Öğrenme ilkeleri Prof Dr Süheyla Ünal.

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
Öğrenme & Davranışcı Yaklaşım
Advertisements

SOSYAL BİLİŞSEL KURAM ALBERT BANDURA (1925-)
Doç. Dr. Atilla Cavkaytar
ÖĞRENME Prof Dr Süheyla Ünal.
ÖĞRENMEYİ ÖĞRENME.
Bilişsel Öğrenme Kuramı
ÖĞRENME STİLLERİ.
Eğitim Öğretimde Planlama
PSİKOLOJİK DANIŞMA VE REHBERLİK HİZMET ÇEŞİTLERİ
Öğretim Teknolojileri ve Materyal Tasarımı 2
Güdülenme Dr. Şirin KARADENİZ.
MODELLERDEN ÖĞRENME Enver CANER
EDİMSEL (OPERANT) KOŞULLANMA
AFYON KOCATEPE ÜNİVERSİTESİ
Öğretim Teknolojileri ve Materyal Tasarımı Öğretimde Görsel-İşitsel Araçlar Görsel Materyallerin Katkıları Dr. Süleyman Sadi SEFEROĞLU Hacettepe Üniversitesi,
Yapılandırmacı yaklaşımın dayandığı ilkeler
Gagné’in Öğrenme Koşulları Modeli
3.Ünite Öğrenme,Bellek,Düşünme DÜŞÜNMENİN YAPITAŞLARI
BİLİŞSEL-DAVRANIŞÇI TERAPİLER ve UYGULAMALARDA DİKKAT EDİLECEK KONULAR
1 eğitimde yeni yaklaşımlar İbrahim KALYONCU Zehra Kitapçıoğlu İlköğretim Okulu Ocak 2007 Tonya Halk Eğitim Merkezi “ y e n i d e r s p r o g r a.
Öğretim İlke ve Yöntemleri Yrd. Doç. Dr. Cenk Akbıyık
ÖĞRENME KURAMLARI DAVRANIŞÇI ÖĞRENME BİLİŞSEL ÖĞRENME.
Gözleyerek Öğrenme Kuramı
0-6 YAŞ GELİŞİM DÖNEMİ ÖZELLİKLERİ
ÖĞRENME VE ÖĞRETMENİN KURAMSAL TEMELLERİ
GELİŞİM VE ÖĞRENME ÖĞRENME TEORİLERİ VE KLASİK ŞARTLANMA
ÖĞRETİM TEKNOLOJİLERİ VE MATERYAL GELİŞTİRME
Özlem Karaırmak & Ümit Sahranç
Öğretim İlke ve Yöntemleri Yrd. Doç. Dr. Cenk Akbıyık
Öğr. Gör. Dr. Şirin KARADENİZ
Öğretim İlke ve Yöntemleri
Öğretim Teknolojileri ve Materyal Tasarımı
Bölüm 5 Kaygı Bozuklukları I: Özgül Fobi, Ayrılma Kaygısı Bozukluğu ve Sosyal Kaygı Bozukluğu
Ψ ÖĞRENME.
Ψ ÖĞRENME.
ÖĞRENME KURAMLARI Bilindiği gibi öğrenme , yaşam boyu devam eden ve davranışta kalıcı değişiklikler oluşturan bir süreçtir. Sağlıkla ilgili eğitim etkinlikleri.
Eğitim Psikolojisi Yrd. Doç. Dr. Cenk Akbıyık
ANLAMA TEKNİKLERİ: OKUMA EĞİTİMİ
Sosyal Öğrenme Kuramı (Bandura)
