Ahlâkın İletişimi & İletişimin Ahlâkı-

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
Hadis Usûlü 12. Ders (14. hafta)
Advertisements

"Size iki şey bırakıyorum
Nilüfer Değerler Eğitimi Projesi (Nildep)
AHLAKİ TUTUM VE DAVRANIŞLAR
 Bilinç  Hizmet  Marka  Kalite  İ lke  Do ğ ru bilgi  Do ğ ru yöntem  Do ğ ru uygulama.
SEMİNERİMİZE HOŞ GELDİNİZ
Çocuk ve Ergenlere DİN ÖĞRETİMİ
Etkili İletişim.
PAMUKOVA MEKECE KÖYÜ KAYADİBİ CAMİİ İMAM HATİBİ
بسم الله الرحمن الرحيم Yaz Kur’an Kursları Yol Haritası.
Etkili İletişim.
SAYIN SABRİ TANDOĞAN’IN GÖNÜL SOHBETLERİNDEN…
Et ve Balık Kurumu Camii Imam Hatibi
Etkili İletişim. Muhatabımız 1) Gündemle demlenmeyenler 2) Lafızperest olmayanlar 3) Kişi bekçisi değil fikir işçisi olanlar “söz meclisten içeri”
عَنِ عُمَرَ بْنِ الْخَطَّابِ  قَالَ أَخَذَ رَسُولُ اللَّهِ  بِمَنْكِبِي فَقَالَ كُنْ فِي الدُّنْيَا كَأَنَّكَ غَرِيبٌ أَوْ عَابِرُ سَبِيلٍ وَكَانَ ابْنُ
Din Kardeşliği ve Önemi
Merfû hadise örnek: Muvatta, Vukutu’s-salât, 5.
Hadis Usûlü 11. Ders (13. hafta)
ASIM YAZAR GÜNAHLARDAN ARINMA MEVSİMİ ÜÇ AYLAR… 30/04/2014
4. SINIF 1. ÜNİTE 1.5. SELAMLAŞMA
KURAN VE YORUMU 10. SINIF 4. ÜNİTE pedagojiformasyon.com.
Temel Eğitici Nitelikleri
حَدَّثَنِي عَبْدُ العَزِيزِ بْنُ عَبْدِ اللَّهِ، (*) Senedin başı (R6)
Hadis Usûlü 3. Ders (3. hafta)
İletişim Duası بسم الله الرحمن الرحيم اذْهَبْ إِلَى فِرْعَوْنَ إِنَّهُ طَغَى قَالَ رَبِّ اشْرَحْ لِي صَدْرِي وَيَسِّرْ لِي أَمْرِي وَاحْلُلْ عُقْدَةً
حَدَّثَنَا مُحَمَّدُ بْنُ يَحْيَى قَالَ:
Vaaz ve İ leti ş im. İletişim Duası بسم الله الرحمن الرحيم اذْهَبْ إِلَى فِرْعَوْنَ إِنَّهُ طَغَى قَالَ رَبِّ اشْرَحْ لِي صَدْرِي وَيَسِّرْ لِي أَمْرِي.
Din Kültürü Ve Ahlak Bilgisi Dersi 11. Sınıf 1. Ünite
DERS SEÇİMİ Ne Zaman Nasıl.
YAPI(PLAN).
Et ve Balık Kurumu Camii Imam Hatibi
حَدَّثَنَا مُحَمَّدُ بْنُ بَشَّارٍ، قَالَ (R7)
حَدَّثَنِي حَرْمَلَةُ بْنُ يَحْيَى التُّجِيبِيُّ، (R7)
REĞAİB KANDİLİ.
DUA: Allahım benim, ailemin, yakınlarımın ve sana inanan bütün müslüman kardeşlerimin ve ahiri aleme göçmüş bütün akrabalarımın ve onlar gibi bütün.
Hadis Usûlü 2. Ders (2. hafta)
