Mali Muhasebede Dönem Sonu Kapanışı

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
Parti Yönetimi SAP Best Practices. ©2011 SAP AG. All rights reserved.2 Amaç, Faydalar ve Anahtar Süreç Adımları Amaç  Faaliyet prosesini ayrıntılı biçimde.
Advertisements

E-Hizmet: Şikayet ve İade Yönetimi CRM için SAP Best Practices
Zaman Kaydı SAP Best Practices. ©2011 SAP AG. All rights reserved.2 Amaç, Faydalar ve Anahtar Süreç Adımları Amaç  Zaman Çizelgesi (CATS), bir çalışanın.
Şikayet ve İade Yönetimi CRM için SAP Best Practices
Tedarik için Teklif SAP Best Practices. ©2011 SAP AG. All rights reserved.2 Amaç, Faydalar ve Anahtar Süreç Adımları Amaç  Satıcılardan malzeme için.
Olası Müşteri için Müşteri Siparişi İşlemesi
Teslimat ile Stok Nakli
Senaryoya Genel Bakış – 1
Servislerin Dışarıdan Tedariki SAP Best Practices.
Yıl Sonu Kapanışı için Stok Değerlemesi
Tedarik Sözleşmesi SAP Best Practices.
Zaman ve Malzemeye Dayanan Faturalamayla Servis
Pazarlamaya Yönelik İç Sipariş ve Diğer Genel Masraf Payı Planlaması
Genel Masraf Payı Muhasebesi – Fiili SAP Best Practices.
İç Sipariş Fiili AR&GE SAP Best Practices.
Dönemsel Faturalamayla Servis Sözleşmesi
QM olmadan Tedarik SAP Best Practices.
Pipeline Performans Yönetimi CRM için SAP Best Practices
Aktivite Yönetimi CRM için SAP Best Practices
Dış Ticaret İhracat Prosedürü
Sabit Fiyatlı Faturalamaya Sahip Spot Danışmanlık SAP Best Practices.
Sabit Fiyatlı Faturalamaya Sahip Servis SAP Best Practices.
Satıcı Konsinye Stokunun Tedariki ve Tüketimi
Teslimat olmadan Stok Nakli
Örnek ve Simülasyon Maliyet Hesaplaması SAP Best Practices.
Yapılan Yatırımlar için Duran Varlık Girişi
Müşteri ve İlgili Kişi Yönetimi CRM için SAP Best Practices SAP Best Practices.
Bölge Yönetimi CRM için SAP Best Practices SAP Best Practices.
Nakit Yönetimi Durum Analizi ve Nakit Toplulaştırması
Satış Miktarı Tahmini SAP Best Practices. ©2011 SAP AG. All rights reserved.2 Amaç, Faydalar ve Anahtar Süreç Adımları Amaç  Satış tahminini üç aylık.
İadeler ve Şikayetler SAP Best Practices. ©2011 SAP AG. All rights reserved.2 Amaç, Faydalar ve Anahtar Süreç Adımları Amaç  Bu senaryoda müşteri siparişi.
Service Order Management (Standalone) CRM için SAP Best Practices SAP Best Practices.
Alacak Dekontu İşlemesi SAP Best Practices. ©2011 SAP AG. All rights reserved.2 Amaç, Faydalar ve Anahtar Süreç Adımları Amaç  Alacak Dekontu işlemesi,
Aday Müşteri Yönetimi CRM için SAP Best Practices
Stok İşlemesi: Iskarta Stoku ve Bloke Stok SAP Best Practices.
Bedelsiz Teslimat SAP Best Practices. ©2011 SAP AG. All rights reserved.2 Amaç, Faydalar ve Anahtar Süreç Adımları Amaç  Bu senaryoda müşteriye masrafsız.
Defteri Kebir SAP Best Practices.
Satıcıya İade SAP Best Practices.
Yeniden İşleme (Yarı Mamul) SAP Best Practices. ©2011 SAP AG. All rights reserved.2 Amaç, Faydalar ve Anahtar Süreç Adımları Amaç  Üretim siparişinde.
Satıcılar Muhasebesi SAP Best Practices.
Müşteriler Muhasebesi
Dahili Projeler SAP Best Practices. ©2011 SAP AG. All rights reserved.2 Amaç, Faydalar ve Anahtar Süreç Adımları Amaç  Herhangi bir profesyonel hizmet.
İade Edilebilir Ambalaj İşlemesi
Sabit Fiyata ve Z&M Faturalamasına Sahip Proje SAP Best Practices.
Satış Masrafları Prosedürü SAP Best Practices. ©2011 SAP AG. All rights reserved.2 Amaç, Faydalar ve Anahtar Süreç Adımları Amaç  Satış masrafları prosedürü.
E-Hizmet: Şikayet ve İade Yönetimi CRM için SAP Best Practices SAP Best Practices.
Fırsat Yönetimi CRM için SAP Best Practices
Yalın Kampanya Yönetimi CRM için SAP Best Practices
Şirketler Arası Müşteri Siparişi İşlemesi
Etkileşimli Raporlama CRM için SAP Best Practices SAP Best Practices.
Fiziksel Envanter / Envanter Sayımı ve Karşılaştırması SAP Best Practices.
Seyahat Yönetimi SAP Best Practices. ©2011 SAP AG. All rights reserved.2 Amaç, Faydalar ve Anahtar Süreç Adımları Amaç  Ortaya çıkan tüm seyahat masraflarının.
Etkileşim Merkezi Hizmet CRM için SAP Best Practices SAP Best Practices.
Satıcı Değerlendirmesi ile Tedarik için Kalite Yönetimi
Basit Depo Yönetimi SAP Best Practices.
Planlanan Servislerin Satışı SAP Best Practices. ©2011 SAP AG. All rights reserved.2 Amaç, Faydalar ve Anahtar Süreç Adımları Amaç  Bir müşteri, servis.
Sarf Malzemesi Satınalımı
Dahili Bakım SAP Best Practices. ©2011 SAP AG. All rights reserved.2 Amaç, Faydalar ve Anahtar Süreç Adımları Amaç  Faaliyet senaryosu, çalışan tarafından.
Doğrudan Aktifleştirmeyle Duran Varlık Girişi
Yeniden İşleme (Stoka Üretilen Malzeme) SAP Best Practices.
Müşteri Teklifi SAP Best Practices. ©2011 SAP AG. All rights reserved.2 Amaç, Faydalar ve Anahtar Süreç Adımları Amaç  Standart müşteri teklifinin müşteri.
Fason Üretim SAP Best Practices.
Dönem Sonu Kapanış Projeleri SAP Best Practices. ©2011 SAP AG. All rights reserved.2 Amaç, Faydalar ve Anahtar Süreç Adımları Amaç  Bu Senaryo projelere.
Seri Numarası Yönetimi SAP Best Practices. ©2011 SAP AG. All rights reserved.2 Amaç, Faydalar ve Anahtar Süreç Adımları Amaç  Faaliyet prosesini ayrıntılı.
Sabit Fiyata ve Z&M Faturalamasına Sahip Satış Sözleşmesi SAP Best Practices.
Bölüm Raporlaması SAP Best Practices. ©2011 SAP AG. All rights reserved.2 Amaç, Faydalar ve Anahtar Süreç Adımları Amaç  Bölüm raporlamasının amacı,
Dönem Sonu Kapanışı Servis Siparişleri SAP Best Practices.
İç Sipariş AR&GE Planlaması SAP Best Practices. ©2011 SAP AG. All rights reserved.2 Amaç, Faydalar ve Anahtar Süreç Adımları Amaç  Bu proses, masrafları.
Türkiye için SAP Best Practices Baseline Package V1.605 What's New.
Siparişe Özgü Tedarik ile Depolanmayan Malzeme Kalemi Satışı
Sunum transkripti:

Mali Muhasebede Dönem Sonu Kapanışı SAP Best Practices

Amaç, Faydalar ve Anahtar Süreç Adımları Kapanış işlemleri bileşeni, gün sonu, ay sonu ve yıl sonu kapanışı için gerekli aktiviteleri hazırlamanıza ve yürütmenize yardımcı olur. Sistem bu amaçla, kaydedilen hesap bakiyesinin değerlendirmelerini ve analizlerini doğrudan üretmek için kullanabileceğiniz bir dizi standart rapor sağlar. Faydalar Sistem, aşağıdakileri gerçekleştirmenize yardımcı olur: bilançolar ve kâr&zarar hesapları yaratma ve kayıt verilerini belgeleme. Anahtar Süreç Adımları gün sonu kapanışı, ay sonu kapanışı ve yıl sonu kapanışı

Gerekli SAP Uygulamaları ve Şirket Rolleri Enhancement package 5 for SAP ERP 6.0 Şirket Rolleri Finansman Yöneticisi Satıcılar Muhasebesi Müdürü Müşteriler Muhasebesi Müdürü

Ayrıntılı Süreç Tanımı Mali Muhasebede Gün Sonu Kapanışı Döviz Kurlarını Güncelleyin Belge Numara Tayininde Boşluklar İki kez Tayin Edilen Fatura Numaraları Özet Yevmiye Defterini Görüntüleyin.

