AŞAĞIDAKİ CÜMLELERDEKİ ANLATIM BOZUKLUKLARINI BULUNUZ…

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
Ahmet YAVAŞ Türkçe Öğretmenliği TÖP
Advertisements

Tarafından yayınlanmaktadır
1 ? Aşağıdaki atasözlerinden hangisinde karşıt
ANLATIM BOZUKLUKLARI.
ANLATIM BOZUKLUKLARI.
tarafından yayınlanmaktadır.
ANLATIM BOZUKLUKLARI Ali Burak YOLAŞAN.
BAĞLAÇLAR.
ADILLAR(ZAMİRLER) Bunu siz mi aldınız? Burası çok sıcak.
ADLARIN YERİNE KULLANILAN KELİMELER “ADIL”
ÖZEL MÜZEYYEN ÇELEBİOĞLU İLKÖĞRETİM OKULU.
Meksika'da Inka tapınaklarına ç ıkmak isteyen Avrupalı bir grup arkeolog, birka ç yerli rehberle yola koyuluyor. Dağın tepesindeki tapınaklara giden uzun.
1/10 Zamir A B C D Aşağıdaki cümlelerin hangisinde zamir olan kelime, nesne görevindedir? Bahçede hepimiz oturuyorduk. Sınıfta kimseyi bulamadı. Hayatı.
SON PİŞMANLIK FAYDA ETMEZ.
MURATHAN MUNGAN’ DAN.
ERCİYES ÜNİVERSİTESİ TÜRKÇE ÖĞRETMENLİĞİ 2 AYŞE DARICI
ADI:TUĞBA NUR SOYADI:KÖKTEN SINIF:6/B NUMARA:1101
ZAMİRLER.
SESTEŞ KELİMELER EŞ SESLİ KELİMELER.
11-14 yaş arasına yöneliktir. AYŞE GÜL 2010
GAYRET EDEN BAŞARIR ,BAŞARAN KAZANIR
 Şiiri yorumlamak için önce şiir dikkatle okunmalıdır.Bunun yanında şiirin en doğru ve en gerçek yorumu söz konusu değildir.Çünkü bir şiirin gerçekte.
CAHİT KÜLEBİ Hayatı Sanatı Eserleri Seçme Şiirleri.
Beni hiç sevmedi ki yüzüme gülsün.
ANLATIM BOZUKLUKLARI.
ZAMİRLER (ADILLAR). ZAMİRLER (ADILLAR) Bu konuda seni uyarmıştım. Şunları bahçeye bırakır mısın? Aşağıdaki cümlelerdeki zamirleri bularak türlerini.
1)Aşağıdakilerden hangisinde bir ad, ayrılma durumundadır? A)Uğurcan eve girdi. B)Onur ekmeğini de getirdi. C)Bana doğruları kim öğretecek. D)Elif kitabı.
türkçe performans ödevi
Kİ BAĞLACININ YAZIMI Ki bağlacı anlam bakımından iki cümleyi birbirine bağlar. Ki sözcüğü iki cümleyi birbirine bağlıyorsa ayrı yazılır. Not: Cümleden.
DEĞERLENDİRME SORULARI
Erciyes Üniversitesi Eğitim Fakültesi
YAZIM KURALLARI.
Seni seviyorum, Çünkü, Her sabah kalktigimda
HOŞGELDİNİZ ÇOCUKLAR
ZARF (BELİRTEÇ).
HAZIRLAYAN: KISMET YAŞAR 8-A ÖĞRETMEN : SELMA ERASLAN
FİİLLER.
ZAMİR (ADIL).
‘’de’’nin Yazımı.
1. Aşağıdaki altı çizili sözcüklerden hangisi soyut değildir
SES BİLGİSİ.
Kuşumu Kim Kışkışladı? egitim bizim işimiz
ZAMİRLER.
Soru 1. İnsan bir kışını burada geçirse ( ) yalnız müzik dinlese ( ) yalnız bu yankılı havayı koklasa ( ) Yukarıdaki cümlede parantezle gösterilen yerlere.
Zamirler Esranur ÇİNKO 6-B 314.
Örnek: Sizlere konu hakkında bilgi vereceğim.
ADILLAR (ZAMİRLER) BURAK SÖKÜCÜ
DİLBİLGİSİ BAKIMINDAN ANLATIM BOZUKLUKLARI-2
Cümle Bilgisi.
CÜMLE TÜRLERİ.
Sözcük ( Kelime ) Tek başına anlamı olan ve cümle kurmaya yarayan sözlere , sözcük ( kelime ) denir.
Akvaryumdaki balıklara sabah 6, öğlen 5, akşam ise 3 yem attım. Balıklara toplam kaç tane yem attım?
Ahmet Eren Köksal ZamirlerZamirler. ZAM İ R NE DEMEK İsimlerin yerine kullanılan sözcüklerdir.Bütün zamirler sıfatlardan farklı olarak isim çekim eki.
ADLARIN YERİNE KULLANILAN SÖZCÜKLER ADILLAR (ZAMİRLER)
 Sözün, cümlede genel anlatıma aykırı olması. Bu hastalığa yakalananların küçük bir kısmının ölüm şansı vardı.  Yakın anlamlı ya da öyle görünen kelimelerin.
EŞ SESLİ SÖZCÜKLER.
BETİMLEME (TASVİR.
4 /B SINIFI TÜRKÇE NOKTALAMA İŞARETLERİ MERHABA 
CÜMLENİN ÖGELERİ.
‘’-Kİ’’ EKİ VE ‘’Kİ’’ SÖZCÜĞÜNÜN (BAĞLACININ) YAZIMI
SELÇUK TÜREYEN 19 MAYIS ANADOLU LİSESİ UZMAN TÜRK DİLİ VE EDEBİYATI ÖĞRETMENİ.
SIFATLAR.
ZAMİRLER HAZIRLAYAN UMUT ÖZBEY TÜRKÇE ÖĞRETMENİ. 1- Aşağıdaki cümlelerin hangisinde zamir kullanılmamıştır? A) Onları geçen gün gördüm. B) Bu soruyu kim.
Tümce (Cümle) Bilgisi Bir duyguyu, bir düşünceyi, bir haberi, bir isteği tam olarak anlatan sözcük veya sözcük dizisine tümce (cümle) denir. Soru: “Okuma.
ZAMİR (ADIL).
 Adların yerini çeşitli yönlerden tutan sözcüklerdir. İzmir’de doğdum; ama yıllardır oraya gitmedim. Bu cümlede, “İzmir” adını tekrar etmemek için, bu.
O, şiirinin yanı sıra, eleştirici denemeleriyle de Türk şiirine biçim açısından değerli tohumlar eken yenilikçi bir yazın adamı. Şiirinin dünya şiiriyle.
AD(İSİM) ÇEŞİTLERİ.
Metinleri Okuyalım.
TÜRK DİLİ VE EDEBİYATI II DERS XII
Sunum transkripti:

AŞAĞIDAKİ CÜMLELERDEKİ ANLATIM BOZUKLUKLARINI BULUNUZ… 10. SINIF DİL VE ANLATIM AŞAĞIDAKİ CÜMLELERDEKİ ANLATIM BOZUKLUKLARINI BULUNUZ… Erdeniz SAYDAM Giresun Keşap Anadolu Öğretmen Lisesi Türk Edebiyatı / Dil ve Anlatım www.odevdunyasi.com

*BİZİM SINIFTA EN ÇOK BEĞENİ TOPLAYAN ŞİİRİ AÇIKLIYORUM. *BİZİM MEMLEKETİN İNSANLARI KESİNLİKLE BU DERENİN SUYUNDAN İÇMİŞ OLMALILAR. *BU UFAKLIK BİR TÜRLÜ SUSMAK BİLMİYORDU, SANKİ DİLİNİ YUTMUŞTU.

*HASTA YAKINLARINA HER ZAMAN İLGİ GÖSTERİYOR, ONLARIN SORUNLARINI DİKKATE ALIYORDU. *YENİ OTOBÜSE BİNMİŞTİM Kİ SEN AKLIMA GELDİN. *ONUN SINIFI GEÇME RİSKİ BENİMKİNE ORANLA DAHA YÜKSEK.