GRUBUMUZUN WEB SAYFASI YAYINA GİRMİŞTİR: Bu sunuşu Çözüm Paylaşım Grubuna Üye olduğunuz için aldınız. Benzer sunuşları düzenli.
عَنْ عُمَرَ بْنِ الْخَطَّابِ قَالَ حَاسِبُوا أَنْفُسَكُمْ قَبْلَ أَنْ تُحَاسَبُوا وَتَزَيَّنُوا لِلْعَرْضِ الْأَكْبَرِ وَإِنَّمَا يَخِفُّ الْحِسَابُ يَوْمَ
DEĞERLER EĞİTİMİ HAKSIZ KAZANÇ
İnönü Mesleki ve Teknik Anadolu lisesi
GÜZEL SÖZ VE DAVRANIŞLAR İLE İLGİLİ HADİS VE AYETLER
Sorumluluk Bilinci.
4. İYİLİĞİ EMREDİP KÖTÜLÜĞE ENGEL OLMALIYIZ
GÜNGÖREN ANADOLU LİSESİ DEĞERLER EĞİTİMİ PROGRAMI
بسم الله الرحمن الرحيم Etkili İletişim.
NEVEVÎ. الحديث الأول عن أمير المؤمنين أبي حفص عمر بن الخطاب رضي الله تعالى عنه قال : سمعت رسول الله صلى الله تعالى عليه وعلى آله وسلم يقول : « إنَّما.
Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi Dersi Hazırlayan: İsmail TÜRKMENOĞLU
4. Kendimize Karşı Sorumluluklarımız :
1 1.ÜNİTE KUR’AN’A GÖRE HZ. MUHAMMED’(sav)İN KONUMU SAYFA:
Peygamberimiz ara sıra etrafında bu- lunanlara bir konuyu öğretmek için soru sorardı. Nitekim Muaz bin Cebe- l’i, Yemen’e, vali olarak gönderirken bu yöntemi.
BİLGİ YARIŞMASI A Grubu B Grubu C Grubu D Grubu.
DERSİN ADI:Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi
3.1. Güzel Söz Söyleyelim 3.2. Güzel Davranışlarda Bulunalım
EĞİTİMLE İLGİLİ HADİSLER
AKLIN KORUNMASI.
VAAZDA MENKIBE VE ŞİİRLERDEN YARARLANMA ESASLARI
REGAİP KANDİLİ HAZIRLAYAN:
Bugün neler öğreneceğiz?
İslam Medeniyetinde VAKIF VE SOSYAL DAYANIŞMA
Din Kardeşliği ve Önemi
MELEK-CİN-ŞEYTAN/RAMAZAN-ORUÇ DENEME SINAVI SORULARI
Güzel Söz Söyleyelim Hikmet SIRMA.
EĞİTİM ÖĞRETİM YILI 2. DÖNEM DİN KÜLTÜRÜ VE AHLAK BİLGİSİ PERFORMANS GÖREVİ KONU: GIYBET VE İFTİRA HAZIRLAYANLAR : BEYZA NUR AKKIR İREM NUR ARSLAN.
Peygamberimiz Ve Güzellik Zeynep Nur Balki 11/F 5172.
İMÂNLA İLGİLİ HADİS-İ ŞERİFLER عن عبدالله بن عمرو رَضِيَ اللّهُ عَنْهما عن النبي صلى الله عليه وسلم قال : الْمُسْلِمُ مَنْ سَلِمَ الْمُسْلِمُونَ مِنْ
Din ve devlet ilişkileri bağlamına kavramsal netlik açısından bakış
9. Sınıf 4. Ünite Öğrenme Alanı: Vahiy ve Akıl
Programdan Sorular.
İSLAMDA KUL HAKKI İHLALİ
بسم الله الرحمن الرحيم Etkili İletişim.
Sunum transkripti:

