontrol Kırık 7. günde kesilen Kırık 14. günde kesilen Kırık 21. günde kesilen Kırık + EA 7. günde kesilen Kırık + EA 14. günde kesilen Kırık + EA 21. günde kesilen

Kırık Oluşturulması; Genel anestezi altında sol femur anterolateral cilt kesisi yapıldı Femur orta diafizer bölgesine ulaşıldı ve Gigli Testeresi ile transvers kırık hattı oluşturuldu Kirschner (0,8 mm) teli kemiğin proksimal parçasının kırık hattından retrograd olarak intrameduller ilerletildi Femur üst ucundan çıkarılan tel yine intrameduller olarak distal kırık parçasına ilerletilip tespit yapıldı Cilt kapatıldı ve deney süresince ratlara herhangi bir hareket kısıtlaması yapılmadı Kırık oluşumu direk radyografilerle doğrulandı

EA Uygulaması Du 20, Li 4, Liv 3, St 36, kırık etrafındaki lokal noktalar Birinci günden başlamak üzere haftada 4 seans EA (50 Hz, 20 µA, 25 dk) uygulandı

Tüm gruptaki sıçanların 7. , 14. ve 21 Tüm gruptaki sıçanların 7., 14. ve 21. günlerde radyografileri çekildi ve sakrifiye edilerek histolojik - biyokimyasal incelemeler için numuneler alındı Grafilerde kırık bölgesinde oluşan “kallus” alanı (mm2) hesaplandı 7. Gün sonuçları arasında bir fark olmadığı için değerlendirmeye alınmadı

RADYOLOJİK BULGULAR Kırık: 14.Gün 23.42 ± 2,60 mm2 Kırık+EA: 14.Gün 31.42 ± 3.23 mm2

Kırık+EA: 21.Gün 73.16 ± 4.05 mm2 Kırık: 21.Gün 24.92 ± 2.94 mm2

TARTIŞMA Si 6 – Si 8 *An exploratory study of gold wire implantation at acupoints to accelerate ulnar fracture healing in rats, J Physiol Sci (2009) 59:329–333;

EA cerrahi alana lokal noktalara uygulanmış * TARTIŞMA EA cerrahi alana lokal noktalara uygulanmış * 3. haftada EA grup 29.92 mm2 - Kontrol grup 26.19 mm2 * 6. haftada EA grup 35.66 mm2 - Kontrol grup 29.72 mm 2 * Çalışmamız 2. haftada EA grup 31.42 mm2 - Kontrol grup 23.42 mm 2 Çalışmamız 3. haftada EA grup 73.16 mm2 - Kontrol grup 24.92 mm 2 * Acupunct Med. 2010 Sep;28(3):140-3. Epub 2010 Jun 15. Effect of electroacupuncture on the healing process of tibia fracture in a rat model: a randomised controlled trial

Fırat Üniversitesi – Elazığ SONUÇ Yapılan çalışmalarla benzerlik göstermektedir. Ancak bizim çalışmada EA hem lokal hemde genel olarak uygulandığı için elde edilen fayda daha yüksek olmuştur Çalışmamızın devamında histolojik ve biyokimyasal analizler yapılarak Serbest Oksijen Radikallerinin (malondialdehit (MDA), glutatyon (GSH) düzeyleri, katalaz, glutatyon S-transferaz (GST), glutatyon peroksidaz (GPx), ksantin oksidaz (XO), süperoksit dismütaz (SOD) aktiviteleri) nasıl değiştiği araştırılacaktır TEŞEKKÜR EDERİZ Prof. Dr. Ahmet KAVAKLI Fırat Üniversitesi – Elazığ akavakli@firat.edu.tr