*YENİ ALINAN BALIKLARI ÇOK SEVİYORUM; AMA ONLARIN YEMİNİ BEN VERİYORUM. *BİZİM YANLIŞ TUTUMUMUZ BİRÇOK HAYATTA OLUMSUZLUĞU DA BERABERİNDE GETİRDİ. *HEPİMİZ HAYATI DOLU DOLU YAŞAMAYI İSTİYOR; AMA BECEREMİYORUZ.

*EVİNDEKİ EŞYALARA ÇOK DEĞER VERİYOR VE TEMİZ TUTUYOR. *SANATÇI TOPLUMUN YAŞANTISINA DİKKATLE BAKMALI, ESERİNDE YANSITMALIDIR. *BİR AN, ÖĞRENCİLİK YILLARI GÖZÜNÜN ÖNÜNDEN GEÇTİ VE BÜYÜK BİR ÖZLEM DUYDU.

*OKULUMUZ ÖĞRENCİLERİNİN HEMEN HEPSİ MÜDÜRÜ SEVER VE ÇOK İYİ GEÇİNİRDİ. *SİZİN BU İLGİSİZLİĞİNİZDEN HEM BEN ZARAR GÖRDÜM HEM ARKADAŞ ÇEVREM. *BU İŞYERİNDE ON SEKİZ YAŞINI VE KIRK YAŞINDAN GÜN ALMAMIŞ OLANLAR ÇALIŞABİLİR.

*BU İŞLERİ ÇABUCAK BİTİRMEYİ VE SİZİNLE YÜRÜYÜŞÜ ÇOK İSTİYORDU. *ÜNİVERSİTEDE OKUDUĞUMUZ YILLARDA BEN ONU, O DA BAŞKASINI SEVİYORDU. *SICAK İLİŞKİLER BİZİM HAYATIMIZDA YER ALMADIĞI İÇİN BİZ, İNSANLARA İYİ DAVRANMIYOR VE ÖNEMSEMİYORUZ.

*YETKİLİLERİN BU OLAY KARŞISINDA, YAPACAĞI HİÇBİR ŞEY KALMAMIŞTI VE OLAYIN SONUCUNA ÇOK ÜZÜLMÜŞTÜ. Eleştirilerinde kendi kişisel yorumlarına yer veren eleştirmenler, sanatçılar tarafından dikkate alınmaz.’ *Kardeşim dişlerini fırçalamadığı için, dişleri birer birer çürüyorlar.

Tozlu camlarında günlerin sessiz kanat çırpanlar “ Biz zaman kırıntıları Zaman sinekleri, Tozlu camlarında günlerin sessiz kanat çırpanlar Ve lüzumsuz görenler artık Bu aydınlıkta kendi gölgelerini” (A. Hamdi TANPINAR) *Bu şiirden, iki alışılmış, iki de alışılmamış bağdaştırma örneği bulunuz.

KÖŞE Saçlarını kimler için bölük bölük yapmışsın Saçlarını ruhumun evliyalarınca örülen Tarif edilmez güllerin yankısı gözlerin Gözlerin kaç kişinin gözlerinde gezinir Sen kaç köşeli yıldızsın Fabrika dumanlarında resmin Kirli ve temiz haritaları doldurmuşsun Hatırasız ve geleceksiz bir iç deniz gibi Aşka veda etmiş topraklarda durmuşsun …

*AŞAĞIDAKİLERDEN HANGİSİ ALIŞILMIŞ BAĞDAŞTIRMA ÖRNEĞİDİR?

A)

B)

c)

D)

E)

*Aşağıdakilerden hangisi genel bir konu değildir? A. Sinema B. İletişim C. Epik tiyatro D. Spor E. Edebiyat

E) Aşağıdaki kelimelerden anlamlı ve kurallı cümle oluşturunuz. 1) iki ahbap-başlamışlar- oturup- kalınca- düşünmeye- nasıl- kazanacaklarını- para- parasız. 2) sanmak- yanılgıdır- yaşamın- olduğunu- bir- açık- değişmez.

“Özlem ve sevinç” temalarının işlenebileceği üçer konu belirleyiniz.

10-SOSYAL SINIFINA KATKILARINDAN DOLAYI TEŞEKKÜRLER…