Ahlâkın İletişimi & İletişimin Ahlâkı- İletişim Becerisi Ahlâkın İletişimi & İletişimin Ahlâkı-

İletişim Duası بسم الله الرحمن الرحيم اذْهَبْ إِلَى فِرْعَوْنَ إِنَّهُ طَغَى قَالَ رَبِّ اشْرَحْ لِي صَدْرِي وَيَسِّرْ لِي أَمْرِي وَاحْلُلْ عُقْدَةً مِنْ لِسَانِي يَفْقَهُوا قَوْلِي وَاجْعَلْ لِي وَزِيرًا مِنْ أَهْلِي (Tâhâ, 24-29)

İletme değil iletişim becerisi kazanmak Temel Hedeflerimiz İletme değil iletişim becerisi kazanmak İletişimin temel ahlâkî yapısını görmek İletişime dair teoriyi pratik içinde eritmek

İlkelerimiz İncitmemek & İncinmemek

رَحِمَ اللَّهُ مَنْ أَهْدَى إِلَىَّ عُيُوبِى İletişimden Önce Kendini tanı [Güçlü & Zayıf Yönler] رَحِمَ اللَّهُ مَنْ أَهْدَى إِلَىَّ عُيُوبِى (Dârimi, Sünen – Hz. Ömer-) “kişi,aslında,kendini ya hiç öğrenemiyor ya da herkesten az öğreniyor. öğrendiğini de Herkesten az kullanıyor” [C. Koytak, Yeni Başlayanlar İçin Metafizik, s. 51]

Muhatabı Tanı دعوا لي أصحابي لا تسبوا أصحابي Sabit veriler & özel veriler عَنْ أَبِى ذَرٍّ قَالَ قُلْتُ يَا رَسُولَ اللَّهِ أَلاَ تَسْتَعْمِلُنِى قَالَ فَضَرَبَ بِيَدِهِ عَلَى مَنْكِبِى ثُمَّ قَالَ « يَا أَبَا ذَرٍّ إِنَّكَ ضَعِيفٌ وَإِنَّهَا أَمَانَةٌ وَإِنَّهَا يَوْمَ الْقِيَامَةِ خِزْىٌ وَنَدَامَةٌ إِلاَّ مَنْ أَخَذَهَا بِحَقِّهَا وَأَدَّى الَّذِى (Müslim) (وَإِنِّى أُحِبُّ لَكَ مَا أُحِبُّ لِنَفْسِى ) عَلَيْهِ فِيهَا ». Muhatabı kendin tanı دعوا لي أصحابي لا تسبوا أصحابي (Bezzar) Muâhât Uygulaması - Abdurrahman b. Avf ile Sa’d b. Rebi’ kardeşliği

“Bir adamı tanımak için düşüncelerini, acılarını, heyecanlarını bilmemiz lazım hiç değilse. Hayatın maddi olaylarıyla ancak kronoloji yapılabilir. Kronoloji de aptalların işidir” (Cemil Meriç)

Medine “o an” ve ilk mesajlar عَنْ عَبْدِ اللَّهِ بْنِ سَلاَمٍ قَالَ لَمَّا قَدِمَ النَّبِىُّ -صلى الله عليه وسلم- الْمَدِينَةَ انْجَفَلَ النَّاسُ عَلَيْهِ فَكُنْتُ فِيمَنِ انْجَفَلَ فَلَمَّا تَبَيَّنْتُ وَجْهَهُ عَرَفْتُ أَنَّ وَجْهَهُ لَيْسَ بِوَجْهِ كَذَّابٍ فَكَانَ أَوَّلُ شَىْءٍ سَمِعْتُهُ يَقُولُ « أَفْشُوا السَّلاَمَ وَأَطْعِمُوا الطَّعَامَ وَصِلُوا الأَرْحَامَ وَصَلُّوا وَالنَّاسُ نِيَامٌ تَدْخُلُوا الْجَنَّةَ بِسَلاَمٍ » [Ahmed b. Hanbel, Müsned]

1. İletişimin Önemi در فكر سخن زنده در گفت سخن مرده -yaratma ve konuşturma- عَلَّمَهُ الْبَيَانَ خَلَقَ الْإِنْسَانَ (Rahman, 3-4) (Din Nimeti – Dil Nimeti) (DİB nimeti) كمالك تحت كلامك ---- در فكر سخن زنده در گفت سخن مرده (Mevlâna, Divân-ı Kebir) “Âyinesi iştir kişinin lafa bakılır” (Ş. Kızıldağ)

Konuşmayı geliştirme çalışmaları Önyargıları izâle “ ….Allah vergisi” Etkin ve düzenli dinleme çalışmaları Düzenli olarak, nitelikli kalemlerden sesli okuma çalışması Ustalığın sırrı = Bilinçli pratik

“ Konuşturan bir muhâtab bulamayan tefekkür, özneyi, doğum sancılarından doğuma geçemeyen bir anne adayının çektiği onulmaz sıkıntılara benzer bir çilenin içine sokar.

