Hasta-hekim/hastane ilişkisi Hipokrat Günümüze Yüz yüzeİleri teknoloji KutsalSofistike BüyüselModern hastaneler
Hekim/HastaneHasta Otoriter Güçsüz Eşitsiz ve riskli ilişki Hasta-hekim/hastane ilişkisi Hastanın korunması ve desteklenmesi açısından HASTA HAKLARI
Hasta psikolojisi
İnsan biyo-psiko sosyal bir bütündür. Tüm boyutlar arasında dengenin olması için çalışır. (Homeostazis)
Hastalık karşısında duygulanım Yetersizlik duygusu Yetersizlik duygusu Değersizlik-işe yaramama duygusu Değersizlik-işe yaramama duygusu Gelecek kaygıları (Hiçbir şey eskisi gibi olmayacak!) Gelecek kaygıları (Hiçbir şey eskisi gibi olmayacak!) Belirsizliğin verdiği tedirginlik Belirsizliğin verdiği tedirginlik
Hastalık Karşında Duygulanım Sosyal izolasyon Sosyal izolasyon Öfke Öfke Regresyon ( Çocukça davranışlar) Regresyon ( Çocukça davranışlar) Cinsel çekiciliğini kaybetmiş olma düşüncesi Cinsel çekiciliğini kaybetmiş olma düşüncesi Anksiyete Anksiyete
Hastalık karşısında duygulanım Korku Korku Kısıtlanmışlık hissi Kısıtlanmışlık hissi Hayatın anlamsız olduğu düşüncesi ( Depresyon!) Hayatın anlamsız olduğu düşüncesi ( Depresyon!) Cezalandırılma duygusu ( Neden ben?) Cezalandırılma duygusu ( Neden ben?)
Hastalığa tepkiler İnkar İnkar Umursamama, hastalığın ciddiyetiyle yüzleşmeme (Bana bir şey olmaz!) Umursamama, hastalığın ciddiyetiyle yüzleşmeme (Bana bir şey olmaz!) Kadercilik Kadercilik Mücadele etme Mücadele etme Depresyon Depresyon Tedaviyi reddetme Tedaviyi reddetme Kabullenme-Savaşma Kabullenme-Savaşma
Hasta yararına iletişimi geliştiren, yaygın olarak kullanılan 9 iletişim tekniği Araştırma Araştırma Açıklaştırma Açıklaştırma Yansıtma Yansıtma Odaklaşma (yoğunlaşma) Odaklaşma (yoğunlaşma) Bilgi verme Bilgi verme Onaylama Onaylama Değerlendirme Değerlendirme Özetleme Özetleme Sessizliği kullanma Sessizliği kullanma
Hasta yararına iletişim kurmayı engelleyenler İş yoğunluğu İş yoğunluğu İletişim konusunda yeterince bilgilenmemiş olması İletişim konusunda yeterince bilgilenmemiş olması Düzeni koruma gereksinimi Düzeni koruma gereksinimi Sistemin işleyişindeki sorunlar Sistemin işleyişindeki sorunlar
Hasta yararına iletişim kurmayı engelleyenler İletişimin ( her zaman gözlenemeyen ) yararlarına inanmamak İletişimin ( her zaman gözlenemeyen ) yararlarına inanmamak Kullanılan iletişim teknikleri, problem çözme becerilerinde yetersizlik Kullanılan iletişim teknikleri, problem çözme becerilerinde yetersizlik İfadelendirme şekli İfadelendirme şekli Yaşanan duygular Yaşanan duygular İletişime zarar veren davranışlar İletişime zarar veren davranışlar
İletişime zarar veren davranışlar Güçlü, üstün olma çabası, baskılama-onun yerine karar verme Güçlü, üstün olma çabası, baskılama-onun yerine karar verme Karşıdaki kişiyi kendine bağımlı hale getirme Karşıdaki kişiyi kendine bağımlı hale getirme Kendine uymayan görüşü kınama-yargılama Kendine uymayan görüşü kınama-yargılama Kişinin davranışına değil kimliğine göre eleştiri yapma Kişinin davranışına değil kimliğine göre eleştiri yapma Hastaya acıma-çaresizlik yaşama Hastaya acıma-çaresizlik yaşama
İletişimin Kalitesini nasıl arttırırız? Sözsüz iletişim Beden dili
Çevrede olumlu izlenim yaratacak beden dili özellikleri Göz ilişkisi Göz ilişkisi Yüz ifadesi: Yüz ifadesi: Baş hareketleri Baş hareketleri Jestler Jestler Beden duruşu Beden duruşu Yakınlık Yakınlık Yöneliş Yöneliş Bedensel temas Bedensel temas Dış görünüş Dış görünüş Konuşmanın sözel özellikleri Konuşmanın sözel özellikleri
DOKTOR HAKLARI OFİSİ YOK MU? ZATEN O HASTA NORMAL DEĞİL!
Teşekkürler... H A K L I S I N I Z !