GIDA GÜVENLİĞİ TÜKETİCİ HATTI 2008 YILI FAALİYET RAPORU “GÜVENLİ GIDA SAĞLIKLI TÜRKİYE”
KONTAK NOKTASI * arasında alınan değerlere göre hazırlanmıştır.
ÇAĞRI TİPİ * arasında alınan değerlere göre hazırlanmıştır.
ÇAĞRI KIRILIMI * arasında alınan değerlere göre hazırlanmıştır. Staj/İş 5,9% Asparagas 4,7% Boş Çağrı 2,6% Beslenme 2,2% Eğitim 1,5% Sağlık 1,1% Üyelik 0,45% Web Sitesi 0,45% Dergi 1,5%
* arasında alınan değerlere göre hazırlanmıştır. ÜRÜN İÇERİKLERİ BİLGİ KIRILIMI KONU BAZINDA Bozulma 5,4% Görünüm 4,4% Kanserojenite 4,4% Ambalaj 3,2% GDO 2,2% Helal Sertifikası3,2% Hormon 3,2% Depolama 2,2% Eksik Dolum 2,2% Kafein 2,2% Kurtlanma 2,2% Geri Dönüşüm 1,1% Sağlık 1,1% Sahte Ürün 1,1%
ÜRÜN İÇERİKLERİ BİLGİ KIRILIMI SEKTÖR BAZINDA % * arasında alınan değerlere göre hazırlanmıştır.
ASPARAGAS DETAY * arasında alınan değerlere göre hazırlanmıştır.
ŞİKAYET İÇERİĞİ ÇAĞRI KIRILIMI
ÜRÜN İÇERİĞİ ŞİKAYET ÇAĞRI KIRILIMI * arasında alınan değerlere göre hazırlanmıştır.
DEĞERLENDİRME Gıda Güvenliği Derneği Tüketici Danışma Hattına gelen tüketici kontaklarının (telefon+e.posta) %80‘i Bilgi %8’i Diğer Çağrı % 7’si Şikayet olmuştur. Asparagas içerikli yöneltilen soruların % 69’u si üye firmalara ait sorulardır. Bilgi amaçlı gelen çağrılar arasında % 22,8 ile genel konu başlığı adı altında “Gıda katkı maddeleri “ en çok sorulan soru olmuştur. Bilgi amaçlı çağrıların sektörel kırılımı bazlı kırılımını %13,4 ü Gazlı İçecekler %10,6 sı Süt %6,2 si Meşrubat oluşturmuştur. Gıda Güvenliği Derneği Tüketici Danışma Hattına gelen tüketici kontaklarının (telefon+e.posta) %80‘i Bilgi %8’i Diğer Çağrı % 7’si Şikayet olmuştur. Asparagas içerikli yöneltilen soruların % 69’u si üye firmalara ait sorulardır. Bilgi amaçlı gelen çağrılar arasında % 22,8 ile genel konu başlığı adı altında “Gıda katkı maddeleri “ en çok sorulan soru olmuştur. Bilgi amaçlı çağrıların sektörel kırılımı bazlı kırılımını %13,4 ü Gazlı İçecekler %10,6 sı Süt %6,2 si Meşrubat oluşturmuştur.
DEĞERLENDİRME Tüketiciler bilgi edinmek amaçlı yönelttikleri sorularda %15 oranında firma ismi belirtmiştir. Firma ismi belirtilen çağrıların %70 si üye firmalardır. Şikayetlerden ise en fazla ürün içerikleri şikayeti gelmiştir. Bu kategori altındaki kırılımda bozuk ürün ve yabancı madde en fazla gelen şikayet olmuştur. Şikayetlerde belirtilen firma isimlerinin %45’i üye firmalardır. En fazla şikayet %30 oranında peynir, %20 oranında et ile ilgili konulardan gelmiştir. Tüketiciler bilgi edinmek amaçlı yönelttikleri sorularda %15 oranında firma ismi belirtmiştir. Firma ismi belirtilen çağrıların %70 si üye firmalardır. Şikayetlerden ise en fazla ürün içerikleri şikayeti gelmiştir. Bu kategori altındaki kırılımda bozuk ürün ve yabancı madde en fazla gelen şikayet olmuştur. Şikayetlerde belirtilen firma isimlerinin %45’i üye firmalardır. En fazla şikayet %30 oranında peynir, %20 oranında et ile ilgili konulardan gelmiştir.
DEĞERLENDİRME GGD hakkında yapılan şikayet konuları ; Tüketicilerin %50 oranında Asparagaslara inandığı bilgisinin doğru olmadığı Web sitemizde yer alan Kafeinin zararsızlığı ile ilgili yazılar Üye Profili (Üretici ve Denetçilerin bir arada olması) olmuştur. Sağlık ile ilgili yapılan şikayetler zehirlenme nedeniyle yapılmıştır. TV’de Reklam konusunda yapılan şikayet ise kolalı içeceklerin tavsiye edilmesi ile ilgili olmuştur.