[Ahmet Davutoğlu, Küresel Bunalım, s. VI] Öte yandan sürekli konuşarak kendine muhatab bulmaya ve muhataba göre kendini ayarlamaya çalışan bir özne, gittikçe nesneleşir ve derin bir tefekkürde olması gereken özgünlüğünü ve kendi olma halini kaybetmeye başlar. [Ahmet Davutoğlu, Küresel Bunalım, s. VI]

“ sana da başkalarına da yetecek kadar sus ki, susuşun nara olsun konuşman çare olsun” [C. Koytak, Yeni Başlayanlar İçin Metafizik, s. 95]

(İyi niyet – iyiye niyet) 2.İletişimin Rengi -niyet- (İyi niyet – iyiye niyet) صحة الفهم وحسن القصد من أعظم نعم الله التي أنعم بها على عبده بل ما أعطي عبد عطاء بعد الإسلام أفضل ولا أجل منهما بل هما ساقا الإسلام وقيامه عليهما (İbnü’l-Kayyım, İ’lamu’l-Muvakkıîn)

3.İletişimin Temeli -değer & saygı- لَمَّا نَظَرَ رَسُولُ اللهِ صَلَّى اللَّهُ عَلَيْهِ وَسَلَّمَ إِلَى الْكَعْبَةِ، قَالَ: " مَرْحَبًا بِكِ مِنْ بَيْتٍ مَا أَعْظَمَكِ وَأَعْظَمَ حُرْمَتَكِ، وَلَلْمُؤْمِنُ أَعْظَمُ حُرْمَةَ عِنْدَ اللهِ مِنْكِ (Beyhaki, Ş. İman) فَقَالَ يَا رَسُولَ اللَّهِ إِذاً وَاللَّهِ تَجِدَنِى كَاسِداً. فَقَالَ النَّبِىُّ -صلى الله عليه وسلم- « لَكِنْ عِنْدَ اللَّهِ لَسْتَ بِكَاسِدٍ ». أَوْ قَالَ « لَكِنْ عِنْدَ اللَّهِ أَنْتَ غَالٍ » (Müsned)

(Tirmizi, Şemâil, Mısır, 2008, 254 – 255) عَنْ عَمْرِو بْنِ الْعَاصِ قَالَ : كَانَ رَسُولُ اللَّهِ صَلَّى اللَّهُ عَلَيْهِ وَسَلَّمَ يُقْبِلُ بِوَجْهِهِ وَحَدِيثِهِ عَلَى أَشَرِّ الْقَوْمِ يَتَأَلَّفُهُمْ بِذَلِكَ فَكَانَ يُقْبِلُ بِوَجْهِهِ وَحَدِيثِهِ عَلَيَّ ، حَتَّى ظَنَنْتُ أَنِّي خَيْرُ الْقَوْمِ ، فَقُلْتُ : يَا رَسُولَ اللَّهِ ، أَنَا خَيْرٌ أَوْ أَبُو بَكْرٍ ؟ قَالَ : أَبُو بَكْرٍ فَقُلْتُ : يَا رَسُولَ اللَّهِ ، أَنَا خَيْرٌ أَوْ عُمَرُ ؟ فَقَالَ : عُمَرُ ، فَقُلْتُ : يَا رَسُولَ اللَّهِ ، أَنَا خَيْرٌ أَوْ عُثْمَانُ ؟ قَالَ : عُثْمَانُ ، فَلَمَّا سَأَلْتُ رَسُولَ اللَّهِ صَلَّى اللَّهُ عَلَيْهِ وَسَلَّمَ فَصَدَقَنِي فَلَوَدِدْتُ أَنِّي لَمْ أَكُنْ سَأَلْتُهُ. (Tirmizi, Şemâil, Mısır, 2008, 254 – 255)

Bazı Değer Göstergeleri Dinlemek Muhatabın değerine değer vermek وَلَا تَسُبُّوا الَّذِينَ يَدْعُونَ مِنْ دُونِ اللَّهِ فَيَسُبُّوا اللَّهَ عَدْوًا بِغَيْرِ عِلْمٍ كَذَلِكَ زَيَّنَّا لِكُلِّ أُمَّةٍ عَمَلَهُمْ Özgün hitap cümleleri Olumlu davranışı pekiştirmek Suçluya değil suça, günaha vurgu Genelleme yapmama (Kötüyü genelleme hastalığı) “Tenkiti tekfire; takdiri takbihe; teşviki tezkiye ve tehdide dönüştürmemek”