ÖĞRENME VE ÖĞRENME KURAMLARI
Bir kavramın uygulama düzeyinde kazandırılması ile ilgili kuralın “eğitim” kavramına uygulanması İçerik Türü: Kavram İçerik Türü: Kavram Davranış Düzeyi:
Özel Gereksinimli Öğrenciler ve Fen Öğretimi
TANIMLAR PSİKOLOJİ: İnsan ve hayvan
YANSITICI DÜŞÜNME Dewey yansıtıcı düşünmeyi herhangi bir düşünce ya da bilgiyi ve onun amaçladığı sonuçlara ulaşmayı destekleyen bir bilgi yapısını etkin,
Bilgi üretme, aktarma ve anlamlandırma süreci İki yönlü bilgi akışı
Oyun ve Din Öğretimi Dr. H. Kader ZENGİN.
MOTİVASYON.
Erken çocukluk dönemi fen ve matematik eğitimi için ortam hazırlama
Erken çocukluk döneminde fen ve matematiğin önemi
BİLGİSAYAR DESTEKLİ ÖĞRETİM
Deney Bilimsel bir gerçeği kanıtlamak için yapılan deneyler, bilimsel olayların çocuklar tarafından somut bir şekilde yapılmasını sağlamakta ve çocukların.
Eğitimde Teknoloji Kullanımı
Sınav Kaygısı.
Bir Öneri… 5E Modeli 1. Girme 2. Keşfetme 3. Açıklama 4. Derinleştirme
VERİMLİ DERS ÇALIŞMA TEKNİKLERİ. ETKİLİ OKUMA BECERİLERİ  Okurken anlamayı kontrol etmek Metin hakkında soru sormak ve cevaplamak Yüksek sesle okumak.
PSİKOTERAPİLER Prof Dr Süheyla Ünal.
Sporda Performans Prof Dr Süheyla Ünal.
Eğitim; bireyin içinde yaşadığı toplumda yeteneğini, tutumlarını ve olumlu değerdeki diğer davranış biçimlerini geliştirdiği süreçler toplamıdır. Bireyin.
Güdülenme ve Bireysel Farklılıklar
ÖĞRENME ÖĞRENME VE NİTELİĞİ ÖĞRENME ÇEŞİTLERİ
GELİŞİM VE ÖĞRENME ÖĞRENME TEORİLERİ VE KLASİK ŞARTLANMA
Öğrenme Psikoljisi Kuramları: Bilgi İşlemleme Yaklaşımı II
Tüketici Davranışı Modelleri-4 Howard-Sheth Modeli
Prof. Dr. Aysel KÖKSAL AKYOL
ÖĞRENME.
Sağlık Bilimleri Fakültesi
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
MAN 353 Tüketici Davranışının Temelleri
ÖĞRENME VE TÜRLERİ Öğrenme; tekrar ve yaşantı sonucu davranışlarda meydana gelen oldukça kalıcı bir değişmedir. Mesela; sobadan eli yanan bir çocuğun.
Çağdaş Gelişmeler Işığında Ana Dili Öğretimi
Sunum transkripti:

Öğrenme ilkeleri Prof Dr Süheyla Ünal

Öğrenme stratejileri Bilişsel stratejiler Bilişötesi stratejiler amaç oluşturma, planlama, denetleme… beceriyle kullanma, işlemleme, bilgiyi uygulama

Öğrenmenin temel bileşenleri İstek, merak ve güdülenme Hazırlık Dikkat Çok sayıda duyu organını kullanma Kavrama Organize etme Tekrarlama Uygulama

Yönelim, merak Merak olmaksızın yönelme gerçekleşmez Dikkat o alana odaklanamaz Dikkat o alanda tutulamaz Öğrenme için gerekli çaba gösterilemez

Hazırlık Öğrenmek istediğiniz konu ile ilgili bildiklerinizi gözden geçirmek Başka hangi konularla ilişkili olduğunu araştırmak Konuyla ilgili ön düşünceler geliştirmek

Uyaran Yeni Sıra dışı Farklı Kişisel önemi, anlamı olan

Dikkat Dikkati konu üzerine yönlendirmek Öğrenme materyalini okumak, dinlemek, izlemek Anlamadığınız yeri belirleyip, ek kaynaklardan yararlanmak (sözlük, kişiler, diğer kaynaklar vs) Anlamadığınız cümlenin öncesini ve sonrasını tekrar okuyup, aradaki ilişkiyi kavramaya çalışmak

Organize etmek Temel kavramları, temel mekanizmayı kavramaya çalışmak Konuyu bölümlere ayırmak Konuyla ilgili sorular sormak

Zihinde şekillendirmek

Özetlemek Konu hakkında ne öğrendiğini gözden geçirmek Kendi anlatımınızla özetlemek, şematize etmek

Bellek

Bilinenlerle bağdaştırmak Zihinsel resimler oluşturmak Soru sormak Bazen Çoğu zaman Her zaman Öngörüde bulunmak Bilinenlerle bağdaştırmak Zihinsel resimler oluşturmak Soru sormak Özetlemek Sabitleyici mekanizmalar kullanmak

Okuduktan sonra Okuduğunuz konu üzerinde düşünün Bu konuda başka hangi bilgilere ihtiyaç duyduğunuzu düşünün Benzeri başka konularla karşılaştırın, bağlantı kurun, bir bağlama yerleştirin, anlamlı kılın Tersinden düşünün Öğrendiklerinizi uygulayın

Öğrenmenin destekleyicileri Merak duygusu ve öğrenme yeteneği Öğrenme sırasında uyarılmış olma Tekrar Öğrenme sırasında karbonhidrat tüketme Öğrendikten sonra uyuma

Öğrenmenin engelleyicileri İsteksizlik Yorgunluk Dikkat azlığı Aşırı kaygı, stres ve korku Düzensiz yaşam stili Madde kullanımı

Öğrenme kuramları

Bandura’nın sosyal bilişsel kuramı Öğrenme, gözlemleme ve duyusal deneyimler aracılığı ile gerçekleşir İnsanlar çevrelerindeki kişilerin davranışlarını gözleyerek bazı sonuçlar çıkararırlar, kendileri için yararlı olan davranışı yaparlar

Kendini düzenleyerek öğrenme Amaç oluşturma Planlama Güdülenme Dikkat kontrolü Öğrenme stratejilerinin uygulanması Kendini- düzenleme Kendini değerlendirme Self-Evaluation and Monitoring Putting a Plan into Action and Monitoring It Goal Setting and Strategic Planning Monitoring Outcomes and Refining Strategies

Davranışcı kuram Öğrenme, uyarıcı ile davranış arasında bağ kurma işidir Organizma çevreden gelen uyarıcılara tepki göstererek öğrenir Davranış değişmesine neden olan üç temel öğrenme süreci vardır; klasik koşullanma edimsel koşullanma gözlem yoluyla öğrenme

Klasik koşullanma (İşaret öğrenme) doğal bir uyarıcı-tepki bağı koşullu uyarıcının koşulsuz uyarıcıdan hemen önce verilerek iki uyarıcının birleştirilmesi koşullu uyarıcı ile koşulsuz uyarıcı bağının tekrarlanması tutumlar, ilgiler ve duyguların öğrenilmesi

Edimsel koşullanma Organizmayı, ödüle götüren veya cezadan kurtaran bir tepkinin öğrenilmesi Davranışın arkasından olumlu uyarıcı verilerek yapılan koşullama

Bilişsel kuram Bireyin yeni gelen bir bilgiyi öğrenebilmesi için; öğrenme işine etkin olarak katılması, kendisine sunulan uyarıcıları seçmesi, bunları kendisi için anlamlı hale getirmesi en uygun tepkiyi üretmesi gerekir

Bilişsel kuram Bilgi semboller olarak kodlanır Öğrenme, sembollerin anlamlı ve hatırlanabilir şekilde bağlantılandırılması sürecidir Strateji geliştirme ve bilgiyi transfer etme önem taşır