Ayrıntılı Süreç Tanımı Mali Muhasebede Ay Sonu Kapanışı (I) Döviz Kurlarını Güncelleyin Belge Numara Tayininde Boşluklar İki kez Tayin Edilen Fatura Numaraları Kayıt Dönemlerini Açın ve Kapatın Devamlı Kayıtlar Girin Devamlı Kayıtları Kaydedin Toplu Girdi Oturumu Çalıştırın MG/FG Hesabı Özel Prosesi Otomatik Mahsuplaştırması MG / FG Mahsuplaştırma Hesaplarını Analiz Edin MG/FG Hesabı Otomatik Mahsuplaştırması Düzeltme Kayıtlarını Kaydedin

Ayrıntılı Süreç Tanımı Mali Muhasebede Ay Sonu Kapanışı (II) Yabancı Para Biriminin Yeniden Değerlemesi Vergi Borcunu Kaydedin Katma Değer Vergisi Ön Bildirimi AB Satış Listesi Dış Ticaret Mevzuat Raporları Z4 Dış Ticaret Mevzuat Raporları Z5A Karşılaştırma Belgeleri / İşlem Rakamları Önceki Muhasebe Dönemini Kapatın Bakiye Faizi Hesaplaması Yevmiye Defteri Görüntüsü Mali Tablo.

Ayrıntılı Süreç Tanımı Mali Muhasebede Yıl Sonu Kapanışı Yeni Yıl için Fabrika Takvimi Yaratın AP/AR Bakiyelerinin Devri DK Bakiyelerinin Devri Alacak/Borç Yeniden Gruplaması Bakiye Teyit Alacağı Bakiye Teyit Borcu Son Kapanış ve Onay Finansal Raporlaması Önceki Muhasebe Dönemini Kapatın Yevmiye Defteri Görüntüsü.

Proses 1, Gün Sonu Kapanışı İş Akışı Diyagramı Proses 1, Gün Sonu Kapanışı Olay Güncelleme Değerlendirme Raporlama Finansman Yöneticisi Döviz Kurlarını Güncelleyin Proses Kararı Belge Numara Tayininde Boşluklar Özet Yevmiye Defterini Görüntüleyin İki Kez Tayin Edilen Fatura Numaraları

Proses 2, Ay Sonu Kapanışı (I) İş Akışı Diyagramı Proses 2, Ay Sonu Kapanışı (I) Olay Kayıt Güncelleme Değerlendirme Finansman Yöneticisi Proses Kararı Proses Kararı Proses Kararı 3 Döviz Kurlarını Güncelleyin Belge Numara Tayininde Boşluklar Düzeltme Kayıtlarını Kaydedin Devamlı Kayıtlar Girin İki Kez Tayin Edilen Fatura Numaraları Yabancı Para Biriminin Yeniden Değerlemesi Devamlı Kayıtları Kaydedin Kayıt Dönemlerini Açın ve Kapatın Vergi Borcunu Kaydedin Toplu Girdi Oturumu Çalıştırın 2 Karşılaştırma Belgeleri/ İşlem Rakamları Önceki Muhasebe Dönemini Kapatın Katma Değer Vergisi Ön Bildirimi Bakiye Faizi Hesaplaması 5 6 4

Proses 2, Ay Sonu Kapanışı (II) İş Akışı Diyagramı Proses 2, Ay Sonu Kapanışı (II) Olay Denkleştirme Raporlama Finansman Yöneticisi 4 6 MG / FG GR Mahsuplaştırma Hesabını Analiz Edin AB Satış Listesi Yevmiye Defteri Görüntüsü MG/FG Hesabı Otomatik Mahsuplaştırması Dış Ticaret Mevzuat Raporları Z4 Mali Tablo 3 Dış Ticaret Mevzuat Raporları Z5A 5 2 Accounts Payable Manager MG/FG Hesabı Özel Prosesinin Otomatik Mahsuplaştırması