Bir derviş bir başka dervişe -” çömlekçi dükkanına girdin …….. Çömleği nasıl översin?” Diye zor bir soru sordu ……. “derim ki, çömlekçiye, dedi Çömleği yapan eller Çömlekten bin kat daha güzeller Çömleği tasarlayan zeka çömlekten bin kat daha ince O zekayı tasarlayan Usta’ysa, ooh, O zekadan kaç kat, sayılamaz, Daha ince, daha latif, Daha engin ve yüce [C. Koytak, Yeni Başlayanlar İçin Metafizik, s. 69]

4. İletişimin Dâvetiyesi -tebessüm- مَا رَأَيْتُ أَحَدًا أَكْثَرَ تَبَسُّمًا مِنْ رَسُولِ اللَّهِ -صلى الله عليه وسلم- (Tirmizi)

(Ahmed b. Hanbel – Nesâi – İbn mâce) 5. İletişimin Sıhhati Güzeli görme- Ezanla alay eden Ebu Mahzure فَأَخْبَرَنِى أَنَّ أَبَا مَحْذُورَةَ قَالَ خَرَجْتُ فِى نَفَرٍ فَكُنَّا بِبَعْضِ الطَّرِيقِ فَأَذَّنَ مُؤَذِّنُ رَسُولِ اللَّهِ -صلى الله عليه وسلم بِالصَّلاَةِ عِنْدَ رَسُولِ اللَّهِ -صلى الله عليه وسلم- فَسَمِعْنَا صَوْتَ الْمُؤَذِّنِ وَنَحْنُ عَنْهُ مُتَنَكِّبُونَ فَصَرَخْنَا نَحْكِيهِ نَهْزَأُ بِهِ فَسَمِعَ رَسُولُ اللَّهِ -صلى الله عليه وسلم- فَأَرْسَلَ إِلَيْنَا قَوْمًا فَأَقْعَدُونَا بَيْنَ يَدَيْهِ فَقَالَ « أَيُّكُمُ الَّذِى سَمِعْتُ صَوْتَهُ قَدِ ارْتَفَعَ ». فَأَشَارَ إِلَىَّ الْقَوْمُ كُلُّهُمْ وَصَدَقُوا فَأَرْسَلَ كُلَّهُمْ وَحَبَسَنِى وَقَالَ لِى « قُمْ فَأَذِّنْ ». فَقُمْتُ وَلاَ شَىْءَ أَكْرَهُ إِلَىَّ مِنْ رَسُولِ اللَّهِ -صلى الله عليه وسلم- وَلاَ مِمَّا يَأْمُرُنِى بِهِ فَقُمْتُ بَيْنَ يَدَىْ رَسُولِ اللَّهِ -صلى الله عليه وسلم- فَأَلْقَى عَلَىَّ رَسُولُ اللَّهِ التَّأْذِينَ هُوَ بِنَفْسِهِ (Ahmed b. Hanbel – Nesâi – İbn mâce)

وَمَا جَعَلَ عَلَيْكُمْ فِي الدِّينِ مِنْ حَرَجٍ 6.İletişimin Devamı “İşi Kolay Kılma” وَمَا جَعَلَ عَلَيْكُمْ فِي الدِّينِ مِنْ حَرَجٍ (Hac, 78) عَلِّمُوا وَيَسِّرُوا وَلاَ تُعَسِّرُوا وَإِذَا غَضِبَ أَحَدُكُمْ فَلْيَسْكُتْ (Müsned)

“gelin tanış olalım işi kolay kılalım” فَجَاءَ أَعْرَابِىٌّ فَقَالَ يَا رَسُولَ اللَّهِ مَتَى قِيَامُ السَّاعَةِ وَأُقِيمَتِ الصَّلاَةُ فَصَلَّى رَسُولُ اللَّهِ -صلى الله عليه وسلم- فَلَمَّا فَرَغَ مِنْ صَلاَتِهِ قَالَ « أَيْنَ السَّائِلُ عَنِ السَّاعَةِ ». قَالَ أَنَا يَا رَسُولَ اللَّهِ. قَالَ « وَمَا أَعْدَدْتَ لَهَا ». قَالَ مَا أَعْدَدْتُ لَهَا مِنْ كَثِيرِ عَمَلٍ لاَ صَلاَةٍ وَلاَ صِيَامٍ إِلاَّ أَنِّى أُحِبُّ اللَّهَ وَرَسُولَهُ. فَقَالَ رَسُولُ اللَّهِ -صلى الله عليه وسلم- « الْمَرْءُ مَعَ مَنْ أَحَبَّ ». قَالَ أَنَسٌ فَمَا رَأَيْتُ الْمُسْلِمِينَ فَرِحُوا بَعْدَ الإِسْلاَمِ بِشَىْءٍ مَا فَرِحُوا بِهِ (Müsned) “gelin tanış olalım işi kolay kılalım”