Proses 3, Yıl Sonu Kapanışı İş Akışı Diyagramı Proses 3, Yıl Sonu Kapanışı Olay Güncelleme Raporlama Finansman Yöneticisi Proses Kararı Yeni Yıl için Fabrika Takvimi Yaratın AP/AR Bakiyeleri Devri DK Bakiyeleri Devri Son Kapanış ve Onay Finansal Raporlaması Alacak/Borç Yeniden Gruplaması Önceki Muhasebe Dönemini Kapatın Yevmiye Defteri Görüntüsü Müşteriler Muhasebesi Yöneticisi Bakiye Teyit Alacağı Satıcılar Muhasebesi Yöneticisi Bakiye Teyit Borcu DK = Defteri Kebir

Anahtar Sembol Tanım Kullanım Açıklamaları Sembol Tanım Bant: Accounts Payable Clerk veya Sales Representative gibi bir kullanıcı rolünü tanımlar. Bu bant aynı zamanda belirli bir rolden çok, bir organizasyon birimi veya grubunu da tanımlayabilir. Bu tablodaki diğer iş akışı sembolleri bu satırlara dahildir. Senaryodaki tüm rolleri kapsamaya yetecek sayıda satırınız vardır. Rol bandı söz konusu rol için yaygın görevleri içerir. Harici Olaylar: Senaryoyu başlatan, sonlandıran veya senaryodaki olayların gidişatını etkileyen olayları içerir. Akış çizgisi (kesiksiz):: Çizgi, adımların normal sırasını ve senaryodaki akış yönünü gösterir. Akış çizgisi (kesikli): Çizgi, senaryodaki sık kullanılmayan veya şartlı görevlere akışı gösterir. Çizgi ayrıca iş akışına dahil belgelere de gidebilir. Bir senaryo prosesindeki veya adım olmayan bir olaydaki iki görevi birbirine bağlar İş Bağlantısı / Olayı: Senaryoya girilmesine veya senaryodan çıkılmasına yol açan veya senaryo sırasında gerçekleşen harici bir Prosese giden bir işlemi tanımlar Belgedeki bir görev adımına karşılık gelmez Birim Proses: Senaryonun adım adım kapsadığı bir görevi gösterir Belgedeki bir görev adımına karşılık gelir Proses Referansı: Senaryo başka bir senaryonun tamamına referans veriyorsa, senaryo numarasını ve adını buraya girin. Alt Proses Referansı: Senaryo kısmen başka bir senaryoya referans veriyorsa, senaryo numarasını, adını ve bu senaryodaki adım numaralarını buraya girin Proses Kararı: Son kullanıcı tarafından yapılacak bir seçimi gösteren, bir karar / dallanma noktasını belirtir. Çizgiler, karonun değişik bölümlerinden çıkan farklı seçenekleri temsil eder. Genellikle belgedeki bir görev adımına karşılık gelmez; adımın yürütülmesinden sonra yapılacak bir seçimi yansıtır Sembol Tanım Kullanım Açıklamaları Sonraki Diyagrama / Son Diyagramdan: Diyagramın sonraki / önceki sayfasına yönlendirir Akış diyagramı sonraki / önceki sayfada devam eder Yazılı Kopya / Belge: Basılı bir belge, rapor veya formu gösterir Belgedeki bir görev adımına karşılık gelmez; bir görev adımı tarafından oluşturulan bir belgeyi yansıtmak için kullanılır; bu şekil, çıkan hiçbir akış çizgisini içermez Mali Gerçekleşmeler: Bir mali kayıt belgesini gösterir Bütçe Planlama: Bir bütçe planlama belgesini gösterir Manüel Proses: Manüel olarak yapılan bir görevi kapsar Genellikle belgedeki bir görev adımına karşılık gelmez; depoda bir kamyonun boşaltılması gibi manüel olarak gerçekleştirilen ve iş akışını etkileyen bir görevi yansıtmak için kullanılır. Var Olan Versiyon / Veriler: Bu blok, harici bir prosesten beslenen verileri kapsar Genellikle belgedeki bir görev adımına karşılık gelmez; bu şekil harici bir kaynaktan gelen verileri yansıtır; bu adım gelen herhangi bir akış çizgisini içermez Sistem Başarılı / Başarısız Kararı: Bu blok, yazılım tarafından alınan otomatik bir kararı kapsar Genellikle belgedeki bir görev adımına karşılık gelmez; bir adımın yürütülmesinden sonra sistem tarafından alınan otomatik bir kararı yansıtmak için kullanılır. Diyagram Bağlantısı <İşlev> SAP Harici Yazılı Kopya / Belge Mali Gerçekleşmeler İş Bağlantısı / Olayı Bütçe Planlama Birim Proses Manüel Proses Proses Referansı Mevcut Versiyon / Veriler Alt Proses Referansı Proses Kararı Sistem Başarılı / Başarısız Kararı