« لاَ يَتَحَدَّثُ النَّاسُ أَنَّهُ كَانَ يَقْتُلُ أَصْحَابَهُ » 7. İletişimin Hedefi -Algıyı, İlgiyi ve Duyguyu Yönetmek – « لاَ يَتَحَدَّثُ النَّاسُ أَنَّهُ كَانَ يَقْتُلُ أَصْحَابَهُ » (Buhari)

(Taberâni, el-Mu’cemu’l-Evsat) 8. İletişimin Tamiri -özür dilenme- يا أيها الناس إنه قد دنى مني حقوق من بين أظهركم فمن كنت جلدت له ظهرا فهذا ظهري فليستقد منه ومن كنت شتمت له عرضا فهذا عرضي فليستقد منه ومن كنت أخذت له مالا فهذا مالي فليستقد منه ولا يقولن رجل إني أخشى الشحناء من قبل رسول الله ألا وإن الشحناء ليست من طبيعتي ولا من شأني ألاوإن أحبكم إلي من أخذ حقا إن كان أو حللني فلقيت الله وأنا طيب النفس (Taberâni, el-Mu’cemu’l-Evsat)

İletişimi tamir için Bir özür kategorik olmalı Yanlış, eksik bilgilendirmeler vaktinde tashih edilmeli Gereksiz özür ve helalleşmeden kaçınılmalı

İletişim Engelleri veYansımaları Kibir- Haset - Riya - Süm’a- Ucb – Zillet Aşağılama – küçümseme umursamama - reddetme-genellleme-yönlendirme-tanımlama…. “sağlıklı iletişim için sağlıklı olmak lazım”

Nitelikli bir iletişim için Etkin ve verimli olmalı Özet yerine Nitelikli bir iletişim için Akl-ı Selim (doğru) Kalb-i Selim (iyi) Zevk-i Selim (güzel) sahibi olmalı öz göz söz Etkin ve verimli olmalı

İleri Okumalar İçin Kur’an-ı Kerim (İletişim Temasıyla) Hadis (İletişim Temasıyla) “Muhammed” (Hitabeti) Mad., DİA Siyer (Peygamberimiz (sav) ve sahabileri ile İletişimi Temasıyla) Din Eğitiminde Etkili İletişim, Ahmet Koç, İstanbul, 2011 Psiko-Sosyal Açıdan Dini İletişim, Mustafa Köylü, Ankara 2003; Öğrenme ve Öğretme Süreçlerinde Dini İletişim, Suat Cebeci, İstanbul 2011. Yeniden İnsan İnsana, D.Cüceloğlu Hatıralar I-III, A. Ulvi Kurucu

Güzel İnsan Modeli, Nevzat Tarhan Ahlak Psikolojisi ve Sosyal Ahlak, Erol Güngör Terapi, Kemal Sayar Koruyucu Psikoloji Drive, Daniel Fink İşte Bu Fikir Tutar, Optimist Yay. Bilgelik Hikâyeleri, Cevdet Kılıç Müslüman Kimliği & Sahabe Kıvamı, İ. Lütfi Çakan Ahlâk-ı Âlâi, Kınalızâde Ali Çelebi

Sorgulama Doğru niyetle, uygun üslupla, değerinize ve saygınlığınıza zarar vermeden, tebessümle, sizleri anlama ve sahip olduğunuz güzellikleri keşfetme çabası içinde işi zorlaştırmadan, ilgi ve algıyı olumlu duygularla yöneterek özür dilemeye hacet bırakmayacak bir çalışma yapabildik mi?

Bu birliktelik bize ne kazandırdı?

İletişimin aşkın ve aşk boyutu من يصلح ما بينه وبين الله يكفه الله ما بينه وبين الناس (Efendimiz’in (sav) ilk Cuma Hutbesinden)

Manisa Eğitim Merkezi Web Sitesi Dua ve Selam İle Meyletmek İçin horesin@hotmail.com Manisa Eğitim Merkezi Web Sitesi www.dibmem.gov.tr